Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:46

Heb je wat geslapen vannacht ceet

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 12:58

Cheyenne wat een prachtige tekst.

Een vriendin van mij appte mij gister dat ze door dit topic op Bokt het idee kreeg dat Graas haar taak op aarde gewoon al klaar was, omdat ze mij zoveel geleerd had maar ook andere mensen uit( en zelfs buiten) dit topic. Ik vind dat een mooie gedachte waar ik mij aan vast houd :) . Als ik dan zie dat ik zelfs PB's krijg van mensen die haar hadden willen kopen als ze nog wel een dragelijk leven kon hebben maar niet meer bij mij kon blijven, man kippenvel.

Over 'de beslissing snel' nemen gisteren. Ik denk dat een deel van mij het vrijdag al wel wist, door wat de DA zei, maar ook op de een of andere manier aan Graas. Ik had het idee dat zij eigenlijk het gevecht aan het opgeven was.( Iemand zei het hier een paar dagen daarvoor ook, dat je het zelfs op de foto aan haar ogen kon zien, mijn DA benoemde ook haar ogen, je zag gewoon haar blik veranderen de laatste week) En als je DA dan zegt: 'Inslapen hoeft niet vandaag, maar er is geen andere optie meer.' , dan hoeft dat voor mijn gevoel niet nog 3 dagen te duren omdat ik afscheid wil nemen o.i.d. .Dat zou ik voor Graas niet eerlijk vinden ook...

Ik heb genoeg herinneringen en mooie momenten in mijn hoofd, daar hoeven dan niet nog 3 dagen minder mooie herinneringen bij voor mijzelf. Ik wil mij Graas graag herinneren hoe ze was voor de laatste 2 maanden, niet het paard wat ze op het laatst was.

Ik voel mij al wel beter dan gister, op de een of andere manier kan ik goed vrede hebben met het feit dat het voor haar het beste is om nu dood te zijn. Maar ik kan geen vrede hebben met waarom het zo jong moest en waarom nou juist bij dit paard. En ik moet ook nog een beetje wennen aan 'geen dromen meer hebben' , ik had voor 20 jaar plannen klaar liggen, en nu ligt er voor 20 jaar 'leeg' .

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:04

Wat een gemis, 20 jaar aan leegte. Vreselijk dat zo'n bijzonder dier zo vroeg bij je weggenomen is. Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe de komende tijd.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:13

6 jaar geleden mijn paard moeten laten gaan, en heel erg geworsteld met het waarom.
Ik kwam er niet uit tot ik een gedicht tegen kwam.
Hier in stond wat ik ook voelde.
Paarden zijn een cadeau maar niet om te houden.
Ze leren ons en leiden ons en dan gaan ze weg om vrij te zijn.

Het maakte het dragelijk voor mij.
Misschien ook voor jou TS.

Don't Cry For The Horses, by Brenda Riley-Seymore

Don't cry for the horses
That life has set free
A million white horses
Forever to be

Don't cry for the horses
Now in God's hands
As they dance and they prance
To a heavenly band

They were ours as a gift
But never to keep
As they close their eyes
Forever to sleep

Their spirits unbound
On silver wings they fly
A million white horses
Against the blue sky

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

Manes and tails flowing
They Gallop through time
They were never yours
They were never mine

Don't cry for the horses
They will be back someday
When our time has come
They will show us the way

On silver wings they will lift us
To the warmth of the sun
When our life is over
And eternity has begun

We will jump the sun
And dance over the moon
A Ballet of horses and riders
on the winds
to a heavenly tune

Do you hear that soft nicker
Close to your ear?
Don't cry for the horses
Love the ones that are here

Don't cry for the horses
Lift up your sad eyes
Can't you see them
As they fly by?

A million white horses
Free from hunger and pain
Their spirits set free
Until we ride again

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:16

ruitje schreef:
Cheyenne wat een prachtige tekst.

Een vriendin van mij appte mij gister dat ze door dit topic op Bokt het idee kreeg dat Graas haar taak op aarde gewoon al klaar was, omdat ze mij zoveel geleerd had maar ook andere mensen uit( en zelfs buiten) dit topic. Ik vind dat een mooie gedachte waar ik mij aan vast houd :) . *knip*

Bijzonder, dat is wat mij gister ook te binnen schoot toen ik jouw laatste update las.

Wat ongelooflijk sneu dat het zo heeft moeten lopen. Wat een dapper besluit heb je kunnen nemen :(:) Bedankt voor een topic dat een kijkje gaf in jullie leventje samen. Bijzonder dat we zo hebben mogen mee genieten en meeleven in iets wat nog vele jaren langer had mogen duren. Bedankt voor de dingen die jullie ons hebben geleerd, zelf nu aan het eind. Graasje zal ook mij altijd bijblijven, wat een bijzonder dier.

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:32

Wat heb je hierboven je gevoelens en gedachten geweldig neergeschreven, al is dat misschien een onbelangrijke 'waarneming' in deze situatie. Ik kan me voorstellen dat het je helpt om je zo te uiten en dat iedereen die hier heeft meegelezen daardoor ook zo goed met je mee kan voelen. Dat gold ook al voor alle mooie belevenissen die je met Graas hebt gehad: in no time was Graas toch wel mijn favoriete Bokt-paard geworden.

Maar o,o,wat een vreselijk nieuws, al zat het er natuurlijk aan te komen, de laatste week. Met tranen en koude rillingen heb ik net gelezen dat er geen andere weg was en het filmpje sprak wat dat betreft boekdelen--het hoefde voor haar niet meer, ze kon niet meer.

Zo wrang dat een paard met zo'n sterk en uitgesproken karakter--handenbindertje en welhaast een soort van genietje onder de paarden--dat juist zo'n paard het moet verliezen van haar eigen lichaam.
Het gemis zal daarom alleen maar groter zijn, maar de herinneringen ook zoveel mooier.

Lieve Ruitje, ik wens je alle sterkte de komende tijd en hoop dat je toch nog eens een ander uitgesproken paard tegenkomt waarmee je voor jezelf weer aan de slag wilt, al zal dat vast wel een tijd duren.

Bedankt voor dit geweldige topic en dat je ons zo hebt betrokken in alles wat er speelde, tot de trieste laatste momenten aan toe.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:54

Jeetje wat een vervelende uitkomst en pech! Heel veel sterkte! Echt heel jammer, had Graasje graag tot in de draftop willen volgen. Maar helaas mag het niet zo zijn. :n :(:)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:54

Wat een treurige afloop van dit mooie volgtopic :(:)

Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies :\

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:02

Tjonge Ceet, ondanks dat de kans al steeds minder groot werd dat Graas er nog bovenop zou komen, heeft iedereen de duimen blauw gedraaid in de hoop dat het toch zou helpen om Graas er bovenop te helpen, maar als de blik in haar ogen zo snel veranderd, weet je eigenlijk al bijna dat ze zelf de strijd ook op heeft gegeven en er inderdaad nog maar één paardvriendelijke uitweg is... -O-

Sterkte :(:)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:15

Zit me echt in te houden om niet hier in het openbaar te gaan huilen. Wat een indruk heeft dit paard op mij achter gelaten!

Ontzettend veel sterkte ruitje.
Zowel jij als Graasje zijn een echte bron van inspiratie en motivatie.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:21

Jeetje wat een vreselijk naar einde zo, arme Graas, heel veel sterkte met dit verlies. :(:)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:30

Vreselijk dat Gracia het alsnog niet heeft mogen redden, en een zeer dapper besluit van jou, TS! Heb ik respect voor!
Je gemis en verdriet moeten gigantisch zijn, en er is niets wat ik kan zeggen om het draaglijker te maken zonder in clichés te vervallen....behalve dat ik je alle kracht wens om hier mee om te kunnen gaan...

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:50

Jeetje... iedere dag je topic en reacties gevolgd, gister 1 dagje niet, voelde me down en ben vroeg naar bed gegaan en lees nu dit. Wat een vreselijk nieuws ;( Het zat eraan te komen, maar je blijft hoop houden. Je hebt samen met de dierenartsen alles gedaan, en dit is het laatste dat je nog voor haar kon doen. Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies :(:)

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:13

Heel veel sterkte, je once-in-a-lifetime paard verliezen is iets dat je nog jaren bijblijft. Toch leer je om jezelf weer bij elkaar te rapen en door te gaan. Je kweekt wat eelt op je ziel en gaat verder. De herinnering echter, die blijft, en dat is iets om dankbaar voor te zijn. Want die is te mooi om te vergeten en dan neem je het verdriet voor lief.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:03

Zit hier gewoon te huilen, heel veel sterkte, ruitje Y;( :(:)

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:56

Tjee wat een naar besluit, sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:16

Ik wil je heel veel sterkte wensen Ruitje!

En ik wil je ook bedanken voor je openheid in dit topic, voor je eerlijke antwoorden en voor de informatie die je in dit topic verstrekt hebt!

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:05

He g*ever wat een klote nieuws zeg :(
heel veel sterkte gewenst van mij en alle jockeys en grooms die hier voor jou en graasje mee geduimt hebben.
Wij klinken nu vast als een overemotioneel zooitje hier, maar er zijn traantjes weggepinkt. Graasje heeft hier echt een indruk achter gelaten, elke ochtend moest ik het topic checken voor de jongens, Dan gingen we rijden, en Dan moest ik het topic checken voor de grooms.toen graasje ziek werd hebben wij hier allemaal zitten duimen, want zo'n tof paard moest er wel door Komen.
we hebben natuurlijk allemaal gehoopt voor een goede afloop, maar het mocht niet zo zijn.
Bedankt voor het inspirerende kijkje in jullie Leven, en bedanlt voor het delen van zo'n pracht paard, ze heeft van veel mensen het hart veroverd, en ze zal niet snel vergeten Worden.
wat heeft graasje een geluk gehad met een baasje zoals jij, zoveel liefde en passie tot het bittere eind.
Her star will shine bright, and she'll tell you all about it when you'll see her again.

je hebt de enige juiste keuze gemaakt, hou je taai.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 00:06

Wow, bedankt voor de laatste pagina ook weer. Steeds als ik denk dat iedereen die het gevolgd heeft nu wel gereageerd heeft komen er weer hele speciale berichten langs. Zo bijzonder dat ze zoveel mensen geraakt heeft, zelfs buiten bokt.

Weet zeker dat ze daar zelf ook heel erg trots op zou zijn haha :')

Ik ben vandaag mijn huis niet uit geweest, ik heb
mezelf 1 dag 'melt down' tijd gegeven :+ .

Morgen eerst naar stal en dan naar wedstrijd dus dan gaan we gewoon weer voor.

Ik heb gelukkig de mazzel dat ik naast Graas ook altijd andere paarden in mijn handen had, het lijkt mij voor mensen die alleen voor hun eigen paard naar stal gingen helemaal raar :o

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 00:27

Melt down tijd lijkt me heel verstandig nu! Ik heb een paar keer kort gereageerd, maar ook ik wil nog kwijt dat ik heel veel inspiratie uit jullie verhaal en de manier waarop jullie met elkaar samen werkte haal. Ik heb een ruintje met hetzelfde soort karakter (iets kalmer, maar net zo ondernemend) die in augustus 2 wordt. En ik snap ook echt je 'once in a lifetime' gevoel... Ik was van plan je te vragen of ik eens mee kon kijken naar jullie trainingen ter inspiratie, voordat al deze ellende losbrak. Heel veel sterkte de komende periode en dank voor de inspiratie... Ook voor Graasje...

Mijn ruintje is trouwens het beste maatje van Fanatic, die volgens mij bij jou vandaan komt.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 01:05

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van Graasje....wat is dit ooit zo bijzonder verhaal met
een jong paard in de hoofdrol ontzettend naar geeindigd.....ze had nog zo'n lange toekomst voor zich...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 01:27

Wat ongelooflijk kloten zeg! Sterkte...

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:38

Jeetje wat heftig, heel veel sterkte met dit grote verlies...

Ik heb vanaf het begin meegelezen maar nog niet eerder gereageerd. Zo zonde dat het zo af moest lopen met dit geweldige paard ;(

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:46

Ik heb steeds met veel interesse meegelezen in dit topic, de laatste weken draaiden mijn duimen volle toeren in de hoop dag Graas zou beter worden.

Helaas... Maar lieve Ruitje, je hebt gedaan wat je kon voor Graas, ze had zich geen betere eigenaar kunnen wensen. Je gaat heel sterk om met dit zware verlies, ik wil je nog veel moed wensen voor de tijd die komt... Sterkte Y;(

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:51

Zo jammer, zo'n whow paard te verliezen. Graas heeft het enorm getroffen met jou. Duidelijk dat je alles voor haar hebt gedaan en hebt willen doen wat in de mogelijkheden lag. Maar als de mogelijkheden op zijn ........ :-( . Dan moet je de enige juiste beslissing nemen. Heel veel sterkte en hopelijk blijven de mooie herinneringen aan Graas bovenaan in je gedachten.