Rijden met neck-rope.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 20:57

Ik ben nu aan het bijlezen, en ben iets over de helft, maar post alvast mijn reactie.

Want dat 'gezeur' over onverantwoordelijk weet ik nu wel. Volgensmij kunnen jullie niet lezen, dat ik het na 1 x wel weet. Jullie zitten nu met elkaar een discussie te voeren over mij. Terwijl jullie mij + mij paard niet kennen. Ik heb hem net een halfjaar. Wat wat speelt erop de achtergrond? Jullie weten niet wat ik al heb meegemaakt, en wat ik bedoel voor de 2e x met neckrope. Misschien heb ik wel vaker een knoop in mijn teugels gelegd buiten, en dan gewoon op zit en benen gereden. (En mijn stem natuurlijk). Maar is dit de 2e x écht rijden. Dus écht enkel een touw. Ooit moet de eerste keer zijn. En tsja, zeuren over mijn cap heeft geen zin, ik heb uitgelegd waarom ik die niet op heb. Ik kom nu misschien bot over, maar zo bedoel ik het niet. Ik wil gewoon even mijn mening zeggen, net zoals jullie dat doen. En jullie willen mij duidelijk maken over dat ik onverantwoordelijk bezig ben. Ja dat wéet ik, maar weten jullie in welke situatie ik was? Wat voor weer het was? Hoe mijn paard toen was? Hoe dicht (of ver weg) ik bij stal was? Née dat weten jullie niet. Weten jullie hoeveel verkeer er was? Nee, nou het was goed weer, mijn paard was rustig, ik was maar 5 meter van stal vandaan ofso ( ik stond daar langs de wei, aan de straatkant) en er was geen enkel verkeer. Zo meteen antwoord gegeven;) Als hier nog over door gaat, (tuurlijk mogen jullie je mening geven, ik sta er voor open klaar, anders moest ik dit topic maar neit openen. Maar 1 persoon die contineu hetzelfde zegt, tsja dat is misschien wel iets overbodig) dan plaats ik er een slotje op. Want ik heb het nu vaak genoeg aan gehoord, en dan nog ben ik een eigenwijs kind. Dat haar eigen ding doet ;).

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:02

Ik ben het helemaal met je eens chantal.
Veel plezier en succes nog met je paard, ik vind het mooi dat je met neckrope rijd.
+:)+

Ojasper

Re: Rijden met neck-rope.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:07

Ik zie net je topic en schrik er eigenlijk van, ik vind het onverantwoord en behoorlijk gevaarlijk! Prima dat je bitloos wilt rijden maar misschien dat je dit beter in een veilige omgeving kan doen en niet op de weg. Paarden kunnen altijd schrikken o.i.d. je hebt weinig tot geen houvast en naast jezelf kun je ook andere mensen in gevaar brengen.

Leuk dat je zo natuurlijk mogelijk wilt rijden maar denk ook aan je veiligheid :)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:16

Chantal ik kan me heel goed voorstellen dat je er een beetje z**kerig van wordt hoor. Maar misschien had je dan ook wat beter moeten omschrijven wat je allemaal al gedaan had en geoefend had om het zover te krijgen. Dan had je nog wel gezeur gehad hoor daar niet van, maar dan was het wel duidelijker geweest.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:50

Ik weet nog niet echt goed wat mijn mening is betreft de foto's, maar ik vraag me af wat je van plan bent om nu in de toekomst te doen? Toch gaan oefenen in de wei, of iets anders?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 23:01

Nou, in de wei ga ik in ieder geval níet rijden. Dat is hun ontspannings plek, en dat blijft zo. En als ik zo ga rijden, dan klinkt het hard.. Maar ik laat het niet meer weten, en ook geen foto's zien. (Aangezien ik geen bak tot beschikking heb).

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:53

Het enige wat we allemaal proberen..is je waarschuwen en dat willen we allemaal zodat we doordringen. We bedoelen het goed maar we schrikken ook een beetje voor je paard en omstanders. Als het ooit fout gaat heb je er niks aan en geloof me die mensen ken ik. Dus we willen je waarschuwen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 08:18

Ja, het is ook wel een beetje pepernoot, dat als je gewoon een leuk topicje wilt posten en je wilt gewoon leuke reacties dat je dan dit krijgt, een heleboel waarschuwingen. Maar ja, dat heeft natuurlijk ook z´n redenen, mensen hebben natuurlijk al een heleboel ongelukken zien gebeuren en hopen dat dat jou niet gaat overkomen.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 08:27

Nou ik ben het met de meeste ''onverantwoordelijkheden wel eens'' jij zou maar als auto mobielist aan komen gereden, paard schrikt jij valt eraf, auto kapot, paard beschadigd, en jij omdat je je cap ''vergeten'' was ( wat mij nogal raar lijkt ) heb een hersen schudding of iets dergelijks. Auto mobielist word aansprakelijk gesteld en die kan zijn hele leven gaan betalen voor jou of je paard.
Ik wil niet zeggen dat ik niet buiten rijd, het is erg knap wat je doet met je paard! maar doe het verantwoordelijk, het is niet meer de tijd van de indianen! Je zou je paard toch ook niet kwijt willen raken omdat hij ineens schrok van een auto? En wat overkomt?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:14

Ik denk dat het feit dat amazone onze waarschuwingen afdoet voor gezeik al genoeg zegt.
Ze komt mij over als een eigenwijze puber die geen zin heeft om te luisteren en het denkt allemaal toch wel beter te weten.
Dat ze niet alleen zichzelf maar ook andere n gevaar brengt kan haar kenneklijk niks schelen.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 12:30

Peanutbutter : Ja je hebt helemaal gelijk, ik heb geen zin meer om hier naar te luisteren. Jullie kennen mij niet, jullie kennen mij paard niet enz enz enz. Dan vinden jullie mij maar een eigenwijze puber die doet wat ze zelf wil.

sjimpi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:00

enorm leuk dat je zo rijdt chantal, ik doe het zelf namelijk ook met mijn pony,ik zit in precies de zelfde situatie als jij ik sta bij een boer en heb ook geen mogelijkheid tot een bak, maar wel een prachtig bos.
Niets aantrekken van al dat zinloze commentaar, die mensen die dat zeggen hebben denk ik zelf geen vertrouwen in hun paard.
ga vooral zo door zal ik zeggen
groetjes Tamara

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:18

sjimpi schreef:
enorm leuk dat je zo rijdt chantal, ik doe het zelf namelijk ook met mijn pony,ik zit in precies de zelfde situatie als jij ik sta bij een boer en heb ook geen mogelijkheid tot een bak, maar wel een prachtig bos.
Niets aantrekken van al dat zinloze commentaar, die mensen die dat zeggen hebben denk ik zelf geen vertrouwen in hun paard.
groetjes Tamara

Je zou het ook eens kunnen zien als het behoeden voor een fataal grote fout! Zie maar eens hoe je er vanaf komt als jij en je paard een ongeluk krijgen.
Ik denk dat vele bokkers waaronder ik, je dit duidelijk proberen te maken zodat er straks niks ernstigs met jou paard gebeurt en jaa als je er zelf niks om geeft dat jou iets overkomt, dan loop zelf maar tegen een auto op.
Maar je brengt je paard BEWUST in gevaar en dat vind ik nog wel het hypocrietst.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:24

Tja, hebben zelf vorige week ook met neckrope gereden.
Ik voor het eerst met mijn haflinger, bijrijdter voor de 3e keer ofzo met de welsh. mijn haflinger vond het maar raar maar de welsh liep er perfect op hoor. Dat vind ik erg knap, dus ook van jouw paard.

Maar buiten? Nee, niet in het verkeer. En dan ook nog lekker met zadel. Even buiten achter je huis uitstappen op deze manier a la maar meer niet.

Wel leuke foto's :)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:26

Goh, ik sta echt met zulke ogen te kijken :wow: . Wát knap. Hoeveel paarden laten dít toe? Nou volgens mij niet veel kan ik je vertellen :D . Neemt niet weg dat ik het ook wel gevaarlijk vind áls die zou schrikken... maarja, de band met je paard blijkt wel MEGA goed. :)

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:28

Prinslover schreef:
Goh, ik sta echt met zulke ogen te kijken :wow: . Wát knap. Hoeveel paarden laten dít toe? Nou volgens mij niet veel kan ik je vertellen :D . Neemt niet weg dat ik het ook wel gevaarlijk vind áls die zou schrikken... maarja, de band met je paard blijkt wel MEGA goed. :)

Ben ik het mee eens, maar een paard dat schrikt hou je mét bit ook niet tegen ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:28

Tja ik weet niet of ik het wel zo heel bijzonder vind; is toch gewoon een kwestie van gewenning, net als dat je paard aan teugelhulp en beenhulp moet wennen.

Denk dat de meeste mensen hier gewoon niet over nadenken en het dus nooit proberen :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:33

sjimpi schreef:
groetjes Tamara

Was dat nou voor idiote opmerking zeg? Natuurlijk heb ik wel vertrouwen in mijn paard, maar ik heb ook zo veel verstand dat ik weet dat geen enkel paard 100% te vertrouwen is, dan kan ik nog zo gek zijn met mijn paardje en er zielsveel van houden, 100% betrouwbaar is er geen een...

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:34

Ik ga niks zeggen over wel of niet verantwoord.. als een paard schrikt dan schrikt die, met of zonder bit, met of zonder zadel.. Nu is die mischien wel meer onbestuurbaar maar mischien reageert die ook super op de hulpen?
Ik vind het echt mooi als iemand zo met zijn of haar paard kan rijden, Onverantwoord mischien wel ja.
Ga ik toch nog even zeuren.. Doe dan volgende keer een body+cap aan.. Maar alsnog vind ik het onwijs knap van je!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:35

Nativa schreef:
Prinslover schreef:

Ben ik het mee eens, maar een paard dat schrikt hou je mét bit ook niet tegen ;)

Je moet een paard niet met kracht willen ophouden maar met slimmigheid, en je bent in voordeel als je een paard over het hoofd kunt sturen, wat met een neckrope niet kan...

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 13:50

nee met neck-rope stop je ( tenminste ik ) doormiddel van je benen/zit + stem...

M_nuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:54

Nativa schreef:
Prinslover schreef:

Nee maar je hebt wel iets meer controle.
en als er ongelukken gebeuren heb je meer steun van de overheid als je met bit rijd, dan als met zo'n neck-rope

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:02

zoals ik al eerder in dit topic zei: met een bit heb je net zo weinig controle als met een neckrope als het paard op hol slaat, want hoe zou een klein stukje metaal een 600 kilo wegend brok paniek tegen moeten houden als het aan de kletter wil? (dit geld ook voor "slimmigheidjes" daar heb je niet veel aan als een paard op hol slaat)

En de overheid zal zich er niet veel voor intresseren maar het zou inderdaad kunnen dat verzekering er problemen van maakt als er wat fout gaat.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:03

xChantal94 schreef:
nee met neck-rope stop je ( tenminste ik ) doormiddel van je benen/zit + stem...

Snap ik, maar met een hoofdstel kun je nog ten alle tijden een paard "omtrekken" (ik vind dat altijd zo grof klinken, maar een andere naam heb ik er niet voor.... :') )

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:05

en met een neck-rope kun je zn keel dicht knijpen.

Ook niet lekker maar een andere naam heb ik dr ook niet voor :)