Laatste fotos van Prince (acute koliek) pagina 61

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ArabianRanch

Re: Prince het spijt me zo acute koliek - update p42

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:09

Wow, super Tita Pling
Op naar een volledig herstel.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:09

Ik vind ook dat die keuze alleen bij jouw ligt, en jij kunt ook alleen bepalen wat de pony aan kan omdat alleen jij hem kent. Andere bokkers kunnen wel zeggen dat je het niet moet doen, maar hun kennen de pony niet en je kunt zoiets niet zeggen als je het zelf niet hebt meegemaakt. Ik heb er toen ze het er hier over hadden ook iets over gezegt dat ze hun mening beter voor zich kunnen houden want jij bent er niet mee geholpen. Maar dat zag ik volgens een paar mensen helemaal verkeerd. Maar ik heb pas een paard verloren. Hij was ook heel ziek en eerst hebben we voor behandelen gekozen. Tot het steeds slechter met hem ging en op dat moment heb ik ook besloten het is goed zo en hem laten gaan. Maar die keuze kan alleen de eigenaar maken. En als je op dat moment advies zo willen dan had je het wel gevraagd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 14:15

Ik weet het niet misschien hebben we te vroeg geroepen dat het goed gaat.

Vandaag aan gekomen op de kliniek als eerste ff naar Prince, hij stond op stal dus dat vond ik wel wat vreemd.

Hij was blij me te zien tenminste hij maakte wat geluidjes en wilde ff kroelen, maar ja ik wilde eigenlijk alleen maar in de voerbak kijken.
Ik weet niet wat Utrecht voeren maar jeetje wat een hoeveelheid Bloos! leek wel zowat een kilo of 4 het was vrijwel allemaal mijn eigen eten..dat wel maar Prince had dus weer eens bijna alles laten staan Boos!

Mijn likit die ik gister op heb gehangen die was dus al gestorven, bij aantal trailies zag ik groene smurrie dus hij heeft hem helemaal op Clown

Verder heb ik een aanvaring gehad vandaag met een verzorger Misselijk Misselijk wat een ongeloofelijk zak was dat zeg bah.....ik ga daar zeker nog een melding van maken..wie denkt die vent wel dat ie is...
Heb er gewoon een nare smaak van in mijn mond.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:19

Maar is het niet mogelijk dat de heimwee flink mee speelt?
Misschien gaat ie wel als een speer vooruit als ie weer terug op stal komt..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:19

wat zei die verzorger dan(beetje nieuwsgierig..)of wil je het er niet over hebben?

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:35

Heel fijn te horen dat het zo goed gaat, en ik vraag me ook af wat die man zegt dat je zo nare smaak heb in je mond.

Ik duim nog lekker door tot Prince op stal staat hoor.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:36

ben ook wel nieuwschierig wat die verzorger gedaan heeft.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:38

Amigo_tje schreef:
JIJ kent je pony het beste, JIJ weet het best wat voor hem goed is. Enkel jij en JIJ alleen mag en kán beslissen of ie op is of niet. Jij zal wel het beste zien én voelen wat ie beste krijgt enzo.

Ik vind dan ook niet dat mensen het recht hebben om hun ongezouten, grove mening te uiten ivm dit geval. Zij kennen (meestal) de pony niet, weten niet hoe hij op dat moment is enzo... Neen, vind het geen manier van doen om mensen op zo'n (laffe) manier aan te vallen.
Ben er ten stelligste van overtuigd dat jij, Tita, alles doet wat in je mogelijkheden ligt om je pony het zo makkelijk mogelijk te maken.

ik heb veeeele pagina's geleden hetzelfde ongeveer gezegd.
ben je het er niet mee eens, dan kan je dat eventueel nog beleefd in het topic posten.
maar zeker niet via pm aan iemand die het al moeilijk genoeg heeft Misselijk
ik denk dat Tita veel meer gehad heeft aan de steun van degenen die haar steunden in haar beslissing, om het even of ze het daar nu mee eens waren of niet OK dan!

Tita, laat de moed nou niet zakken, ze hebben em vast zoveel krachtvoer gegeven dat hij het niet op kreeg Haha!

ben stiekem ook wel nieuwsgierig wat het probleem was met die verzorger Bloos

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 14:46

Ik vind niet dat ik het kan maken om hier een heel verhaal te gaan vertellen over die zak. Ik ga om 13.55 ff bellen naar de kliniek en hopelijk is mijn arts er en doe ik mijn beklag....

Marloes26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:50

Succes meis, we wachten weer rustig af en blijven nog steeds duimen.
Ik heb trouwens vast een nieuw toetsenbord besteld, mijn F5 knop doet tegenwoordig helemaal niets meer Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 15:16

Duivel gebeld

de kliniek is wederom niet ontevreden en ze denken als ie zo door gaat dat ie morgen of overmorgen naar huis mag.
Morgen vind ik zelf beetje snel moet nog van alles regelen dus het zal wel donderdag worden.
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Horsie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:16

YEAHAAAA

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:20

Joepieeeee!! Naar huis!!! Ook wel een beetje spannend lijkt me, maar hij zich ongetwijfeld in zijn eigen omgeving een stuk fijner voelen!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:20

Hee vervelend dat je een aanvaring met een verzorger hebt gehad. Fijn dat hij de likit op heeft. Maar 4 kg krachtvoer is toch ook veels te veel. Misschien hadden ze hem nog wel meer gegeven en heeft hij dus wel wat gegeten. Of ze doen elke keer met voeren het erbij in. Maar dat lijkt mij niet slim, want paarden zijn nogal kieskeurig en eten dan op een gegeven moment niet meer uit die bak. Ben benieuwd wat de arts vanmiddag zegt over het eten.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:22

goed man hoop voor je dat je alles fijn kunt regelen op stal en dat ie thuis lekker verder kan revalideren en dat hij snel de oude weer is.
succes

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:23

tita schreef:
Ik vind niet dat ik het kan maken om hier een heel verhaal te gaan vertellen over die zak. Ik ga om 13.55 ff bellen naar de kliniek en hopelijk is mijn arts er en doe ik mijn beklag....

Boos! hm zit ons eerst ff nieuwsgierig te maken

PM mag ook Tong uitsteken

Gelukkig mag Draak weer bijna naar huis Go jij! Go jij! , m'n duimpje begint zeer te doen Bloos

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:24

JeeeeeYYYY goed nieuws!! Fijn dat hij weer na huis kan dan zal hij zich vast een stuk beter gaan voelen. Maar kan hij bij jouw op stal niet overdag na buiten?? En dat je hem dan hooi/kuil bijvoert? Dan verveelt hij zich ook niet zo en zal het luchtzuigen ook minder of helemaal over gaan. Heeft de arts nog iets over het eten gezegt? Dat zijn bak nog zo vol was?

Mieschie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:32

Hey Tita! Ben heel blij voor jullie 2!! Er zal op stal heus wel wat geregeld kunnen worden voor Prince toch?!!
Groetjes Michelle

Marloes26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:33

Toppie!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 15:35

Hij eet gewoon langzaam daar, en verwachten dat ie thuis wel beter gaat eten..
Ik word morgen nog gebeld door mijn eigen arts, en ik krijg nog medicijnen mee voor ruim 2 weken.

Luchtzuigen zal nooit over gaan dat kan niet, waarschijnlijk doet ie het niet omdat het andere omgeving is en veel weidegang, s'avonds genoeg te zien en de voerbakken hangen daar vrij laag en de boxen zijn afgesloten helemaal tralies en de drinkbak zit extra ijzerwerk omheen.

Tja en hij krijgt daar 4x per dag kuil is veel service maar daar betaal je dan ook voor denk ik zo Haha!

Flying ik wil het liever vergeten niks bijzonders, zegje gedaan en als het goed is hoef ik die vent verlopig niet meer te zien.
enne er lopen ook geweldige verzorgers hoor Ja hele aardig gasten waarvan ik er wel met eentje een beschuitje wil eten (sorry vin)

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:36

ten eerste wat een triest verhaal maar hoop dat het paard er helemaal bovenop komt.

ik vindt een aantal dingen erg opvallen en ben het daar totaal niet mee eens

als iemand mij zou bellen dat een van mijn paarden koliek zou hebben moeten ze van mij meteen de dierenarts bellen!!!!
jij zegt dat je onderweg was maar koliek is in de meeste gevallen ernstig! en is het verstandig om meteen de Da te laten komen!

ik ben ook meerdere malen met 1 van mijn paarden naar Utrecht geweest maar wijk geen moment van hun zijde als ze daar zijn ik wil alles weten en hoe het verloop van de ziekte is!!

ik snap echt niet hoe je zo weg kunt gaan bij je paard terwij hij had kunnen overlijden!
en hoe kan je zeggen tegen een stal eigenaar die je belt dat het echt ernstig is van ik ben er met 10 min ik vindt dat je de stal eigenaar meteen de Da had moeten laten bellen, ik hoop dat je paard snel hersteld maar ik zou me in zn geval maar eens 2 keer bedenken koliek is vaak ernstig en als een paard blijft liggen helemaal!!

groetjes marialva

Marloes26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:46

Marialva,

Ik denk dat de meeste mensen juist een heel groot voorbeeld kunnen nemen aan Tita, aan alle inzet en moeite die zij en de artsen voor haar paard hebben gedaan!

Als je wordt gebeld dat je paard koliek heeft, kan dat meerdere dingen betekenen. Of hij ligt inderdaad doodziek te rollen in zijn stal, of hij is gewoon wat onrustig, net niet helemaal lekker zeg maar.

Op het moment dat Prince dood en doodziek in zijn stal gestaan zou hebben, had de staleigenaar (want die mensen hebben vaak erg veel ervaring met dieren) ongetwijfeld eerst de dierenarts gebeld hebben voordat hij er ook maar aan zou denken om Tita te bellen.

Koliek kan een raar verloop hebben, en het is vaak niet goed in te schatten op het eerste gezicht hoe ernstig het is.

Soms is je paard zo ziek dat hij alles probeerd te doen om zijn eigenaar uit te buurt te houden, en dat is voor een eigenaar ook niet fijn om te zien. En daarbij is Utrecht niet voor alle mensen even makkelijk aan te rijden.

Ik heb juist veel respect voor Tita dat zij elke dag naar haar paardje is geweest en zo goed op de hoogte blijft van zijn toestand.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:48

Dus hij komt donderdag al naar huis wat een goed nieuws zeg! Knipoog Hopelijk knapt hij snel op als hij weer in zijn vertrouwde omgeving terug is! Dat kan haast niet anders! Nou ik duim nog even door tot hij weer helemaal de oude is hoor Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:54

verwijten schieten we niets mee op,wat ik mij wel afvraag;hebben jullie een middel in huis tegen koliek?
het volgens mij wel zo hoe eerder je in geval van koliek een pijnstiller/spierverslapper inspuit,het meestal erger voorkomt,ik heb z'on flesje in huis,gekregen van de da toen mijn paard tekenziekte had,de medicijnen die hij voor de tekenziekte kreeg zouden als bijwerking koliek hebben...gelukkig had hij nergens last van.
De da zei toen in geval van twijfel inspuiten!het kan geen kwaad ,en als het ingeval van koliek niet werkt is er sprake van een slag in de darm(dat is hier in frankrijk,waar ik zit,een verloren zaak...)het middel heet dipyralgine.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 15:58

Mariavla

Als ik jou was zal ik maar eerst het hele topic door lezen voordat je zulke domme vragen stelt.
Je zult zien dat op alle vragen zowat antwoord wordt gegeven.
Moet je wel ff 47 paginas door spitten

En nee ik hoef niet zo nodig te zien hoe mijn pony inslaapt en toe ie voor de 2e keer op sterven lag, belden ze dat ie slecht ging en dat ze hem gelijk zouden inslapen wanneer er bepaalde waardes waren.

moet ik dan dat beest nog onnodig in leven houden zo'n 60 min (eer ik op de kliniek ben en aangekleed) moet ie 60 extra pijn leiden voordat ie mag gaan...goh wat zal ik daar een goed gevoel bij hebben.

Nee het was ook geen optie om bij hem te blijven, aangezien ie 48 uur heeft gevochten voor zijn eerste leven en vervolgens daarna nog 2x 48 uur beter lezen graag

Citaat:
verwijten schieten we niets mee op,wat ik mij wel afvraag;hebben jullie een middel in huis tegen koliek?
het volgens mij wel zo hoe eerder je in geval van koliek een pijnstiller/spierverslapper inspuit,het meestal erger voorkomt,ik heb z'on flesje in huis,gekregen van de da toen mijn paard tekenziekte had,de medicijnen die hij voor de tekenziekte kreeg zouden als bijwerking koliek hebben...gelukkig had hij nergens last van.
De da zei toen in geval van twijfel inspuiten!het kan geen kwaad ,en als het ingeval van koliek niet werkt is er sprake van een slag in de darm(dat is hier in frankrijk,waar ik zit,een verloren zaak...)het middel heet dipyralgine.

Nee mijn pony heeft nooit wat gehad en hij heeft 2 spuiten gehad en die hebben helemaal niet geholpen omdat de dunne darm zo opgezet was, dat ie bijna zou gaan springen
Laatst bijgewerkt door tita op 18-03-08 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt