Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ben benieuwd! Wellicht kunnen we hem volgen op bokt 
romancehorse schreef:Voor alle mensen die er een mening over hebben.Hij is vandaag verkocht naar België.
De mensen kennen het hele verhaal en niks over gezwegen . Op een advertentie ga je niet de hele toestand neerzetten. Hij is door een olympische ruiter meegenomen die denkt er wel mee overweg te kunnen.
Want het is nog steeds een geweldig paard. Wij zijn er klaar mee. Paardrijden doe je voor je plezier , je geeft er immers genoeg geld mee uit. Bij Gert ging het redelijk goed , maar thuis niet . Vandaar deze keus.

Het heeft mijn beeld van dit soort aanpak wel weer versterkt.
sanne83 schreef:Ik geef Mang groot gelijk als het verhaal in de advertentie alles was geweest (en er verder dingen verzwegen zouden worden), maar bij een potentiële geïnteresseerde is het gehele verhaal vertelt en dat is super
sanne83 schreef:Fijn om te horen dat dit paard met het hele verhaal erbij is verkocht.
Ik geef Mang groot gelijk als het verhaal in de advertentie alles was geweest (en er verder dingen verzwegen zouden worden), maar bij een potentiële geïnteresseerde is het gehele verhaal vertelt en dat is super![]()
Het verbaast me weinig dat het thuis niet goed ging, maar goed, daar hebben we het al genoeg over gehadHet heeft mijn beeld van dit soort aanpak wel weer versterkt.
Ik hoop dat ze hem flink wat tijd geven op de nieuwe plek en dat ze hem er niet "even" doorheen gaan duwen, want ik vrees dat we dan weinig van dit paard meer horen. Ik heb nog even snel het filmpje van voor de problemen gezien voordat het filmpje weg was en daar was het probleem met de hals al wel te zien.
Ik hoop van harte dat het goed zal gaan met dit paard
romancehorse schreef:Voor alle mensen die er een mening over hebben.Hij is vandaag verkocht naar België.
De mensen kennen het hele verhaal en niks over gezwegen . Op een advertentie ga je niet de hele toestand neerzetten. Hij is door een olympische ruiter meegenomen die denkt er wel mee overweg te kunnen.
Want het is nog steeds een geweldig paard. Wij zijn er klaar mee. Paardrijden doe je voor je plezier , je geeft er immers genoeg geld mee uit. Bij Gert ging het redelijk goed , maar thuis niet . Vandaar deze keus.
manie schreef:Flauwekul dat het thuis niet goed ging door de methode van Gert.
Dit paard moet continue flink bij de les gehouden worden.
Doe je dat niet dan ontstaan dergelijke problemen, de kunst is alleen dat jezelf net zo doortastend moet zijn als Gert. Eigenlijk moet dus vooral de ruiter 'gecorrigeerd' worden en dan komt het paard als vanzelf.
Het heeft geen enkel zin om een paard te "corrigeren" in zeer korte tijd, als de ruiter er weer op dezelfde manier mee doorrijd. De ruiter corrigeren is een langere weg, maar wel een die meer resultaat geeft. 
manie schreef:sanne83 schreef:Fijn om te horen dat dit paard met het hele verhaal erbij is verkocht.
Ik geef Mang groot gelijk als het verhaal in de advertentie alles was geweest (en er verder dingen verzwegen zouden worden), maar bij een potentiële geïnteresseerde is het gehele verhaal vertelt en dat is super![]()
Het verbaast me weinig dat het thuis niet goed ging, maar goed, daar hebben we het al genoeg over gehadHet heeft mijn beeld van dit soort aanpak wel weer versterkt.
Ik hoop dat ze hem flink wat tijd geven op de nieuwe plek en dat ze hem er niet "even" doorheen gaan duwen, want ik vrees dat we dan weinig van dit paard meer horen. Ik heb nog even snel het filmpje van voor de problemen gezien voordat het filmpje weg was en daar was het probleem met de hals al wel te zien.
Ik hoop van harte dat het goed zal gaan met dit paard
Flauwekul dat het thuis niet goed ging door de methode van Gert.
Doe je dat niet dan ontstaan dergelijke problemen, de kunst is alleen dat jezelf net zo doortastend moet zijn als Gert. Eigenlijk moet dus vooral de ruiter 'gecorrigeerd' worden en dan komt het paard als vanzelf.
TS verstandig dat jullie verkocht hebben, jullie zien gelukkig in dat deze combi niet ideaal is, hulde daarvoor.
En succes met het zoeken naar een nieuwe topper!

sanne83 schreef:manie schreef:Flauwekul dat het thuis niet goed ging door de methode van Gert.
Dat is precies wat ik bedoelHet heeft geen enkel zin om een paard te "corrigeren" in zeer korte tijd, als de ruiter er weer op dezelfde manier mee doorrijd. De ruiter corrigeren is een langere weg, maar wel een die meer resultaat geeft.
Cassidy schreef:Dat het probleem verergerd zou zijn door Gert is natuurlijk complete larie. Het zijn ruiters die het zover hebben laten komen (en nee, niet alleen zus van ts), die er misschien voor hebben gezorgd dat er wat "hardhandiger" (en dat bewust tussen aanhalingstekens) door Gert ingegrepen moest worden (want o jee, die slof!), maar verknald door deze aanpak? Nee. Zus van TS niet in staat om dat vast te houden wat Gert had bereikt? O ja, daar geloof ik wel degelijk in. En daarom een goede beslissing om een baasje te zoeken die wel past.
maar ik ben niet onder de indruk van het resultaat van Gert, niet van het "na" filmpje en al helemaal niet van het "voor" filmpje.