[WN] NK Westernrijden 2009

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: NK Westernrijden 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:35

Ik denk dat jij nog het meest succesvolle bent van ons allemaal Alice! Het is je van harte gegund, ik weet hoeveel tijd, bloed, zweet en tranen je erin stopt ;) Jullie zagen er weer super uit en de onderdelen die ik gezien heb, heb je in ieder geval dubbel en dwars verdiend gewonnen!

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:45

Alice, het was weer fantastisch om jullie te zien rijden, die rust en het plezier wat jullie als team met zijn 3-en hebben: geweldig!!!!
Blijf nog maar effe op je roze wolk hangen :D :D

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:52

HIHI hou als je blieft op de tranen staan weer in mij ogen :o
het is zoooo onwerkelijk.
( zit jij nog op je trouwwolk?)

Colin het was leuk om jou ook weer te zien en helemaal om je weer te zien rijden .........op een Palomino was een beetje deja veau ;)
Maar ook jij super gefeliciteerd en Tanja natuurlijk ook met haar Kanjer!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:58

Super gefeliciteerd met je zeer verdiende overwinningen, Alice! *\o/*
Jullie zagen er zoals gewoonlijk weer ge-wel-dig uit!! You sure know how to SHOW!! *D

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:59

Alice gefeliciteerd! Het is je zo gegund!!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:59

Van Harte gefeliciteerd Alice :D

Jullie hebben het hartstikke verdiend met zn tweeen en iedereen die je geholpen heeft!
Geniet nog maar lekker even op je roze wolkjes :D

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:42

Enorm gefeliciteerd Alice! *\o/* Helaas heb ik jullie dit jaar niet zien rijden, want ik geniet er altijd zo van. Ik vind jullie een prachtige combinatie en één die dient als voorbeeld voor hoe het zou moeten zijn :j

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:53

Helaas heb ik je niet zien rijden Alice, maar wat ik al wel van je gezien heb op andere wedstrijden is altijd zo prettig om te zien, dat het vast niet meer dan terecht is dat jij zwaar beladen met prijzen naar huis bent gegaan.
Gefeliciteerd

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:56

alice ook van mij gefeliciteerd, ik heb je niet zien rijden , maar ik weet hoe het er uit ziet.
ik ben fan van jullie *\o/*
je rijdt keurig, je rijdt op techniek, gebruikmakend van de natuurlijke gangen van jouw paard. en daar heb ik bewondering voor.
de onderdelen waar jij NK in bent geworden zijn zijn de onderdelen waar je met techniek hoog kan eindigen , en dat laat jij nu maar ff mooi zien.
dikke :* van je (aller grootste) fan :+

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:20

Nou ben ik nieuwgierig wie Alice is :)
Je profiel is ergggg leeg :=
Kom op met mooie fotos!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:20

Gefeliciteerd met dit mooie resultaat alice!

Yorel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:39

Zo ook maar eens een (late) reactie van mijn kant :o

Allereerst iedereen van harte gefeliciteerd met alle overwinningen! (of je nu een lintje hebt mogen ontvangen of gewoon fijn hebt rondgereden, het zijn in mijn ogen beiden overwinningen)

Yorel heeft een ontzettend druk jaar achter de rug, maar heeft zich ook op het NK weer van zijn beste kant laten zien. Hij heeft de hele week zo onzettend constant gelopen en zich geen moment misdragen (tsja het is en blijft een haf dus je weet het maar nooit :+ ).

Voor het NK had ik al te horen gekregen dat Yorel 2 WRAN Champion titels voor ons in de wacht had gesleept. Mijn NK kon dus bij voorbaat al niet meer stuk. Toen we allebei de voorrondes (L2 Trail/HMS) doorkwamen was ik al ontzettend trots op mijn eigenwijze vent en helemaal tevreden.
In de finales heeft hij weer ontzettend hard zijn best gedaan, wat resulteerde in een 5e plaats in de HMS en een bronzen medaille in de Trail :#.

Als afsluiter mocht Yorel nog even knallen in de Barrelrace, leuk dat ie dat vindt! Bleken we ook hier nog eens een bronzen medaille in ontvangst te mogen nemen!
En het mooiste was nog: we mochten de medailles dit jaar houden, het is ontzettend zuur om in de line-up te horen dat er een fout is gemaakt, maar geloof mij na afloop teruggeroepen worden is ook geen pretje.

Ook mijn complimenten voor deze wedstrijd, alles verliep volgens planning, er was veel gezelligheid onderling en ik heb gelukkig weinig ruk en plukwerk gezien.
Ook mijn complimenten over de aanpak van de jury mbt paarden die anderen hinderden in de pleasure en het verzoek om iets rustiger te zijn op de tribunes.

Nu op naar de L1!

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:55

Alice gefeliciteerd,
komt mede vast en zeker door je gepimpte hoofdstellen :D :j

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:34

Ik heb ook een paar onderdelen van jullie gezien Alice en het zag er -zoals altijd eigenlijk- geweldig harmonieus uit. Dik verdiend gewonnen wat mij betreft!

Ook proficiat Yorel! Jullie Trailproef heb ik gezien en die was idd erg netjes. De wapperende blonde manen in de barrel race indrukwekkend :D !

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:21

Alice en Yorel jullie zijn beide kanjers!!! Allebei ook zeer verdiend en zeer gegund[ben ook zeer sportief :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:59

Gefeliciteerd Yorel! Ik vind het alleen nogal een dooddoener om te zien dat mensen hun 'showpaard' voor de lol in de barrelrace uitbrengen. Ik hoop niet dat jouw paard er leip van wordt.

Ik vind de barrelrace opzich al een dooddoener, maar helemaal als mensen het er voor de lol bijdoen.

Emmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:42

allemaal gefeliciteerd +:)+ met de mooie resultaten!!

Alice, het zag er SUPER uit, dus dik verdiend!!!!! *\o/*

Meerten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 18:48

@XoNo
ter overdenking:

Ook kampioenschappen kunnen voor vermaak van sommige deelnemers en toeschouwers zijn.
Ook wedstrijden (soms "shows" genoemd) kunnen voor vermaak van sommige deelnemers en toeschouwers zijn.
Ook in de westernruitersport zijn er spellen
Ook in de westernruitersport is er lol
Sport en spel gaan samen.
Een spel is plezier. Dat kan zijn voor de ruiter, het paard, of beide.
Van een spel kan ook worden geleerd

Wanneer is een paard een "showpaard"? Als het geen lol heeft? Als het niet leert?
Wat is een "showpaard"?

EllyStel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 18:56

ik heb genoten van Yorel en THE BIG SMILE van Ilse.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:31

Hallo mede NK-gangers.

Allereerst alle winnaars van harte gefeliciteerd met jullie plaatsingen. Ik was zelf ook zeeeer content met mijn bronze medaille in de junior reining L2 met Chexinem Out (eig: Westex)..

Graag zou ik daar de scores nog van inzien, maar het secretariaat had ze niet beschikbaar. WIE O WIE heeft de scoresheet van de JUNIOR L2 REINING wel voor mij beschikbaar?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:26

Als je een showpaard hebt mag je er niet mee buiten rijden en moet ook binnen staan :D :P , dan heb ik die van mij dus al verpest als showpaard _O- _O- _O- _O- _O- _O- 8-)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:33

Jullie missen Xono zijn punt denk ik een beetje.

Barrelracen kan dermate indruk maken op het paard dat het vervolgens in de normale onderdelen verstoord reageert op het publiek.
Daarbij heeft barrelracen een verhoogt risico op blessures, indien het niet op een goede manier getraind en uitgevoerd wordt (zoals 90% van de combinaties op het NK). Deze risico's zou je niet willen lopen met een duur/ dan wel normaal paard, indien je deze serieus voor de sport inzet.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:38

Hey allemaal,

iedereen gefeliciteert met zijn/haar prestaties!
Mijn NK ging wat minder,maar heb er veel van geleerd!

wat betreft de barrelrace ben ik het met Xono eens, heb het terplekke ook aan Yorel gevraagt en zij schijnt er geen geflipt paard aan over te houden, dat kan maar ik hoef het met Ruby niet te proberen. Respect dus!

MSQTE; sja....

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:40

HumbleTalent schreef:

Barrelracen kan dermate indruk maken op het paard dat het vervolgens in de normale onderdelen verstoord reageert op het publiek.
Daarbij heeft barrelracen een verhoogt risico op blessures, indien het niet op een goede manier getraind en uitgevoerd wordt (zoals 90% van de combinaties op het NK). Deze risico's zou je niet willen lopen met een duur/ dan wel normaal paard, indien je deze serieus voor de sport inzet.

inderdaad, en je leert je paard aan dat in en uit rennen heel normaal is :+

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:52

HumbleTalent schreef:

Of je hebt als ruiter zoveel pech dat je meedoet aan de barrel, heel rot valt en je enkelband scheurt. En daardoor niet aan de finale reining mee kunt doen. :(:) -O-
(Vraag even geen naam,maar we zaten te kijken toen het gebeurde)