Horse-event 2008!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re: Horse-event 2008!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:27

Pubelia dat maakt toch verder niet uit, alleen maar goed dat je die vraag hebt gesteld Lachen
Degene waar ik mee was durfde ook niets te vragen, achteraf ben ik even naar Annemarie gelopen om het alsnog te vragen Lachen

Ik heb 1 clinic van Monty gezien en 1 van Annemarie, leuk om Leo te zien en ook mooi om te zien bij Monty dat het niet alleen maar '' aaaah lief sielug paardje'' is.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:27

Was dat dat meisje met die zonnebril op? Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:29

Ja Lachen

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:36

Begin nu toch wel nieuwsgierig te worden wat je vraag dan was Pubelia!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:44

Ik ga even teruglezen hoor....maar ik was er gister ook en heb ook een aantal bokkers gezien. Ik vond het erg gezellie Haha!

_Guppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:56

Hoihoi! Ik was gisteren ook op Horse Event en vond het erg leuk. maar er is zoveel te zien dat het echt lastig kiezen is waar je heen gaat... Ik was ook blij dat ik mijn lunchpakket bij me had, want dat eten was echt schandalig duur! We hebben nog wel een patatje gehaald (voor drie euro!) bij een super chagrijnige en niet-klantvriendelijke knul...

De leukste dingen vond ik:
- de Menorqina's (de combinatie van muziek en op de achterbenen lopende paarden maakte me aan het huilen... ja, ik ben een beetje over-emo soms...)
- Vrijheidsdressuur
- Natural Horsemanship (Freestyle) Leuk om eens te zien, dat ga ik ook doen!
- Monty Roberts (wat een grappig mannetje!)
- Chris Irwin (mooi om zijn omgang met paarden te zien).

Ik heb nog een boek gekocht: Natuurlijk paarden houden, de praktijk van Natural Horsemanship van Jo Bird (kent iemand dit boek?)
En een Happy Horse Bal

Ben niet in de boktlounge geweest, want ik spreek ook niet zomaar mensen aan...

Groetjes, Inge

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:13

ik was niet bij annemarie he, hihi. Iefke maakte een kleine vergissing Knipoog

Ik ga nu rijden heb zo les (over een kwartier) Bloos

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:22

Ik ben ook geweest.. Alle drie dagen.
Vond het erg leuk maar zou niet weer vanuit friesland erheen gaan voor 1 dag. Wij zijn blijven slapen met z'n zessen in een tentje bij boer harmse :p

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:35

Iefke was in de war pubelia, I know Knipoog

Ik was er nog nooit geweest, dus voor mij was alles nieuw. Erg interessant dat je zoveel verschillende takken van paardensport kon zien. Normaal ging ik elk jaar naar Jumping A'dam en dat is toch wel steeds hetzelfde.
En Angelique...5 jaar??? 2005 was toch de 1e keer???

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:37

marquez1 schreef:
Ik ben vandaag ook geweest en vondt het super! Ik kwam ogen en oren tekort, volgend jaar weer.

Weet iemand overigens hoe het met de fjord is afgelopen die ineens ging liggen en niet meer opstond, tijdens een clinic over rijden met een lichamelijke beperking/ pijn?

zooo
dat was schrikken he!

nix meer over gehoord verder
vond wel sneu, die vrouw die die clinic gaf
begon ook mee te huilen... echt zielig!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:54

KiWiKo schreef:
borderjay schreef:
Ik vond zijn "eind oplossing" niet geweldig....fjord met 3 grote kerels vastpakken,compleet strak klem zetten tussen de hekken,en dan van buiten de hekken de spray op dat beestje gaan staan spuiten....ik vond dat niet echt een "natural" oplossing... hij had beter gewoon kunnen zeggen dat "het probleem" gewoon niet in zo'n korte tijd opgelost kon worden vind ik.Ik was benieuwd hoe anderen hier daar over dachten.
dat wat Monty gedaan heeft is dus WEL heel natural........... er is een verschil tussen angst en dominantie........ en bij slimme paarden zoals deze is het verschil heel, heel, heel subtiel en kan je je makkelijk in vergissen met grote gevolgen beide kanten op!

NH is niet altijd lieve zoete koekjes bakken (heb ik gelukkig geleerd door twee sprekers)

Nee hoor, probleem is goed opgelost, is adequaat op gereageerd.........

*moeilijk he quoten!!!*

Hier dan even onderwerp van gesprek. Aan de hele clinic was niks naturals en had niks met luisteren naar paarden te maken waar hij zo prat op gaat.
Cadiz is absoluut niet dominant, verre van dat zelfs. Maar hij kan wel heel goed duidelijk maken waneer je te ver gaat. Vergeet niet dattie pas 2,5 is en nog heel zuiver en eerlijk.
Dankzij het zogenaamde natural gebeuren hebnen we er nu meer problemen bij dan we hadden. Hij is niet meer te hanteren, sleurt iedereen over het erf en is bang in zn box voor onverwachte bewegingen. Fijn hoor opsluiten en natspuiten.
Mn zuivere eerlijke door iedereen te hanteren paardje is niet meer helaas. We kunnen weer van voren af aan beginnen waar we hem 8 maanden geleden mee gekocht hebben, onhandelbaar gedrag, weg opvoeding en vetrouwen.
En bedankt maar weer.
Ik had meer een Emiel aanpak veracht die gewoon zegt van tot hier en niet verder, dit doet hij goed en de rest komt wel. Wij hebben duidelijk aangegeven dat we niet verwachtten dat hij in een half uur over zn angst (geen dominantie)heen zou komen maar dat we hulp wilden hoe we er verder mee konden. Wij waren totaal niet in beeld, ook na de clinic niet. Aangezien we geen halstertje wilden kopen wat een vrouwtje de hele tijd in mn oor stond te promoten tijdens de clinic.

Ben bijna geneigd om hem het boek kado te doen: als fluisteren niet meer helpt Haha!

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:58

Nadiaaa schreef:
Iefke was in de war pubelia, I know Knipoog

Ik was er nog nooit geweest, dus voor mij was alles nieuw. Erg interessant dat je zoveel verschillende takken van paardensport kon zien. Normaal ging ik elk jaar naar Jumping A'dam en dat is toch wel steeds hetzelfde.
En Angelique...5 jaar??? 2005 was toch de 1e keer???

mijn 4e jaar dan! Knipoog
1e jaar met complete klassen, 2e jaar met mijn examen klas, 3e jaar met vriendin, en dit jaar 4e jaar met vriendin.
En volgens mij bestaat het langer,
Wat ik er mee bedoelde is dat dit jaar ten opzichte van voorgaande jaren weinig vernieuwend en innoverend was, erg jammer dus!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:59

Hij liep volgens mij ook al aardig met mensen rond te sleuren voor de clinic begon.
Jammer dat het niet was wat je ervan verwacht had. Ik vond het niet anders dan andere clinics die ik van Monty gezien heb en ben nog altijd gecharmeerd van zijn manier van werken.

Ik was overigens wel onder de indruk van de geweldige manier van bewegen van je Fjord. Wist eerlijk gezegd niet dat er Fjorden zijn die op die manier kunnen draven. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:01

Ik vind het zo jammer dat alles zo slecht aangegeven stond. En idd veel hetzelfde als vorig jaar, dat heb ik dan ook gewoon overgeslagen! Ben meer bij de NH cirkels gebleven, en veel bij stands!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:07

desy_kuiken schreef:
Vond het erg leuk maar zou niet weer vanuit friesland erheen gaan voor 1 dag. Wij zijn blijven slapen met z'n zessen in een tentje bij boer harmse :p
Vooral leuk als die lek is!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:10

Dit was mijn 1e jaar, dus voor mij was alles nieuw. Op zich lijkt het me leuk om volgend jaar weer te gaan, maar eerst kijken wat dan het programma is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:11

DiegoWendy schreef:
marquez1 schreef:
Ik ben vandaag ook geweest en vondt het super! Ik kwam ogen en oren tekort, volgend jaar weer.

Weet iemand overigens hoe het met de fjord is afgelopen die ineens ging liggen en niet meer opstond, tijdens een clinic over rijden met een lichamelijke beperking/ pijn?

zooo
dat was schrikken he!

nix meer over gehoord verder
vond wel sneu, die vrouw die die clinic gaf
begon ook mee te huilen... echt zielig!

wa is er gebeurt??? Scheve mond

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:12

Ik heb het idee dat het goed was om eens een jaartje over te slaan als ik de reacties hier een beetje lees....

Volgens mij is HE altijd al een commercieel evenement geweest hoor, krijg wel het idee dat het nu een beetje de verkeerde kant uitslaat.

Ik zou als ik jullie was je bevindingen zeker bij de organisatie aankaarten Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:13

Vippie schreef:
KiWiKo schreef:

Hier dan even onderwerp van gesprek. Aan de hele clinic was niks naturals en had niks met luisteren naar paarden te maken waar hij zo prat op gaat.
Cadiz is absoluut niet dominant, verre van dat zelfs. Maar hij kan wel heel goed duidelijk maken waneer je te ver gaat. Vergeet niet dattie pas 2,5 is en nog heel zuiver en eerlijk.
Dankzij het zogenaamde natural gebeuren hebnen we er nu meer problemen bij dan we hadden. Hij is niet meer te hanteren, sleurt iedereen over het erf en is bang in zn box voor onverwachte bewegingen. Fijn hoor opsluiten en natspuiten.
Mn zuivere eerlijke door iedereen te hanteren paardje is niet meer helaas. We kunnen weer van voren af aan beginnen waar we hem 8 maanden geleden mee gekocht hebben, onhandelbaar gedrag, weg opvoeding en vetrouwen.
En bedankt maar weer.
Ik had meer een Emiel aanpak veracht die gewoon zegt van tot hier en niet verder, dit doet hij goed en de rest komt wel. Wij hebben duidelijk aangegeven dat we niet verwachtten dat hij in een half uur over zn angst (geen dominantie)heen zou komen maar dat we hulp wilden hoe we er verder mee konden. Wij waren totaal niet in beeld, ook na de clinic niet. Aangezien we geen halstertje wilden kopen wat een vrouwtje de hele tijd in mn oor stond te promoten tijdens de clinic.

Ben bijna geneigd om hem het boek kado te doen: als fluisteren niet meer helpt Haha!

Maar je doet toch een beetje naslagwerk voor je jou paard laat meedoen, dan weet je dat hij meestal niet zo werkt.

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:14

kohtje schreef:
desy_kuiken schreef:
Vooral leuk als die lek is!

Haha ja maar gelukkig doet een stukje plastic een hoop Knipoog

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:19

Ik vond het Monty/Annemarie gedoe met Fiji niet zo, is niet mijn manier.

Ik las net iets over huilende mensen bij de Menorca's, ben ik de enige die het 3x niks vond?
Heb ook gehoord dat het achter de schermen niks anders dan een boel klappen was, blauwe tongen en ruggen, kapotte plekken van sporen en nog meer.
Uit een boel ogen straalde gewoon weg angst....
Er is door standhouders en andere trainers ook erg veel geklaagd over de omgangsmanieren van de Menorcanen.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:19

ik vond het wel leuk hoor Lachen
je moet gewoon niet altijd zo zeuren

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:20

muv sodera reactie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:20

Ik vond de Menorca's ook niets... Overal oooh's en aaaah's vandaan, en ik ben zo snel mogelijk doorgelopen!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:22

Robijntjah schreef:
Ik vond de Menorca's ook niets... Overal oooh's en aaaah's vandaan, en ik ben zo snel mogelijk doorgelopen!

Ik had na 2x zo'n steigerrondje zoiets van ja Rolleyes kom maar op, gaaaaaaaaaaan we weer...