Nashua in het avondzonnetje (Z1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 12:19

snater schreef:
Frannik schreef:
hij heeft ZZ-zwaar gelopen, en je hoeft me niet te vragen hoe, want hij is gewoon veel te hard aangepakt. Dit was ook niet bij de vorige ruiter, bij de vorige ruiter liep hij Z1,
ga aub geen verleden neerplaatsen als je niet zeker weet of het klopt.

Ik dacht je paard ook te kennen van toen hij onder Nico Vroege PSG liep. En Vienna heeft hem toch in het ZZL uitgebracht een paar jaartjes geleden? Was zij de vorige amazone?

Bij nico liep hij ZZ-licht. De laatste amazone was leonie bos in het Z1

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 12:22

yvetje schreef:
Wat een aansprekend paard! Hij lijkt er niet veel moeite mee te hebben om mooi bovenin te blijven met het neusje eruit. Ik vind hem in zijn bewegingen erg sierlijk en goed van de grond af. Ten slotte is het natuurlijk ook wel fijn om te zien dat je zo vriendelijk met de stangteugel bent :)
Volgens mij is er al wel genoeg rijtechnisch/houdingscommentaar geweest, dus misschien nog een tipje voor de fotograaf. Je hebt nu namelijk veel verticale foto's en foto's van schuinvoor of schuinachter en behoorlijk framevullend, dat geeft niet altijd een even duidelijk beeld van hoe het werkelijk is. Heel veel succes samen!

Ik vind het juist wel moeilijk om hem bovenin en met de neus eruit te rijden, daarom was ik zo blij met deze foto's ;) eindelijk foto's waar hij lekker bovenin blijft!

De stang pak ik er inderdaad niet teveel bij, het liefst zo min mogelijk, ik train doordeweeks vaak ook op trens, 1 keer in de week met stang en trens, hij loopt op trens net zo lekker, dus waarom niet!

Het kan goed zijn dat de foto's er van afstand inderdaad beter uitzien! Mijn instructrice deed ook maar wat haha ;) zal het doorgeven :) binnenkort maar weer eens proffessionele foto's laten maken :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 12:28

Nashua blijft gewoon een knapperd! Ik sla het rijtechnisch commentaar ook over, want ik ben nog lang niet zo ver als jij. Ik vind jullie wel een super combinatie, het plaatjes ziet er goed uit!

Ik heb trouwens je resultaten van het onderzoek hier nog liggen. Als je ff je adres pb-t, stuur ik ze op!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:24

Frannik schreef:
Jibbel schreef:
Leuk paard zeg, lekker aansprekend koppie!

T ziet er vriendelijk uit en fijn gereden uit, maar zoals al eerder aangegeven vind ik je zit niet zo bijzonder. Je zou mss zitlessen kunnen volgen. Op veel foto's trek je je hak op, prik je in zn buik, zit je achter de beweging, scheef of zelfs in stoelzit.

Ik heb volgens mij al 100 keer aangegeven dat ik hem NIET in zijn buik prik, maar goed.. Ik verdraai mijn voeten en dan LIJKT HET of ik in zijn buik prik.
Sorry als ik geïrriteerd over kom, maar ik blijf dit maar herhalen..

bewijs:
Afbeelding
Afbeelding

Ik krijg elke keer zo ontzettend veel commentaar op mijn zit, maar ik ben benieuwd hoe de rest zit. Ik zit met mijn kin soms wat omlaag, maar meestal gewoon omhoog, vaak is mijn rug kaarsrecht en is mijn beenligging ook niet zo super verkeerd, ik draai mijn voeten naar binnen, oke, maar ik train mijn eigen kapot en een anky word ik nooit..
Ik hoop dat er nu eindelijk een keer wat rekening mee word gehouden, want ik vind de reacties vaak ernstig overdreven.
Het is niet dat ik niet tegen commentaar kan, maar ik vind dat op bokt alles te te te vaak herhaald word!

Ik snap je reactie, maar ik reageerde in je topic toch als een van de eerste..
Wat er in voorgaande topics gezegd is, dat weet ik niet, dus van herhaling in dit topic, sorry..die snap ik (in mijn geval) niet helemaal..
Maar mss is je zit dan blijkbaar wel iets wat veel anderen ook opvalt en waar je mee aan de gang zou kunnen!
Overigens lees je nu alleen wat ik zeg over je hak en de spoor, maar vergeet mijn overige commentaar niet..
Wat betreft de foto's die je als bewijs meelevert, tsja, je 'bewijst' dat je op dat moment niet prikt, maar je trekt je hak op, je beenligging is niet mooi en je zit echt in stoelzit. (en dat is precies wat ik ook al eerder aangaf)

Niet iedere ruiter is een anky en dat hoeft ook niet! Plezier is het belangrijkste! Dat je traint en ermee bezig bent is toch al super? Maar wat ik zeg, baseer ik op wat ik op de foto zie.
Hoe wij allemaal zitten lijkt me overigens totaal niet relevant. Het feit dat wij al dingen kunt aanwijzen in de zit van een ander geeft aan dat we er serieus mee bezig bent hoe 'het hoort'. Perfectie streven we allemaal na, maar dat betekent niet automatisch dat wij zelf al die perfectie onder de knie hebben! ;)

Maar als je foto's hier plaatst en je krijgt relevant commentaar, zou je er iets mee kunnen doen. Als je o.a. mijn reactie zwaar overdreven vindt, prima. Ik dacht zelf dat ik vrij mild was! :)

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:35

Ik denk dat je die slechte achterbeenfoto's bij elke combi wel kunt maken. Dat is een kwestie van de verkeerde momenten weggooien en de mooie uitkiezen om te plaatsen. Maarja als je er niet zoveel gemaakt hebt dan ga je ook lelijke kiezen en die kun je beter voor jezelf houden. Met andere woorden: Het zijn gewoon hele slechte foto's/momenten. Bovendien weet ik zeker dat de amazone 10 keer beter zou zitten in een fatsoenlijk dressuurzadel want ik zie ook in het filmpje dat je er totaal geen balans in kunt vinden en dat je bovenbenen veel te horizontaal zijn. Is het een veelzijdigheidszadel of iets er tussenin? Nouja, veel succes in de Z, het is een prachtig paard :j

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 20:46

Lenn schreef:
Ik denk dat je die slechte achterbeenfoto's bij elke combi wel kunt maken. Dat is een kwestie van de verkeerde momenten weggooien en de mooie uitkiezen om te plaatsen. Maarja als je er niet zoveel gemaakt hebt dan ga je ook lelijke kiezen en die kun je beter voor jezelf houden. Met andere woorden: Het zijn gewoon hele slechte foto's/momenten. Bovendien weet ik zeker dat de amazone 10 keer beter zou zitten in een fatsoenlijk dressuurzadel want ik zie ook in het filmpje dat je er totaal geen balans in kunt vinden en dat je bovenbenen veel te horizontaal zijn. Is het een veelzijdigheidszadel of iets er tussenin? Nouja, veel succes in de Z, het is een prachtig paard :j

Dat klopt, in mijn volgende topic in haw van de wedstrijd zijn de foto's al veel beter. Ik denk niet dat je vanaf deze foto's kunt beoordelen dat mijn paard een slecht achterbeen heeft.
Het is een kentaur, maar ik heb het vorige week op laten vullen en ik kan ineens op mijn paard zitten, het scheelt echt heel erg veel!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:08

Je hebt alweer een nieuw topic?
Ik ga even kijken.

Edit: Een mooi debuut, gefeliciteerd!
Ik wilde dit daar al plaatsen maar dat mag niet op HAW. :D

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 21:31

haha oke, bedankt,
het liep niet helemaal super, maar dat maakt niet uit, want dan valt het teminste nog te verbeteren!
Hier kunnen we mooi weer op doorbouwen.