Eeen eigen paard. OMG.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:45

Zou het zielig vinden als je een paard koopt, dat door zoveel mensen gereden wordt, elke keer van stal verhuist als het te duur wordt, of na een paar weken al verkocht wordt omdat je je toch vergist hebt.
Ben gewoon bang dat je je echt gaat vergissen in hoeveel tijd en geld het kost :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:45

Babico3 schreef:
Ik hoef niet te leasen. :)

En waarom niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:46

Jup.
Citaat:
Ik ga deze hele discussie nu achter mij laten.. Jullie blijven bij jullie standpunt, namelijk dat ik het niet moet doen. En ik bij het mijne, ik doe het wel.

Ik herhaal nog maar even.

Klaaar nu. Kunnen we gewoon verder met dit topic in de veronderstelling dat ik het WEL doe. (:

Mopske08

Re: Eeen eigen paard. OMG.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:47

en wat zijn je plannen er dan mee. En waarom meerdere bijrijders?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:48

je begon zelf weer :')
Maargoed meid. Wens je paardje als je m hebt gekocht sterkte van me!

Anoniem

Re: Eeen eigen paard. OMG.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:51

Hoezo? Alsof ie zielig wordt. Het zal hem aan niks ontbreken hoor. Snap sowieso niet waar je dat vandaan haalt. Omdat ik medeberijdster neem, laat me niet lachen.

@Mopske08; Er komt er maar eentje. :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:52

capopjekop schreef:
Dat heb ik op de ponyclub ook veel gezien ja. Pa had het in die gevallen vaak moeilijker met de verkoop van het paard dan de dochter.

Ik heb ooit een advertentie op MP gezien met de titel: ik ben een ezel en heb een paard te koop :D

Ook zo'n puberdochterverhaal :D

Maar goed, we kunnen alleen maar aannemen dat TS daar over nagedacht heeft, en haar ouders ook. Het is niet fair om te zeggen dat TS het niet mag omdat het bij Miepje Klaasje en Truusje niet werkte. Daar tegenover staan net zo goed verhalen van dat het wel werkt.

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:52

ah, daarstraks was er sprake van meerdere dacht ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:54

Citaat:
Ik heb nog eens zitten nadenken, en ik ga hem zelf 4 keer rijden, 2 dagen gaat mijn vriendin hem doen, en 1 dag gaat ie gewoon op de wei.

:)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:54

Niemand zegt ook dat het niet mag, maar willen haar alleen waarschuwen. Dat de ts dan meteen in de aanval schiet zegt meer over haar dan de rest van bokt denk je niet :)?
Maargoed ze gaat het toch wel doen. KLAAR :')

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:55

aaah ok.. dat hadk gemist...

Ik hoop dat het goed komt. Een bijrijder is niet altijd rozengeur en manenschijn ook niet. hou daar rekening mee

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:56

Ben ik met je eens Ikbenellen. En als haar ouders backup willen zijn mocht het een keer niet lukken qua financhiën dan komt dat wel goed. Dat vind ik wel een must.

@ Ts: Ik snap heel goed hoe je je voelt. Ik was vroeger precies hetzelfde, vandaar dat ik je op het hart druk om goed na te denken. Want een paard koop je niet voor even :) Maar dat komt vast wel goed.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:57

Eevj schreef:
Niemand zegt ook dat het niet mag, maar willen haar alleen waarschuwen. Dat de ts dan meteen in de aanval schiet zegt meer over haar dan de rest van bokt denk je niet :)?

Mwah ik vind dat sommige mensen wel heel erg hun eigen gelijk willen halen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:57

Jullie blijven toch ook tegen argumenten verzinnen? Moet ik alles maar over me heen laten komen en anders voel ik me aangevallen?

Ik voel me helemaal niet aangevallen, ik ga gewoon niet mijn goed doordachte plan, waar ik al 3 jaar over nadenk laten verpesten door een paar mensen die ik helemaal niet ken, en de halve paardenbezittende wereld slecht vinden omdat ze een bijrijdster hebben. :)

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:59

Gefeliciteerd, leuk voor je. Ik hoop dat het doorgaat. Goed dat je vader en jij er eerst afspraken over maken. :j
Heb je al een paard op het oog? :D

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:59

als jij vindt dat je er klaar voor bent en dat je plan waterdicht is, dan moet je het doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:00

Kijk, als ik eventueel in de problemen zou komen qua financien dan is mijn vader geen banketstaaf die zegt: zoek het uit. Dat is allemaal prima in orde.

Bij ons op de manege is er nog een heel onderling circuit van alle pensioneigenaren, van kan jij mijn paard dan en dan doen, mocht het een keer niet lukken.

Behalve het mogelijk medeberijdster drama, wat imo geen probleem is, zie ik geen andere obstakels.. Wie nog wat weet. Spreek gerust.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:00

Oh TS gewoon doen hoor. Je weet namelijk niet eerder hoe het is als het gebeurd. Er zijn zoveel mensen die paarden nemen, en het dier eig te duur vinden en weer door verkopen. Is dat zielig? Neehoor, vind ik niet. Zolang jij het paard goed verzorgt, dan is er toch niets mis mee? Je weet toch niet hoe het loopt.. Met bijrijdsters ook, dat kan leuk zijn, of minder leuk. Overigens is een eigen paard heel anders dan een paard leasen..

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:01

IKbenEllen schreef:
Eevj schreef:

Mwah ik vind dat sommige mensen wel heel erg hun eigen gelijk willen halen ;)

ik wil helemaal niet mijn gelijk hebben, want ik heb al heel vaak en heel duidelijk tegen de ts gezegt dat als ze goed over die punten heeft nagedacht, en daar oplossing voor heeft dat ik het echt wel een goed en leuk idee vind voor haar! Dan is het toch tof dat je op je 14e al een eige paard kan krijgen.
Maar met alle opmerkingen pikt ze elke meer mijne eruit waar ze boos om wordt. En dat vind ik niet terecht. En ook dat heb ik al vaak zat gezegt!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:02

capopjekop schreef:
@ Ts: Ik snap heel goed hoe je je voelt. Ik was vroeger precies hetzelfde, vandaar dat ik je op het hart druk om goed na te denken. Want een paard koop je niet voor even :) Maar dat komt vast wel goed.

Zeker, en val niet voor het eerste de beste mooie koppie (dan heb ik het dus over de viervoeter :D ), denk goed na wat je met je paard wilt: dressuur, springen, beide, wedstrijd... en zorg dat je mensen met verstand van zaken om je heen hebt met de koop van het paard. Misschien weet de eigenaar van de pensionstal een betrouwbaar iemand die iets te koop heeft, wat je op proef kan hebben om te kijken of het klikt... een miskoop is zo gemaakt ;)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:02

ik ga niet zeggen dat je geen paard moet nemen, want ik begrijp hoe graag je er een wilt. :D (wil ik OOK)

maar mischien is het voor jou beter om hem op een plek met volpension te zetten.
waar ze dus voor je voeren mesten en eventueel rijden en losgooien.
dan heb je toch je eigen paard...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:03

Eevj schreef:
ik wil helemaal niet mijn gelijk hebben

Ik noemde ook geen namen :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:04

lissisanne schreef:
maar mischien is het voor jou beter om hem op een plek met volpension te zetten.

Dat doet ze ook :D

Mallow

Maar je quote wel mijn tekst :D
Maargoed, ts alles wat ik heb gepost was met goede bedoelingen, en als jij echt het idee hebt dat je goed over alles hebt nagedacht, veel plezier met je aankoop :)

lissisanne

(blijf een beetje aardig voor elkaar iedereen)