Equitana 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:10

ladyisabelle schreef:
Er is al vaker gezegd dat de prijzen van de nieuwe collectie niet veel afwijken! ;)

Ik heb het niet persee over nieuwe collectie ;)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:11

Er liggen vaak wel leuke aanbiedingen tussen, maar je moet er maar net op uit komen.
Je kunt niet met een verlanglijstje gaan en denken echt alles goedkoper te vinden.
Wel hebben ze vaak wat apartere dingen en er zitten ook wel hele leuke aanbiedingen tussen.
Wij gaan maandag. mijn 3e keer.

Ik heb 2 jaar geleden een hele fijne jas gekocht, werden in meerdere stand verkocht, maar hier in nL nooit gezien.
Helaas heeft mijn wasmachine als laatste actie voor overlijden mijn jas opgegeten.
Als ik soortgelijke jas vind, koop ik er meteen 3!

The_Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:43

* Valt even binnen, uit het niets *

Ik ga donderdag met eigen auto naar Equitana, En nu ben ik in de war omdat ik even ging googlen... Ik vindt op bokt allemaal verhalen over een milieu-sticker en winterbanden ect.
Kunnen één van jullie zulke punten allemaal even op een rijtje zetten, Want zoals jullie snappen ga ik niet 48 blz. lezen een paar kleine vraagjes te vinden!
Dus als jullie zo lief willen zijn, Zou ik graag de belangrijkste dingen willen weten die ik nodig heb om bij Equitana te komen behalve een portomonee :P

Alvast bedankt _/-\o_

aafje87

Re: Equitana 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:00

Winterbanden zijn verplicht bij winterse omstandigheden, in duitsland valt dit hieronder: ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.

De umweltplakkete is verplicht voor auto's in het centrum, als je op P10 parkeert val je buiten de stadszone en zou je zonder kunnen.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:26

Misschien is het al 1000 keer gevraagd maar hoe vind je die P10?

The_Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:38

pluklief schreef:
Misschien is het al 1000 keer gevraagd maar hoe vind je die P10?

Ik wou echt precies dezelfde vraag stellen :P

@Aafje; Alvast bedankt voor de tip!!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:42

Oeh, ik ga morgen en heb al alle mogelijk informatie die bruikbaar is afgeprint. Ik neem 150 euro mee en geen bankkaart. (kan hem dan ook niet gestolen worden of kwijtraken). Dus me suf shoppen zal niet lukken. Beetje bescherming van mijn bankrekening. :D Wij vertrekken zo rond 7u s'morgens.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:44

P10 ligt aan de Lilienthalstraße :)

En petraaken, dat is een goede, ik moet nog pinnen :oo
*springt in auto*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:08

Ik heb ook info gevonden!

In Berlin en hannover mag je enkel het centrum binnen met het goene vignet. Vanaf juni 2011 geldt dit ook voor Bremen.
In volgende steden speelt de kleur geen rol, maar MOET je een vignet hebben: Augsburg, Bochum, Bonn, Bremen, Dortmund, Dresden, Duisburg, Dusseldorf, Essen, Frankfurt am Main, Freiburg in Breisgau, Gelsenkirchen, Heidelberg, Heilbronn, Herrenberg, Ilsfeld, Karlsruhe, Koln, Leizpzig, Leonberg, Ludwigsburg, Mannheim, Muhlacker, Mulheim, Munster, Oberhausen, Osnabruck, Pfinztal, Pleidelsheim, Pforzheim, Recklinghausen, Regenburg, Reutlingen, Schwabisch-Gmund, en Tubingen.

waar kan je het krijgen?
AU (Abgas-Untersuchung) erkende garages
TUV en de Dekra (vergelijkbaar met belgische technische controle)
een gemachtigd benzinestation

De site waar ik de info vandaan haalde heeft een test gedaan bij een tankstation in Keulen. Op amper 2 minuten stonden ze alweer buiten, met vignet. het betreft tankstation Markant aan de Mac Donalds. daar kan je ook tijdens het weekend 24/24 terecht voor zo'n sticker. het ligt vlak naast een invalsweg naar het centrum.

Nou wil het toeval dat er in die info ook vermeld staat dat je het via internet kan bestellen (voor de Belgen). Het wordt dan opgestuurd per post.
het beste resultaat (en het snelste) hadden ze via de site www.dekra.nl, met Dekra-Nord. Daar kost het €12,50, heb je het binnen de 7 dagen, je kan betalen met overschrijving en een kopie van het inschrijvingsbewijs volstaat.

Je hebt ook TUV-Nord, heb je het iets sneller (na 3 dagen) maar ben je wel €17,5 kwijt en moet je een bestelformuier downloaden.

Alle info komt van de website www.vab.be

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:13

Weet iemand of je daar een rolstoel kan huren toevallig?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:15

Zonder bankpas gaan vind ik onverstandig. Niet zozeer vanwege shoppen, maar als er iets is kan je ook niks.

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:34

Ik heb voor heel wat geld spullen op bokt verkocht, dus mag van dit geld nieuwe spullena aanschaffen heerlijk gevoel :D *\o/*
Morgen is het zo ver :D
Hoop dat de bus van drenthe tours bagage ruimte heeft haah

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:40

,
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 14-07-22 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:45

zandvangers schreef:
cecil schreef:
Ik heb voor heel wat geld spullen op bokt verkocht, dus mag van dit geld nieuwe spullena aanschaffen heerlijk gevoel :D *\o/*
Morgen is het zo ver :D
Hoop dat de bus van drenthe tours bagage ruimte heeft haah

ja joh zo'n bus heeft onderin plek genoeg , of je moet met een paard aan komen zetten .
als je slim bent dan knoop je alle tassen even aan elkaar voor dat je ze onder in het ruim gooit van de bus .
dat scheelt een hoop gezoek en neemt een ander niet zomaar heel erg per ongeluk jouwn tas mee :o

Haha bedankt vOor de tip hihi

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:50

Weet niemand dat van de rolstoel?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 01:18

aafje87 schreef:
Winterbanden zijn verplicht bij winterse omstandigheden, in duitsland valt dit hieronder: ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.

De umweltplakkete is verplicht voor auto's in het centrum, als je op P10 parkeert val je buiten de stadszone en zou je zonder kunnen.

dus richting P10 en dan heb je die sticker niet nodig? als ik het goed begrijp. Ik duik in bed, morgen 8u vertrekken we, en moet vooraf nog even wat pinnen :D *\o/*

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 01:20

Don_Zhivago schreef:
Ik heb het niet persee over nieuwe collectie ;)

Je kunt er prima op afdingen :D
Wij merkten 2 jaar geleden wel dat er prijsafspraken gemaakt waren, zo van niet onder de 45,- ofzo.
Maar toen zeiden wij in een stand dat we ze in hal X voor minder gezien hadden. Nou dat kon niet volgens die man, maar toen kreeg ik ze toch voor dat geld en omdat ie zich niet wilde laten kennen kreeg ik er een paar sokken bij :D
Dat was toen nieuwe collectie, de cross in was er toen nog helemaal niet in NL.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 06:31

Zooo dit is toch geen tijd meer om op te staan,
Poeh.... *springt onder de douche*..

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 09:10

Iedereen heel veel plezier en de aankopen showen he :))

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 09:14

Ik ga zo ook vertekken richting stal, we gaan met 5 mensen van stal ernaar toe. :)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 10:12

Oe veel plezier iedereen ben zoooo benieuwd. Ga maandag. Wel vertellen hoe t was he;-);-);-)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 10:33

Ik ga morgen middag met de trein die kant uit, maandag en dinsdag op de beurs, ik heb er zin in!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 10:36

Ik hoef mezelf niet te beschermen tegen shoppen. Ik weet wat ik nodig heb en ik heb er totaal geen moeite mee om overbodige dingen te laten liggen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 10:37

Ik vind Equitana leuk, maar 2 dagen pfffff.....
Dat zou ik niet vol houden hoor. Ik ga niet eens elke editie. Kijken jullie dan ook veel shows??? Want dat doe ik meestal niet, vindt het niet zo heel bijzonder allemaal (of ik zit er op de verkeerde momenten)

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 10:43

Morgen is het eindelijk zover :D
Heb onlangs even aan m'n ouders gevraagd om te kijken hoeveel ik op m'n bankkaart heb staan, en heb blijkbaar toch goed gespaard de laatste maanden :))
Dus hopelijk kom ik daarmee toe voor mijn lijstje, en anders ga ik hier wel op kosten van mammie & pappie hetgeen kopen wat ik op Equitana niet kon kopen O:)

Ik heb vernomen dat je bij de meeste standjes je bankkaart kan gebruiken, dus ik ga alleen wat cash geld meenemen om wat eten te kopen :j