Horse-event 2008!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Horse-event 2008!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:25

Maya schreef:
Jup. We moesten veel lawaai maken en applaus enzo. Ter aanmoediging. Was aan het einde van de dag, tussen 5 en 6 in de Bit-piste. (iig op zondag)

Dat was dus die herrie toen ik in de Bokt Lounge zat tijdens een gesprek, vroeg me al af wie daar de boel aan het afbreken was. Clown

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:28

Maya schreef:
Monnie_ schreef:
Ijsbrand kan echt shów maken joh! *LOL*

Dat was nou een show waar ik absoluut niks aan vond. Gewoon je paarden zo ver mogelijk tegen de limit duwen zodat mensen geshockeerd zijn. Tuurlijk, het is knap dat je paarden krappe bochten kunnen maken, en ik bewonder zijn stuurkunsten, zeker met een vierspan. Maar dan wel in een wedstrijd en niet op deze manier. Maar wat ie nu in de bitpiste aan het uitspoken was, ik vond het op het randje van onverantwoord. In volle galop op de rand afvliegen, en dan op laatste moment het haltcommando geven, en hopen dat je paarden bijtijds kunnen remmen. Want ze reageerden lang niet altijd even vlot.

Denk je nou SERIEUS dat hij die paarden tegen de limit liet lopen? Die paarden reageerden juist wel heel vlot. Dus dan is het wel show, het zit tegen het randje aan idd. Maar ja je moet bij een training tegen het randje een x aanzitten anders kom je niet verder.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:30

Maya schreef:
Monnie_ schreef:

Dat was nou een show waar ik absoluut niks aan vond. Gewoon je paarden zo ver mogelijk tegen de limit duwen zodat mensen geshockeerd zijn. Tuurlijk, het is knap dat je paarden krappe bochten kunnen maken, en ik bewonder zijn stuurkunsten, zeker met een vierspan. Maar dan wel in een wedstrijd en niet op deze manier. Maar wat ie nu in de bitpiste aan het uitspoken was, ik vond het op het randje van onverantwoord. In volle galop op de rand afvliegen, en dan op laatste moment het haltcommando geven, en hopen dat je paarden bijtijds kunnen remmen. Want ze reageerden lang niet altijd even vlot.

Ik vond het juist wel leuk, en verantwoordelijk. Een man die weet ik hoevaak wereld (?) kampioen is geworden, zal vast wel weten waar hij mee bezig is, de paarden leken er in een geval plezier in te hebben. Hij zal vast wel weten wat hij wel en niet kan doen met zijn 4 span.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:31

idd. Lachen

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:31

Ik wel een keer met mijn handen voor mijn ogen gezeten, maar hj weet echt wel precies wat hij doet hoor, en hij weet precies waar de randjes zijn. Ik vond het wel indrukwekkend om te zien.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:32

Ik ben niet gecharmeerd van zijn manier van werken met paarden. Dat je presteert is voor mij iets anders dan dat je goed en verantwoord met je beesten omgaat.

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:35

Ik had wel de indruk dat zijn paarden met plezier aan het werk waren.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:36

Vind je hem niet paard vriendelijk (trainen/ rijden)?
Ik heb hem nooit echt gevolgt ofzo, maar op Horse-event vond ik het echt goed getrainde paarden, die allemaal er wel lol in leken te hebben.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:36

Wij hebben de clinic van emiel voest gevolgt. Vond het een erg goede manier. zonder duw en trek werk, wat ik wel weer van montey vind.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:37

de oren stonden er de hele tijd op hoor.. ze vonden het echt sensatie die paarden!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:37

Ah ik zou eigenlijk ook gaan maar ik kon geen vrij krijgen van mij werk!!!
Mijn instructrice en haar dochter moesten daar zaterdag een show rijden en ik had het wel willen zien eigenlijk!

Nou de volgende keer beter!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:38

pubelia schreef:
Wij hebben de clinic van emiel voest gevolgt. Vond het een erg goede manier. zonder duw en trek werk, wat ik wel weer van montey vind.

Mee eens ja Ja

Heb die bekeken met die schimmel aan de lange lijnen Ja

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:39

van voest of van montey?

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:40

Waar blijven alle foto topics?! Ben erg benieuwd namelijk of iemand nog een leuke foto heeft van mijn diertje.

Zijn er mensen die de clinic van Annemarie vrijdag heeft gezien. Tussen 17.00 en 17.30. Was niet zo druk, wat niet zo raar was met de regen. Maar misschien waren er nog wat bokkers bij?

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:42

pubelia schreef:
van voest of van montey?

Voest Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:44

Lachen Waarschijnlijk hebben jullie met andere ogen gekeken dan ik Lachen Dat kan. Jij hebt het zo opgevat, ik op een andere manier.
Monnie_ schreef:
de oren stonden er de hele tijd op hoor.. ze vonden het echt sensatie die paarden!

In het begin waren de paarden vrolijk en attent idd. Maar ongeveer op de helft zag je dat de paarden vermoeid werden en de diverse keren twijfelachtig keken, wat precies de bedoeling was. Ook vond ik het voorspan niet super op elkaar ingespeeld. Het ene paard trok er meer aan dan het andere. Ook zag je dat na de helft van de show het ene voorpaard helemaal een opgetrokken en gespannen buik kreeg.

Ik ontken niet dat IJsbrand niet weet wat hij doet. Maar zijn show vond ik niet direct een geschikte promotie voor de mensport. Dat kan ook op andere manieren. Het is goed afgelopen, maar het voorspan heeft twee keer in de haag gezeten. Dat had imo niet mogen gebeuren, ze hadden ervoor moeten stoppen. Ook bij het wegdraaien 1 keer zag je dat het tuig van het ene voorpaard helemaal gedraaid en scheef zat. Hij vertrok toen weer vol tempo schuin naar de andere hoek, en toen schoof het wel weer recht. Maar dat soort dingen vind ik niet fijn om te zien bijvoorbeeld. Het kan ook anders.

@ Axeltje, waar was die clinic van Annemarie rond dat tijdstip?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:49

nee geloof ik niet, was gisteren bij "probleem" paarden

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:12

Het was gister leukk Hyper!
Ik werd wel veel herkent Nagelbijten / Gniffelen

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:16

Jaaa...ik heb Prada gezien Ja

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:18

Voor mij was het de eerste keer HE. De stands vond ik niet geweldig Bloos maar de clinics en shows vond ik wel allemaal erg leuk en leerzaam/interessant. Ja
Parkeren vond ik wel goed geregeld, stroomde iig redelijk door toen iedereen vertrok. Het eten vond ik wel duur, maar desondanks toch 2x frietjes gegeten. Blikjes drinken á 2,50 vond ik wel echt belachelijk duur! Toilet vond ik meevallen, was iig wel een schone toilet. Alleen jammer dat om half 7 de toilet bij de NH-cirkels al dicht was! Sigaar

De clinics van Monya van Erb, Lammert Haanstra, Emiel Voest, Monty/Imke/Anky vond ik het leukst.
Wat ik verder erg goed vond was dat je vragen kon stellen aan de clinicgevers OK dan! Bij de clinics van Piet Raaijmakers en Monya van Erb werd daar ook goed gebruik van gemaakt.

Ik heb weinig Bokkers herkend. Ik zag alleen drie Bokkers voor ons op de tribune zitten 's middags bij de clinic over gymnasticeren van je paard aan de hand door Monya van Erb en ik geloof dat die Fries bij de Boktstand die Fries is wat zo goed is in vrijheidsdressuur? En denk dat ik Bart heb zien lopen? Aan het eind van de middag in de Welnesshal? Maar dat weet ik niet zeker, was iig een lange jongen met een Boktshirt aan Clown

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:38

Hypofocus schreef:
SHALALA schreef:
@Hypofocus, ik geloof dat ik jou heb gezien. Haha!

Dat kan Knipoog
Ik liep met een lichtblauw vest met "hypo focus" erop, en met een beige t-shirt, ook met die tekst....
En natuurlijk met m'n camera om m'n nek (heb nu weer 'n stijve nek, hahahah, zwaar rot ding Clown )

Dan hebben wij je inderdaad ook nog gezien. Ergens bij de Mensportpiste zagen we opeens iemand lopen met kleding waarop Hypofocus stond. Tong uitsteken

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:40

Femke, jij zat nog voor mij en Zoetje_, bij de fokkerij wereld, vlakvoor dat de Quaters kwamen die niet kwamen achteraf Clown

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:51

Ik was gistere ook aanwezig! Lachen
Vond het echt supper leuk! =D
Leuk om al die clinics en shows tezien, en erg leerzaam.
Heb wel mensen gezien waar je al een tijdje mee praat op bokt enzo, leuk is het dan om het echte gezicht een keer tezien.
Het was ook leuk om een keer tekijken hoe die mods nou in het echt zijn! Nou super gezellig gewoon!
Ben benieuwt naar foto's want die zijn er wel gemaakt!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:58

Maya schreef:
Monnie_ schreef:

Dat is precies wat ook mij tegenstaat. Hij kan zeker super sturen en maar laat dat dan ook zien. En geen kermisact wat vrijwel iedereen kan. Heb hem ooit in Utrecht achter de schermen door hindernissen zien gaan en dat was erg mooi. Tot hij in de showpiste in ging en het racen en het gek doen werd. Daarbij wordt ik al gek van het kabaal, de paarden knijpen volgens mij hun oren dicht.

Wij hebben voornamelijk bij de NH-ringen gezeten. Voest kan duidelijk vertellen wat er niet goed gaat en ik denk dat er veel blijft hangen. Hij plaagt maar wel respectvol. Haanstra vind ik altijd een feest om te zien. Al verteld hij steeds hetzelfde, die man gaat met zoveel respect voor de paarden om dat ik blijf genieten. En de laatste les (kan er weer niet op komen) vond ik ook erg goed. We werden gelijk aan het nadenken gezet en het was prachtig om te zien hoe soepel en makkelijk dit paard de oefeningen deed.

Van Monya had ik meer verwacht. Beide demo's kwamen niet uit de verf en ik denk dat het duidelijker was geweest als ze gelijk de combi's les had gegeven. Want ik heb veel foute dingen zien gebeuren.
Eten was inderdaad schrikbarend duur. Parkeren vind ik niet zo gek dat daarvoor betaald moet worden. Land moet er ook gereed voor gemaakt worden en er staan meerdere parkeerwachten.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:04

Melanie_B schreef:
Wat was ik blij dat ik mijn eigen lunchpakket mee had! Haha!
Lekker drinken mee, stokbroodjes gezond en nog wat andere lekkernijen!
Scheelt weer een hoop geld. Had wel verwacht dat het duurder zou zijn dan normaal,
dus ik was goed voorbereid! Haha!
(Vond dit overigens wel heel erg duur hoor.. €2,50 voor een broodje kroket bijvoorbeeld, €3,- voor een
patatje met..)

Was leuk gisteren, Horse event!
Vooral de springclinic van Raijmakers!
Dat bruine paard, fijn beest zeg! Bloos!

Ook nog even bij de Bokt Lounge geweest! Haha!

Ja die Sandra dat paard vond ik echt gaaf Ja
Sterre dat witte paard sprong wel beter, maar die bruine vond i fijner lopen Ja

Maartje1990 schreef:
Dioxide schreef:
Maartje, jouw heb ik wel gezien met je "pas op ik Bok" shirtje Tong uitsteken En Fiffil ook met dr mooie wolf tekening Lachen

en je hebt niks gezegt? Bloos!

ik vond 't vooral grappig om de mods te zien.. en om erachter te komen dat sommige mods vrouwen blijken te zijn ipv mannen Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb jou dan ook van achter gezien Huilen van het lachen
Welke kleur had jij aan?

Calanddra schreef:
Ik ben ook eindelijk weer thuis...

Wat een lang weekend zeg... maar zeker erg leuk Haha!

Ik heb de afgelopen 2 dagen gestaan in de stand waar je voor €2,50 Breyer paardjes kon schilderen Lachen Dag 1 133 paardjes verkocht Haha! waren ze er blij mee!
En vandaag 145 verkocht *LOL*

Ondanks dat ik eigenlijk bar weinig heb mee gekregen van de shows heb ik het super naar mn zin gehad Ja in mn pauze nog even snel langs de boktlounge geweest en daar en in de stand nog een aantal bokkers gemeet Haha! (wie hebben er allemaal paardjes beschilderd? *LOL* )

IK IK IK IK Hyper! Huilen van het lachen

Ben gister wel vaak ik de Bokt lounge geweest Tong uitsteken ook aantal bokkers gemeet Lachen
Heb echt veel van het bokt team gezien Tong uitsteken Iemand herkende mij en die zei meteen: jij hebt toch zoveel berichten? Huilen van het lachen Weet helaas niet meer wie dat was Tong uitsteken

Vond het erg leuk alleen niet zo erg leuk om volgend jaar nog te gaan.. vond het erg onduidelijk