Hoe snel kunnen dingen gaan...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: Hoe snel kunnen dingen gaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:12

Wauw, ook hier tranen in de ogen.

Wat geweldig dat het allemaal zo goed gaat. Ik ben echt zo blij voor jullie.

Wel balen dat het bij die wond schuurt. Hopelijk vind je daar iets voor.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:58

jeetje wat een heftig verhaal!! Ik heb ook de foto's gezien, je hebt echt mazzel gehad met je paard. Gelukkig gaat het tot nu toe allemaal goed zoals ik zie, maar wens jullie allebei veel sterkte! :(:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 21:15

Bedankt allemaal voor jullie enorme meeleven en fijne reakties! :j

Letizia schreef:
Super zeg!

Hoe is het met haar HB?

tot zover gaat het volgens mij best goed, ze lijkt op harde bodem soms nog wel ietsje voorzichtiger, maar ze stapt niet echt kort of stijf, draven hebben we nog niet of nauwelijks gedaan...
op zachte bodem gaat het goed, soms denk ik even een onregelmatige pas rechtsvoor of linksachter te zien, maar als ik dan blijft kijken zie ik het niet meer...

voor de wagen stapte ze wel langzamer dan ze voorheen altijd deed, en ze sleepte soms ook iets achter, maar dat kan ook best de kracht zijn die ze kwijt is...
rustig opbouwen dus weer...
kleine stukjes stappen voor de wagen en dat rustig uitbouwen met af en toe een paar drafpasjes, en verder aan de lange teugel en de longe op zachte bodem...

ze krijgt nu de laatste schepjes bloedverdunners nog door haar voer en dan moet ze het echt weer helemaal zelf gaan doen!

ik ben toen vanavond het eten op stond maar even crea aan de handwerk gegaan...
wist niet dat ik dat ook nog kon, waar zoiets toch weer niet goed voor is... :=

en ik heb iets gecreeërd wat we eerst maar eens uit gaan proberen, wie weet werkt het voorlopig even... 8-)
ik had nog een nieuw neusbontje, maar die was net te smal voor de streng, dus daar heb ik een extra strookje klittenband aan gezet zodat 'ie wel precies om de streng past, ik kan 'm goed strak zetten zodat 'ie hopelijk niet gaat glijden...
ben echt benieuwd of het gaat werken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:23

Zo hee...ik had even niet meer hier gekeken (lees wel vaak lekker bij) en dit zijn toch een paar posts waar een mens blij van wordt! Wat ziet die wond er onwijs goed uit en wat is het geweldig om het filmpje op youtube te kijken :) Ik hoop dat het werkt, het bontje, maar waarom niet? Moest ik even zeggen hoor...haha.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:00

Kan je de schoenmaker niet een stukje klittenband op je streng laten zetten dan kun je daar je bontje aan bevestigen.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 01:36

Wat ongelofelijk goed zeg Nouvel!! +:)+
Dat had niemand kunnen denken als je haar wonden zag!
Ze zal zeker weten kracht en spieren hebben verloren, geef het alle tijd, forceer het niet, dan komt dat echt weer terug ;)
Dit gaat al zo super, het komt echt goed!

Mocht je bontje toch gaan schuiven, dan zou je nog kunnne overwegen om aan de buitenzijde er van een stuk(je) band te zetten, die je vast maakt aan de borststuk, dan kan het niet meer naar achter gschuiven.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 21:30

Bedankt voor jullie reakties en meedenken!

Ik wil liever geen klittenband aan de streng zelf laten zetten, weet niet of dat netjes gaat lukken en dat is ook wel erg definitief...
Optie van josie is misschien ook nog te proberen inderdaad...
Woensdag bontje getest, en die ging inderdaad toch nog wel ietsje schuiven, dus volgende keer nog iets strakker proberen en evt een riempje om de boom om de streng wat naar buiten te houden, even kijken hoe het dan gaat...

Woensdag hebben we weer een klein rondje met de wagen gereden en ze deed het weer super! :j

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:42

Zag net het filmpje en de foto's (en dat ze je probeerde te happen bij het optuigen :D ), wat super allemaal, zeg! Ze zag er heel tevreden en nieuwsgierig uit :j .

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:52

pff!

rillingen gaan door mijn lijf.
maar wat is jou paard een doorzetter!!
een waar je trots op mag zijn.

veel sterkte en succes.
en wens haar maar beterschap.
:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:10

Ik heb mijn oude hoezen nog gevonden, die ik bij Rembrand gebruikte en om de bomen en streng heen had zitten. Mocht je ze nodig hebben, laat het even weten, kan ik ze wel naar je toesturen.

horseofthemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 00:32

Hallo Nouvel, zojuist heb ik me bewondering en verwondering je verhaal gelezen. Wat een vreselijk ongeluk zeg! Maar wat super dat je paard er weer helemaal bovenop aan het komen is.
Waren er bij jou paard ook buikspieren doorgescheurd?
Bizar genoeg heeft mijn paard ook een akelig ongeluk gehad, een maand terug.
( [MD] Buikspieren gescheurd en gehecht; iemand ervaring hiermee? )
Ik blijf je topic dus met belangstelling volgen en zag ook al dat ik er nu al nuttige tips uit kan halen.
Sterkte voor jou en heel veel beterschap voor je mooie sprookjespaard, want wohw, wat een plaatje is het!
Lieve groet, Ada

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 07:07

tine, bedankt voor je aanbod, mocht het nodig zijn hoor je van me!

horseofthemoon, ow wat naar zeg...
ik zal zo je topic even lezen!

ja er waren bij haar ook een aantal spieren doorgescheurd, maar meer aan de zijkant (het gat onderhuids naar de wond omhoog) dan echt onder de buik...
je ziet ook dat rond de wond en het deel omhoog de huid en het weefsel eronder nog soort bobbelig is...

bedankt voor je compliment en sterktewens, ik wens jou ook heel veel sterkte toe met het herstel van je paardje!

Hier gaat alles rustig aan door, geen grote bijzonderheden...
Van de week even klein dipje, wat mat en wat hoesterig, en dus even rustig aan, want gewandeld en verder lekker in de paddock gestaan...
Gisteren weer een klein rondje met de wagen gedaan, bontje bleef nu beter zitten en het ging weer goed!

Wond is bijna dicht nu, alleen wond aan de zijkant 'zeurt' af en toe een beetje, gaat soms open en zaterdag kwam er zelfs een druppeltje pus uit...
gisteren zag het er echter wel weer mooi uit...

hophophophop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:08

Ik lees nu voor het eerst jouw verhaal. Wat heftig! Wat een enorme wonden waren dat. Wat een impact zal dat op jou hebben gemaakt. Maar wat ook weer een geluk dat je erbij was en dat je meteen hulp hebt kunnen inschakelen. Stel je toch eens voor als je er niet was geweest... Ik ben zo blij dat het zo goed gaat met haar, vond het erg leuk om de filmpjes te zien.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 16:07

zo bijzonder...
en toch zo vertrouwd...

weer een bijzondere dag vandaag!
Ze heeft voor het eerst sinds het ongeluk weer haar zadel opgehad! *\o/*
Ik vond dat het tijd werd om de boel aan te gaan passen op haar huidige model zodat we straks ook wat over straat kunnen gaan stappen voor de afwisseling als ze dat aan zou kunnen...

Keuze was al gauw duidelijk, of terug naar headplate 1 met een dun dekje of naar headplate 2 met een dik dekje (ze had 3).
Na wat kijken en twijfelen besloten om voor de 2e optie te gaan, omdat ik toch wel weer wat groei verwacht nu ze weer wat aan het werk komt en ook wat meer gevoerd kan worden daardoor.
Dus headplate 2 er in en een dik dekje (waarvan ik er nog maar eentje had, gekocht toen ze vorig jaar wat afgevallen was in de winter, de rest had ik allemaal geruimd...).
Leek netjes genoeg te liggen om voorlopig met rustig werk vooruit te kunnen, dus zo gelaten voor nu.

En toen kon ik het niet laten...
ik moest even testen om te kijken hoe ze zou reageren en hoe mijn been uit zou komen met de wond aan de zijkant, waar ik het meeste bang voor was...

En zonder er bij stil te staan zat ik er zo op en stapte ze weg alsof het gisteren voor het laatst was geweest!
Het was gelijk alweer zo vertrouwd, bizar gewoon...

Stalgenootje dat toevallig ook nog op stal was gevraagd om even te kijken en wat foto's te maken, zodat we even konden vast stellen hoe mijn been met de wond uit kwam.
Als ik niks doe raak ik de wond niet, ga ik echt been geven dan raak ik de wond soms net.
Dus voorzichtig wat stappen en een klein beetje draven zou weer rustig aan moeten kunnen als afwisseling straks... :j

eerst even aan de lange teugel stappen...
Afbeelding

beetje oppakken...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dan toch ook stiekum maar een klein stukje draf proberen... :o
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=bS31bW829iE

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:08

nouvel wat zijn jullie geweldig samen!!! :):)
Zo mooi!

Fijn :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:09

Oooww ellis! Wat super! Zit hier gewoon met tranen in mijn ogen :\
Wat geweldig dat je weer op je spook hebt gezeten en dat het zo vanzelfsprekend ging! Top!

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:10

Wow heb gewoon de tranen in m'n ogen staan, wat goed!!!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:14

Ook hier weer tranen in men ogen. Wat ontzettend geweldig dat je er weer op gezeten hebt :D.
Heel fijn dat ze het zo goed oppakt.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:17

Nou dat ziet er super relext uit Ellis
Ze is heerlijk ontspannen en je zit er zelf ook errug netjes op vind ik 8-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 18:32

Thanx allemaal!

Ze was ook echt ontzettend rustig, denk nog een beetje verbijsterd dat ik op eens weer op 'r rug zat... :D

ben zelf eigenlijk ook nog steeds verbijsterd... :+
zo vanzelfsprekend als het ging, pakte het krukje, stapte op en toen zei mijn stalgenootje verbaasd 'had je er al opgezeten??'
nou nee... :D

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:44

de tranen staan in mijn ogen,wat geweldig dat jullie saampies weer bezig zijn,het is ongelooflijk hoe lief en goed ze het weer oppakt.jullie hebben een fantastische vertrouwensband.ik ben superblij voor jullie.echt geweldig.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 22:13

dank je!

voorlopig zullen we nog niet echt aan het werk gaan onder het zadel, ik ben veel te bang dat ik de wond aan de zijkant misschien ga irriteren met mijn been en ik wil dat ze eerst nog sterker wordt door onbelast werk, moet tenslotte nog steeds voorzichtig zijn met hoeven en littekens...

maar het is gewoon een superfijn gevoel om er weer heel even op gezeten te hebben! :j

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:21

Weer een grote stap vooruit.... wat een geweldig gezicht helemaal top! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 02-09-11 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:27

Oh wat onwijs leuk om te zien zeg...wat een knappe en brave meid. Dat filmpje is echt superleuk om te kijken. Wat is ze een eind gekomen en wat zal je trots zijn :) Succes met geduld hebben nog...haha

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:37

Wat een superfijne update!!! :)