toen de koker daarna nog dikker werd,zei ze,dat ik maar naar de kliniek moest rijden,omdat zij het ook niet meer wist..
ik ging daarheen,met het idee dat ik wel te horen zou krijgen dat ie klophengst was,en dat ie wel een poedertje mee naar huis zou krijgen voor zijn koker..
daar aangekomen,zei die veearts meteen "mijn hemel,die moet geopereerd worden" ,en ik stond daar echt van HUH is het zo erg dan...
hij is dezelfde avond geopereerd,ze waren om 10 uur begonnen en om 1 uur snachts hebben ze hem wakker gemaakt omdat een paard niet langer als 3 uur onder narcose kan blijven,in zijn buik zat een enorm abces,en echt een enorm abces,die "bal" was het kapsel van dat abces...
het abces was niet schoon gekregen,en hij heeft daar toen 1,5 maand gestaan,de eerste weken kritiek,hij kon amper meer lopen,ik moest hem zo goed als opnieuw leren lopen,zoals toen de veearts zei "leer hem maar opnieuw lopen,hij heeft een gat in zijn buik,waar je een kat in kan omdraaien" enorm abces dus..
na 1,5 maand zware antibiotica mocht hij naar huis...
wel met een dikkere koker,die is gewoon hard geworden,en ja die zal altijd wel dikker blijven.
nu 8 jaar na dato,kreeg hij ineens koorts en zwol zijn koker binnen een dag op,zo dat hij alleen via kiertjes kon plassen..
en ja,voor mij zegt dat genoeg,paard moet weer onder het mes,alleen was ik heel erg bang dat dat abces weer terug gekomen was,maar dat is gelukkig niet zo,wel is alles verkleeft van binnen,en is hij nu een soort "tijdbom" geworden...
we gaan we zien waar het schip strandt,voorlopig doet ie het weer,en gaan we extra van hem genieten..

overigens kunnen eiwitten ook zorgen voor een dikkere koker...dus ik weet niet of jou paard erg eiwitrijk voer krijgt?