Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cassidy schreef:mang schreef:Wat weet jij woorden toch ook altijd heerlijk te verdraaien he CassidyIk heb het niet over een slecht karakter, ik heb het over een karakter. Wat jij beschrijft over het nemen van de ruimte die hij krijgt doet niet ieder paard zo extreem als deze, en valt dus onder karakter.
Een paard met karakter heeft vaak een vechtersmentaliteit, als je die voor je kunt winnen zodat hij zijn energie voor je ipv tegen je gaat gebruiken, zijn de paarden waar je hoog mee kunt eindigen. Jij kunt misschien niet op zoek zijn naar een dergelijk paard, een ander wil dat misschien wel. Dus ga geen dingen beslissen voor een ander. Niet hoe hij zijn paard aanprijst, niet wat voor informatie hij al dan niet in een advertentie zet of filmpjes die op prive komen te staan.

Mousmous schreef:Ik heb net de advertentie gezien, en in mijn ogen is deze wel heel duidelijk, Er staat niet alleen dat het paard een sterk karakter heeft maar ook niet geschikt is voor bange ruiters en overwicht nodig heeft. Nou, dan moet je wel heel simpel en/of heel onervaren zijn om niet te kunnen bedenken dat dit geen makkelijke jongen is.
geerke schreef:Mousmous schreef:Ik heb net de advertentie gezien, en in mijn ogen is deze wel heel duidelijk, Er staat niet alleen dat het paard een sterk karakter heeft maar ook niet geschikt is voor bange ruiters en overwicht nodig heeft. Nou, dan moet je wel heel simpel en/of heel onervaren zijn om niet te kunnen bedenken dat dit geen makkelijke jongen is.
of misschien jezelf te hoog inschatten?Zoals ik wel ongeveer vijf x per dag meemaak op Bokt
In een advertentietekst probeer je je dier te verkopen, op zijn best voor te stellen zonder te liegen of dingen te verzwijgen. Ze geeft al aan dat dit een moeilijk paard is en dat vind ik voldoende voor nu. Mensen die een makkelijk paard zoeken zouden nu al moeten afhaken (en oeh, daar loert het gevaar op overschatting). Bij verder mailcontact of zelfs persoonlijk contact kan je dan concreter op de zaken ingaan.