Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Watch_Me schreef:Er zijn hier weinig mensen die die pony kennen.
Wat zouden jullie doen als jullie zo'n lekker eigenwijs dier onder je hebben die je lekker laat zitten als het erop aan komt, ga je dan smeken of hij alsjeblieft wilt doorlopen?
Ik zie op het filmpje gewoon een eigenwijze pony die doet waar hij zelf zin in heeft en ook gewoon echt niet luistert naar diegene die erop zit.
Chantalll schreef:DUS als jou paard weigert iets te doen ga je hem Trappen ? Meppen ?
En je laat je *moeder* achter hem aan rennen en schreeuwen zodat hij wel wijkt ?
Chantalll schreef:DUS als jou paard weigert iets te doen ga je hem Trappen ? Meppen ?
En je laat je *moeder* achter hem aan rennen en schreeuwen zodat hij wel wijkt ?
Watch_Me schreef:Ja dat mogen jullie ook doen en die respecteer ik ook.
Maar ik geef ook mijn mening, omdat ik mensen graag help, want het is niet leuk om in de grond gestampt te worden.
Rean_Pony schreef:die vrouw die schreeuwd , is de eigenaar
En umm .. : @ Dennis... Lees eens het boek : Als fluisteren niet helpt?![]()
Chantalll schreef:Absoluut zijn het af en toe geen schatjes maar je hebt straffen en straffen ...
Je mept trapt en schreeuwt niet een pony door een parcours heen ...
Denk dat je dat ook zeker met me eens bent.
Nessah schreef:Chantalll schreef:Absoluut zijn het af en toe geen schatjes maar je hebt straffen en straffen ...
Je mept trapt en schreeuwt niet een pony door een parcours heen ...
Denk dat je dat ook zeker met me eens bent.
Nee,weet je hoe je een eigenwijze pony door een parcour heen krijgt met een onervaren ruiter? Lief aaien en zeggen braaaaaf.. Wedden dat het lukt?
Jullie doen alsof die pony in elkaar getrapt wordt.. Kom op zeg,dat kind weegt (gokje) amper 35 kilo,bij het aandrijven is ze uit balans en raakt ze hem echt niet hard en een tik op zijn kont is toch gewoon terecht? Die pony stopt 5 meter van te voren,dan mag je best streng zijn! Dat schreeuwen was voor mij ook niet nodig,máár die pony is er niet van onder de indruk.
Als mijn paard stopt krijgt hij ook even op zijn donder,zodat ze weet dat dat niet mag. Als een paard niet gehoorzaam is zet je hem op zijn plaats,anders is er nooit sprake van verbetering.. En kleine pony's staan nou eenmaal bekend om dat ze eigenwijs en "lui" proberen te zijn.
Ben benieuwd hoe jullie op deze leeftijd met zo'n pony een parcourtje rond kwamen
AnnemiekvM schreef:Rean_Pony schreef:die vrouw die schreeuwd , is de eigenaar
En umm .. : @ Dennis... Lees eens het boek : Als fluisteren niet helpt?![]()
Hier schrik ik van. Dat de eigenaresse dit haar eigen pony en ruitertje aandoet.
Het is belangrijk dat de ruitertjes van de toekomst leren goed met hun paard om te gaan. Dit zie ik hier niet in terug![]()
Het is gewoon haast asociaal!
Ik zou zeggen, zoek hulp van een kundig persoon!
Want zo vergaat het plezier voor beide snel.
Dus tip aan het meisje: Zoek een goede instructrice! Luister niet naar geschreeuw. Je komt er heus wel.
Mellanii schreef:Misschien moet je zelf met wat meer overtuiging rijden.
Je slaat en schopt wel, maar ik zie er geen overtuiging uitkomen
Watch_Me schreef:Ik respecteer jou mening!
Ik ben van mening dat als een paard ergens geen zin in heeft dat je daar niet altijd rekening mee hoeft te houden, als mijn paard geen zin heeft om te gaan wijken, zeg ik ook niet: ach laat maar zitten, want je vindt het niet leuk.
Zo denk ik er over en jij mag er ook over denken hoe je wilt!