Gert van het hof op ons paard !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:00

rien10 schreef:
BOING ronde vier is begonnen!

:')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 06:02

Gelukkig wil Gert niemand onder de indruk brengen, maar gewoon centjes verdienen. :') Jeetje zeg, paard is al een tijd van de Nederlandse grond verdwenen, Gert is al lang met een kudde andere paarden bezig geweest, TS is waarschijnlijk al naar nieuwe paarden aan het rondkijken, maar bokt blijft over dit verhaal doorzeuren.
Ooit moet het klaar zijn mensen! Let it go. En bekijk het eens langs de positieve kant: paard is tenminste niet in de worst beland. *\o/*

zoutenootjes

Re: Gert van het hof op ons paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:35

Zo is het, Gini. Het paard is tenminste niet in de worst beland. Wie weet komt het paard nog voorbij op de Olympische Spelen, dat zou wat zijn.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:43

Volgens mij heeft de TS 2 dagen geleden een update geplaatst, waarom zouden we niet nog even kort over de afloop van dit verhaal kunnen hebben? We hebben niet voor niets daar 50 pagina's over gediscusseerd en gespeculeerd over de afloop van een training zoals deze. Meestal hoor je over dit soort paarden nooit meer iets, ik vind het juist goed dat er hier nog even wordt verteld wat nu de uiteindelijke afloop is na zo'n show.

Blijkbaar vind iedereen dit een eind-goed-al-goed verhaal, maar ik vind het ontzettend zonde dat die meiden nu uiteindelijk hun paard kwijt zijn, ik zie dit nou niet echt als een succes verhaal :?

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:10

Sanne 83, als de meiden toch niet de klik hebben met dit paard, waarom dan er mee verder gaan? Waarschijnlijk hebben ze echt geprobeerd om er mee verder te werken, maar sommige combinaties werken gewoon niet. Is alleen maar eerlijk om te zeggen dat hier de wegen scheiden. Ze hebben er alles aan gedaan om het te laten werken. Geen handvol maar een land vol paarden. Het is de combinatie die het hem doet (of niet).

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:20

Ze hebben het paard door Gert iig wel kunnen verkopen.
Zoals hij deed was het een onverkoopbaar paard, zo kan je het ook zien Sanne83

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:53

Het is ook geen succes verhaal sanne 83, dat zegt niemand. Maar de meiden hebben hun nek niet gebroken, paard is niet naar de slager maar naar een ruiter die weet hoe het zit en het aan durft; dus wat dat betreft zit het allemaal wel redelijk safe. Niemand heeft t over succes. Ja, we wensen de meiden heel veel succes met het vinden van een passend paard.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:59

De meiden hadden nooit een klik met het paard. Het paard heeft een leuk nieuw baasje, Gert heeft overduidelijk laten merken dat het probleem bij de ruiter ligt en niet bij het paard, de meiden waren zo verstandig om dit in te zien, diezelfde meiden kunnen nu op zoek naar een leuk paard dat echt bij hun past.
Ik zeg: succesverhaal!!
Een succesverhaal is niet altijd de penny die de wilde zwarte hengst temt en voor eeuwig en altijd bij elkaar blijven. Succesverhaal is wanneer alle partijen er beter uitkomen, dat lijkt mij hier het geval.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:20

We spreken het hele topic al uit een volledig ander perspectief dan :j We hoeven het ook niet eens te worden, maar als dit een succesverhaal is, dan hoop ik ook dat je begrijpt dat dat de reden is dat ik niet zo'n voorstander van deze trainingsmethode ben :D ;)

Ik dacht dat deze meiden graag hun paard wilden houden en zelf wilden leren hoe ze met dit paard om moesten gaan. Als je dat wilt, dan ga je (naar mijn idee) niet naar Gert, maar naar een goede trainer die jou leert hoe jij zelf je paard moet trainen (en dat zal inderdaad een stukje meer tijd kosten dan twee weken). Dat is het perspectief waar vanuit ik gereageerd heb.

Ik geloof niet (of nauwelijks) in geen klik. Voor mij is dit gewoon een doodnormaal training en/of medisch probleem.
Vandaar dat ik ook nog het voor- en na filmpje aanhaalde. Ik zie op het voor-filmpje genoeg redenen voor dit gedrag en op het na-filmpje zie ik die nog steeds niet opgelost, het paard wordt flink in de houdgreep een beetje rondgedraafd. Dat is geen oplossing.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:30

We hoeven het idd niet eens te zijn, maar ondertussen duw je TS wel in het slechte hoekje en jouw mening als de juiste.

Maar goed, alles is al gezegd, het enige wat we nu doen is herkauwen over een verhaal dat voor de betrokkenen al lang afgesloten is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:40

Sanne83, bij alle NH stromingen kom je het tegen en wordt er geroepen: als het paard qua temperament en character niet bij je past, dan kun je via allerlei oefeningen, grondwerk enz proberen ze allebei op een lijn te krijgen, maar als ze te ver uit elkaar liggen, helpt alle NH, oefeningen, grondwerk, instralen, dansje doen rond het paard bij het licht van de volle maan, bach bloesemtherapie, acupunctuur, feng shui en allerlei andere stromingen die je toe kunt passen niet om tot elkaar te komen. Iemand die liever een koele kikker heeft gaat niet gelukkig worden met een hittepit en omgekeerd ook niet. Naar boven en naar onder kun je bij een paard nog wat bijstellen, maar past het niet, dan past het niet.

De vraag is wat jij klik noemt. Ja, die klik kan komen, die klik kan groeien, hij kan inslaan als een bom en hij kan ook nooit komen. Maar niet geloven in die klik, dan heb je hem geloof ik nog nooit meegemaakt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:20

Thanks, Cassidy

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 23:14

Gini schreef:
We hoeven het idd niet eens te zijn, maar ondertussen duw je TS wel in het slechte hoekje en jouw mening als de juiste.

Volgens mij ben ik daar niet de enige in :+
Dat ik de TS in een hokje duw is jouw interpretatie.