dat is echt heel speciaal........... hier de link naar het hele verhaal (nu ik het terug lees allemaal heel erg ehm, 'wazig' geschreven, maar het was echt een hele aparte dag... wist niet wat ik hoorde
Hier weer het volgende probleem... Na de scheur in de hoef van het paard waar ik de 4daagse op ga rijden hebben we te maken met weer een hoefscheur!! Ik was er al bang voor dat het weer zou gebeuren.. Gezien de eerste scheur behoorlijk ver is weg gesneden en deze in de zelfde hoef zit, weet ik niet hoe het komen gaat.. Er zat een horizontale bobbel in haar hoef waarvan ik dacht dat daar misschien ook wel een bacterie in zou zitten. Deze bobbel zit tot iets over de helft van de hoef (naar de kroonrand dus). Nu is het bijna tot die bobbel gescheurd . Als daar idd de bacterie zit, dan zal er naar mijn idee veel weggesneden moeten worden. De eigenaar dacht aan ijzers. Ik weet het niet.. Volgens mij werkt dat ook niet. Smid wordt vandaag gebeld, hopelijk heeft hij snel tijd!
Trainen ging zo goed! Paard werd lekker rustig, zocht mn hand mooi op en liep lekker over de rug. Woensdag hebben we nog heerlijk gereden Er zijn wel meer paarden op stal waar ik eventueel de 4daagse op kan rijden maar dat zijn natuurlijk niet de paarden als het paard waar ik nu mee bezig ben. Daarnaast hebben we nog maar 4 weken om te trainen wat natuurlijk al heel snel is! De andere zijn niet goed getraind... Ik zou niet eens weten met welke ik dan zou willen rijden Pffffffffff... Hopelijk valt het mee.
Sandrina
Geplaatst: 03-05-10 10:34
Als ik de beschrijving zo lees, lijkt het op "losse wand". Corrigeer mij als ik het verkeerd heb. Fralla's buurpony heeft dat ook vaak. Hij wordt (preventief) behandeld met formaldehyde in een water oplossing. Hij staat dan een tijdje met al zijn hoeven om beurten in een emmer water met dat spul. Misschien voor jou een oplossing? Of je er nu nog wat aan hebt, kan ik je niet vertellen. Aangezien er al een scheur inzit? Als je details wilt horen kan ik navraag doen bij de 'buren'.
mijn paardje heeft ook een bacterie gehad, vorig jaar, de hoefsmid heeft het flink weggesneden, en daarna hebben we er honing op gesmeerd. Nu is het goed onder controle en mijn paardje loopt nog steeds lekker op blote voeten. Er zit nog wel een scheurtje, ongeveer 2 cm middenvoor op beide hoeven, maar ik zorg ervoor dat de rand mooi rond blijft met mn eigen vijl.. en durf het wel aan om de vierdaagse er mee in te gaan.. voor de zekerheid doe ik de hoefschoenen ook meenemen, maar eigenlijk heb ik daar meer last dan gemak van gehad vorig jaar.
Nog maar een maandje zeg, het begint wel wat te kriebelen, ik moet nodig wat meer aan onze conditie gaan doen, maar het komt er niet altijd van om te rijden..
Sandrina
Geplaatst: 03-05-10 12:12
Zack schreef:
@No no Heb je fotos?
@Sandrina Als dat het echt is, ga ik ervanuit dat de smid dat al eerder opgemerkt zou hebben?
Dat mag ik hopen! Niet iedere smid is zo slim of heeft daar ervaring mee. ik kan het natuurlijk nog steeds fout hebben. (ben ook maar een mens)
Ja hoor gaat prima! Zaterdag onze wedstrijd gehad, ging super!
We trainen gewoon lekker verder zowal wedstrijd als conditie richting op!
No_No
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-10 19:02
Het paard heeft een bacterie in haar hoef, dat weten we. De vorige keer is dat er uitgesneden. Laatst heeft de smid nog even gekeken toen hij voor andere paarden kwam en toen zei hij al dat het op de uitgesnedenplek niet helemaal weg was. Nu heeft ze dus een nieuwe scheur in die zelfde hoef. Hoe diep etc. weten we nog niet. De "flap"heeft de eigenaar er af gehaald want door de druk van de troep die er tussen ging zitten ging het verder. We zullen zien wat de smid te vertellen heeft. Ik heb geen foto`s. We hebben het nu wel ingespoten met een bacteriedodende spray. Dat is natuurlijk niet voldoende..
Ja!! 4 Weken!!! Tijd vliegt!!! Ik heb er wel zin in in iedergeval!!
Vandaag lekker door Epe gement. Wat heb ik toch een brave pony (nou ja,.... hij loopt in ieder geval, slingert soms,... maar verder voor zijn doen, SUPERRRRR!) Ben helemaal blij en na de vakantie gaan we duimen dat mijn nieuwe sulky er op tijd is
Nee joh Daar kun je alleen op en de broek is er moeilijk aan te passen etc,... de nieuwe is als het goed is eind mei klaar. Die is geremt etc. Veel beter. Maar wel herkenbaar hoor, want hij is paars met geel en dan een komische pony die zich als 3 jarige gedraagt ervoor, kan niet missen
Deze heb ik te leen, zodat ik iets kan doen met hem en ik zet hem er ook niet te vaak voor hoor, alleen ff een rondje door de wei en rondom het huis om te oefenen en het bij te houden. Ik fiets en longeer hem voor conditie Komt helemaal goed!!! Ben me er wel van bewust dat het niet de veiligste oplossing is, maar ja,... de levering kan gewoon niet sneller, is als het goed is alsnog snel (4 weken) dus,....