Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:10

Heb helaas geen padock, dus die van mij staan op hun winterland. Is het voorste stuk wel gestraat, dus ze kunnen altijd droog staan en droog eten :)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:32

Die van mij staat van 11 tot 4 ongeveer buiten in de paddock! Toen de grond hard was, heb ik hem lekker binnengehouden en alleen gelongeerd op de vlakke ondergrond.

Ziet er goed uit Yelly! Fijne overgangen rij je ook, als ik die van mij terug rij merk ik dat hij vaak zijn neus eruit drukt of er terug 'valt'. Hoe ben jij hier aan begonnen? Of ging dat al direct goed?

Ik heb trouwens dat voorwaarts en terugrijden op de a-c lijn geoefend, hij vind het lastig! maar het gaat wel goed, dus die houden we erin! Ik krijg hem zo ook veel rechter.

Haha Liesen, heb je er niks aan over gehouden?
Ik ga vanavond ook naar springles, hij heeft gisteren vrij gehad maar ik longeer hem van tevoren en dan doen we gewoon rustig aan, ik hoop dat hij er hetzelfde over denkt!

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 00:10

Die van mij staat van 9.30 tot 14.00 uur in de paddock.

Die van mij loopt op t moment zo fijn! :D

Was vandaag met mn 5 jarige naar springles en heb afgesproken dat ik deze over 2 weken meeneem :)
Ben benieuwd hoe hij het daar doet, hij vind t springen namelijk super leuk maar vergeet zn achterbenen ook op te tillen :+

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 00:32

Ah leuk Ulaantje! De eerste keer was die van mij volledig overdondert en de tweede les kreeg hij al praatjes!

Springles ging bij mij vandaag echt super! Alles gesprongen, zelfs een klein parcourtje, wel in draf hoor! Maar hij deed het zo braaf!

Edit: wass nog niet klaar -O-
Ben benieuwd hoe die van jou het doet! Wel even melden natuurlijk!

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 01:38

Wat super dat hij het zo goed deed!

Ik zal zeker laten weten, misschien gaat mn moeder wel mee, dan kan ze mooi filmen :P

Hij is een hele tijd terug een keer meegeweest, was toen meer om een keer in een andere bak te rijden,
maar toen 3 losse kleine sprongetjes gepakt en dat vond hij echt super leuk.
Dus we gaan het meemaken.

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 09:29

Wat een leuk topic dit!
Heb hier een hele tijd geleden een stukje gelezen en ik dacht ; wat leuk, ms sluit ik me wel aan, maar nu ik weer s kijk zie ik dat jullie wel heel hard gaan! Ik kom niet bijgelezen!

Mogen zich hier nog nieuwelingen aanmelden?
Wij hebben een 3.5 jarige (officieel 4 dus nu) die afgelopen oktober zadelmak is gemaakt en dit jaar ook een keer zijn eerste wedstrijdjes gaat lopen met mijn dochter.
Nrps ruin 1.63 nu, van Kosmo van Orchids uit een Ulft merrie, zelf gefokt en een superfijn dier in de omgang, werkt harstikke goed mee.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 09:36

leuk! welkom!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:28

Springles van Sharona die goed is gegaan! Super! :D
Hoe ging die van jou Ulaantje?? Heb je filmpje? Altijd leuk! :))

En nog over het buiten lopen, hier lopen ze bijna de hele dag buiten ('s ochtends rond 8 a 9 uur zo'n beetje naar buiten en 's avonds tegen het donker worden aan naar binnen).

Welkom anjore!! :D

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:35

Paarden gaan bij ons ook elke dag paar uurtjes in de paddock in groepjes. Mijn dame begint wel steeds meer praatjes te krijgen naar andere paarden. Ze is ook met afstand de grootste en daar maakt ze ooi mis/gebruik van

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:00

Whhaaah! Startkaart is aangevraagd en ik heb haar zojuist opgegeven voor de IBOP in mei *\%/* :=
Nu eens even kijken waar ik m'n eerste dressuurproefje ga starten. Zo'n zin in! Nieuwe uitdaging :D

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:37

Spannend!! :)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:52

Spannend Wendy!!

Pff ik krijg Saga maar niet op gewicht :( Ben bang dat ik binnenkort maar weer bloed moet laten trekken om te kijken wat er nu weer mis is. Met zn 3 jaar kost ie al meer dan zn moeder ooit gedaan heeft.. En dat begon al toen ie nog in moeders buik zat. Mijn altijd zo gezonde merrie had opeens bloedarmoede tijdens de dracht. En eenmaal er uit ging Saga fanatiek door met de bankrekening van de dierenarts spekken...
Net weer voor een kapitaal aan voer en suplimenten gekocht. Dan denk je soms wel eens: Waar doe ik het voor?
Maar als ik hem straks bij het hek zien staan is dat gevoel gelukkig weer helemaal weg :)

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:55

Ohjee.. dat is niet fijn! Pff, daar heb je inderdaad wel een zware dobber aan.. Zit Saga ook ruw in de vacht of valt dat mee?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:15

Wendy89 schreef:
Whhaaah! Startkaart is aangevraagd en ik heb haar zojuist opgegeven voor de IBOP in mei *\%/* :=
Nu eens even kijken waar ik m'n eerste dressuurproefje ga starten. Zo'n zin in! Nieuwe uitdaging :D

Ik mis de vind ik leuk knop!! :D
Laat maar even weten wanneer en waar je debuut is, misschien ben ik met de camera in de buurt. :P

Monster_tos dat is echt niet leuk zeg! ;( :(:)
Hopelijk gaat het binnenkort beter....

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:25

Wendy89 schreef:
Ohjee.. dat is niet fijn! Pff, daar heb je inderdaad wel een zware dobber aan.. Zit Saga ook ruw in de vacht of valt dat mee?

Ja ook ruw in de vacht, hij mist zelfs plukjes. Daarnaast is hij al een week extreem gevoelig in zn linkerflank. Vee arts is er bij geweest, toen leek het als of hij koliek had en heeft ie spierverslappers gehad.
Koliekerig lijkt het nu niet meer. Maar flank blijft gevoelig.
Hij is vorige week vrijdag ontwormd. Als het volgende week vrijdag nog niet verbeterd is moet ik de veearts weer bellen.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:42

Wat rot van Saga zeg, nooit fijn als je paard niet lekker in zijn vel zit :(:)
Heb gelezen dat er een aantal zandhappers zijn geweest de laatste paar pagina's, beterschap! Bij mij scheelde het vanochtend ook niet veel, ik heb overwogen om eraf te stappen en haar aan de longe uit te laten razen maar ik ben erop blijven zitten en later liet ze fijn :)
Ook een aantal die hun startkaart aangevraagd of al thuis hebben. Leuk! Dan komt het ineens dichtbij :D
'Mijn' jonkie staat niet zo heel lang buiten helaas, in de zomer vaak van 's ochtends tot 's avonds maar nu vaak maar een uurtje.

CvDartel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:48

Wendy89 schreef:

LEUK Wendy!! Snel opgeven voor dressuur! Gezellig samen!!

CvDartel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:49

Monster_tos schreef:
Spannend Wendy!!

Pff ik krijg Saga maar niet op gewicht :( Ben bang dat ik binnenkort maar weer bloed moet laten trekken om te kijken wat er nu weer mis is. Met zn 3 jaar kost ie al meer dan zn moeder ooit gedaan heeft.. En dat begon al toen ie nog in moeders buik zat. Mijn altijd zo gezonde merrie had opeens bloedarmoede tijdens de dracht. En eenmaal er uit ging Saga fanatiek door met de bankrekening van de dierenarts spekken...
Net weer voor een kapitaal aan voer en suplimenten gekocht. Dan denk je soms wel eens: Waar doe ik het voor?
Maar als ik hem straks bij het hek zien staan is dat gevoel gelukkig weer helemaal weg :)

Oei dat klinkt niet goed! Veel succes & Beterschap

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:16

_Marinke_ schreef:
Springles van Sharona die goed is gegaan! Super! :D
Hoe ging die van jou Ulaantje?? Heb je filmpje? Altijd leuk! :))

En nog over het buiten lopen, hier lopen ze bijna de hele dag buiten ('s ochtends rond 8 a 9 uur zo'n beetje naar buiten en 's avonds tegen het donker worden aan naar binnen).

Welkom anjore!! :D

Over 2 weken mag hij pas mee, nu eerst nog mn andere paard want die moet de weekenden mee op concours.

Monster_tos dat is echt niet fijn. Hoop dat je er snel achterkomt en het dan ook weer snel beter gaat

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:39

Hallo :) Mag ik ook mee kletsen?
Ik ga dit jaar ook starten met mijn paard. Ze is wel al 5 jaar oud, ondertussen zo'n 7 a 8 maanden onder het zadel waarvan ik haar een goed half jaar heb. Heeft dan ook nog net niks gezien.
Over 3 weken ons B dressuur debuut!

talievlietie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:42

Ik ook!
Straks eerst een oefendressur (vanavond)
Dan word hij nog gecastreerd en in de zomer wil ik toch wel een debuut maken hoor!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:42

Welkom Pattypaard! Ik 'ken' je nog van Uckfield, wat een portret was dat :) heb even in je profiel gespiekt, het paard wat je nu hebt spreekt me erg aan! Ga je er ook mee springen op wedstrijd?
Succes talievlietie!

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 18:19

Welkom voor de nieuwe en beterschap voor de geblesseerde (ruiter) na ik moet morgen maar eens goed gaan bij lezen heb een hoop gemist geloof ik.

Vandaag ons debuut gehad wat was ie braaf. Heel trots op hem en zelfs een wp 181 bij best wel een jruylid wat niet zo vrij gevig is. Ik hoop nog te achterhalen welke plaats ik werkelijk had maar dan vermeld ik het wel ff.

Helemaal op een roze wolk heerlijk gewoon.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:25

Wat goed ernie, gefeliciteerd! Krijgen we nog foto's te zien? :D

Ik heb morgen mijn debuut met een 6 jarige, die pas kort onder het zadel is en die ik pas sinds een paar weken over genomen heb. Ben benieuwd hoe het gaat. Heb overigens wel besloten om haar in het L1 te starten. :)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:33

Succes vanavond talievlietie & Aukelizzy morgen!

Olympus_: Haha ja, uiteindelijk bleek het allemaal wel een oorzaak te hebben.. Na jaren is een (van de zovele) dierenarts er achter gekomen dat ze een nekwervel scheef had staan. Daar is ze voor behandeld en toen heb ik haar verkocht.. Ondertussen loopt ze manegelessen in Belgie. Wie had dat ooit gedacht ;).
Leuk om te horen dat mijn huidige paard je aanspreekt! Het is wel de bedoeling om ook te gaan springen op concours maar dat gaat nog even duren. Ze vind springen wel heel leuk maar ook best eng. Zodra er ook maar iets anders is of ze een balk aftikt dan is het mis. Wordt nog heel veel oefenen :).

Ernie061111: Gefeliciteerd! Fijn dat het zo fijn ging!

We hebben vanmiddag les gehad van John Erb. Wat kan die man toch fijn lesgeven!
Moesten nu in onze toch wel kleine binnenbak slangebogen rijden in een langzamer tempo, rechtstellen en meteen het tempo nog iets lager leggen voor 2 a 3 passen en weer verder. Dat was toch wel lastig timen en doseren! Maar uiteindelijk kregen we het door :).