[WN] NK Westernrijden 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:16

Jeddah schreef:
Jij blijkbaar niet dus :?

ik dacht dat ik die toch duidelijk had gegeven?

Jeddah

Re: NK Westernrijden 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:18

Nou, nee, maar laat maar hoor, maakt me ook echt niet uit ;)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:20

Jeddah schreef:
Nou, nee, maar laat maar hoor, maakt me ook echt niet uit ;)

dwingen is altijd negatief en resultaat daarvan is dat het paard het nooit correct aanleert
eisen is dat jou paard dat doet wat je van hem verwacht,dit bereik je door herhaaling.
al is eisen een rot woord en kan ook negatief opgevat worden :D

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:25

Oh? Dus eisen is niet altijd negatief? ;) Ik denk namelijk dat het geen verschil is, ik eis dat mijn paarden doen wat ik wil, en dikke kans dat dat, in hun ogen, niet positief is. Dikke kans dat ze liever in de wei staan namelijk :D
Als ik herhaalderlijk een bit in de mond dwing, neemt ie hem ook aan hoor ;)

Beide woorden klinken niet leuk, maar, ik denk dat het voor paard op hetzelfde neer komt, al klinkt het voor ons niet echt leuk ;)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:29

Jeddah schreef:
Oh? Dus eisen is niet altijd negatief? ;) Ik denk namelijk dat het geen verschil is, ik eis dat mijn paarden doen wat ik wil, en dikke kans dat dat, in hun ogen, niet positief is. Dikke kans dat ze liever in de wei staan namelijk :D
Als ik herhaalderlijk een bit in de mond dwing, neemt ie hem ook aan hoor ;)

Beide woorden klinken niet leuk, maar, ik denk dat het voor paard op hetzelfde neer komt, al klinkt het voor ons niet echt leuk ;)

dat is wat ik ook al eerder zei.
als je alleen kijkt naar wat je paard wilt dan rij je er niet op.
wat wij doen met onze paarden is wat WIJ WILLEN.
niet wat hun willen.
je kan je paard dwingen door zoals net al mooi werd gezegd met een slof je paard in een krul te trekken.
of je kan door herhaaldelijke training dit op een andere manier krijgen (eisen)
uiteindelijk eis je dus elke dag iets van je paard.
zodra je het gaat vragen en genoegen neemt met een nee en daar af en toe gehoor aangeeft dan ben je erg fout bezig.
en krijg je hele gevaarlijke situatie's ben ik van mening

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:42

Back on topic, please? O:)

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:20

foto`s ??????????????????????????

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:31

Ik heb dit NK niet zo hele veel foto`s gemaakt, maar die ik heb komen zsm online op www.thisiswhatic.com

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:59

XoNo schreef:
Martine, ik weet niet waar jij in Amerika bent geweest, jij waarschijnlijk ook niet, want volgens mij heb je een blinddoek omgehad :') Ik ben er zelf 2 maanden geweest, ben op de worldshow geweest en ik zal niet zeggen dat IK heb gezien dat het in Amerika harder aan toe gaat dan hier, maar it aint a box full of kittens hoor ;)

Ik zit nu 2 maanden in Idaho, ik blijf tot juni, het is hier hartje cowboyland, en dan echte cowboys, die nog echt alles te paard doen, en die echt dagenlang onderweg zijn om iets te doen, met echte ranches, en echte veedrijvers... ;) , anyway, ik wilde niemand kwaad maken ofzo..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:02

Oh, je maakt mij helemaal niet kwaad hoor :D

Maar om te zeggen dat ze hier in NL veel harder zijn dan in Amerika en dat we zelfs scherpere sporen dragen dan in Amerika, dan moet je nog ff verder kijken, want dan zit je wel bij extreem zacht volk ;) 'Mijn' trainer in Amerika rijdt met net zulke lange sporen als ik :))

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:19

Martine123 schreef:
Ik zit nu 2 maanden in Idaho, ik blijf tot juni, het is hier hartje cowboyland, en dan echte cowboys, die nog echt alles te paard doen, en die echt dagenlang onderweg zijn om iets te doen, met echte ranches, en echte veedrijvers... ;) , anyway, ik wilde niemand kwaad maken ofzo..

Maar wel jaloers :9

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 10:45

Slotje? ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:49

Moderatoropmerking:
Een slotje lijkt me nog niet nodig, wel wil ik verzoeken om ontopic te blijven. Een discussie over 'Amerikaanse praktijken' versus 'NLse praktijken' kan in een apart topic, dit topic is voor het NK, en nou de nabeschouwingen daarvan.

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:33

bij deze dan: ook ik heb genoten van 4 dagen nk, prachtig verzorgde dieren en hun ruiters.
het was een verademing dat het niet zo stofte als vorig jaar.
ik ben een fanatiek roker, en heb idd geen enkele keer via de speaker gehoord dat het not-done was, mijn excuses hiervoor. (ik heb geen zitvlees). maar er was blijkbaar niemand in mijn directe omgeving die zich er aan stoorde: ik kreeg geen commentaar. wellicht een idee om tegen de bakrand waar je als publiek over heen kijkt een rookverbod op te hangen.
het strodorp was perfect (in mijn ogen), veel gezelliger zo dan in de gang. en hoera!! ik heb de jas van JC en S gewonnen!! dat was een heerlijk bericht toen ik 's avonds laat mijn spullen stond uit te pakken.

Dionnevdkaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:02

hinta schreef:
ik ben een fanatiek roker, en heb idd geen enkele keer via de speaker gehoord dat het not-done was, mijn excuses hiervoor.

Ik ben ook een stevige damper , maar ik ben netjes naar buiten geweest voor een nicotinestoot,
Toch hebben ze het op zaterdag wel omgeroepen, ik heb het nl wel mee gekregen.
Maar ik vindt al die rook verboden een beetje te ver gaan.
Je wordt tegenwoordig als roker aangekeken alsof je een grote crimineel bent.
En als een niet roker zonodig frisse lucht wil , laat dan hij of zij naar buiten gaan.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:08

Dionnevdkaal schreef:
En als een niet roker zonodig frisse lucht wil , laat dan hij of zij naar buiten gaan.

Dus ik (longpatient) moet maar wijken voor iemand anders z'n verslaving? Nouja altijd goed om te weten waar je aan toe bent natuurlijk. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:10

Eigenlijk was er op alle dagen (behalve zaterdag) genoeg ruimte om ergens anders op de tribune te gaan zitten waar niemand rookte. Wat mij betreft zou er ook rustig gerookt mogen worden op tribunes, ruimte genoeg. (en ik rook zelf niet eens).

Wel een goede zaak dat de kantine rookvrij was, daar heb ik niemand zien roken.

Dionnevdkaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:18

Niels schreef:
Eigenlijk was er op alle dagen (behalve zaterdag) genoeg ruimte om ergens anders op de tribune te gaan zitten waar niemand rookte. Wat mij betreft zou er ook rustig gerookt mogen worden op tribunes, ruimte genoeg. (en ik rook zelf niet eens).

Wel een goede zaak dat de kantine rookvrij was, daar heb ik niemand zien roken.

Helemaal met eens Niels

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:19

Hoort het roken niet een beetje bij western? ;)

Dionnevdkaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:22

rapido schreef:
Hoort het roken niet een beetje bij western? ;)

Dat weet ik niet, maar vind het zelf ook wel een beetje.
Straks krijgen we nog een verbod op een bepaalde deo, omdat die deo niet werkt.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:34

Tja, dat roken blijft problematisch, als er nou gewoon eens duidelijk werd gedaan over waar het wel en waar het niet mocht.

Mocht het nou aan de bakrand wel, maar alleen op de tribune niet?
Waarom zag ik met regelmaat de voorzitter met een sigaret lopen? Of mocht het alleen op dié plek weer wel?

Duidelijkheid is best belangrijk in deze, dan weet zowel de roker als de niet-roker waar ze aan toe zijn.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:48

Oh ja....gaan we er nu een rook topic van maken??

Ik vond het een super geslaagd en gezellig NK. Het "pleintje" met de winkeltjes was erg gezellig.

Inmiddels ook ontzettend veel leuke reacties gehad op de Demo Leadline, zie ook het aparte foto topic elders.

Nirvana was tijdens de voorrondes reining helemaal van de kaart. Opeens was de speaker net ff te veel van het goede en kwamen we dribbelend de bak binnen. ....duh. :Y)

Tijdens de feestavond besloot ik dan ook Nirvana de showarena op haar gemak te laten zien. Eerst een tijd lang aan de andere kant van de feestband gestaan naast het raam om haar "speaker proof" te krijgen. Toen de arena in. Alleen maar gestapt en heel veel stil gestaan. Draven of galopperen lukte niet zonder stress. Na een uur was de adraline een eind weg, maar nog steeds aardig aanwezig....

De volgende dag zou dus spannend worden. We moesten aantreden voor de Versatile, dus dan is een stresskip niet echt handig ....
Het ging op zich super, totdat ze richting de fotograaf moest galopperen....ze deed het wel, maar oei oei een fotograaf in de hoek is enorm eng :Z ....en zoef daar gingen we de slalom changementen in, snel weg van die enge hoek....oeps :o . Nou ja...toch nog goed uit kunnen rijden en een 6e plaats! Met mijn andere paard werd ik 8e.

De reining DAWRA ging met Nirvana gelukkig weer nagenoeg als vanouds. Gelukkig een run-in, weinig tijd om na te denken cq afgeleid te worden ;) . Wel op safe gereden, want de super hete run van de semi final ...wilde ik haar niet toe uitlokken.
Bas Almost June is nooit zo super onder de indruk van drukte, helaas stopte ik haar niet al te best, waardoor ze niet zo mooi stopte als dat ze eigenlijk kan. Tja...duidelijk mijn fout!

Leuke van alles was, dat tijdens de prijsuitreiking mijn dochter Cyann trots met June kwam binnen rijden en naast mij ging staan op Nirvana (Nirvana is eigenlijk haar paard). June werd 2x 2e en behaalde zilver en Nirvana 2x 1e en Nederlands Kampioen. Mijn behaalde linten en medailles van Nirvana mocht ik dus mooi inleveren aan mijn dochter hihi. Nadien nog een kampioens foto gemaakt...ik op June, Cyann naast mij op haar Nirvana...ventje erbij....deze prachtige gezinsfoto krijgt straks dus een mooi plekje in huis :P

Enfin...eind goed, al goed .

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:21

He Nancy dat komt gewoon omdat je erg leuke paardjes hebt !!!!
Ook jij van harte gefeliciteerd!~en natuurlijk je dochter ook he ;)

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:59

CounTree schreef:
Oh ja....gaan we er nu een rook topic van maken??

Ik vond het een super geslaagd en gezellig NK. Het "pleintje" met de winkeltjes was erg gezellig.

Inmiddels ook ontzettend veel leuke reacties gehad op de Demo Leadline, zie ook het aparte foto topic elders.

Nirvana was tijdens de voorrondes reining helemaal van de kaart. Opeens was de speaker net ff te veel van het goede en kwamen we dribbelend de bak binnen. ....duh. :Y)

Tijdens de feestavond besloot ik dan ook Nirvana de showarena op haar gemak te laten zien. Eerst een tijd lang aan de andere kant van de feestband gestaan naast het raam om haar "speaker proof" te krijgen. Toen de arena in. Alleen maar gestapt en heel veel stil gestaan. Draven of galopperen lukte niet zonder stress. Na een uur was de adraline een eind weg, maar nog steeds aardig aanwezig....

De volgende dag zou dus spannend worden. We moesten aantreden voor de Versatile, dus dan is een stresskip niet echt handig ....
Het ging op zich super, totdat ze richting de fotograaf moest galopperen....ze deed het wel, maar oei oei een fotograaf in de hoek is enorm eng :Z ....en zoef daar gingen we de slalom changementen in, snel weg van die enge hoek....oeps :o . Nou ja...toch nog goed uit kunnen rijden en een 6e plaats! Met mijn andere paard werd ik 8e.

De reining DAWRA ging met Nirvana gelukkig weer nagenoeg als vanouds. Gelukkig een run-in, weinig tijd om na te denken cq afgeleid te worden ;) . Wel op safe gereden, want de super hete run van de semi final ...wilde ik haar niet toe uitlokken.
Bas Almost June is nooit zo super onder de indruk van drukte, helaas stopte ik haar niet al te best, waardoor ze niet zo mooi stopte als dat ze eigenlijk kan. Tja...duidelijk mijn fout!

Leuke van alles was, dat tijdens de prijsuitreiking mijn dochter Cyann trots met June kwam binnen rijden en naast mij ging staan op Nirvana (Nirvana is eigenlijk haar paard). June werd 2x 2e en behaalde zilver en Nirvana 2x 1e en Nederlands Kampioen. Mijn behaalde linten en medailles van Nirvana mocht ik dus mooi inleveren aan mijn dochter hihi. Nadien nog een kampioens foto gemaakt...ik op June, Cyann naast mij op haar Nirvana...ventje erbij....deze prachtige gezinsfoto krijgt straks dus een mooi plekje in huis :P

Enfin...eind goed, al goed .

Gefeliciteerd!! wat een gave paarden heb jij zeg, heb even in je profiel gespiekt. vind het knap hoor :)

Alice ook gefeliciteerd! het longeren zag er zelfs al netjes uit :D wat reageert ze ook goed op de hulpen en echt zo´n mooi pleasure galopje enzo, zag je in de inrijbak bezig

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:08

Hahaha, ik vind dat gezeur over roken gewoonweg hilarisch. Alsof je uberhaupt nog een goed oordeel kunt geven als je 's avonds je neus, oren en mond kunt uitbaggeren van alle stof. Ik voelde het gewoon tussen mijn tanden knisperen. Dan zie ik sommige zeggen dat het meeviel met de stof, maar het was nog steeds problematisch.

Dus Authentic, als jij last van je longen hebt gehad tijdens het NK, dan moet je het bij het stof zoeken en niet bij die roker die je af en toe tegenkomt.

Just my opinion :)