[Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

romygic

Re: [Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:07

nou idd beetje vreemd, maar met slof losrijden kan ook niet vind ik. Is gewoon wedstrijdregelement staat er.. Maar bij ons was er volgens mij helemaal geen toezicht op het losrijden

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:09

Ik begrijp wel dat er geen toezicht was. Ze hebben er al zo veel werk van; moet er ook nog eens iemand gaan kijken bij het losrijden. Dat lijkt me niet te doen. Ik denk dat je toch wel mag verwachten dat iedereen zich aan de regels houdt. Helaas was dat niet zo. ((zelf ben ik overigens geen tegenstander van de slof, mits goed gebruikt, maar laten we maar geen discussie over de slof gaan voeren :+ ))

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:14

Ik ben ook absoluut niet tegen de slof, maar ik snap niet dat daarmee gereden mag worden op zo'n evenement.. zeker als er wordt gezegd dat het via het wedstrijdreglement gereden wordt
het losrijden was vandaag trouwens precies naast de ring..

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:17

Antoontje; daar heb je gelijk in.

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 02:42

Als er iemand met meerdere paarden in verschillende klasses door is naar een volgende ronde, en dan misschien met meer paarden in de finale komt? En dan 2 keer wint?? Dan dubbele sponsering???

Ik denk dat zo iemand na de regionale of kwartfinale zou moeten kiezen met welk paard er verder meegedaan wordt???

Maar al in de selectieronden meedoen met meer dan 2 paarden, dat is gewoon tegen de regels.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:07

KletsKoekje schreef:
Oh Ramzi ik zie jou onder mij op de startlijst staan, ook om 10.30 uur , wat leuk!
Hoe ziet je paard eruit? Ik rijd op een zwart paard met 4 witte voetjes en kol en ik heb bruin haar :)

Ik doe waarschijnlijk toch gewoon mijn wedstrijdtenue aan :) (staleigenaresse zou kijken of ze haar wedstrijd spullen kan vinden dan kan ik haar handschoenen en plastron gebruiken)

En ik maar zoeken naar een vos met 4 witte benen.. -O- Verkeerd gelezen! Was jij met die 18 jarige of die 4 jarige met dat grijze jasje?

Ik vond het erg leuk om mee te doen, hij was al een stuk minder zenuwachtig dan mijn vorige ''oefen''wedstrijd. Niet meer hinniken en continu 7 kleuren stront poepen :o Dus in Juli gaan we officieel starten, eerst lekker op vakantie *\o/*
Verder heb ik leuk commentaar gehad na het lesgeven van die mevrouw! Ik ben dik tevreden en als dit volgend jaar weer georganiseerd wordt doe ik zeker weer mee :D een keer iets anders, en een andere kijk op je rijden, super leuk! Dan zijn we tenminste wel ''L niveau'' Verder vond ik het commentaar ''anders'' dan wat ik normaal zou doen. In het begin wil ik hem naar stap hebben en dan trekt hij door ( omdat hij het liefst achter het zwarte paard aan wil lopen), dan zet ik hem naar het halthouden om mijn hulp duidelijk te maken, maar dan moet ik volgens haar '' naar voren denken''.. Ik denk dan, ik wil juist terug en dan maak ik mijn hulp duidelijk door hem stil te laten staan, ''te laten luisteren'' en pas weer weg te gaan als hij weer op mijn hand los laat zonder aan de stappen/draven. Oftewel gewoonweg wachten tot ik weer iets wil.. En ik deed rem-hand contact- rem-hand contact- rem! Geen gas, want ik snap ook wel dat hij het dan niet snapt.. En bokken/steigeren staat niet in zijn vocabulaire :+ Maar goed dat kan nog altijd komen..

Voor degene die mijn filmpje willen zien, bij deze.
http://www.youtube.com/watch?v=6_oY3bMDOzU

Als ze vraagt hoe oud hij is antwoordt ik 6 jaar. Ze vraagt ook nog hoelang hij onder het zadel is en dat is hij geweest van zijn 3,5 tot 4,5 en nu pas sinds begin 2012.
Succes voor diegene die nog moeten!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:44

Leuk filmpje Ramzi. Ik ben benieuwd wie er door zijn. Toevallig iemand uit jouw groep met een bruin paard en blauw vest(?)? Vind ik een erg gaaf paard. :)

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:11

Ik probeer mijzelf af te melden via info@macrider.com, echter ik krijg mijn emails terug.
Heeft iemand dit ook gehad of eventueel een ander emailadres?

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:26

connepon85 schreef:
Leuk filmpje Ramzi. Ik ben benieuwd wie er door zijn. Toevallig iemand uit jouw groep met een bruin paard en blauw vest(?)? Vind ik een erg gaaf paard. :)

Ja die was door, echt een goed paard. Painted Black als vader. Was met de 6 zadelmak gemaakt en is nu 8. Dat die pas L liep, kan het bijna niet geloven!! Maar ze zegt het dus dan is het ook zo. De regionale is trouwens super ver weg!! Heerjansdam.. Dat is gewoon een weekendje weg voor ons!
Btw vienna was ook door, super gave knol! Heeft vsn gelopen en gaat pavo cup lopen, een enorme vivaldi met giga bewegingen erin! Er waren er 3 in het L door, en 2 in het Z, er liepen echt een paar giga goeie combinaties tussen!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:44

Ramzi schreef:
connepon85 schreef:

Ja die was door, echt een goed paard. Painted Black als vader. Was met de 6 zadelmak gemaakt en is nu 8. Dat die pas L liep, kan het bijna niet geloven!! Maar ze zegt het dus dan is het ook zo. De regionale is trouwens super ver weg!! Heerjansdam.. Dat is gewoon een weekendje weg voor ons!
Btw vienna was ook door, super gave knol! Heeft vsn gelopen en gaat pavo cup lopen, een enorme vivaldi met giga bewegingen erin! Er waren er 3 in het L door, en 2 in het Z, er liepen echt een paar giga goeie combinaties tussen!

En 2 in het M :j

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:06

Hoi hoi. Ik heb mij gister op dit mail adres afgemeld en heb keurig bericht gekregen.

Sannie1980 schreef:
Ik probeer mijzelf af te melden via info@macrider.com, echter ik krijg mijn emails terug.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:07

was dit vandaag in schoonhoven?

Ramzi schreef:
connepon85 schreef:

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:09

Nou, erg netjes in het terugschrijven van e-mails zijn ze niet.

Ik had netjes een mail gestuurd dat ik mee ging doen met mijn andere paard. Krijg ik heel droog terug: verandert

En helemaal niks anders erbij..... nouja, ok. :+

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:15

was dit vandaag in schoonhoven?

Ramzi schreef:
connepon85 schreef:
Leuk filmpje Ramzi. Ik ben benieuwd wie er door zijn. Toevallig iemand uit jouw groep met een bruin paard en blauw vest(?)? Vind ik een erg gaaf paard.

Nee in Gameren

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:21

klopt ik kreeg "afgemeld".

maar ben al blij dat ze reageerd :D
Seasons schreef:
Nou, erg netjes in het terugschrijven van e-mails zijn ze niet.

Ik had netjes een mail gestuurd dat ik mee ging doen met mijn andere paard. Krijg ik heel droog terug: verandert

En helemaal niks anders erbij..... nouja, ok. :+

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:25

Shalot schreef:
Hoi hoi. Ik heb mij gister op dit mail adres afgemeld en heb keurig bericht gekregen.

Sannie1980 schreef:

Bedankt! Morgen nog maar een keer proberen. :)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:39

@ Ramzi: Ik was mijn 18 jarige zwarte merrie ja. Mijn jonkie mistte helaas een ijzer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:10

Haha.. Wat grappig om te lezen dat jullie het over mij en mijn zen hebben. De printend Black van 8 jaar.
Ik zal even het hele verhaal doen...

Zen is zadeldak gemaakt in mei 2010, Hij heeft toen 6 jaar als grasmaaier mogen functioneren. Na een maand op een stal te hebben gestaan om hem zadeldak te maken (gas, rem en stuur), is hij mee naar huis gekomen. Zen is een prachtpaard en momenteel rijden we L2. De eerste 1,5 jaar na zijn zadelmak maken heb ik heel veel problemen met hem gehad. Hij is erg rillerig, angstig en springerig. Of ik reed heel hoog in de punten of ik moest me afmelden/ afgroeten in een proef. Pas sinds een half jaar gaat hij erg goed en is hij stabiel. Ik heb dus heel veel zandgehapt met hem!!! Ook is hij bang voor andere paarden en draaide hij gewoon om als iemand te dicht bij kwam.

Ook heeft hij 4 maanden stil gestaan vanwege een peesblessure, die gelukkig helemaal over is. Dus uiteindelijk is hij nu iets meer als 1,5 jaar aan het werk en ben ik tevreden met ons niveau L2.

Om jullie een idee te geven hoe rillerig hij was, als ik hem in het begin wilde belonen op de hals door middel van een klopje, dan lag ik er werkelijk langs. Hij kon enorm goed de handstand en 180 graden omdraaien.
Geluiden waren een ramp. Vandaar dat ik met een oornetje rijdt om het geluid zo wat te dempen.

Maar wel bedankt voor alle mooie complimenten. Wij zijn inderdaad door naar de volgende ronde.
Afbeelding

Afbeelding

Tevens las ik op het forum de vraag, opmerking over de slofteugel die gebruikt werd op het voorterrein in Gameren.
Ik had dit ook gezien en bleek dat dit aangevraagd was omdat het betreffende paard een jong dier is dat nogal vaak uit bleek te breken en erg stout was. Voor de veiligheid van haar en ons allen vind ik dit een wijze keuze.
Het gaat uiteindelijk niet om een wedstrijd, maar om een combinatie die wil leren en kan ontwikkelen.

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:54

Ik heb nog steeds geen antwoord over mijn vraag of het mogelijk is om een box te huren :-( Ga het nog maar een keer proberen te vragen..

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:01

Sannie1980 ik probeerde net ook te mailen maar krijg mijn mail ook terug..

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:07

Tsja als je je paard niet eens thuis onder controle kan houden, wat zoek je dan in vredesnaam op andere terreinen? Beetje gevaarlijk dit, zelfs met slof. Wat ik overigens niet de juiste methode vind om een paard onder controle te houden, maar dat terzijde.

Ik vind je paard erg gaaf trouwens, volgens mij zijn jullie wel verdiend door :D

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:11

romygic schreef:
Sannie1980 ik probeerde net ook te mailen maar krijg mijn mail ook terug..

Ik probeer het morgen nog wel een keer, het lijkt erop dat ze (te) veel emails hebben binnen gekregen voor hun server?

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:40

hahahahah ja dat zal wel, denk dat er heeel erg veel vragen komen. Heb maar niet gevraagt waarom ze het regionale selecties noemen haha. Ik heb nu gemaild naar kaarten@macrider.com omdat ik toch ook kaarten wilde bestellen en daar dus maar gelijk gevraagt voor een box :)

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:42

Drunksheep schreef:
Tsja als je je paard niet eens thuis onder controle kan houden, wat zoek je dan in vredesnaam op andere terreinen? Beetje gevaarlijk dit, zelfs met slof. Wat ik overigens niet de juiste methode vind om een paard onder controle te houden, maar dat terzijde.

Ik vind je paard erg gaaf trouwens, volgens mij zijn jullie wel verdiend door :D

Nou ja ik snap het wel, je moet ergens beginnen als het thuis goed gaat (wss zonder slof).. Om hem dan ergens anders ( waar het mag) dan te kunnen rijden in een wedstrijdsfeer en hem zo te leren dat er niets aan de hand is snap ik dat best. Tenminste als dat nog maar de enige oplossing is zou ik dat het proberen waard vinden.

Verder ken ik de combinatie niet!

@ Hayke, een mega(!) compliment vanuit mijn kant! Je leek echt totaal geen L-combinatie, had mijn twijfels erover ;) Maar echt super dat je uit zo'n dal bent gekomen en dat je hem zo voorstelt! _/-\o_

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:43

Hey hayka, mooi verhaal om te lezen dat je ondanks zijn moeilijkheden nu zon mooi beeld laat zien. Mag ik je foto gebruiken voor op paard&lifestyle? Ik heb nl de uitslagen ontvangen. Heel veel succes in de volgende ronde!