Zuidlaardermarkt 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ga jij naar de zuidlaardermarkt 2010?

Ja maar alleen kijken
151 (34%)
Nee
217 (49%)
Ja om te kopen
38 (8%)
Ja om te verkopen
15 (3%)
ja om te kopen en verkopen
15 (3%)

Totaal aantal stemmen: 436

marius

Re: Zuidlaardermarkt 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:56

Gebeurd vaker, in Oudeschoot ook.
Al werd daar dit jaar wel op gecontroleerd en is alles meegenomen.

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:44

@ priscilla: wat een schatje zeg, gelukkig gaat het al beter met d'r. Zo te horen is ze goed terrecht gekomen bij jullie.

Pff ik hoop niet dat het waar is van die achtergelaten pony's....

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:48

Dank je.. Ze is wel leif m,oet nog veel leren op haar negende maar het gaat goedkomen! Tanden zijn gedaan was ook hoognodig het diertje maakte overal proppen van en had hele dikke wangen!! En vanmorgen de hoefsmid geweest.. En gister er voor het eerst even op gereden.. Maar ze zweet zo dus gaan haar scheren heb al dekentje gekocht voor dr.. Zijn echt enorm blij met dr!!

En wat die achter gebleven pony's betreft dat ga ik toch niet hopen want dan gaan ze naar de slager toch?? Vind dat zo erg! maar goed dat ik er dan niet ben want neem ze zo mee of ik nu plek heb of niet maar daar kan ik niet tegen

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:32

Tj, ik zou ze dan ook mee naar huis nemen denk ik.....

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:06

Zo, hoop niet dat het zo was.

Als het zo was en ik het wist, was ik teruggereden en had ik er 2 meegenomen. hoe slecht ze ook waren |(

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:08

Mocht het zo zijn hoop ik dat ze naar een nederlandse slager gegaan zijn. En niet op transport naar italie of waar dan ook heen...

geert100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:46

Susyb schreef:
Heeft er iemand toevallig een grote draver zien staan.. zijn hoofd is echt mega groot! en hij heeft een dun blesje over zijn hoofd heen lopen.. ook is hij gevriesbrand op de hakken waardoor hij (ik geloof met zijn grote gewrichten 8) stippen op de hak heeft zitten.
Zijn naam van paspoort is : You Love Toscana..

Ik heb namelijk gehoort dat hij verkocht is als rijpaard maar ben benieuwd of diegene toevallig ook op bokt zit :):o

Meisje die hem gekocht heeft, heeft zich aangemeld op het draversforum. Zag haar daar voorbij komen. Misschien heb je daar wat aan? :)

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:54

over de paarden die zijn blijven staan; wij moesten onze tent afbouwen en alle paarden zijn in trailers of vrachtwagens gegaan. Geen enkel dier is voor zover ik het weet achter gelaten. ;)

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:49

Niemand die iets van nicolette weet?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:16

geert100 schreef:
Susyb schreef:
Heeft er iemand toevallig een grote draver zien staan.. zijn hoofd is echt mega groot! en hij heeft een dun blesje over zijn hoofd heen lopen.. ook is hij gevriesbrand op de hakken waardoor hij (ik geloof met zijn grote gewrichten 8) stippen op de hak heeft zitten.
Zijn naam van paspoort is : You Love Toscana..

Ik heb namelijk gehoort dat hij verkocht is als rijpaard maar ben benieuwd of diegene toevallig ook op bokt zit :):o

Meisje die hem gekocht heeft, heeft zich aangemeld op het draversforum. Zag haar daar voorbij komen. Misschien heb je daar wat aan? :)

Ja klopt, ze heeft zich net aangemeld: http://www.draverspraat.nl/forum/viewto ... =4&t=21012

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:21

De tandarts is geweest. En inderdaad is ons paardje pas 2 jaar oud en niet 3,5 zoals het paspoort aangeeft!!

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:26

jammer dat het dan langer duurt voor dat je op haar kan rijden, maar nu kan je wel langer van haar genieten, :) en een band opbouwen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:58

Och... Rijden vind ik niet zo belangrijk. Ik heb er al 1 om op te rijden!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:30

Hallo allemaal!

Ik heb even een vraagje :D
Zelf ben ik nog nooit op een paardenmarkt geweest. Mijn vraag is of je daar je paard kunt keuren of dat dat pas na aankoop kan?
Of lopen daar dierenartsen oid rond?
Ik ga even het topic bekijken!

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:27

Even een kleine Update over Brooke, de maanoog merrie die met mij mee naar huis is gegaan na de ZLM.

Ze knapt echt al op! Ze kan nu netjes naast je lopen, en op stal vind ze heeeerlijk!

De mok krijg ik overigens erg slecht weg..
Madame heeft een redelijk groot gedragsprobleem, namelijk mensen bang maken..

Echt met de oren strak naar achter naar je toe komen, redelijk dreigen, en soms zelfs tanden bloot..
Ongelofelijk.. Ze word wel fitter, soms maakt ze een drafje door de paddock, en ze hecht zich enorm aan mijn 19 jarige kwpn'er Jester. Als hij van stal gaat in de morgen, eerder dan haar, totale paniek. Ik denk dat ik haar snel helemaal moet gaan socialezeren, met een groepje van 5.. Ze is ontzettend onderdanig naar andere paarden, naar ons niet. Als ze je probeert te verjagen, blijf ik staan, en ga in de negeer modus. Dan stopt ze vlak voor me, en slaat haar gedrag om naar nieuwschierig. Dan is het goed.

De regenschurft word minder, maar is nog niet weg. Ik maak me nog wel erg veel zorgen om haar dikke achterbeen, deze blijft exact even dik, en we zijn nu een paar weken verder..

Binnenkort krijgt ze haar eigen topic met updates.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:01

Ik ben benieuwd naar het topic!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:05

Ik ben ook erg benieuwd, super dat ze al vooruit gaat!
Je weet natuurlijk ook nooit wat zo'n paard allemaal al heeft mee moeten maken waardoor het zulk gedrag vertoond.. maar ach ze is nog jong (en superknap :)) ) komt vast allemaal goed..

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:06

ben benieuwd jesterlove.

Zou je me willen pben wanneer je er 1 maakt en waar je die neer zet? ;$

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:39

Ik ben daar ook heel benieuwd naar! Wel jammer dat ze zo'n naar karakter heeft..

naambordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:49

Wuis schreef:
Ik ben daar ook heel benieuwd naar! Wel jammer dat ze zo'n naar karakter heeft..

Overigens zou ik niet snel der gedrag aan der karakter koppelen.
Je weet niet wat er gebeurd is met zo'n dier en waarom ze zo doet.

Als het karakter goed is, komt het gedragsprobleem ook wel weer goed met veel tijd, liefde en geduld.
ben ook heel benieuwd naar een topic :j

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:06

Langdurige honger maakt een paard ook zuur. En mss heeft ze ergens pijn?

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:15

Ik denk dat ze wel degelijk pijn heeft, haar been is nog steeds dik, nog even dik als bij aankomst.
Haar mok geneest langzaam, en het behandelen is niet makkelijk, want ze slaat, dus niet fijn voor haar.

Ik heb haar ook even goed op haar nummer moeten zetten, dat ze me aanviel met de avond ronde voeren. Tanden bloot en echt attack! Gelijk gereageerd, en redelijk duidelijk. Mvr wacht nu af tot het voer in haar bak zit, en dan valt ze aan...op de brokjes.. :D

Maar vandaag, vandaag gebeurde er iets geweldigs!!

Ze heeft voor het eerst (lang leve de storm en wind) gerent, gebokt! Reracet!
Ik ben als een haas de stallen in gerent om mijn camera te pakken, de kwaliteit is bagger, alle instellingen stonden verkeerd, maar dit moest ik gewoon vastleggen!
De foto's komen eraan!

Voor iedereen die niet alle pagina terug wil kijken voor foto's, ik heb haar een plekje in mijn frofiel gegeven.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:18

xSaskia schreef:
ben benieuwd jesterlove.

Zou je me willen pben wanneer je er 1 maakt en waar je die neer zet? ;$

Doe ik. ;)

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:19

jesterlover schreef:
Ik denk dat ze wel degelijk pijn heeft, haar been is nog steeds dik, nog even dik als bij aankomst.
Haar mok geneest langzaam, en het behandelen is niet makkelijk, want ze slaat, dus niet fijn voor haar.

Ik heb haar ook even goed op haar nummer moeten zetten, dat ze me aanviel met de avond ronde voeren. Tanden bloot en echt attack! Gelijk gereageerd, en redelijk duidelijk. Mvr wacht nu af tot het voer in haar bak zit, en dan valt ze aan...op de brokjes.. :D

Maar vandaag, vandaag gebeurde er iets geweldigs!!

Ze heeft voor het eerst (lang leve de storm en wind) gerent, gebokt! Reracet!
Ik ben als een haas de stallen in gerent om mijn camera te pakken, de kwaliteit is bagger, alle instellingen stonden verkeerd, maar dit moest ik gewoon vastleggen!
De foto's komen eraan!

Voor iedereen die niet alle pagina terug wil kijken voor foto's, ik heb haar een plekje in mijn frofiel gegeven.

Wat leuk dat ze eindelijk weer een keer 'paards' was , ben benieuwd naar de foto's :D

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:28

Ai nee, kom er net achter dat ik mn camera op stal heb laten liggen.. Morgen dus pas foto's!
sorry!