knooopje schreef:jeetje zeg,dat paard heeft 10 jaar lang de kost verdient,heel veel mensen hun beginselen van het paard rijden geleert,en dan word er zo raar gedaan dat iemand het paard gered heeft!het paard is 16 en heeft zijn werk gedaan en dat eist zijn tol,maar waarom is het dan zo een probleem dat hij grasmaaier word?
of af en toe een buitenritje maakt,een paard wat op is kan nog wel een paar jaar fijn op de wei staan hoor,hangt een beetje van zijn probleem af,maar als hij nu niet kreupel is lijkt mij dat hij nu ook geen pijn heeft,dus dan hoeft hij toch niet naar de slacht,op het moment dat het paard echt op is en pijn krijgt,kunnen ze hem altijd nog inlaten slapen!
als een manege een paard verhuurt en krijgt daar geld voor,en het paard is telkens kreupel als ie aan het werk is,snap ik wel dat ze hem zeg maar opruimen,want anders komt hij weer terug op de manege,en een paard wat het manege werk niet meer aankan,zitten hun ook niet op te wachten,dus snap ik echt wel dat ze hem weg doen,en om dan een goed tehuis te vinden is ook niet makkenlijk,dus dan doe je hem naar een handelaar,die verkoopt hem voor de dood,allemaal heel normaal,maar als er dan iemand komt die het paard een plaatsje bied,waar die nog even lekker van zijn pensioen kan genieten,maar ze hebben niet die 500 euro,dan had ik hem die mensen wel gegunt,en wat is dan 500 euro als ie al 10 jaar de kost voor je heeft verdient!en vanaf een foto kun je niet zien of het paard pijn heeft!hi heeft duidelijk de km in de benen,en die verdikking op de sprong(wat lijkt op spat)hoeft hij helemaal geen last van te hebben,en het kan ook een vertekend beeld geven op de foto,door dat hij wit op het been heeft en met zijn sprong naar de camera toe staat!
edit:zoals ik het hier lees is het paard alleen kreupel als hij word belast,en op rust is hij goed,dus waarom mag hij dan niet lekker op de wei?
En waarom zou een manege een paard wegdoen die blijkbaar (volgens jou) niet mank staat en geen pijn heeft?