Horse-event 2008!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Horse-event 2008!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:24

Ja, idd...
Nee, niets voor mij... Doe mij maar gewoon Chris...

Monnie_

Mooie clinics:
Tineke + Imke (Paard&Sporthal)
Anky+Happie (Bitpiste)
Piet Raijmakers (Bitpiste)
Ijsbrand Chardon (bitpiste)
Rassendefilé

Ijsbrand kan echt shów maken joh! *LOL*

desy_kuiken

De show vond ik opzich best leuk.. maar als je weet hoe die show word gemaakt en hoe erg de paarden er voor worden afgebeuld.. denk ik waarom.. laat ze dan lekker op stal staan.

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:25

sorry ik heb het nog over de manorcaanse show

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:26

Daarom vind ik de show niets Clown
Als ik aan mijn ouders wil laten zien wat mijn paard allemaal wel niet kan, ben ik daar veeel trotser op als dat in samenwerking is gegaan, dan dat ik mijn paard ervoor heb moeten afmeppen....

Dat is voor mij geen eer...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:26

Hebben jullie ze dan zien afmeppen?

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:28

Nee dat niet maar wel verhalen gehoord van iemand die haar paard bij die mensen in het stallencomplex po horse event had.

En trouwens denk je nou echt dat ze dit zomaar hebben aangeleerd ?

Robijntjah je hebt gelijk

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:29

In de shows iig op zondag niet maar ik heb van mensen gehoord dat het er in de stallen ABSOLUUT niet zachtzinnig aan toe ging.
Ook zag je tijdens de clinics blauwe tongen buitenboord hangen(oa het paard waar de leider op zat bij het lange lijnen werk met het andere paard).
Ik ben 's morgens halverwege de show er in gevallen, vond het toen al niet echt wat en 's middags, na wat mensen erover gesproken te hebben, er echt op gelet en toen viel het ook wel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:31

Heb ik ook gehoord, en zeg nou eerlijk, er zijn er weinig die dit paarden zachtzinnig aan kunnen leren! Ik ken er in ieder geval niemand van Knipoog
meestal komt daar toch wel iets van geweld bij kijken! Al is het minimaal!
Een paard is nou eenmaal niet gemaakt om op 2 benen rond te paraderen! Kom eens op....

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:35

nee inderdaad.. ik heb gewoon geen goed woord over voor die mensen.. mij werd verteld dat een van de hengsten zijn geslachtsdeel eruit had hangen en dat er nogal op werd gemept met de zweep.. nou dan beginnen mijn oren echt wel even te klapperen hoor ?? dit noemen ze paardenmensen ? vrijwilligers ? ik noem het ratten

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:36

Met de fjord is alles goed Ja

Waarschijnlijk door alle indrukken en lange reis flauwgevallen.
Het was inderdaad even schrikken maar alles is goed afgelopen.
Op de terugweg hebben we haar goed in de gaten gehouden met de camera in de trailer en ze was weer helemaal normaal.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:37

Is het ergens nog terug te zien enz.

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:38

kelly_taco gelukkig maar dat alles goed met haar is. Was wel even schrikken natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:39

Kelly_Taco schreef:
Met de fjord is alles goed Ja

Waarschijnlijk door alle indrukken en lange reis flauwgevallen.
Het was inderdaad even schrikken maar alles is goed afgelopen.
Op de terugweg hebben we haar goed in de gaten gehouden met de camera in de trailer en ze was weer helemaal normaal.

Fijn dat het goed is afgelopen!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:39

Ik vond de Menorca's wel mooi, maar idd dat kunstje was een beetje te vaak van t goede. Ik vond de Spaanse pas in de a-la-flesh (zo toch?) combinatie wel heel knap!

Verder nog even met Anky gepraat, leuke clinics gezien en veel gezien Lachen Ik vond het wel geslaagd! Oja Emile Voest 's morgens vond ik ook zeer leerzaam, en de clinic van piet Raaijmakers ook Ja Haha, alles ongeveer wel Clown

En ik ben nog in de BoktLounge geweest, inclusief sticker :p

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:46

gelukkig dat het goed afgelopen is

ja bij die stijgerende paarden op t eind zo'n beetje allemaal oehhhh en aaahh... tot die vent een schop gaf toen was het ff aaawhhhhh

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:47

En dat blousje van die man Bloos! En die glitterriem.. men, wat een engerd was dat!!

Ik vond de clinic van Anky en HP ook erg leuk Lachen Die interactie tussen die twee, haha

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:01

Citaat:
Ik vond de clinic van Anky en HP ook erg leuk Lachen Die interactie tussen die twee, haha

Daar heb ik ook erg van genoten, leuke interactie tussen die twee, en een hele aardige vent ook.
Zo krijg je ook een aardig idee hoe trainingen op dat niveau eraan toegaan. Het oefenen van de piaf vond ik zelfs wat aandoenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:06

Monnie_ schreef:

Dat was nou een show waar ik absoluut niks aan vond. Gewoon je paarden zo ver mogelijk tegen de limit duwen zodat mensen geshockeerd zijn. Tuurlijk, het is knap dat je paarden krappe bochten kunnen maken, en ik bewonder zijn stuurkunsten, zeker met een vierspan. Maar dan wel in een wedstrijd en niet op deze manier. Maar wat ie nu in de bitpiste aan het uitspoken was, ik vond het op het randje van onverantwoord. In volle galop op de rand afvliegen, en dan op laatste moment het haltcommando geven, en hopen dat je paarden bijtijds kunnen remmen. Want ze reageerden lang niet altijd even vlot.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:11

delerium schreef:
*dubbelcheckt nog eens*; ja, ik ben echt een vrouw hoor Clown

Leuk om een boel mensen te ontmoeten, ik hoop dat iedereen zich goed heeft vermaakt Lachen Ikzelf iig wel, ben behoorlijk moe maar kan op een geslaagd weekend terugkijken!

Ik schijn ook een vent te zijn hoorde ik Haha!

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:11

desy_kuiken schreef:
Ik ben ook geweest.. Alle drie dagen.
Vond het erg leuk maar zou niet weer vanuit friesland erheen gaan voor 1 dag. Wij zijn blijven slapen met z'n zessen in een tentje bij boer harmse :p

zijn jullie ook bijna weg gespoelt?
ik stond zaterdag ochtend nog met een meisje te buurten bij de ingang die ook in een tentje was blijven slapen daar.. dat tentje was dus zeik nat geworden van de regen.. Scheve mond

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:19

Vippie schreef:
Hier dan even onderwerp van gesprek. Aan de hele clinic was niks naturals en had niks met luisteren naar paarden te maken waar hij zo prat op gaat.
Cadiz is absoluut niet dominant, verre van dat zelfs. Maar hij kan wel heel goed duidelijk maken waneer je te ver gaat. Vergeet niet dattie pas 2,5 is en nog heel zuiver en eerlijk.
Dankzij het zogenaamde natural gebeuren hebnen we er nu meer problemen bij dan we hadden. Hij is niet meer te hanteren, sleurt iedereen over het erf en is bang in zn box voor onverwachte bewegingen. Fijn hoor opsluiten en natspuiten.
Mn zuivere eerlijke door iedereen te hanteren paardje is niet meer helaas. We kunnen weer van voren af aan beginnen waar we hem 8 maanden geleden mee gekocht hebben, onhandelbaar gedrag, weg opvoeding en vetrouwen.
En bedankt maar weer.
Ik had meer een Emiel aanpak veracht die gewoon zegt van tot hier en niet verder, dit doet hij goed en de rest komt wel. Wij hebben duidelijk aangegeven dat we niet verwachtten dat hij in een half uur over zn angst (geen dominantie)heen zou komen maar dat we hulp wilden hoe we er verder mee konden. Wij waren totaal niet in beeld, ook na de clinic niet. Aangezien we geen halstertje wilden kopen wat een vrouwtje de hele tijd in mn oor stond te promoten tijdens de clinic.

Ben bijna geneigd om hem het boek kado te doen: als fluisteren niet meer helpt Haha!

Dat dacht ik al....balen joh! En inderdaad...hij was érg druk bezig zijn halsters te verkopen tijdens zijn clinic,wij begonnen de keren te tellen dat ie zei dat jé niet zonder zo'n halster kon Haha!
En inderdaad,jouw fjord is een bewegingscanon Tong uitsteken die kan lekker marcheren!
Ik hoop dat je snel zijn vertrouwen weer terug wint,succes!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:20

Maya schreef:
Monnie_ schreef:

Dat was nou een show waar ik absoluut niks aan vond. Gewoon je paarden zo ver mogelijk tegen de limit duwen zodat mensen geshockeerd zijn. Tuurlijk, het is knap dat je paarden krappe bochten kunnen maken, en ik bewonder zijn stuurkunsten, zeker met een vierspan. Maar dan wel in een wedstrijd en niet op deze manier. Maar wat ie nu in de bitpiste aan het uitspoken was, ik vond het op het randje van onverantwoord. In volle galop op de rand afvliegen, en dan op laatste moment het haltcommando geven, en hopen dat je paarden bijtijds kunnen remmen. Want ze reageerden lang niet altijd even vlot.

was dat die man die steeds gilde.. : jaaahaaahaaa!!!!!!!! WHOOHOOO!!
???

heb ik express niet naar gekeken... vond het nogal storend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:22

Jup. We moesten veel lawaai maken en applaus enzo. Ter aanmoediging. Was aan het einde van de dag, tussen 5 en 6 in de Bit-piste. (iig op zondag)

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:23

eertjuh22 schreef:
desy_kuiken schreef:
Ik ben ook geweest.. Alle drie dagen.
Vond het erg leuk maar zou niet weer vanuit friesland erheen gaan voor 1 dag. Wij zijn blijven slapen met z'n zessen in een tentje bij boer harmse :p

zijn jullie ook bijna weg gespoelt?
ik stond zaterdag ochtend nog met een meisje te buurten bij de ingang die ook in een tentje was blijven slapen daar.. dat tentje was dus zeik nat geworden van de regen.. Scheve mond

Weet niet met wie je hebt gesproken Knipoog maar onze tent lekte aan de binnenkant.. dus daar regende het bijna net zo hard als buiten de tent.. gelukkig hadden we nog een stuk plastic die we aan de binnenkant hebben gevouwen langs de stokken dus het ging redelijk. Maar t was wel koud en bij ons in de buurt hadden ze vrijdag en zaterdag een feestje dus er waren maar weinig die echt goed hadden geslapen. Ik gelukkig wel :p