Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:44

Er zijn zoveel mensen die alleen komen en geen een rijdt er alleen (behalve de mensen die dit graag willen, niet iedereen is nl. een mensen mens).
Ik vond het juist leuk, een dagje met die en een stukje met een ander.
Heerlijk verschillende mensen ontmoeten.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:44

Je maakt idd echt snel nieuwe vrienden, rijmaatjes en contacten.
Ik ben ook een tijdje achter een 2span zwarte kwpn'ers blijven hangen omdat die zo lekker het tempo er in hadden in draf en we eindelijk eens door konden rijden :) natuurlijk wel even vragen, maar vooral als je er achter gaat rijden heeft vrijwel niemand daar problemen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:02

Hihi, is altijd weg gezelig. Om die rede ga ik gerust ook wel alleen naar de paardenvierdaagse. Je komt van zelf wel wat leuke mensen tegen waarbij je kan aansluiten.

Zag leuke fotos voor bij komen. Singels, heb bij mijn tuig heb ik zo binnen-buiten singel in 1 (voor rest geen ervaring mee). Wondjes, vorige keer had Tobbe van wondjes gekregen tussen zijn huidplooien waar de singel niet zat. Kwam verschijnlijk door alle stof en zand.

1 weekje en ga met hem op vakantie. Al voel ik me de laatse dagen niet zo lekker :\ Tobbe was laatse dagen ook erg stout, heb idee dat hij door dat ik me niet zo lekker voelde en dat hij daardoor me ook niet meer zag als de leider.
Goh, af toe is erg verschikelijk dominante beestje. Gellukig krijg ik af toe wel wat les in ove rhoe ik beste dit kan aanpakken.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:11

Lekker Joram! Waar ga je met hem naartoe op vakantie dan?
Hier hebben ze het ook wel in de gaten hoor, als ik me gewoon wat minder lekker voel of wat minder energie heb, dan heb ik ook het gevoel dat ze meer gaan lopen klooien als anders, net alsof ze dat idd in de gaten hebben. Als ik flink verkouden ben, wil ik nog weleens m'n stem voor een paar dagen kwijt raken. Heb ooit eens gehad dat ik zwaar verkouden was, maar nog wel redelijk stem had. Dacht; nog even lekker een ritje met Ot maken... Helaas verloor ik onderweg ineens mijn stem; er kwam alleen maar gefluister uit. Niet heel handig, moest haar op de leidsels terug nemen want een zacht 'hoooh maar' kreeg ik er niet eens meer uit :+ als ik dus echt zwaar verkouden ben en de kans is er dat ik geen stem meer zal hebben, ga ik dus ook niet meer (alleen) op pad :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:22

Ooh, dat is echt erg. Het zijn schruken. Toen ik Tobbe gisteren ging longerenen deet hij opeens wel weer haal aardig tegen me :o Haha, hij hoopte zeker zo onder werk vandaan te komen :+

In Drenthe :D
Ik wordt vrijdag met me paard door vorige eigenaar (de eigen naar van De Zingende Huifkar) opghaald. Kunnen ze meteen zien op wat voor stal hij staat.
In Drenthe gaan we 4 dag tochten maken van zo 5 uur, super leuk. Is jammer van zijn korte hoefjes want anders zou ik hem nog samen met de vorige eigenaar voor de kar kunnen zetten. Maar van zomer hebben we weer een nieuwe kans.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:30

wauw, leuk zeg! zal vast lekker genieten worden, dit mooie weer met veel zon zou ook volgende week nog doorzetten volgens het weerbericht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:40

Zou echt gaaf zijn, zwembroeken weer zou ook erg leuk zijn. Ze hebben daar ook een meertje waar Tobbe leker kan zwemmen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:55

Yes, paardjes hebben weer nieuwe ijzers.
1 stond helaas weer tegen bevangenheid aan, maar kon gewoon beslagen worden en loopt weer super.....
Dus eindelijk kan ik weer door met "actief" gaan trainen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:59

Fijn :)
Tobbe heb sinds september blootvoets, hij heeft mooie voetjes maar wel gevoelig en bekapper heeft me geadviseerd de weg echt te vermijden.. terwijl ik volgende week met hem op vakantie ga. Ik zal wel zien hie gaat.

Vandaag ga ik 1 van de verzamdelde zadels uitproberen en woensdag komt de zadelmaker langs om te kijken welke zadel beste past en wat er aan zal moeten gebreun. Ben erg benieuwd en anders leen ik wel voor volgende week een boomloos zadel.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:40

JoyCiej007, ik heb toen ik nog in de ruitersportartikelen zat veel singelhoezen van Busse verkocht, dit gaat om een singelhoes gemaakt van een stevig soort neopreen (zoals gewone zachte singels zeg maar) met aan de paardzijde en zijkanten een dikke laag nieuw zeelandse wol. Let op: het is dus géén lamsvel, zoals normale onderleggers en bontjes, maar echt een flinke laag wol. Van deze serie heb je ook complete zadeldekjes. Ik heb spullen hiervan verkocht aan mensen die letterlijk alles geprobeerd hadden en er eigenlijk al niet meer in geloofden, en het werkt dus. Ook hier in mijn omgeving, mensen hebben mijn oude paardje, had steeds een singelwond, dus ik over die hoes.. nee nee ze hadden al een echt lamsvel ertussen. Nou ja hielp dus uiteindelijk toch weer niet, hoes verkocht en gelukkig hielp die ook bij hun wel. Alleen zijn deze dingen bedoeld voor gewone zadelsingels en heb ik de balle verstand van tuigen, dus geen idee of het bruikbaar zou zijn op een tuig. Je zou anders Nickyu eens moeten vragen want die verkoopt ze gewoon nog :j (Ikzelf zit nu in andere handel, zie onderschrift ;) )

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 08:36

klopt ..

de dressuur versie = 60cm
maar heeft zowel rechts als links 15cm flap die open kan zodat je er bij kan

zijn ook men onderleggers van deze wol

wol werkt beter dan echt vel

de dekjes zijn helaas niet meer verkrijgbaar

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:57

I loveee mijn wollen singel van mattes! (wel onder het zadel maja)

@Nicky
Hoe lang gaat het ong duren?
(het bitje)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:10

uhhhhhh jij heet toch Bo de J ?
heb je al betaald dan :o

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:11

ik ben Bo jah :D

Jups :j

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:16

sorrie maar nog niet binnen
niet onder je naam en niet onder je order nr en ook geen
"loos"idem bedrag
misschien even checken of het goed gegaan is ?

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:00

Net gekeken (voordat ik dit las :+ )
Maar alles is hier goed gegaan, nou ist wel vrijdag aaf gedaan hoor.
Heb je kans dat het er pas morgen ochtend op staat.
Of giro zelfs pas dinsdag?
Of is dat niet meer zo? :+

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:01

Jeps, Giro duurt vaak langer idd. Als het er vrijdag af is dan gaat het over weekend als je niet bij dezelfde bank zit,... komt dus vast goed ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:21

Brainless: goed nieuws dus, wat fijn! :)

@ Alwiene: thanx voor de tip! tsja heb eigenlijk een afkeer voor bontjes maar daar ben ik nu dus al wel een beetje overheen gestapt noodgedwongen :+
@ nickyu; dankjewel; staan ze ook online in je webshop? dan kan ik even kijken. Ik zal Ot wel even moeten opmeten of dat lang/kort genoeg is, en wat belangrijk is; klittenband moet op de goeie plek zitten; gespen zitten bij mij erg laag, dus moet er wel bij kunnen.

Dan foto's van mijn singelconstructie; buiten- en binnensingel zitten dus aan elkaar vast:
Afbeelding

En van onderen gefotograveerd als het zonder bontje op Ot ligt; links en rechtsboven in de foto zie je dus ook de wondjes, die liggen echt 'diep' in haar oksel tussen de huidplooien:
Afbeelding

Denk dat ik misschien vanavond nog even een ITP topic maak; gister hadden ze de lente in de bol (Ot staat niet op de foto; was nog met haar bezig) en werden helemaal gek.
Switch is dat klein, dik wit/zwart/grijsig monster; vosje zonder halster is Bianca, vosje mét halster is Cupido.

Deze vind ik écht heel gaaf, ben daar héel blij mee! <3 <3 <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:') _O- _O-
Afbeelding

Afbeelding

:+:
Afbeelding

En deze van Switch is érrug gaaf:
Afbeelding

Sorry voor 't spammen mensen :o <3

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:31

Oh en nog een leuk nieuwtje;

Sandrina en ik gaan morgen meeten! Ik kom naar Houten en dan gaan we lekker met Fralla bezig enzo, en straks als m'n nieuwe wagen er is mag Sandrina Ot en m'n nieuwe wagen uitproberen :D

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:33

@joyce
wat is jouw singel smal zeg!

Ik denk dat een anatomische singel wel een oplossing is voor haar.

Leuke fotos! :D

Oeeh nou veel plezier morgen :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:50

WAUW leuke foto´s zeg!!!

Tja, ik heb er ook niet zo een oplossing voor,..... moeilijk probleem.

Veel plezier morgen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:54

Dankjewel :D
Singel lijkt smaller als dat hij is hoor! Hij was eerst nog breder; tuigenmaker heeft er randje vanaf gehaald en dun, grijzig leer aan de onderkant gestikt dat ook ietsje aan de zijkanten nog is.
Hij is wel vrij breed. Liever heb ik hem nóg dunner; dan loopt ze er minder snel tegenaan. Van mijn vorige tuig waren binnen en buitensingel nog smaller, ook minder problemen (nog steeds wondjes, maar met een simpele sok was het probleem verholpen), maar daar zat de buitensingel helemaal los.

Switch is homo :+

Afbeelding

Ben érrug trots op z'n manen:
Afbeelding

Afbeelding

Als je z'n voorpluk strak legt, komt het tot zijn onderlip :D
Afbeelding

Zo en nou genoeg gespamd, anders is het topic straks niet meer leuk :P

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:16

oooh ik vind switch leeeukk!!!!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:37

:o eigenlijk issie ook best leuk, hahaha, echt een gevalletje apart! 'vergeet' het soms bijna, hoe ik aan hem gekomen ben <3

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:57

vertel.... Hoe ben je aan hem gekomen?