Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:54

Ik zou ook heel boos zijn in deze situatie, hoe durven ze op jullie erf aan jullie paarden te komen? En dan ook nog zo'n moeder die zo achterlijk reageert. Het is wel zo dat jij verantwoordelijk bent voor je paarden, al mochten zij daar helemaal niet komen. Ik lees net dat ze ook nog ouder zijn, ik dacht dat het om hele jonge kinderen ging, maar dan vind ik het nog belachelijker. Ieder kind van die leeftijd met gezond verstand weet toch dat je niet op een ander zijn terrein mag komen? Ik zou inderdaad een aantal bordjes op gaan hangen en flink stroom op de draden zetten.

Maar ik snap helemaal wat je bedoelt, ik heb afgelopen zomer ook zoiets gehad. Paarden staan op boerderij met mini-camping. Mijn veulen kon niet goed tegen de warmte(warmste dagen in juli/augustus?), en stond daardoor op de warmste uren van de dag op stal. Waren mijn vriend en ik de stallen aan het uitmesten, lagen er allemaal kleine appeltjes in de stal. Hadden die kleine kinderen dus mijn veulen bekogelt met appeltjes! Sowieso mochten ze de appels niet uit de bomen plukken natuurlijk. Gelukkig was de eigenaresse van de boerderij/mini-camping ook erg boos, en heeft de kinderen verteld dat ze niet meer in de stallen mogen komen Lachen Op het land hangt sowieso een bord, dat er niemand in mocht. Al zijn er nog mensen die dat doen. Stonden een keer 2 meisjes(ook een jaar of 15) bij het hek, toen wij in de auto stapten liepen ze het weiland op. Wij snel gestopt en ze gevraagd of ze soms niet konden lezen en heel snel van het land afgestuurd. Als ze vragen of ze even mogen kijken, als ik ook op het land ben, mag dat soms best wel, maar als ze echt af gaan wachten totdat ik weg ga, en dan het land op gaan(terwijl ze weten dat het niet mag), nee daar kan ik niet tegen.
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 16-11-08 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:54

Ik ga effe niet in op de aansprakelijkheidsvraag, want het is mijn vrije zondag Clown .

Maar ik wordt plaatsvervangend boos als ik dit lees hoor. Stoom uit je oren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:55

Veertien en vijftien ja, en volgens de ene haar moeder in bezit van rijkleren, zwepen, borstels, en bitten. Ik word er echt heel blij van.
Eerst was ik verbijsterd en enorm nijdig maar op dit moment kan ik wel janken omdat we gewoon niet weten wat er allemaal tussen de boomwallen is gebeurd.
Ik heb zelf het beste voor met deze paarden, ik heb ze overigens niet voor mezelf maar voor de handel gekocht en de planning is dat ze over een jaar weggaan als volledig betrouwbaar span voor de mensport.
Ik ben zelf altijd heel verantwoordelijk en in alle rust bezig met de jonkies en dan zit je er niet op te wachten dat er buitenstaanders ongevraagd langskomen die zonder enige kennis van paarden, met je jonge dieren aan de slag gaan. Voor zover je van aan de slag kunt spreken.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:55

je zou toch eigk verwachten dat kinderen juist rond die leeftijd!!! toch meer verstand hebben dan kleine kinderen.. ja nou blijkbaar dus niet!!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:57

Verboden toegang , art. 461, is het geloof ik wat daar op staat.
Is dit artikel: http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/461.html
Misschien moet je het ze even toesturen en ze meteen aansprakelijk stellen voor de mogelijke psychische/ lichamelijk schade aan je paard.
Je bent echt niet verantwoordelijk voor schade aan derden als die blagen ongevraagd op jou erf komen, dat zou mooi worden. Stel je voor: komt er iemand bij je inbreken en die breekt zijn nek op jouw terrein; ben jij aansprakelijk, no way!

Ik zou een luchtbuks aanschaffen en ze op wachten; en dan even dreigen, dan snappen ze het misschien wel Boos! Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:57

LDRD, bedankt voor je reactie Knipoog
Weten jullie wel dat een eventuele aansprakelijkheidsvraag me nu niet eens boeit?
Ik zit er meer mee in de maag wat ze mogelijk hebben uitgevreten met de beesten!
Morgenvroeg gaat er schrikdraad om het hele erf zodat de hond los kan lopen en de naaste buren zijn dan ook op de hoogte om een oogje in het zeil te houden, voor als wij niet thuis zijn.

Ik ben nu in staat om ze met een buks keukenzout in de kont te schieten. Serieus waar.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:58

Die luchtbuks is echt een briljant idee El Cid....hoe kom je erop....

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:58

Belachelijk!! Ik kan me hier zo woedend over maken! Ik moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als iemand zomaar bij mijn paard komt! En helemaal als je 14 en 15 bent!! Maar ik denk dat de meeste schuld toch bij de moeder ligt. Waar is haar verantwoordelijkheisd gevoel?! Wat een kinderachtig mens zeg!

Ik hoop dat alles uiteindelijk op zijn pootjes terecht komt!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:59

Kaka

Heb je stroom op je omheining staan? Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat wel effectief is tegen ongewenste verzorgstertjes.

_CS_

Als ik de link naar het andere topic bekijk, schiet me toch wat te binnen.
Mensen denk toch dat ze heel wat kunnen maken.
Zal de volgende zin wel doordringen:
'U denkt er zo licht over, dat de verzekering alles wel vergoedt e.d., maar wat als het uit de hand loopt met de dieren? Een verzekering kan je geen nieuw kind geven.'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:00

Zo makkelijk zijn ze niet van mij af, Mloei. Ik ben niet de eerste de beste en wie het echt serieus met me aan het stokkie krijgt, is echt nog lang niet jarig Haha!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:01

Jee hier schrik ik behoorlijk van. Wat verschrikkelijk, je zou bijna bang zijn om te gaan werken morgen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:02

Billy schreef:
Die luchtbuks is echt een briljant idee El Cid....hoe kom je erop....

Ach, boos en veel fantasie. Maar heel eerlijk gezegd als hier kinderen op het erf zouden komen zou de verleiding wel erg groot zijn........
Gelukkig wonen hier weinig kinderen en degene die er wonen heb ik al eens, onbedoeld, de stuipne op het lijf gejaagd, daar had ik geen buks bij nodig. Maar als hier kinderen zouden rondlopen die ongevraag mijn paarden gingen "verzorgen" zouden ze toch echt een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot probleem hebben, als ze al heelhuids weg zouden komen. Mijn jonge hengst kan aardig van zich "afbijten".

En geloof me dat heel wat mensen die afgelegen buiten wonen die luchtbuks naast de deur hebben hangen.........
Laatst bijgewerkt door ElCid op 16-11-08 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:03

Oeh, schiet me net nog iets te binnen wat je ook kunt gebruiken als tegenargument... Stel, die kinders komen wel op een manege of andere stal of in elk geval iets met paarden, en die paarden hebben besmettelijke ziekte. Dan kunnen ze dat dus wel mooi ook overbrengen naar jou of van jou, stel dat jou paarden iets mankeren. Denk er nu zo ineens aan omdat er bij ons op stal Rhino heerst en er dus geen vreemden op het erf mogen komen....

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:04

Tssss belachelijk!
Sommige mensen Hamer

En dan ook nog boos bellen en een jas uit jou verzekering willen hebben..
Kom op zeg, hoe oud ben je..

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:05

Op zo'n momenten wens je toch dat die kinderen tegen de schrikdraad blijven hangen Haha!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:07

Vroeger deed ik dat ook, ff een aaitje en een graspluk uit me hand, geven, met het hek en of schrikdraad tussenin, meer niet, en het was toegestaan, ik kende de boer, mocht er zelfs even op rijden, als hij erbij was, kijk dat is netjes, want het is aangeboden aan mij.

Er zijn zat weilanden met ponys in de buurt van toen ik klein was, nooit ging ik erheen omdat ik gewoon weet dat het zoiets niet hoort, en ook door mijn ouders mij verteld, dat het gevaarlijk kan zijn, het blijven dieren, dat het beter is om bij de paarden en ponys te houden van de manege waar ik op rijles was gedaan door mijn ouders, kijk dat is ook opvoeding.

Tegenwoordig zijn die kinderen erg vervelend en erg verwend en kent geen grenzen, het ligt aan de ouders. als die moeder zegt dat het mag, dan doen die 2 kinderen het en gaan je paarden doen, grrrrrrrrrrrrrrr.

Deze moeder vind ik ook nog es brutaal en onbeschoft, hihi zeg dan dat ze harder moet gaan werken om zelf nog een auto te kunnen kopen en zelf paardjes te kunnen kopen voor hun 2 kinderen, volgens mij is ze jaloers met wat jullie hebben, en die kinderen zijn oud genoeg om een krantenwijk te nemen en of nog een jaartje te wachten tot ze mogen, daarvan kunnen ze 1 x per week naar de manege om te rijden, wijs ze daarop.

Precies paarden heb je voor je eigen plezier, ik had ook paarden voor me eigen plezier, ik had er zelf met eigen geld voor betaald en onder houdt ze ook zelf van me eigen geld, en dan gingen er kindjes bedelen om hem te mogen poetsen, ik zeg altijd nee, want die zijn nog maar 5 a 6 jaar oud en ik ben geen kinderoppas, en het gekke is nog, het was op een ponyclub, ponys zat en toezicht zat die er zijn voor deze kinderen, maar nee ze moeten me paard hebben, ik stond er aan de overkant op stalling dus mijn paard is voor mijn eigen gebruik, moet er ook hard voor werken.

Ook zo brutaal van iemand om groenteafval in de wei te doen voor je paarden, ze kunnen er koliek van krijgen, raap dat afval op en gooi het in hun eigen tuin hihihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:08

Ik ben nu zover dat ze van mij een zesdelige houten jas uit de verzekering kunnen krijgen. Het is door omwonenden bevestigd dat ze afgelopen zomer al ook met mijn ruin (L-dressuurpaard) bezig zijn geweest. Een eind touw eraan, eentje erop en een ander het beest rondslingeren.
Mensen hadden gevraagd of dat toegestaan was, en ze hadden gelogen dat wij erom hadden gevraagd. Godzijdank zijn er geen noemenswaardige ongelukken gebeurd.
Ik ben in de avonduren een paar keer gestopt met rijden omdat het paard een futloze indruk maakte en ik weet dat aan het weer, of iets dergelijks.
Verder is het gespuis zowat dagelijks bij de tweejarigen geweest en hebben ze ze opgejaagd met zwepen....
Alle buren zijn nu op de hoogte en godzijdank zit er geen blad meer aan de bomen.
Ik ga maar even een wijntje nemen, geloof ik.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:09

Ragdollcat schreef:
Vroeger deed ik dat ook, ff een aaitje en een graspluk uit me hand, geven, met het hek en of schrikdraad tussenin, meer niet, en het was toegestaan, ik kende de boer, mocht er zelfs even op rijden, als hij erbij was, kijk dat is netjes, want het is aangeboden aan mij.

Er zijn zat weilanden met ponys in de buurt van toen ik klein was, nooit ging ik erheen omdat ik gewoon weet dat het zoiets niet hoort, en ook door mijn ouders mij verteld, dat het gevaarlijk kan zijn, het blijven dieren, dat het beter is om bij de paarden en ponys te houden van de manege waar ik op rijles was gedaan door mijn ouders, kijk dat is ook opvoeding.

Tegenwoordig zijn die kinderen erg vervelend en erg verwend en kent geen grenzen, het ligt aan de ouders. als die moeder zegt dat het mag, dan doen die 2 kinderen het en gaan je paarden doen, grrrrrrrrrrrrrrr.

Deze moeder vind ik ook nog es brutaal en onbeschoft, hihi zeg dan dat ze harder moet gaan werken om zelf nog een auto te kunnen kopen en zelf paardjes te kunnen kopen voor hun 2 kinderen, volgens mij is ze jaloers met wat jullie hebben, en die kinderen zijn oud genoeg om een krantenwijk te nemen en of nog een jaartje te wachten tot ze mogen, daarvan kunnen ze 1 x per week naar de manege om te rijden, wijs ze daarop.

Precies paarden heb je voor je eigen plezier, ik had ook paarden voor me eigen plezier, ik had er zelf met eigen geld voor betaald en onder houdt ze ook zelf van me eigen geld, en dan gingen er kindjes bedelen om hem te mogen poetsen, ik zeg altijd nee, want die zijn nog maar 5 a 6 jaar oud en ik ben geen kinderoppas, en het gekke is nog, het was op een ponyclub, ponys zat en toezicht zat die er zijn voor deze kinderen, maar nee ze moeten me paard hebben, ik stond er aan de overkant op stalling dus mijn paard is voor mijn eigen gebruik, moet er ook hard voor werken.

Ook zo brutaal van iemand om groenteafval in de wei te doen voor je paarden, ze kunnen er koliek van krijgen, raap dat afval op en gooi het in hun eigen tuin hihihi.

als je weet wíe dat doet, kun je 't nog doen.. Knipoog maar neem aan dat ze niet (nog niet) weten wie dat juist steeds doet....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:10

Mag je nog blij zijn dat er geen noemenswaardige ongelukken zijn gebeurd Scheve mond

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:11

Waar ze het lef vandaan halen, ongelovelijk!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:12

14 en 15, wat een stel domme klojo's en zo te lezen is het nog erfelijk ook. En nou inderdaad maar duimen dat je paarden nog heel zijn in alle opzichten. Wel fijn dat alle buren het nu weten en ook een oogje in het zeil houden.

Anoniem

Be ik ook Apple. Die ruin is bepaald geen mietje te noemen. De kinderen waren door iemand van verderop gewaarschuwd en hadden het afgedaan met de opmerking dat het een Friese merrie van 10 jaar was en het dus wel wat meeviel. Jahoor, een transgender peerd ook nog.

Onali

suleilitha schreef:
Ik ben nu zover dat ze van mij een zesdelige houten jas uit de verzekering kunnen krijgen. Het is door omwonenden bevestigd dat ze afgelopen zomer al ook met mijn ruin (L-dressuurpaard) bezig zijn geweest. Een eind touw eraan, eentje erop en een ander het beest rondslingeren.
Mensen hadden gevraagd of dat toegestaan was, en ze hadden gelogen dat wij erom hadden gevraagd. Godzijdank zijn er geen noemenswaardige ongelukken gebeurd.
Ik ben in de avonduren een paar keer gestopt met rijden omdat het paard een futloze indruk maakte en ik weet dat aan het weer, of iets dergelijks.
Verder is het gespuis zowat dagelijks bij de tweejarigen geweest en hebben ze ze opgejaagd met zwepen....
Alle buren zijn nu op de hoogte en godzijdank zit er geen blad meer aan de bomen.
Ik ga maar even een wijntje nemen, geloof ik.

Hier zakt mn broek vanaf ........