Marie Fjordien in het roze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:02

[PP] Even lekker gek en gevaarlijk doen met je paard!

Haha!

ohw voor ik het vergeet:

doe volgende keer even een halstertouw om haar hals,als ze dan gaat bokken kun je je daar aan vasthouden, doen we bij jonge paarden ook.dan hoef je niet aan de teugels te hangen.
verder heb ik me suf gelachen om die foto dat je er af valt, gelukkig heb je je geen pijn gedaan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:07

hihi Ellepel.............

daar kan je lezen dat ik met mijn pownie een portiektrap op en af ben gegaan........... soort van ernstig DOM zegmaar Lachen

daar is dit meiske nog een Ankie bij Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:09

nou inderdaad., en ik doe nog wel es lekker gek .
moet kunnen,die paarden kunnen heel wat hebben hoor Haha!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:10

ellepel schreef:
[PP] Even lekker gek en gevaarlijk doen met je paard!

Haha!

ohw voor ik het vergeet:

doe volgende keer even een halstertouw om haar hals,als ze dan gaat bokken kun je je daar aan vasthouden, doen we bij jonge paarden ook.dan hoef je niet aan de teugels te hangen.
verder heb ik me suf gelachen om die foto dat je er af valt, gelukkig heb je je geen pijn gedaan?

sta ik ook in met mijn verhaalen van vroeger,zou het zo weer over willen doen,maar ben bang dat ik dan alle botten in mijn lijf zal breken haha lol Clown

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 21:44

KiWiKo schreef:
ach ik ben heel blij dat er geen bokt bestond in mijn ponytijd Haha! Haha! Haha!

gut wat had ik al die moraalridders op de kast gehad zeg met mijn fratsen Lachen Lachen

er is HELEMAAL NIEMAND, echt helemaal NIEMAND die een vlekkeloze ponytijd gehad heeft............ en laat dat nou de tijd zijn waar we het meest in leren, want van al die gekkigheid leer je dat je een deksel op je neus kan krijgen, leer je zitten, en leer je omgaan met paarden..........

Goed dat het hoofdstel niet goed zit.......... is gewoon zo Lachen leermoment voor TS! maar de ponie heeft weinig last van TS haar gekkigheid....... en krijgt pownie er wel last van, dan mag TS in het gras gaan zitten........ helemaal goed toch???

ik snap het probleem niet helemaal, ponie kan goed voor zichzelf zorgen blijkt!

Ik wou dat ik nog in mijn ponietijd zat als ik deze foto's zie Lachen

Hihi ze zet me vaker op de grond als ik haar niet hinder dan wanneer dat wel het geval is Haha! daar is ze veel te lief voor,, als ik fouten maak gaat ze eerder eens schrikken,, beginnen zwalpen of eens geërgerd kijken Clown. Heb onlangs eens veel te hoog gesprongen om op haar te kunnen klimmen zodat ik dus keihard op 'r rug bokte,, maar in plaats van zoals elk 'normaal' jong paard weg te springen schrikt ze eventjes, verzet geen poot en kijkt eens geërgerd als 'wat doe je me nu weer aan' Haha!.
Ze zet me gelukkig zelden op de grond Clown. Eens geïrriteerd met 'r achterhoef op de grond stampen als ze niet naar huis mag wandelen komt vaker voor Sigaar

@ellepel: nee gelukkig geen pijn gedaan Clown wel spierpijn van de paar meter dat ze me achter zich aan heeft gesleurd de eerste keer omdat ze schrik had van dat rare wezen dat haar op de grond nog steeds vasthield Clown. En dat touw rond 'r nek heb ik vroeger idd wel eens gedaan toen ik net op 'r kroop Clown maar ik verwachtte me niet meer aan van die vreemde kuren eigenlijk Clown. Was lang geleden voor die ene keer dat ik m'n stijgbeugels ben kwijtgeraakt Clown.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:09

als je nou eens zo hard aan je sperriem trok zoals je in de mond van die pony trekt, krijg je hem er vast wel uit Knipoog

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:24

sieger95 schreef:
Lord_Ik schreef:
Ik woon wel in België he,, 'k zal eens op kapaza kijken.

Hier een advertentie van kapaza; http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehor ... etjes.html

Staan ook stijgbeugels bij;) En in oost-vlaanderen.

Verder vind ik het er ook niet tiptop uitzien, maar iets minder negatief kan wel...
Ze had immers niet om commentaar gevraagd, en ze weet dat het er niet zo goed uitziet.
En de meeste dingen worden wel 10 keer herhaald!
Als jullie nou eens een keer het topic lezen voordat je oude koeien uit de sloot haalt!
Verder veel plezier met je paardje, en goed dat je dingen gaat ondernemen zoal les.

Hee! Beugels!
Kijken!

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:11

arme pony
je sperriempje zit bijna op z`n lip je bakstuk zit veel te laag (die hoort onder het jukbeen te zitten)
je houd je vast aan de teugels.
en dan vind jij het gek dat je van je pony af dondert.. Boos!
pff en dan is het niet eens je eige pony!
ik denk dat als de eigenaresse van die pony deze foto`s ziet dat het rijden over is!!

en aan je reacties te lezen geef je er zelf niet veel om of wel..:S
het is niet de pony z`n schuld maar die van jou!!!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:37

Denk zo in dat een pony meer last heeft van te strak getrokken neusriemen dan van zon los sperriempje.
Even paar gaatjes bijmaken, TS,zo gedaan.

Knap dat je bleef zitten bij die tweede bok, en dat je dan minder elegant op een foto zit.... Zelfs Anky zit dan een bietje.... hectisch. Clown

De pony vind ik mager. Ik las een stukkie terug dat ze samen met 5 ponys op een kaal land heeft gelopen met alleen maar wortelen... Dat kan dus niet.

De tips hier om haar geen krachtvoer te geven en dan alleen maar hooi, zou ik maar niet opvolgen. Een pony die zo mager heeft, moet kunnen aansterken en dan moeten ze wel onbeperkt hooi, maar daarnaast als jij rijdt ook wat extras krijgen.

Maar goed, het is ook niet jouw pony en jou dus niet aan te rekenen.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 01:25

UltimOo schreef:
als je nou eens zo hard aan je sperriem trok zoals je in de mond van die pony trekt, krijg je hem er vast wel uit Knipoog

Ik kan zonder overdrijven zeggen dat ik 5x zo hard aan m'n sperriem getrokken heb als bij een noodstop in marie 'r mond Clown maar ik heb 'm er uiteindelijk toch uitgekregen Clown moest blijkbaar het stukje waar ie in vast zat ook samenknijpen voor ie er überhaupt uit kon Clown.

Die beugels uit die advertentie op kapaza waren reeds verkocht (had mailtje gestuurd) dus ik zal nog even verder moeten zoeken voor beugels.

@randalinpony: De tweede ben ik er alsnog afgevlogen een galopsprong of wat later,, maar de 4e keer is het me wel gelukt Clown .
Ze is idd te mager en dat ze krachtvoer krijgt als ik rij vind ik normaal,, maar ze krijgt evenveel krachtvoer als ik niet rij en die 4 dagen van de week komt ze hoogstens uit haar stal als haar stal uitgemest wordt ...
Ik heb er met de eigenaar over gesproken,, maar die vindt dat het voer zoals ze het nu (net zoals de andere paarden) krijgt goed is ... alleen staan de andere paarden niet zo hyperactief als ze dat krijgen Clown.

Ik heb 'r vandaag voor het rijden even op de wei bij de shetlander en haar veulen van vorig jaar laten lopen en hoewel ik verwacht had dat ze zoals altijd haar even ging rollen en dan meteen gras ging beginnen eten vloog ze er, na braaf gewacht te hebben op m'n 'los'-signaal bokkend vandoor in galop Haha!. In het vervolg altijd even lossen voor het rijden dus Clown.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:33

ik hoor dat het al veel beter gaat!!
fijn dat je iets hebt gevonden waardoor ze misschien niet meer zo druk is tijdens het rijden!! Clown
succes! Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:39

Hey, adpper dat je zulke foto's plaatst, enneh.. De beste stuurlui staan aan wal!
ga lekker achterover zitten zodat je minder bonkt als ze bokt, je leert in ieder geval zitten zo, want doorat je weinig balans lijkt te hebben pak je je ahw vast aan de teugels. Knipoog

lekker blijven oefenen, iemand een longeerlijn er aan vast laten maken en eerst leren zitten. Lekker onafhankelijk. Haha!

Hou vol hoor, heb ook een tijdje een bokfjord gereden, de aanhouder wint, Fjorden kunnen heel pittige dieren zijn! Knipoog

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:32

ik vind nog steeds dat er geen excuus is om je pony zo in z`n mond te trekken echt niet dat is gewoon zielig..!!
ga les nemen joh.. of rijd dan zonder sperriempje kan ook nog..!!

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:37

Nee, en doe wat aan zijn gewicht. Een fjord word dik van de lucht, maar ik heb nog nooit een fjord gezien die er zo broert (kwa gewicht) uitziet.. Dus geef dat dier eens onbeperkt te eten.. dit kan gewoon echt niet.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 14:41

Het is gelukkig geen gewoonte van haar om te bokken Tong uitsteken.

Als zij gespannen loopt heb ik idd heeeul weinig balans Clown boenkeboenke alle kanten op en er soms alleen daardoor al bijna af hotsen (a) maar ik oefen door daarop Clown vooral in galop heb ik inderdaad ook de neiging om naar voor te gaan duiken,, waardoor ik er denk ik af ben gedoken,,want de 4e keer zat ik achteruit en ben ik wel blijven zitten Haha!.
Iemand om te longeren is er helaas niet, ze kent longeren ook niet goed (stap wel,, draf klein beetje) en ik weet dat ze nogal de neiging heeft om weg te lopen, dus het mag al iemand zijn die wel wat gewicht in de schaal kan leggen als het moet Clown. Maar ik laat wel vaak mijn teugels doorhangen op rustige baantjes op wandeling zodat ik mijn zit kan oefenen zonder dat zij daar last van ondervind in haar mond (als ze ontspannen loopt lukt het om in balans te zitten,, maar moet ik nog steeds oefenen op handen stilhouden,, en dat kan ook zonder contact nietwaar Lachen ).

@lynne8: ze krijgt momenteel een enorme hoeveelheid hooi Knipoog en volgens de eigenaar eet ze het dan ook zelden volledig op...
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 30-11-08 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:42

Op foto 14... DIE HANDEN! Zielig gewoon...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:42

ach hou toch op Lachen alsof jij altijd florrisant op je paard zit Haha! Haha! Haha!

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:43

o ja heb net de foto`s nog even goed bekeken en ik zie maar 2 foto`s waar ze een klein beetje vrolijk op kijkt. de andere foto`s kijkt ze echt niet vrolijk, en dat snap ik ook goed als iemand de hele tijd loopt te trekke en te schoppen.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 14:44

Babico3 schreef:
Op foto 14... DIE HANDEN! Zielig gewoon...

Het is dan ook een valfoto Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:44

KiWiKo schreef:
ach hou toch op Lachen alsof jij altijd florrisant op je paard zit Haha! Haha! Haha!

Nou, nee. Maar niet zo... Niet in die mate iig.

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:47

mijn broertje had nog nooit paardgereden toen hij een rondje aan longeerlijn op mijn pony zat, zelfs hij snapte dat hij niet aan de teugels mocht trekken!!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 14:47

M_LiSszz schreef:
o ja heb net de foto`s nog even goed bekeken en ik zie maar 2 foto`s waar ze een klein beetje vrolijk op kijkt. de andere foto`s kijkt ze echt niet vrolijk, en dat snap ik ook goed als iemand de hele tijd loopt te trekke en te schoppen.

Waar haal jij schoppen nou weer Tong uitsteken alsof ik een paard dat zo hyperactief staat meer dan een 'ja' en wat teugelvrijheid moet geven om in rengalop weg te schieten. Daarnaast staan haar oren sowiesow zelden naar voor als ze aan het werk is, gewoon uit concentratie houdt ze ze opzij, ook als ze gewoon aan een los halstertouw meeloopt en ze weet dat er elke moment een 'halt' of 'draf' commando kan komen. Zelfs als ze volledig lange teugel krijgt en gewoon op een rustig baantje rechtdoor moet wandelen staan haar oren meestal opzij, met af en toe een oor dat even naar voor gaat of als er wat interessants is twee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:49

Inderdaad. Zij zou toch veel beter moeten weten. Ik wil niet veel zeggen, maar ik vind mezelf wel beter rijden dat dat zij dat doet, en dat is alles wat ik er over wil zeggen. Ik zeg dit niet met de intentie om een hele discussie te starten met reacties als: Nou, laat jij dan eens zien hoe je rijd, of OPSCHEPSTER ofzo. xD

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:52

@ Babico.. ik denk dat heel veel mensen op bokt wel beter rijden dan haar!!
@ TS foto 10 BV. jezus wat jij doet is geen rijden. jij hobbelt maar een beetje op je pony aan en vind alles maar heel erg grappig, volgens mij denk je ook niet aan de gevolgen..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:52

hou toch op!!!

wat een onzin, iedereen heeft wel eens een moment dat die onbedoeld grof inkomt, jij ook Babico!!

KAN niet anders........

stelletje moraalridders!