Staat dr goed. Ik zou het iig jammer vinden als je geen foto's meer zou plaatsen op bokt. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Staat dr goed. Ik zou het iig jammer vinden als je geen foto's meer zou plaatsen op bokt. Roos_s schreef:ik denk dat een paard dat netjes gereden wordt over de rug en netjes nagevelijk gereden wordt (dwz spieren losmaken/sterker maken en niet alleen tijdens losrijden, de gehele training) is die training als het ware een massage. Als je een paard bv in de krul rijdt rij je die spieren die je dan netjes losmaakt tijdens het losrijden weer ontzettend in de knoop waardoor je paard juist spierproblemen krijgt en de verkeerde spieren/pezen/gewrichten belast waardoor je juist rugproblemen en spierproblemen krijgt.
Kortom een paard dat iedere maand een massage nodig heeft, is er naar mijn idee iets wat er niet klopt...

Roos_s schreef:ik denk dat een paard dat netjes gereden wordt over de rug en netjes nagevelijk gereden wordt (dwz spieren losmaken/sterker maken en niet alleen tijdens losrijden, de gehele training) is die training als het ware een massage. Als je een paard bv in de krul rijdt rij je die spieren die je dan netjes losmaakt tijdens het losrijden weer ontzettend in de knoop waardoor je paard juist spierproblemen krijgt en de verkeerde spieren/pezen/gewrichten belast waardoor je juist rugproblemen en spierproblemen krijgt.
Kortom een paard dat iedere maand een massage nodig heeft, is er naar mijn idee iets wat er niet klopt...

Roos_s schreef:hmmm bij littekenvorming zou idd een spier kunnen verkleven, maar dan moet er dus spraken zijn van iets wat kapot is... zonder beschadiging kan een spier niet verkleven
kazary schreef:Persoonlijk vind ik haar in het front getrokken, niet in het front gereden. Ze loopt in het front puur door de hand, zo zal ze nooit de spieren ontwikkelen die jij graag wilt.
Hij loopt niet over de rug, gaat daarom ook niet zitten en loopt daarom van voor ook zo opgekropt.
Laat dat paard maar fijn zakken van voor, oprichting komt namelijk uit de achterkant en gaat vanzelf als je hem op de goede manier meer op de achterhand gaat rijden.
Bij erg veel foto's zie je een erg sterke binnenhand. Zo ook in de schoyderbinnenwaarts. Hier hoor je zelfs je binnenhand los te kunnen gooien en je paard dan nog steeds in ene fijne buiging kunnen laten lopen.
Het klinkt allemaal erg bot. Maar ik vind het een erg mooi paard en ik denk dat jullie er vast op een betere manier wel echt kunnen komen. Zoals het hoort. Ik denk dat jullie beide dat wel in je hebben, daarom commentaar. Bij "hopeloze" gevallen reageer ik niet.
Als je op deze manier les krijgt zou ik zeker eens naar een ander op zoek gaan.
Kaja schreef:Guttegut, kom op nou zeg, zo dramatisch zijn de foto's echt niet hoor...
Valt allemaal echt wel mee, sommige zijn inderdaad geen juiste momentopnames, maar meer is het niet hoor, een momentopname...
De beste stuurlui staan aan wal, maar sommige hier loodsen een groot cruise schip nog wel door een sloot, zoveel verstand hebben ze van tips geven aan de hand van foto's..
Kun je nagaan hoe goed ze in real life zijn...![]()
Vind het echt vreselijk om te zien... Die halshouding neemt zelfs mijn merrie niet aan als ze gespannen is dus IMO doe je echt iets góed fout. Bijgevolg vind ik de appuyementen ook geen appuyementen.
Dat kon die van mij zelfs toen ze potvast zat en van de weide kwam. Een paard dat zo opgespannen is kán ook niet elastisch zijn, ook op de andere foto die je plaatst zie ik duidelijk spanning, weer dat "in elkaar getrokkene" zelfs op een foto die vanuit zo'n hoek genomen is, dat paarden er vaak "fijner uit zien" dan ze zijn.
Dus mijn advies?
Dat gaat ook jouw houding een hoop goed doen. Kaja schreef:Guttegut, kom op nou zeg, zo dramatisch zijn de foto's echt niet hoor...
Valt allemaal echt wel mee, sommige zijn inderdaad geen juiste momentopnames, maar meer is het niet hoor, een momentopname...
De beste stuurlui staan aan wal, maar sommige hier loodsen een groot cruise schip nog wel door een sloot, zoveel verstand hebben ze van tips geven aan de hand van foto's..
Kun je nagaan hoe goed ze in real life zijn...![]()