Zuidlaardermarkt 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ga jij naar de zuidlaardermarkt 2010?

Ja maar alleen kijken
151 (34%)
Nee
217 (49%)
Ja om te kopen
38 (8%)
Ja om te verkopen
15 (3%)
ja om te kopen en verkopen
15 (3%)

Totaal aantal stemmen: 436

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:29

Amalarab schreef:
Ja
Dit was mijn favoriet van de markt, die linkse: heeft iemand haar nog gekocht?
Afbeelding

Nu blijkt dat mijn merrie niet drachtig is, heb ik wel spijt dat dit merrieveulen niet met me meegegaan is.
Waar zou ze zijn?

Hedel is geen optie, veel te ver weg.

Volgend jaar bij gust gebleven merries toch maar wat sparen en wat meenemen v. Zuidlaren. Maar net als bij Vakantieveilingen, van te voren een vaste prijs en daar niet vanaf wijken.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:35

Jumpie schreef:
Binckydenice schreef:
Ik vindt het een prachtig dier, die schimmel! Hoezo is zijn naam niet bekend? Heeft hij geen naam op papier?

Ontzettend leuk ding hoor!

Ja wel papier hoor!! Staat alleen levesnummer enz op. geen naam ;) Mijn instructeur had ook een pony uit duitsland daar was dat ook komt wel vaker voor daar zei ie. Ik vond wel raar want hij heeft wel veulenpremie dus dan heeft ie keuringen gelopen zonder naam >;)

Wij hadden geluk mijn vader is beejte handelaar dus wij hebben ons paard ook echt niet voor veel meegenomen. Maar je moet idd niet te geinstreseerd doen want eers wou die man er meer voor hebben, want hij had wel door dat mijn moeder en ik helemaal weg waren van beest. Mijn moeder zei toen tegen me vader waar handelaar bij was anders moet het maar over gaan en toen wou de handelaar ineens wel zakken.. >;)

Eerst weer weglopen en later terugkomen helpt vaak ook alleen dan heb je ook de kans dat iemand anders hem in die tijd koopt :Y)

Dat had mijn merrie ook ook veulenpremie zonder naam, Oldenburgertje. heeft later pas officeel de naam gekregen...
heel dom is dat altijd dan werk je gewoon met een levensnummer :P hihi..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:36

A_nita schreef:
Suuzepuus, is dat een welsh cob?
Heel leuke pony trouwens ;)

Ik denk het niet. ze is behoorlijk groot. Ik denk dat het een kruising schwarzwalder fuchs is ofzo. Volgens paspoort is ze een Duitse vuilnisbak!!

A_nita

Re: Zuidlaardermarkt 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:37

Oh, hoe groot is ze dan?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:43

zo'n 1.55 en volgens paspoort is ze 3 jaar oud. maar daar twijfel ik over. ze heeft een heel jong gebit.
Volgende week vrijdag komt de tandarts, hopelijk kan hij me meer vertellen!

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:45

Ja, dat is vrij groot voor een 3-jarige welsh cob, maar zou wel kunnen.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:51

een paspoort zou ik niet altijd geloven
ik heb een shetlandertje hengstje een keer overgenomen die op de zuidlaardermarkt was verkocht als een 1 jarige aan waar ik hem van overgenomen had
terwijl die alle veulentandjes nog had en je ook aan uiterlijk kon zien
chipnummer klopte wel erbij

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:53

paard lijkt op een kruising duitse koudbloed
er zijn hier veel koudbloedrassen met niet veel behang aan de benen
http://www.kaltblutpferde-nds.de/ staan de rassen wel op om te vergelijken

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 23:02

Haar benen en hoofd zijn geschoren en nog lelijk ook!!
Ik hoop dat ze veel sok krijgt volgend jaar

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 23:14

Jumpie schreef:
Jah wij waren er ook om half 7 op zuidlaardermarkt alleen dat was eigenlijk wat te vroeg want toen was nog donker kon je paarden niet goed zien. Maar idd hoe later hoe goedkoper vaak omdat handelaren ze vaak niet graag weer mee terug nemen.

Ja of juist duurder omdat ze vroeg op de ochtend al een keer van eigenaar verwisselden... ;)

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 08:26

silverbrumby schreef:
Jumpie schreef:
Jah wij waren er ook om half 7 op zuidlaardermarkt alleen dat was eigenlijk wat te vroeg want toen was nog donker kon je paarden niet goed zien. Maar idd hoe later hoe goedkoper vaak omdat handelaren ze vaak niet graag weer mee terug nemen.

Ja of juist duurder omdat ze vroeg op de ochtend al een keer van eigenaar verwisselden... ;)

haha jah maar dat gebeurt niet zo vaak ;)

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:06

@ suuzepuus: leuk paard heb je gekocht!! :D

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:41

Jumpie schreef:
haha jah maar dat gebeurt niet zo vaak ;)

Zeker wel hoor, vaak genoeg meegemaakt :P

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:54

leuke pony's zie ik er tussen staan zeg! :P

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:40

nou... de hoefsmid is geweest en inderdaad.... Ons paardje heeft nog niet gewisseld en kan dus nooit 3,5 zijn zoals haar paspoort zegt!!

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:55

suuzepuus schreef:
nou... de hoefsmid is geweest en inderdaad.... Ons paardje heeft nog niet gewisseld en kan dus nooit 3,5 zijn zoals haar paspoort zegt!!

vind raar dat niet klopt op paspoort :S . En sommige paarden wisselen laat..maja

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:02

suuzepuus schreef:

Maar dan zeg je dus dat hij jonger is.. misschien een rare vraag maar waarom zou een verkoper nou een oudere leeftijd op een paspoort zetten? Lijkt me eerder dat andersom vaker gebeurt. :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:04

als je er 3,5 neer zet denkt de kopende partij dat ie meteen kan gaan rijden :)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:05

Ik zal denk ik ook eerder een 3,5 jarige kopen dan een 1/2 jarige, maar dat is een mening..
dit gebeurd wel veel vaker trouwens hoor dat er verkeerde leeftijden op een paspoort staan..

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:13

hoop dat die van mij wel goed is ,, maar denk het wel ij is 2,4 en zijn lichaam klopt er ook wel bij. Dus jonger kan niet en ouder das dom als handelaar dat doet als ie 3 was had ie er meer voor kunnen vragen

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:19

Dat gebeurd vaker bij papierloze paarden/pony's als je dan paspoort en chip aanvraagt vraagt de chipper altijd hoe oud het dier is, tja kan kan je er zo 1 jonger maken (die eigenlijk dik over de 20 is b.v) of eentje iets ouder (die eigenlijk 2 is maar dan 3 zodat die makkelijker verkoopt)

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:20

silverbrumby schreef:
Dat gebeurd vaker bij papierloze paarden/pony's als je dan paspoort en chip aanvraagt vraagt de chipper altijd hoe oud het dier is, tja kan kan je er zo 1 jonger maken (die eigenlijk dik over de 20 is b.v) of eentje iets ouder (die eigenlijk 2 is maar dan 3 zodat die makkelijker verkoopt)

owzo. je moet toch na het lichaam van paard kijken om te kijken of ie goed volgroeid wil je hem gaan beleren vind ik!

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:22

Ja jonger maken snap ik wel maar ouder niet echt.. was hij al wel beleerd dan??

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:25

Die van mij is erg stevig (zie foto op de vorige pagina)
Sommige paarden wisselen inderdaad eerder dan de andere. Maar deze heeft nog niks gewisseld en heeft echt nog een veuen gebit!!
Haar gedrag is ook echt van een 2 jarige. ze kent nog niet veel en voorlopig stap ik er nog niet op.
Volgende week komt de tandarts. Ik laat haar ook even bekijken. M'n andere paarden hebben gewoon een behandeling nodig dus ze zijn er toch!

Ik ben blij dat ze jonger is dan op het paspoort. Het verklaard een hele hoop van haar gedrag!
Ik denk niet dat ze beleerd is. We hebben er nog geen zadel op gehad. Ik denk dat ze uit een weiland vol met jonge paarden is geplukt en ze er gewoon een paspoort boij gepakt hebben van iets wat op haar lijkt.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:26

mebianca schreef:
Ja jonger maken snap ik wel maar ouder niet echt.. was hij al wel beleerd dan??

tuurlijk ouder maken is logisch. Mensen hebben vaak geen zin om te wachten tot paarden 3 zijn omdat ze dan nog niet kunnen rijden. Dus als een paar dan 2,5 is maken ze hem 3,5 of 3 zodat mensen eerder kopen en er meer voor kunnen vragen want een paard kan volgens het paspoort direct aan het werk. Het paard is echter niet klaar voor. Sneu voor het paard!