oefen springen met dennis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_92

Re: oefen springen met dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:28

Er zijn hier weinig mensen die die pony kennen.
Wat zouden jullie doen als jullie zo'n lekker eigenwijs dier onder je hebben die je lekker laat zitten als het erop aan komt, ga je dan smeken of hij alsjeblieft wilt doorlopen?
Ik zie op het filmpje gewoon een eigenwijze pony die doet waar hij zelf zin in heeft en ook gewoon echt niet luistert naar diegene die erop zit.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:51

Watch_Me schreef:
Er zijn hier weinig mensen die die pony kennen.
Wat zouden jullie doen als jullie zo'n lekker eigenwijs dier onder je hebben die je lekker laat zitten als het erop aan komt, ga je dan smeken of hij alsjeblieft wilt doorlopen?
Ik zie op het filmpje gewoon een eigenwijze pony die doet waar hij zelf zin in heeft en ook gewoon echt niet luistert naar diegene die erop zit.

ik zou dan met die pony iets anders doen want je kan gewoon zien dat de pony er geen zin in heeft en het ook niet leuk vind moet je dan perse een pony ongelukkig maken omdat jij zo graag wilt springen .. ik ken iemand die deze pony ken en in reallofe heeft gezien etc en die zegt precies hetzelfde als wat ik zeg dus ik ken de pony degelijk

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:55

Ik respecteer jou mening!
Ik ben van mening dat als een paard ergens geen zin in heeft dat je daar niet altijd rekening mee hoeft te houden, als mijn paard geen zin heeft om te gaan wijken, zeg ik ook niet: ach laat maar zitten, want je vindt het niet leuk.
Zo denk ik er over en jij mag er ook over denken hoe je wilt! :)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:25

DUS als jou paard weigert iets te doen ga je hem Trappen ? Meppen ?
En je laat je *moeder* achter hem aan rennen en schreeuwen zodat hij wel wijkt ?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:35

Chantalll schreef:
En je laat je *moeder* achter hem aan rennen en schreeuwen zodat hij wel wijkt ?

Als mijn paard iets niet wil na het vriendelijk vragen komt er zoiets ja. Misschien iets anders als ji hier stelt
maar blijf niet vragen of hij alstublieft een pasje wil wijken, schouderbinnenwaarts of wat dan ook wil doen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:41

Wat een slimme pony!! :D Hij heeft duidelijk door dat jij nog niet zo goed kunt rijden en hem ook niet echt goed aan durft te pakken. Want hij doet lekker waar die zelf zin in heeft.

Ik zou je adviseren om goed les te nemen. Want het is echt niet noodzakelijk om zoveel je been en je zweep te gebruiken. Mijn advies is eerst een keer vragen met je been, geen reactie dan even iets duidelijker vragen. Dan nog geen reactie een goede tik met de zweep. En niet gaan aaien met de zweep ;)

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:50

Chantalll schreef:

Nee hoor, zo ga ik niet met mijn paarden om.
Ik vind het alleen zo jammer dat er zo op de TS wordt gereageerd.
Ik probeer het gewoon op te nemen voor de TS, ik zou me namelijk verdrietig voelen als ik zo'n reacties krijg, zelf vind je het niet fijn als je zo'n reacties krijgt dus moet je het bij een ander ook niet doen.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:51

we geven toch gewoon ons mening ?

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:52

Ja dat mogen jullie ook doen en die respecteer ik ook.
Maar ik geef ook mijn mening, omdat ik mensen graag help, want het is niet leuk om in de grond gestampt te worden.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:36

Watch_Me schreef:
Ja dat mogen jullie ook doen en die respecteer ik ook.
Maar ik geef ook mijn mening, omdat ik mensen graag help, want het is niet leuk om in de grond gestampt te worden.

Dat snap ik Watch_me, maar er zijn grenzen en als dit ruitertje ook al is ze jong een beetje had na gedacht dan had ze kunnen weten dat ze deze reacties ging krijgen ...
Als ik mijn twee paarden met zulke ruiters en een gillende keukenmeid in een oefenparcours zet ... Dan straffen mijn paarden ze genadeloos af ... dat kan ik je wel zeggen.

Het zijn nog altijd dieren die ZEKER af en toe moeten weten wie de baas is, maar dit is gewoon puur geen controle hebben over je pony en dat los je echt niet op door te meppen en te schoppen en zeker niet zo'n 1 die achter je pony aan gaat rennen om hem over de hindernissen heen te schreeuwen.

Overigens Watch_me heb ik je profiel bekeken en daar word ik wel blij van ... Een blije pony en shets die het na hun zin hebben ... en dat zie ik niet terug in dit filmpje.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:37

Rean_Pony schreef:
die vrouw die schreeuwd , is de eigenaar ;)

En umm .. : @ Dennis... Lees eens het boek : Als fluisteren niet helpt? :o

:oo Hier schrik ik van. Dat de eigenaresse dit haar eigen pony en ruitertje aandoet.
Het is belangrijk dat de ruitertjes van de toekomst leren goed met hun paard om te gaan. Dit zie ik hier niet in terug :(
Het is gewoon haast asociaal!

Ik zou zeggen, zoek hulp van een kundig persoon!
Want zo vergaat het plezier voor beide snel.
Dus tip aan het meisje: Zoek een goede instructrice! Luister niet naar geschreeuw. Je komt er heus wel.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:39

Chantall:
Fijn dat je op deze manier terug reageert, ik begrijp je punt heel goed hoor.
Ik vind het heel belangrijk om op een goede manier met paarden om te gaan, maar ik begrijp ook dat paarden niet altijd schatjes zijn en ook wel ooit aangepakt mogen worden.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:41

Absoluut zijn het af en toe geen schatjes maar je hebt straffen en straffen ...
Je mept trapt en schreeuwt niet een pony door een parcours heen ...
Denk dat je dat ook zeker met me eens bent.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:44

Chantalll schreef:

In jou kan ik me wel vinden. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

_Yvette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:57

het filmpje vind ik niet echt iets maar als je die foto ziet kan die pony best springen!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:55

Chantalll schreef:

Nee,weet je hoe je een eigenwijze pony door een parcour heen krijgt met een onervaren ruiter? Lief aaien en zeggen braaaaaf.. Wedden dat het lukt?

Jullie doen alsof die pony in elkaar getrapt wordt.. Kom op zeg,dat kind weegt (gokje) amper 35 kilo,bij het aandrijven is ze uit balans en raakt ze hem echt niet hard en een tik op zijn kont is toch gewoon terecht? Die pony stopt 5 meter van te voren,dan mag je best streng zijn! Dat schreeuwen was voor mij ook niet nodig,máár die pony is er niet van onder de indruk.

Als mijn paard stopt krijgt hij ook even op zijn donder,zodat ze weet dat dat niet mag. Als een paard niet gehoorzaam is zet je hem op zijn plaats,anders is er nooit sprake van verbetering.. En kleine pony's staan nou eenmaal bekend om dat ze eigenwijs en "lui" proberen te zijn.

Ben benieuwd hoe jullie op deze leeftijd met zo'n pony een parcourtje rond kwamen :)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:07

Ik blijf bij mijn mening ... zo ga je niet een oefenparcours door ... hier mist een heleboel ...

Ik heb zat springwedstrijdjes gehad en oefenparcouren maar NOOIT ben ik zo rond gegaan.

Le_Chat_Noir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:22

Toen ik het filmpje zag, werd ik er niet erg blij van en dat kwam vooral door het geschreeuw tegen de pony. De foto vond ik er al veel leuker uit zien en volgens mij kunnen de pony en de ruiter normaal (dus op eigen terrein) goed met elkaar over weg.

Ik zou toch aanraden om eerst eens dressuur te oefenen op onbekend terrein i.p.v. springen, misschien gaat dat al een stuk beter. Daarna kan je eens beginnen met een lage hindernis en vervolgens kan je het aantal hindernissen en de hoogte ervan gaan opbouwen als de pony er goed op reageert. Probeer de pony aan te moedigen en beloon hem ook als hij over de hindernis gesprongen heeft, ik denk dat dat heel belangrijk is als hij onzeker is op onbekend terrein. Niet achter hem aan rennen en schreeuwen, dat zorgt echt niet voor meer plezier in het werk.

Als de pony lui is, pak hem dan goed aan. Je mag hem best laten weten wie de baas is, maar wees dan wel duidelijk anders helpt het niet. Zorg dat je pony voorwaarts is en blijft. Merk je dat hij langzamer gaat lopen terwijl jij dat niet vraagt, drijf hem aan. Reageert hij niet: drijf nog eens wat krachtiger aan en als hij daar ook niet op reageert geef hem dan een duidelijke tik op z'n kont.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:23

Nessah schreef:
Chantalll schreef:

Nee,weet je hoe je een eigenwijze pony door een parcour heen krijgt met een onervaren ruiter? Lief aaien en zeggen braaaaaf.. Wedden dat het lukt?

Jullie doen alsof die pony in elkaar getrapt wordt.. Kom op zeg,dat kind weegt (gokje) amper 35 kilo,bij het aandrijven is ze uit balans en raakt ze hem echt niet hard en een tik op zijn kont is toch gewoon terecht? Die pony stopt 5 meter van te voren,dan mag je best streng zijn! Dat schreeuwen was voor mij ook niet nodig,máár die pony is er niet van onder de indruk.

Als mijn paard stopt krijgt hij ook even op zijn donder,zodat ze weet dat dat niet mag. Als een paard niet gehoorzaam is zet je hem op zijn plaats,anders is er nooit sprake van verbetering.. En kleine pony's staan nou eenmaal bekend om dat ze eigenwijs en "lui" proberen te zijn.

Ben benieuwd hoe jullie op deze leeftijd met zo'n pony een parcourtje rond kwamen :)

drijven.

slaan schreeuwen en schoppen kwam bij mijn instructies niet voor.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:28

Ik zou me kapot schamen...Als moeder/eigenaar van de pony en als ruiter voor de manier waarop met deze pony om wordt gegaan.

Het liefste zo ik met een zweep achter de vrouw aanrennen en al "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH"-schreeuwend haar over de sprongen heenslaan...

Sorry, maar ik heb hier geen goed woord voor over...Pony en ruiter zijn er niet klaar voor, basta!
Laatst bijgewerkt door Adil op 05-05-09 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:32

Ga dan lekker thuis springen ! ten 1ste de pony heeft er duidelijk geen plezier in ergens anders . en ten 2de sta je nog voor paal ook!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:35

AnnemiekvM schreef:
Rean_Pony schreef:
die vrouw die schreeuwd , is de eigenaar ;)

En umm .. : @ Dennis... Lees eens het boek : Als fluisteren niet helpt? :o

:oo Hier schrik ik van. Dat de eigenaresse dit haar eigen pony en ruitertje aandoet.
Het is belangrijk dat de ruitertjes van de toekomst leren goed met hun paard om te gaan. Dit zie ik hier niet in terug :(
Het is gewoon haast asociaal!

Ik zou zeggen, zoek hulp van een kundig persoon!
Want zo vergaat het plezier voor beide snel.
Dus tip aan het meisje: Zoek een goede instructrice! Luister niet naar geschreeuw. Je komt er heus wel.

ARME , ARME ARME PONY!! DAT VIND IK OOK NIET NORMAAL:s
Laatst bijgewerkt door SaBiNa_S op 05-05-09 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:35

Mellanii schreef:
Misschien moet je zelf met wat meer overtuiging rijden.
Je slaat en schopt wel, maar ik zie er geen overtuiging uitkomen

Hier ben ik het helemaal mee eens. ;)
Als de pony thuis wel springt en op een ander terein niet?
Zal togh iets anders moeten zijn .?
Misschien een keer een andere ruiter er op proberen op oefen pacour?

Succes :D

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:29

Pony lijkt er geen plezier in te hebben.
Ik weet niet, hij mag dan wel eigenwijs zijn maar hij gaat niet 'lekker' op de hindernissen af.
Hoewel in het vorige topic zie ik een leuk springende pony...

Misschien overdonderde de accomodatie hem een beetje?

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:13

Watch_Me schreef:
Ik respecteer jou mening!
Ik ben van mening dat als een paard ergens geen zin in heeft dat je daar niet altijd rekening mee hoeft te houden, als mijn paard geen zin heeft om te gaan wijken, zeg ik ook niet: ach laat maar zitten, want je vindt het niet leuk.
Zo denk ik er over en jij mag er ook over denken hoe je wilt! :)

Jij vergelijkt appels met peren kijk nou eens naar je antwoord slaat toch nergens op