Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:44

Beterschap, Yvank!

Wat een leuk filmpje van Elena :)

Mooie foto, Sharona!

Een filmpje van afgelopen zaterdag:
http://www.youtube.com/watch?v=7kI9JApYCcw

Misschien vinden sommigen het leuk om een filmpje te bekijken ;)

Ik was onwijs verkouden, dus let vooral niet op mijn stem :+ In het begin deed ze nogal moeilijk, dus eerst even puur aan de basis gewerkt, zoals te zien is op het filmpje. Dat ze daarbij wat te diep loopt, vond ik afgelopen zaterdag even niet zo belangrijk :) Daarna wat meer opgepakt en aan het werk gezet (tempowisselingen, figuren, galop), maar dat staat niet op film ;) Wanneer ik wat ga schakelen, wordt ze over de benen ook een stuk fijner :)

Afbeelding

http://1.media.hyves-static.net/1528641 ... 41464.jpeg

En twee plaatjes ;)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:34

_Marinke_ schreef:
Haha gekke Elena!

Succes Steffiy, even longeren van te voren?? ;)

Hè? Donderdag -15? Gevoels temp, of echt -15? Ik dacht juist dat het tegen het eind van de week allemaal wat zachter ging worden en dan volgende week inderdaad weer dooi....

ze was super braaf! eerst even aan de longeerlijn gegooid, toen was ze al braaf en had ze geen uitspattigen!
opgestapt en lekker halfuurtje gestapt en gedraaft, galop even overgeslagen bak was nog redelijk hard..

SteffiiY

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:35

wauw yelly! wat loopt esta al netjes constant! ziet er goed uit!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:46

Mooi dat het goed ging Stef!

Ik had gisteren les... pff wat een drama. :')
Hij liep constant van links weg, schudde met zijn hoofd en was totaal niet aan het been. Gelukkig heb ik vandaag weer les dus hopelijk kunnen we er vandaag nog een keer aan werken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:07

Zo wedstrijd as zondag afgemeld wat ik overigens helemaal niet erg vind, met dit weer heb ik geen behoefte om met mijn spring in het veld op een ander locatie te starten :')

Ziet er goed uit Yelly :j

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:44

heeei.
ik heb mn startkaart aangevraagd dus nog even wachten en dan beginnen :)heb er heel veel zin in.
mn merrie is 7 jaar. binnenkort wel avast oefendressuur wedstrijd.
veel sucses allemaal! :)

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:07

Tjonge, wat gaan jullie snel! Krijg het maar amper bijgelezen!

Ik laat allen mijn instructrice op mijn paard en 1 van mijn stadgenootjes/vriendin. Zij heeft enkele jaren terug hetzelfde meegemaakt met haar paardje als de dingen waar ik nu tegenaan loop, buiten dat rijdt ze super vriendelijk, en zij krijgt ook weer les van dezelfde instructrice...

Ik kan hier de vraag wel stellen hoe ik precies aan een startpas kom? Ik heb namelijk niets meer vernomen van de rijvereniging waar ik me had ingeschreven, en weet nu niet welke stappen ik moet zetten om officieel te gaan mogen starten :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:12

Startpas kan je aanvragen via Mijn KNHS.

In mijn trainer heb ik het volste vertrouwen. Emma wordt door hem super gereden, beter dan ik het zelf zou kunnen.
Diep respect voor hem.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:42

Bedankt :)

De afgelopen week heeft een meisje dat ook les geeft en zelf ZZ (Young Riders) heeft gereden drie keer op Esta gereden, dit omdat ze nogal eenkennig bleek te zijn en ik het wel belangrijk vind dat anderen ook een normaal rondje kunnen draven indien gewenst ;) De eerste keer duurde het twintig minuten voordat ze normaal de baan door kon draven, terwijl ik haar eerst even een paar minuten had gereden om te laten zien dat ze braaf was, toen was er niets aan de hand :+ De tweede keer duurde het nog krap vijf minuten en de derde keer reed ze er zo op weg en liep Esta ontzettend fijn bij haar. Erg leuk om te zien :)

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:33

Ben bezig om startpas aan te vragen, maar volgens mij gaat dat niet op de ipad... Even verder op de computer!

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:13

Pff het gaat inderdaad veel te hard om bij te houden! Ik ga nu alles ook maar niet bijlezen haha.

Ik zag wel een aantal positieve berichtjes voorbij komen. Fijn dat het zo goed gaat bij de meesten!
Ik kan jammer genoeg alweer een tijdje niet rijden vanwege het weer. Laat het nou maar gaan dooien, dan kunnen wij ook weer aan de gang!

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:19

Hier ook 2 weekjes niet kunnen rijden, eerst ziek en toen de vrieskou.

Nu kan ik morgenavond wel naar de club lessen, maar vind ik niet zo eerlijk tegenover haar. Eerst maar weer ff longeren.
Wat vinden jullie?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:55

Ligt eraan Nivada, is de clubles erg intensief? anders zou ik ervoor kiezen om der eerst lekker te longeren :j

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:08

Hier bepaal ik zelf wat ik meepik van de lessen, en ik heb de eerste keren ook maar een half uurtje meegepikt en nog een half uurtje gestapt... Ik zou wel meedoen, ik weer een begin!

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:25

Ik heb gister springles gehad. Nou ik kon het eerder vliegles noemen!! Brightlin heeft me er twee keer afgegooid :+ Ze was echt een bommetje. Eerst onplofte ze met het aanspringen van de gallop en daarna onplofte ze naar het springen van een kruisje. Was nog nooit van haar afgevallen en nu twee keer haha. Zou wel met het weer te maken hebben. Even aan kijken hoe ze blijft anders krijgt ze minder voer. Ze krijgt nu twee kilo sportbrok en af en toe een schepje muesli.
Agja verder ben ik wel blij dat ik ben gegaan.Nu heeft ze toch de energie er uit.
Ben alleen naar de les heen gestapt. Dit ging heel goed alleen de dekens gingen steeds scheef hangen.

Komen jullie paarden nog veel buiten met dit weer? Brightlin staat alleen een uurtje in de stapmolen nu...

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:06

Mijn paard stond eerst wel buiten, maar toen was ze samen met de haflinger die hier ook staat door de draden heen gevlogen. Toen liepen ze in het weiland :P Maar dat moet eerst nog even gemaakt worden voordat ze weer naar buiten kunnen.
Gisteren wel met Easy een klein buitenritje gedaan! Oh ze was heel braaf na 1,5 week stilstaan. Ook de 6 jarige haflinger (is sinds 1 jaar ongeveer doorgereden) gedaan, die stond al wat langer stil. Die bokte wel wat :') Maar was wel braaf! Zelfs nog wat gedressuurd langs de weg.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:10

die van mij staat gewoon een paar uur tot zelfs de hele dag buiten. Beetje afhankelijk van de weersomstandigheden. Verder heeft ze vakantie.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:14

Die van mij staan de hele dag buiten. Gaan tussen 7 en 8 naar buiten, en tussen 6 en 7 weer naar binnen :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:16

liesen schreef:
Ik heb gister springles gehad. Nou ik kon het eerder vliegles noemen!! Brightlin heeft me er twee keer afgegooid :+ Ze was echt een bommetje. Eerst onplofte ze met het aanspringen van de gallop en daarna onplofte ze naar het springen van een kruisje. Was nog nooit van haar afgevallen en nu twee keer haha. Zou wel met het weer te maken hebben. Even aan kijken hoe ze blijft anders krijgt ze minder voer. Ze krijgt nu twee kilo sportbrok en af en toe een schepje muesli.
Agja verder ben ik wel blij dat ik ben gegaan.Nu heeft ze toch de energie er uit.
Ben alleen naar de les heen gestapt. Dit ging heel goed alleen de dekens gingen steeds scheef hangen.

Komen jullie paarden nog veel buiten met dit weer? Brightlin staat alleen een uurtje in de stapmolen nu...

Oeps! jezelf niet bezeerd?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:16

Monster_tos schreef:
Die van mij staan de hele dag buiten. Gaan tussen 7 en 8 naar buiten, en tussen 6 en 7 weer naar binnen :)

Mijne staat paar uur per dag buiten, gaan rond 10.30 naar buiten en rond 17.00 weer naar binnen.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:24

Heb toch besloten niet te gaan. Ben zelf ook niet topfit.

We gaan eerst wel weer even longeren.

Volgende week weer aan de bak :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:06

Hier staan de paarden niet buiten, te groot risico op blessures. Nu heb ik wel de luxe dat wij overdekte paddocks hebben dus ze lopen een uurtje of 4 per dag binnen los. Daarnaast komen ze in de molen en worden ze meestal 4 x per week gereden. Normaal gesproken lopen ze van 7 tot 14/15 uur buiten.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:24

Hier staan de paarden wel weer gewoon buiten, de paddock wordt goed gesleept en is mooi vlak :)

Hihi, ik heb mijn filmpje alleen hier geplaatst en hij is meteen dik vijftig keer bekeken, veel meelezers dus :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:25

Ja hier ook in de paddock inderdaad, mijn oudste merrie staat in zandpaddock en mijn jonkie in stenen paddock.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:57

Mijn vriend had trouwens toch ook nog een kort filmpje van het eerste stukje galop gemaakt, afgelopen zaterdag :) De linkergalop is voor ons echt nog moeilijk, dat zie je ook wel op het filmpje :+

Voor de geïnteresseerden:

http://www.youtube.com/watch?v=Jh9B3x59Ug8

Als die sneeuw nou even verdwijnt, kunnen we lekker met de trailer op pad. Ik ben zo benieuwd hoe ze het doet op vreemd terrein :D