Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:58

misschien omdat ze een afspraak hadden met de vorige eigenaar .. en mensen er achteraan gejaagd hebben
en ze gedacht hebben dan maar retour voor oude dag
en niet zoals nu gezgd word voor recreatieve doeleinden

edit eens met sul...

daarbij als die geschikt zou zijn voor recreatie hadden ze het wel naar een handelaar verkocht voor 750 euro
als ze zelf niet de tijd wilde nemen voor de verkoop

[img]Nog even en de eerste groeperingen die de vlooien in de pelzen van onze honden en katten beschermen, worden opgericht.[/img]
Huilen van het lachen ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:00

Ik vind een dier laten lijden nooit oke. Ik had een transport naar Belgie niet oke gevonden en ik vind het ook niet oke, dat dit paard, wat overduidelijk "op" is, móét blijven leven omdat ze zonodig gered moest worden. In die context is de manegehouder dus ook niet helemaal oke maar wat de TS heeft gedaan, is dat dan in de haak???
Mijn god!!! Ik heb een tweejarige staan wat niks wordt, (al een keer een topic over geopend en via PB enorm op mijn huid gehad van sommige mensen) maar geen haar op mijn hoofd die er over denkt om het dier aan te houden, zelfs niet als dure grasmaaier. (een Husqvarna is goedkoper, heus!!)
Ik breng mijn twenter na de winter naar de slager en echt, ik zou gek worden als iemand het voor elkaar kreeg om het dier er levend vandaan te krijgen!!!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:04

suleilitha schreef:
Ik vind een dier laten lijden nooit oke. Ik had een transport naar Belgie niet oke gevonden en ik vind het ook niet oke, dat dit paard, wat overduidelijk "op" is, móét blijven leven omdat ze zonodig gered moest worden. In die context is de manegehouder dus ook niet helemaal oke maar wat de TS heeft gedaan, is dat dan in de haak???

Nee, wat de TS heeft gedaan is zeker niet ok, maar ik heb helaas zo'n vaag vermoeden dat ze helemaal niet zal willen horen wat hier wordt verteld over het paardje. Wou dat het anders was, en iedereen zijn verantwoordelijkheid op tijd neemt en z'n dieren niet onnodig laat lijden. Helaas zelfs in 2008 nog steeds een utopie Verdrietig .
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 19-12-08 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:05

He, daar hebben we Lotus.
Ik heb dit topic nog niet helemaal goed gelezen, het is allemaal heel snel gegaan maar Lotus staat nu bij de mensen op stal wiens paarden ik rijd.
Ze staat nu heerlijk op stal haar hooi te eten, morgen gaat ze lekker de wei op. Ondanks dat ik niet helemaal alles gelezen heb, wil ik maar 1 ding kwijt. Ik hoop dat ze "heel " gelukkig zijn met die €500... Als ze het daarvan moeten hebben..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:06

Triest he. Hoezo paardenverzamelen.

Editje: als ik eerlijk ben, dan verkoop ik zelfs een slachtpaard aan de slager die het meest betaalt. (mits het dier dan wel binnen redelijke vervoersafstand wordt gedood)
En wat doen jullie belachelijk over het feit dat de manege 500 euro voor het paard heeft gekregen. Zijn jullie zelf vies van geld ofzo, in deze tijden van toch niet echt toenemende welvaart?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-12-08 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:07

suleilitha schreef:
Mijn god!!! Ik heb een tweejarige staan wat niks wordt, (al een keer een topic over geopend en via PB enorm op mijn huid gehad van sommige mensen) maar geen haar op mijn hoofd die er over denkt om het dier aan te houden, zelfs niet als dure grasmaaier. (een Husqvarna is goedkoper, heus!!)
Ik breng mijn twenter na de winter naar de slager en echt, ik zou gek worden als iemand het voor elkaar kreeg om het dier er levend vandaan te krijgen!!!

en hier kan ik het zo mee eens zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:11

Bedankt, Kiwiko, dan weet ik zeker dat jij mij niet als een potentiele moordenaar ziet. Ik vermeld nog wel even dat ik, mits ik een paard moet laten slachten er ook bij blijf staan tot het dier dood is. Wie A zegt moet B zeggen, neem je een paard, dan moet je er ook voor kunnen zorgdragen dat het dier, als er reden toe is, niet in de handel komt maar uit het lijden wordt verlost, of zoals bij die van ons, lijden voorkomen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:13

zeker....................

die kneuzen die in de handel terecht komen is zo, zo triest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:14

En zolang er nog mensen rondlopen die de kneuzen voor de slacht vandaan kopen, blijft de kneuzenhandel in stand, triest hoor.
Zoals vermeld in begin van dit topic, wordt er ook voor dit paard een "adoptiegezin" gezocht..... en wat als die er na verloop van tijd van afzien om voor haar te willen zorgen? Denk alleen al aan de veeartskosten, want zoals door een getuige vermeld gaat het om een dier wat gewoon "op" is.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:23

berpie schreef:
Zo was even hapke eten, moet ook gebeuren toch?
Even voor alles ik ben er zeker niet op uit om iemand in een kwaad daglicht te zetten, waarom?
Ja tuurlijk ben ik boos op stal Jaspers, waarom zo moielijk onderhandelen en zo op de centen zijn terwijl dit dier zo hard voor je gewerkt heeft, wat ik vertel zijn alleen maar de feiten meer niet, verder wordt hier driftig gespeculeerd, sommige zien al aan 1 foto dat het paard afgekeurd is, nou erg knap zelfs een dierenarts zou dat niet kunnen.

Lotus was zeker wel in eigendom van stal Jaspers wij hebben hier de bon om hette bewijzen, het laatste jaar stond ze als leasse paard bij een meisje.maar was nog steeds eigendom van die stal.

Ik heb verder geen commentaar op de stal ken ze niet, weet niet hoe ze voor de paarden zijn enz maar ik mag toch ZEKER wel mijn eigen mening erover hebben of mag dat ook al niet.

IK vind het niet kunnen een paard zo af te danken en daarom hebben wij er iets aan gedaan, Lotus staat nu lekker aan haar hooi te kabbelen, wie van jullie kan hier opstaan en keihard zeggen dat ze dat niet verdient, wie?

Lotus had trouwens een fistel niets meer en niets minder, kwestie van er even tijd aan besteden meer niet.
Waarom iedereen opeens zo vijandig moet doen begrijp ik niet net alsof wij iets verkeers hebben gedaan, we hebben haar geholpen meer niet en als er morgen weer eentje op ons pad voorbij komt doen we het weer of jullie het er nu mee eens zijn of niet

Beetje misselijk..

Je zegt het zelf al, je kent Stal Jasper niet. Gaan dan niet lopen oordelen over wat je hebt gehoord! Als je zelf had gekeken hoe het is gegaan had je anders gereageerd.

Als jij een manege had gehad en paard zou weg moeten wat zal jij dan doen? Logisch dat ze ervoor kiezen om er dan geld aan te verdienen. De maanden die ze op rust stond moesten ook gewoon door betaald worden.
Maar ach, dat vind ik maar he...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:27

Ben het roerend met je eens, Renee, dit is gewoon laster wat hier gebeurt t.a.v. de stal en dan hebben we nog lang niet alles gezegd.
Verder wordt er hier net gedaan of dit paard met wat rust weer de oude is, terwijl meerdere dierenartsen heel wat anders zeggen.... tja.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:42

Ach, weetje zulke mensen weten misschien niet beter. Denken dat ze het goed doen, maar als dit paard pijn lijdt, gaat het nu alleen maar meer pijn lijden. Dus wat was nou de beste optie?
Vind het trouwens ook erg dat er een foto van Stal jasper zelf is gebruikt.
Verder houd ik me hier buiten, want heb er verder niets mee te maken... Maar ik heb er zelf 9 jaar gelest dus weet wel het een en ander rond de paarden. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:44

ik snp echt helemaal niets meer van dit verhaal en ik geloof er ook helemaal niets van! want waar is dat paard nou? naar zijn oude eigenaar of naar de zogenaamde redders?

en ook ik vind dit laster voor de stal, hier op bokt wordt het verhaal wat normaler beschreven maar op dat andere forum omg! 8 uur op een dag lopen? waarom maak je er geen 16 uur van? diep en diep triest zeker als al meerdere keren is verteld door mensen die dit paard echt kennen en zeggen dat het dier echt op nou daar maak je dat beest blij mee! zogenaamd als recreatie paard verkopen en dan wordt ze gewoon gebruikt als normaal rijpaard of voor boscrossen! want dat zal er hoogstwaarschijnlijk met dit paard gebeuren, ik las ergens dat de oude verzorgster over het paard wilde gaan praten en een goede oude dag bezorgen... zit je ergens te twijfelen om haar te kopen? goed van je! zoals ik het lees weet jij wel wanneer het beter is om een dier uit zijn lijden te verlossen

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:46

Dat paard is geloof ik bij de 'redders' en voor 8 uur per dag heb je een grooote fantasie nodig Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:48

ja een hele grote fantasie! ik zou zelf niet eens 8 uur op een dag willen rijden! en ik vraag me af waar ze die 8 uur vandaan halen? de meeste lessers op een manege moeten ook naar school en dat zou dus betekenen dat het paard van 4 tot 12 uur snachts zou lopen!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:50

Als er zoveel lessen zouden zijn op een manege loop je zo binnen. Knipoog
Het klopt dus niet. Maar ik zou me erbuiten houden Knipoog

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:00

jeetje zeg,dat paard heeft 10 jaar lang de kost verdient,heel veel mensen hun beginselen van het paard rijden geleert,en dan word er zo raar gedaan dat iemand het paard gered heeft!het paard is 16 en heeft zijn werk gedaan en dat eist zijn tol,maar waarom is het dan zo een probleem dat hij grasmaaier word?
of af en toe een buitenritje maakt,een paard wat op is kan nog wel een paar jaar fijn op de wei staan hoor,hangt een beetje van zijn probleem af,maar als hij nu niet kreupel is lijkt mij dat hij nu ook geen pijn heeft,dus dan hoeft hij toch niet naar de slacht,op het moment dat het paard echt op is en pijn krijgt,kunnen ze hem altijd nog inlaten slapen!
als een manege een paard verhuurt en krijgt daar geld voor,en het paard is telkens kreupel als ie aan het werk is,snap ik wel dat ze hem zeg maar opruimen,want anders komt hij weer terug op de manege,en een paard wat het manege werk niet meer aankan,zitten hun ook niet op te wachten,dus snap ik echt wel dat ze hem weg doen,en om dan een goed tehuis te vinden is ook niet makkenlijk,dus dan doe je hem naar een handelaar,die verkoopt hem voor de dood,allemaal heel normaal,maar als er dan iemand komt die het paard een plaatsje bied,waar die nog even lekker van zijn pensioen kan genieten,maar ze hebben niet die 500 euro,dan had ik hem die mensen wel gegunt,en wat is dan 500 euro als ie al 10 jaar de kost voor je heeft verdient!en vanaf een foto kun je niet zien of het paard pijn heeft!hi heeft duidelijk de km in de benen,en die verdikking op de sprong(wat lijkt op spat)hoeft hij helemaal geen last van te hebben,en het kan ook een vertekend beeld geven op de foto,door dat hij wit op het been heeft en met zijn sprong naar de camera toe staat!
edit:zoals ik het hier lees is het paard alleen kreupel als hij word belast,en op rust is hij goed,dus waarom mag hij dan niet lekker op de wei?
Laatst bijgewerkt door knooopje op 19-12-08 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:01

schimanski schreef:
He, daar hebben we Lotus.
Ik heb dit topic nog niet helemaal goed gelezen, het is allemaal heel snel gegaan maar Lotus staat nu bij de mensen op stal wiens paarden ik rijd.
Ze staat nu heerlijk op stal haar hooi te eten, morgen gaat ze lekker de wei op. Ondanks dat ik niet helemaal alles gelezen heb, wil ik maar 1 ding kwijt. Ik hoop dat ze "heel " gelukkig zijn met die €500... Als ze het daarvan moeten hebben..........

ik denk toch echt dat je het topic eerst maar eens moet lezen..... No Cheer

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:04

knooopje schreef:
jeetje zeg,dat paard heeft 10 jaar lang de kost verdient,heel veel mensen hun beginselen van het paard rijden geleert,en dan word er zo raar gedaan dat iemand het paard gered heeft!het paard is 16 en heeft zijn werk gedaan en dat eist zijn tol,maar waarom is het dan zo een probleem dat hij grasmaaier word?
of af en toe een buitenritje maakt,een paard wat op is kan nog wel een paar jaar fijn op de wei staan hoor,hangt een beetje van zijn probleem af,maar als hij nu niet kreupel is lijkt mij dat hij nu ook geen pijn heeft,dus dan hoeft hij toch niet naar de slacht,op het moment dat het paard echt op is en pijn krijgt,kunnen ze hem altijd nog inlaten slapen!
als een manege een paard verhuurt en krijgt daar geld voor,en het paard is telkens kreupel als ie aan het werk is,snap ik wel dat ze hem zeg maar opruimen,want anders komt hij weer terug op de manege,en een paard wat het manege werk niet meer aankan,zitten hun ook niet op te wachten,dus snap ik echt wel dat ze hem weg doen,en om dan een goed tehuis te vinden is ook niet makkenlijk,dus dan doe je hem naar een handelaar,die verkoopt hem voor de dood,allemaal heel normaal,maar als er dan iemand komt die het paard een plaatsje bied,waar die nog even lekker van zijn pensioen kan genieten,maar ze hebben niet die 500 euro,dan had ik hem die mensen wel gegunt,en wat is dan 500 euro als ie al 10 jaar de kost voor je heeft verdient!en vanaf een foto kun je niet zien of het paard pijn heeft!hi heeft duidelijk de km in de benen,en die verdikking op de sprong(wat lijkt op spat)hoeft hij helemaal geen last van te hebben,en het kan ook een vertekend beeld geven op de foto,door dat hij wit op het been heeft en met zijn sprong naar de camera toe staat!
edit:zoals ik het hier lees is het paard alleen kreupel als hij word belast,en op rust is hij goed,dus waarom mag hij dan niet lekker op de wei?

En waarom zou een manege een paard wegdoen die blijkbaar (volgens jou) niet mank staat en geen pijn heeft?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:11

Volgens mij heeft ts haar via de oude eigenaar aangezien die ingelicht door stal dat Lotus zondag weg zou gaan.
Nog even voor de duidelijkheid NIET op transport

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:13

maar eerst werd er wel gezegt of liever gezegt gesuggereerd dat ze wel op transport zou gaan

en er is nu al meerdere malen gezegt dat het beestje al erg lang meerdere been problemen heeft en dat het met een beetje rust echt niet geneest

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:15

ik heb het hele verhaal gelezen,
het is inderdaad niet erg netjes om de manege er in te vernoemen, maar dat iedereen dat nog eventjes moet herhalen is ook wel een beetje jammer!
bedoel je goeie ervaringen noemen met stal jaspers zou ik ook doen..! maar elke keer hetzelfde, ts weet en heeft zelfs al toe gegeven dat ze fout zat! dus ik vind dat die discussie wel op kan houden.
maar, uitschelden per pb, vind ik wel erg zinloos, maar dat is mijn mening.

verder tjaa.. goed dat ze een paard gered hebben! (als die idd pijnloos kan leven)
Laatst bijgewerkt door nikitabanana op 19-12-08 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:16

Ik ben al een jaar of 4 instructrice bij Stal Jasper en ik kan beamen dat er heel veel aan gedaan is om Lotus goed te krijgen.

Er wordt hier meerdere keren geschreven dat het paard 10 jaar keihard heeft moet werken, nou dit paard heeft helemaal niet 10 jaar keihard moeten werken.
Dit paard is 10 jaar lang ontzien omdat ze niet hard kon werken omdat ze dit niet aan kon.

Lotus liep over het algemeen maar 1 uurtje op een dag en als ze al 2 uur liep dan was dit verspreid over de dag en met lichte smurfjes erop.

Lotus heeft vaak rust gehad, is bijgelongeerd om haar los in het lijf te houden en heeft vaak weken aan de hand gestapt en DA bezoeken gehad om haar er weer bovenop te helpen.

Toen we merkte dat het voor lotus echt te zwaar werd in de manege is ze verleasd aan Merel.
Op de dag dat ze wegging liep lotus niet kreupel, en dat liep ze hier de laatste tijd met 1 uurtje in de manege ook niet.

Als het paard nu weer niet kreupel is dan kan ik me voorstellen dat hier gewoon 500 euro voor betaald moet worden.

Wat betreft het hele transport verhaal.
De paarden die naar de slacht gaan, gaan naar een vaste slager in Belgie, niet op transport naar Italie of wat dan ook.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:16

BraveSpots schreef:
knooopje schreef:

En waarom zou een manege een paard wegdoen die blijkbaar (volgens jou) niet mank staat en geen pijn heeft?

ik zeg toch ook niet dat het paad gezond is!
de manege doet het paard weg omdat hij telkens kreupel word!dus niet voor niks!
daar heb ik ook begrip voor,maar als het paard op rust staat is ie niet kreupel,dus waarom zou hij dan niet lekker zijn pensioen op de wei door mogen brengen?en word hij dan ook kreupel dan kunnen ze hem altijd nog inlaten slapen,inplaats van naar belgie te sturen!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:27

knooopje schreef:
ik zeg toch ook niet dat het paad gezond is!
de manege doet het paard weg omdat hij telkens kreupel word!dus niet voor niks!
daar heb ik ook begrip voor,maar als het paard op rust staat is ie niet kreupel,dus waarom zou hij dan niet lekker zijn pensioen op de wei door mogen brengen?en word hij dan ook kreupel dan kunnen ze hem altijd nog inlaten slapen,inplaats van naar belgie te sturen!

Haar 'redders' willen het paard gebruiken om nog (volop) recreatie mee te rijden. Volgens hen is er niks ernstigs met het paard aan de hand, alleen iets tijdelijks die weer over gaat met wat rust.

Niks weide en pensioen dus...