en nu reageer je denk ik: ik had het graag zelf gedaan. maar ouders zijn onvoorspelbaar...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lous schreef:Hierbij:
Afgelopen december was iemand op zoek naar haar oude haflinger. (TS dus, alleen met een ander account) Toen er foto's bijkwamen vond ik haar toch wel heel veel van mijn pony weghebben. Postuur, hoofd, aftekeningen, hoeven, het kwam allemaal overeen.
Ik heb toen contact met haar opgenomen. Info vergeleken, foto's gemaakt. En het bleek inderdaad om dezelfde pony te gaan.
We hebben dus over en weer contact gehad. En zo zijn we achter het volgende gekomen:
Van de manege is ze naar een handelaar gegaan. Daar is ze gechipt en heeft een paspoort gekregen. Kennelijk was ze daarvoor nog niet gechipt want nergens op haar lijf is iets te vinden van een spoortje van het verwijderen van een chip. Dat was begin 2008.
Daarna is ze naar een andere handelaar gegaan, waar ze in oktober 2008 is gekocht door degene waar ik haar begin 2011 van heb gekocht. Dit was een gewone particulier net als ik, die haar helaas met pijn in haar hart heeft moeten verkopen ivm te weinig tijd.
Inmiddels gaat Jet alweer 6 jaar door het leven als Guusje.
Ze had toen geen last meer van zomerexceem toen ze bij mij kwam. Die eerste zomer dat ik haar had is ze wel weer een lichtelijk gaan schuren, maar dat kwam denk ik voornamelijk doordat ze hier direct aan het bos staat. Daarna is dit schuren weer verdwenen.
Ze heeft al vanaf het moment dat ik haar heb mooie,lange manen en een lange staart.
Ik heb begin dit jaar nog een bericht gezet op de Facebookpagina van desbetreffende manege of iemand mijn pony toevallig kende. Van de manege kwam het antwoord dat ze haar helaas niet kenden en mijn bericht werd verwijderd. Daarna heb ik nog een mailtje gestuurd, met daarin dat dit mijn laatste poging was en met wat meer info die ik van TS gekregen had. Maar daar heb ik geen antwoord meer op gekregen. Dus maar laten zitten.