Dan schrik je even, je paard niet in Engeland maar....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XAngel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:28

ja, misschien dat ze er wel wat vanaf wisten, maar jouw het verdriet wilden besparen? |(
en nu reageer je denk ik: ik had het graag zelf gedaan. maar ouders zijn onvoorspelbaar... :(:)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:44

ik denk eerder dat pony de handel is ingegaan
600 is teveel voor slachtgeld ..
kan best zijn dat die aan een slachter/handelaar is gegaan
maar niet voor het vlees
de gemiddelde slachter legt niet graag geld toe ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:38

Ik heb nog even getrwijfeld om hier te antwoorden, wil niet graag een 5 jaar oud topic omhoog schoppen, maar kan het niet laten.
Ook omdat dit bewijst hoe niet leuke wereld de paardenwereld blijft. En wat er word verzonnen om er maar vanaf te zijn om te vertellen waar iemand paard/pony daadwerkelijk is gebleven. Maar laat ik mijn verhaal maar vertellen.

Deze pony leeft nog en is in blakende gezondheid. Het gaat namelijk om mijn pony, die ik nu al 3 jaar in mijn bezit heb. Ik heb haar gekocht van iemand, die zelfs nog in het jaar van dit topic met haar in Ermelo tijdens het Haflingerweekend heeft gereden.
Ze heeft geen last meer van zomerexceem en heeft weer mooie lange manen.
Het gaat echt om dezelfde pony want elke vlek en aftekening klopt. TS is hiervan op de hoogte en we hebben al mailcontact gehad.

Het topic mag hierna wel op slot. Maar kon het nogmaals niet laten om toch even mijn punt te maken.
Laatst bijgewerkt door Lous op 03-10-14 23:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Fanniehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:11

Net hele topic zitten lezen, wat een verhaal. Toch wel benieuwd bij welke manege ze pony's verduisteren op zo'n manier. Zou zelf alsnog aanklacht voor verduistering indienen. Wel fijn voor oude en nieuwe eigenaar dat het zo goed gaat met de pony!

opisop_shop

Re: Dan schrik je even, je paard niet in Engeland maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 11:57

oh echt Lous???!!!??
Wat fijn!!
Ben wel heel benieuwd hoe dan alles is gelopen vanaf de 'verkoop' van de manege?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:46

Heb net alles zitten lezen, en dan kom ik bij het bericht van @Lous: de pony Jet leeft nog!!!
Niks Engeland, niks slacht, dit is toch top-nieuws!

Is dit echt waar? Is het echt diezelfde Haflinger? Gezien het zeer ernstige manenprobleem eerder en nu niet meer?

Wat zal TS blij zijn, ik hoop dat zij nog reageert?

En ik ben ook wel benieuwd hoe dat handeltje dan gegaan is!
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 04-10-14 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:53

Dat zou fijn zijn voor de TS!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:08

Ik heb al een tijd contact gehad met de TS. Dit account van haar is geband,maar ze heeft nog een andere actieve.

Ik zal vanavond het verhaal posten.Moet zo weg.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:24

Dit account is geband? Wat betekent dat nu weer, het is toch gewoon nog actief?
Of betekent dat dat alleen TS niet meer in d'r eigen account kan/mag reageren?

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:32

terpentijn schreef:
Dit account is geband? Wat betekent dat nu weer, het is toch gewoon nog actief?
Of betekent dat dat alleen TS niet meer in d'r eigen account kan/mag reageren?

Dan kan je geloof ik niet meer op je account

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:41

Omdat het topic kwam "bovendrijven" heb ik ook eens alles doorgelezen.
Vond het ook al veel slachtgeld, dus had al een vermoeden dat het paard de handel in is gegaan.
Zie dan net dat ondertussen bekend is dat Jet idd verkocht is en het verder goed stelt.
Toch altijd leuk nieuws om te horen, ondanks de nare ervaring van TS.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:50

Wat fijn dat het allemaal is goed gekomen.
Voeding veranderen van het paard kan soms ook al wonderen doen!
Hoop dat jullie nog een fijne tijd samen hebben .
Succes

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:57

Jeetje zeg, wat zal de oude eigenaresse blij zijn.
Dit is nog eens een goed bericht om op dierendag te lezen!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:09

Zeg dat wel!
Ik geloofde ook al niet dat ze geslacht was, de betaling aan TS klopte daar gewoon niet voor.

Dit soort dingen gebeuren vaak om geld.... hoe dan ook zou Jet meer opbrengen dan (de helft van) de slachtprijs, dus het leek me ook sterk dat ze geslacht zou zijn.

Nu ik hoop dat we nog iets meer vernemen, ik voor mij ben in elk geval superblij dat het arme dier niet zomaar geslacht is!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:27

Sowieso is 600 euro slachtgeld voor een haflinger onmogelijk hoog (gezien ze de helft kregen en dat 300 was) dus leek me heel sterk dat die geslacht zou zijn.
Ben ook benieuwd naar het hele verhaal! :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:38

Helaas, naar voor je.

Raar verhaal dit alles bij elkaar en snap er niets meer van.

Was toch al 2 jaar geleden verkocht, je eigen vader zei het dit ivm dat hij denkt dat het dossier van Jet mogelijk verwijderd is ivm dat ie al 2 jaar verkocht is.

Verkocht is verkocht, dan heb je er toch niets meer over te zeggen.

Ik denk dat jouw ouders er meer vanaf weten maar jou het verdriet willen besparen........

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:54

Heb je de latste berichten wel gelezen, Ragdollcat?

De Haflinger Jet schijnt nog te leven!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:58

Ja ik heb het gelezen, ik heb dan ook nergens het woord geslacht genoemd, alleen dat het naar is voor haar. Het gaat er vooral om dat het er niet is en ze van niets weet.

Een raar verhaal dus.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 16:02

Maar volgens Lous heeft zij allang TS hiervan op de hoogte gesteld en hebben die twee contact.

TS weet dus ook al dat haar pony niet geslacht is.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 16:06

Het was naar voor haar, zeker op dat moment, want er was niets verteld, ze kwam op de manege aan en toen was Jet er niet......... dat is toch naar voor haar, of niet soms?

Daar gaat het om.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 16:11

Heel naar ja. Zei ik dan van niet? Ik begrijp je invalshoek niet, maar maakt ook niet uit.
Het gaat er om dat naar verluidt de merrie nog in leven is.
Althans, als ik er van uit mag gaan dat dat WEL waar is.
Daar zal Lous ons wellicht nog iets naders over kunnen vertellen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 23:17

Hierbij:

Afgelopen december was iemand op zoek naar haar oude haflinger. (TS dus, alleen met een ander account) Toen er foto's bijkwamen vond ik haar toch wel heel veel van mijn pony weghebben. Postuur, hoofd, aftekeningen, hoeven, het kwam allemaal overeen.
Ik heb toen contact met haar opgenomen. Info vergeleken, foto's gemaakt. En het bleek inderdaad om dezelfde pony te gaan.
We hebben dus over en weer contact gehad. En zo zijn we achter het volgende gekomen:

Van de manege is ze naar een handelaar gegaan. Daar is ze gechipt en heeft een paspoort gekregen. Kennelijk was ze daarvoor nog niet gechipt want nergens op haar lijf is iets te vinden van een spoortje van het verwijderen van een chip. Dat was begin 2008.
Daarna is ze naar een andere handelaar gegaan, waar ze in oktober 2008 is gekocht door degene waar ik haar begin 2011 van heb gekocht. Dit was een gewone particulier net als ik, die haar helaas met pijn in haar hart heeft moeten verkopen ivm te weinig tijd.

Inmiddels gaat Jet alweer 6 jaar door het leven als Guusje.

Ze had toen geen last meer van zomerexceem toen ze bij mij kwam. Die eerste zomer dat ik haar had is ze wel weer een lichtelijk gaan schuren, maar dat kwam denk ik voornamelijk doordat ze hier direct aan het bos staat. Daarna is dit schuren weer verdwenen.
Ze heeft al vanaf het moment dat ik haar heb mooie,lange manen en een lange staart.

Ik heb begin dit jaar nog een bericht gezet op de Facebookpagina van desbetreffende manege of iemand mijn pony toevallig kende. Van de manege kwam het antwoord dat ze haar helaas niet kenden en mijn bericht werd verwijderd. Daarna heb ik nog een mailtje gestuurd, met daarin dat dit mijn laatste poging was en met wat meer info die ik van TS gekregen had. Maar daar heb ik geen antwoord meer op gekregen. Dus maar laten zitten.

Rockefeller0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:00

Heb alles net even terug gelezen en jeetje wat een verhaal!
Super voor je :)

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:07

Lous schreef:
Hierbij:

Afgelopen december was iemand op zoek naar haar oude haflinger. (TS dus, alleen met een ander account) Toen er foto's bijkwamen vond ik haar toch wel heel veel van mijn pony weghebben. Postuur, hoofd, aftekeningen, hoeven, het kwam allemaal overeen.
Ik heb toen contact met haar opgenomen. Info vergeleken, foto's gemaakt. En het bleek inderdaad om dezelfde pony te gaan.
We hebben dus over en weer contact gehad. En zo zijn we achter het volgende gekomen:

Van de manege is ze naar een handelaar gegaan. Daar is ze gechipt en heeft een paspoort gekregen. Kennelijk was ze daarvoor nog niet gechipt want nergens op haar lijf is iets te vinden van een spoortje van het verwijderen van een chip. Dat was begin 2008.
Daarna is ze naar een andere handelaar gegaan, waar ze in oktober 2008 is gekocht door degene waar ik haar begin 2011 van heb gekocht. Dit was een gewone particulier net als ik, die haar helaas met pijn in haar hart heeft moeten verkopen ivm te weinig tijd.

Inmiddels gaat Jet alweer 6 jaar door het leven als Guusje.

Ze had toen geen last meer van zomerexceem toen ze bij mij kwam. Die eerste zomer dat ik haar had is ze wel weer een lichtelijk gaan schuren, maar dat kwam denk ik voornamelijk doordat ze hier direct aan het bos staat. Daarna is dit schuren weer verdwenen.
Ze heeft al vanaf het moment dat ik haar heb mooie,lange manen en een lange staart.

Ik heb begin dit jaar nog een bericht gezet op de Facebookpagina van desbetreffende manege of iemand mijn pony toevallig kende. Van de manege kwam het antwoord dat ze haar helaas niet kenden en mijn bericht werd verwijderd. Daarna heb ik nog een mailtje gestuurd, met daarin dat dit mijn laatste poging was en met wat meer info die ik van TS gekregen had. Maar daar heb ik geen antwoord meer op gekregen. Dus maar laten zitten.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Fijn einde aan dit in eerste instantie vreemd verhaal.
Nog vele mooie jaren samen met Guus voorheen Jet!

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:16

Wat een slechte manege dan? Of mis ik wat?