Clinic - Gert van den Hof

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Re: Clinic - Gert van den Hof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:04

@Smeetjoew: Ach ...Een mening is als een kont , iedereen heeft er een.
Zo ook jij en ik.. Voel je niet zo aangevallen, IK VIND dit van Gert van den Hof.. end of story

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:17

WolinLotte schreef:
Gert van den Hof vind ik niks. Apengedrag en stoerdoenerij.. Maar echte oorzaken aanpakken gebeurt niet. Hoe wordt de eigenaar dan getraind hoe hij of zij met het paard dient om te gaan en gedrag kan gaan herkennen? Beetje symptoom bestrijden en wachten tot het paard zich overgeeft is natuurlijk bullshit..

Als je het paard bij hem thuis brengt, word je naar verloop van tijd (in mijn geval 1week), uitgenodigd om daar te komen rijden. En dat een paar keer en dan begeleid hij je ook. Ook als je het paard thuis hebt is er de mogelijkheid dat hij bij je langs komt als je dat wil.
Mij heeft het in iedergeval ontzettend geholpen. Een ander wilde paard allang al naar de slacht brengen.

Idd niet ieder zijn manier, maar zeker wel de mijne voor paarden waar al van alles mee geprobeerd is en niks werkt.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:17

WolinLotte schreef:
@Smeetjoew: Ach ...Een mening is als een kont , iedereen heeft er een.
Zo ook jij en ik.. Voel je niet zo aangevallen, IK VIND dit van Gert van den Hof.. end of story

Zo waar maar zo leuk _O- _O- :')

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:44

Legt hij trouwens op ieder paard hetzelfde zadel of zie ik dat niet goed van de foto's?

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:59

PeelSlowly schreef:
Legt hij trouwens op ieder paard hetzelfde zadel of zie ik dat niet goed van de foto's?

Of dat bij de show zo is kan ik je niet zeggen, maar bij hem thuis keek hij geloof ik eerst voor zover ik me kan herinneren, welk zadel hij nam.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:02

Afschuwelijke foto's :n Dit is gewoon een man die goed kan blijven zitten maar qua rijden vind ik het niks.
Dat touw is zo enorm laag aan de neus op de neus gebonden, dat kan niet anders dan pijn doen :n 10x liever met bit dan zo en bitloos :n Bah!

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:14

ik wil niet veel zeggen hoor.. maar de paarden hebben oortjes naar voren.. iets zegt mi jdat dit best een vriendelijke manier is. ik doe het op een andere manier..
maar deze paarden vind ik niet 'zielig' tonen..

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:15

Ik heb hem 2 keer gezien de eerste keer was van veraf en toen was ik niet bijzonder gecharmeerd. De 2e keer was van dichtbij en toen vond ik het een stuk beter.

Ik zie er niet zoveel kwaad in: het is een methode van zo gaan we het doen, dit wordt er verwacht klaar. Ik vraag me af of een methode waar je heel langzaam begint en elke keer iets nieuws aandraagt niet veel onduidelijker is. Elke keer verzin je weer iets nieuws als het paard net begreep wat er op de planning stond.

Dat soort dingen vind ik interessant om na te denken. En waarschijnlijk bestaan er meerdere waarheden en meerdere wegen leiden naar Rome.

Zoals Gert het doet heeft alleen 1 groot nadeel: je doet het hem niet na, want hij zit zoooooo vast in het zadel. Het is dus voorbehouden aan hem.

De eerste keer hadden wij 2 paarden aangeleverd. Een zadelmakke en een paard waar al tig mensen het mee geprobeerd hadden, een paard zo mooi, zo goe dbewegen dat je het ook wel wilde proberen.
Hij kon er niet veel mee. Wel erop blijven zitten, maar verder niet gewoon naar voren rijden. (paard is uiteindelijk ingeslapen om nog meer mensen die het weilde proberen te voorkomen).
Hij was ook heel duidelijk bij het afstappen: deze komt nooit meet goed.

Dat was ons vermoeden toen eigelijk ook al wel en we durfden hem eerst ook niet mee te nemen, hadden ook een reserve exemplaar bij voor als Gert het niet zou aandurven.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:28

dat werkt super met zon touw en het doet echt niet veel meer pijn dan een bit waar je aan zit te rukken als hij bokt of steigert. Ik vond het echt super. Dat beestje van mij had ook de hele tijd de oortjes vorlijk naar voren!! Als het pijn zou doen dan hadden ze echt geen vrolijke oortjes

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:30

Oortjes naar voren betekent niet dat ze het leuk en fijn vinden :n

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:32

En bitten zijn juist niet om aan te rukken. Nee op de druk die hij houdt zal mijn pony NOOIT naar voren gaan, behalve als dan het mannetje met de longeerzweep komt :n

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:33

ja ik zei al.. oortjes naar voren, en meerdere wegen lijden naar rome, zo ook deze. en ik vind het persoonlijk een goede manier..
de paarden zien er goed uit, niet te schraal, en sterk zat, geloof ook dat hij genoeg weet over paarden...

oortjes naar voren betekend ook niet :help me..
als ze het echt erg vinden.. dan hebben ze hun oortjes niet naar voren..

sappos: wat betekend oortjes naar voren dan?? oplettenheid, en blijheid ja..
anders dan kan ik elke HAW foto wel eens zegen, nee je paar dis niet blij want heeft oortjes naar voor...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:37

Het betekent echt niet per se blij plus dat je niet kan zeggen dat je paard blij is. Maarja als ik mijn pony zo zou overdonderen zou hij ook zn oren naar voren hebben, of hij er "blij" mee zou zijn is een ander verhaal :=

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:44

als een paard ECHT het niet fijn vind gaan die oren wel naar achter.. of ben jij anders van mening??
of kom je nu met het verhaal dat als een paard oren plat in de nek heeft, dat die dan pas blij is.. kijk eens een filmpje van gert..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:06

Sappos, er zijn paarden waarbij alles al is geprobeerd en die alleen nog maar op deze manier zijn in te rijden ;)
Het gaat hier niet over jouw pony. Gert rijdt overwegend paarden in waar anderen niet in slagen.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:47

als mijn paardje na 5 minuten zo ontspannen door de baan gaat , dan vind ik het wel een goede "methode" hoor.
Afbeelding

wat doen jullie dan als je voor het eerst op een paard stapt en hij gaat bokkend ervandoor???
(ben erg benieuwd naar de antwoorden)

en over het rodeo gepraat enzo, dat van : laat maar lekker bokken enzo, onze zico was de enige van de
groene paarden die avond die ging bokken. de rest is gewoon na het opstappen braaf door de baan gegaan en
niets spectaculairs aan hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:00

Als een paard er bokkend vandoor gaat bij de eerste keer onder het zadel? Zoveel mogelijk proberen voorwaarts te houden en vooral: blijven zitten. Meestal zijn ze snel uitgebokt als ze door krijgen dat je er door dat bokken echt niet afgaat.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:16

maar deze paardne hbeben oren naar voren.dus of ze het erg vinden.. en er zijn ook ander emanieren voor zadelmak maken.. die veel erger zijn.. en deze methode vind ik super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:19

Ik vind het ook super, als al het andere niet werkt al helemaal. Verder kun je ook onnodig lang omtrutten met het zadelmak maken en ruitermak maken.
Deze manier is vooral naar het paard toe erg duidelijk en daar bereik je toch het meest mee.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:23

Winxz_Bas schreef:
maar deze paardne hbeben oren naar voren.dus of ze het erg vinden.. en er zijn ook ander emanieren voor zadelmak maken.. die veel erger zijn.. en deze methode vind ik super!

Zijn de oren tegenwoordig een graadmeter of het paard iets fijn of niets? Komaan zeg, als je een mening hebt, onderbouw hem dan teminste...

Maar wat ik eigenlijk wou vragen hier in dit topic, heeft iemand hem ooit al gevraagd wat precies het nut is van dat touw? Daar ben ik echt benieuwd naar, misschien dat ik het dan wat meer begrijp :).

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:42

Gert van den Hof

Gert van den Hof is een begrip als het gaat om de africhting van jonge paarden. Op zeer jonge leeftijd begon hij een methode te ontwikkelen. Deze methode maakt het mogelijk om binnen een kwartier, vanaf het zadel, een paard de beginselen van het rijden te leren. Het meest opvallende is het halster. Door een touw om de neus van het paard te doen kan hij hiermee sturen en corrigeren. Het gebruik van een bit komt hierbij nog niet aan de orde, vanwege het vluchtgedrag wat elk paard vertoont en dit juist negatief kan werken. Pas na een aantal dagen wordt het paard aangeleerd om met een bit in te rijden.

Staat op zijn site

Afbeelding

Afbeelding
Zo liep Marijke erbij na 10 minuutjes rijden.
Laatst bijgewerkt door appiesjappie op 07-04-09 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:45

Sorry, had mijn vraag wat verkeerd geformuleerd. Ik bedoelde wat de werking precies is. Want anders kun je ook gewoon met een halster rijden lijkt me...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:47

Daar ben ik ook benieuwd naar bravespots... Want ik blijf er bij dat het soms eng laag zit... :o

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:48

Volgens mij als hij aan het touw trekt word het rond zijn neus strakker getrokken. De methode gebruiken ze ook wel eens als je ene paard neit kan houden als je naast hem haar loopt. Touw door de gaten vna het halster heen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:49

Iets alle hengsten"bit" dan? (maar dan zonder het bit zeg maar :') )