Gert van het hof op ons paard !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:28

er is helemaal niets mis met verkopen,wel denk ik nu dat het niet zozeer aan het paard heeft gelegen...zoals meestal ;)
Te hoog gegrepen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:13

mang schreef:
Wie beweert hier dan dat het slecht is om het dier te verkopen?? Het gaat hier over de eerlijkheid in de advertentie.

Ik had zelf het dier al lang verkocht en heb er ook niks op tegen dat ze hem verkopen, maar de tekst in de advertentie zet ik gewoon mijn vraagtekens bij.

Mag ik vragen wat je bezielt om er ook maar aan te denken om deze verkoop te willen saboteren?

Ik hoop dat het paard snel een baasje vindt die bij hem past. Je zorgen gaan maken of verontwaardigd gaan doen over de manier van formuleren in de verkoopadvertentie vind ik ongepast. Dus ik ga met degenen mee die vragen wat je bezielt om hier verontwaardigd over te doen. De manier van formulieren is aan interpretatie onderhevig, en een eventuele interessent prikt daar snel genoeg doorheen of wordt op tijd geinformeerd.

Kortom: waar bemoei je je mee.

rien10

Re: Gert van het hof op ons paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:59

Niet mee bemoeien, niet jullie paard.
Prima besluit als het niet past.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:59

Tis een mooi paard en hij is goed getraind de laatste tijd veel mensen hebben hem gezien dus why not?
Het blijft een geweldig paard en er kan iemand nog veel plezier van hem hebben.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:36

rien10 schreef:

Amen.
Wat een typisch geneuzel weer zeg.
Niemand weet iets van de reden van verkoop of what so ever, en toch gelijk je mening paraat hebben. }:0 !

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:44

geerke schreef:
er is helemaal niets mis met verkopen,wel denk ik nu dat het niet zozeer aan het paard heeft gelegen...zoals meestal ;)
Te hoog gegrepen.

Misschien.
En gelukkig hebben deze mensen wel hun verantwoordelijkheid genomen door 1) het probleem eerst door een ervaren iemand te laten oplossen en 2) tijdig te beseffen dat het paard toch niet bij hun past en liever vroeger dan te laat beslissen om het dier een nieuwe baas te gunnen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:51

BarbaLala schreef:
rien10 schreef:

Amen.
Wat een typisch geneuzel weer zeg.
Niemand weet iets van de reden van verkoop of what so ever, en toch gelijk je mening paraat hebben. }:0 !

het is toch niet moeilijk om een vermoeden te hebben naar de reden van de verkoop?
Ik heb de filmpjes in de OP gezien.
Het is een kunst een paard te zoeken wat bij je past,en even niet alleen naar het exterieur van het paard te kijken en de bewegingen,maar eigenlijk het belangrijkste...het karakter.
Een paard kopen met goede bewegingen en een gedeelte van de knoppen er op is nog geen garantie dat je die knoppen ook moeiteloos kunt gebruiken :D
Die fout word zelfs op hoog nivo gemaakt...Totilas ;)

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:24

Geerke en rien10, ik ben het helemaal met jullie eens. Het is alleen maar eerlijk om te beslissen niet verder te gaan. Ik denk dat er goed over is nagedacht. Alle respect voor de beslissing om op een bepaald moment afscheid te nemen van elkaar. Niet alles past bij alles.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:33

ik kan de filmpjes niet zien, dan krijg ik de video is prive in beeld.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:35

barbar schreef:

En ik geef ts groot gelijk dat ze de filmpjes nu op prive heeft staan.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:46

Cassidy schreef:
barbar schreef:

En ik geef ts groot gelijk dat ze de filmpjes nu op prive heeft staan.

Waarom? Ik ben het overigens inderdaad eens wat betreft de verkoop en dat dat helemaal hun eigen keuze is, maar ik snap niet zo goed waarom die filmpjes nu ineens op prive staan. Juist vanwege die filmpjes is dit topic geopend en de filmpjes zijn door heel veel mensen bekeken, dus waarom nu ineens op prive? Dan ga ik juist denken dat ze "bang" zijn dat eventuele geïnteresseerden die filmpjes vinden.. Ik blijf het een fijn dier vinden TS en ik hoop dat je er een passende ruiter voor vindt en dat je zusje, die overigens volgens mij best een stukje kan sturen, een ander fijn paard vindt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:48

Op grond van je reactie concludeer ik dat jij er van uitgaat dat een eventuele interessent deze filmpjes niet te zien krijgt. Wat is daar de reden voor?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:52

Meisje dat met stang&trens rijd, meisje dat een shetlander wil kopen, shetlander met luis. Iedereen staat op de voorste rij om te vertellen hoe het moet en dat het allemaal absoluut verkeerd is wat ze doen. Ik geef hier mijn mening over de advertentie (dus niet over de verkoop in het algemeen, nogmaals voor degene die niet kunnen lezen) en ik ben gelijk een bemoeial, en wil de verkoop saboteren?? :+ Jeah right.

Ten eerste en alweer voor de 4e keer; De verkoop vind ik een verstandige keuze en daar heb ik absoluut niets op tegen. Ik bewonder het feit dat ze het met hem hebben geprobeerd en nu toegeven dat het hem gewoon niet gaat worden.
Maar, de advertentie geeft gewoon niet weer om wat voor paard het gaat. Het enige wat er staat is 'sterk karakter'. Dat bedekt echt niet het gedrag wat dit paard vertoont. En nu de filmpjes ook nog op privé? Jij vind dat ze groot gelijk heeft, ik vind dat het achterhouden van informatie.

Daar hoef je me verder niet zo over aan te vallen hoor Cassidy, dat is mijn bescheiden mening en daar kan jij niks aan veranderen ;)

Citaat:
Op grond van je reactie concludeer ik dat jij er van uitgaat dat een eventuele interessent deze filmpjes niet te zien krijgt. Wat is daar de reden voor?

Als ze die toch gaan laten zien, waarom dan verbergen in de eerste plaats? Er zijn immers al 47 pagina's vol mensen die de filmpjes wel hebben gezien. Dus het achterhouden voor anderen dan geinteresseerden zou vreemd zijn.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:55

Ik lees in vrijwel alle advertenties algemene informatie

Geen klik
Frisse merrie
Consequente ruiter nodig
Eerlijk

etc.

Ik zie zelden advertenties
ex-probleempaard
Onvoorspelbaar
whatever

Dus als je je paard verkoopt moet je alle beschikbare informatie op internet zo laten?

Mijne heeft nu rugproblemen, wie weet over 5 jaar geen last meer en loopt hij top en verkoop ik hem. Moet ik dat allemaal vermelden dan?

Vind ik echt onzin

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:57

Over 5 jaar... Dit paard stond nog geen maand geleden bij Gert van het Hof, is geen vergelijking.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:00

Ja en? Als nu blijkt dat het dier geen medisch probleem heeft, geen gedragsprobleem, maar dat het een ruiterprobleem is? Wat moet er dan vermeld worden? Misschien had erbij moeten staan 'ruiter niet kundig genoeg voor dit type paard'. Maar ook dat is algemeen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:03

mang schreef:
Over 5 jaar... Dit paard stond nog geen maand geleden bij Gert van het Hof, is geen vergelijking.

Wat is de reden dat je zo valt over het tijdsbestek? Als ik een probleem heb met mijn paard en mijn instructrice kruipt in het zadel, is het soms met 10 minuten opgelost :D

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:04

Cassidy schreef:

Ja dat is niet zo lastig om die conclusie te trekken want dat zeg ik ook letterlijk. Niet dat IK dat denk, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen dat nu denken ja. Waarom nu, nadat hij al zo veel keer bekeken is, opeens op prive zetten? Als de geïnteresseerden het toch te zien krijgen? Die logica snap ik niet.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:05

In mijn belevingswereld zet je er op zijn minst bij dat het paard problemen heeft gehad onder het zadel maar dat deze problemen zo goed als uit de wereld zijn geholpen door een professional.

Maargoed dat zal dan blijkbaar bij de goede dressuurpaarden anders liggen, daar wordt schijnbaar echt alleen naar beweging en africhting gekeken, en maar barweinig naar karakter.

edit: Dure moest goede zijn inderdaad. Ik had eerst een andere zin in mijn hoofd en haalde dit door mekaar.
Laatst bijgewerkt door mang op 05-05-13 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:06

Dure dressuurpaarden??? Dit paard kost tussen de 6.000 en 8.000 euro... Dat valt niet onder de duurdere dressuurpaarden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:08

Nynke1 schreef:
Cassidy schreef:

Ja dat is niet zo lastig om die conclusie te trekken want dat zeg ik ook letterlijk. Niet dat IK dat denk, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen dat nu denken ja. Waarom nu, nadat hij al zo veel keer bekeken is, opeens op prive zetten? Als de geïnteresseerden het toch te zien krijgen? Die logica snap ik niet.

Er zijn heel veel mensen die niet oprecht geinteresseerd zijn en ook kijken, en vervolgens gaat een filmpje een eigen leven leiden. Door het op prive te zetten heeft de verkoper meer controle over het filmpje.

In mijn ogen is de verkoper heel eerlijk geweest om te zeggen dat dit een paard is met een sterk character. Bij de zus van ts uitte zich dat in staakgedrag. Bij een andere ruiter kan er heel wat anders tot uiting komen. Sommige paarden hebben een hele truukendoos die ze open kunnen trekken als ze met een ding niet verder komen. Moet je mee om kunnen gaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:10

mang schreef:
In mijn belevingswereld zet je er op zijn minst bij dat het paard problemen heeft gehad onder het zadel maar dat deze problemen zo goed als uit de wereld zijn geholpen door een professional.

Maargoed dat zal dan blijkbaar bij de goede dressuurpaarden anders liggen, daar wordt schijnbaar echt alleen naar beweging en africhting gekeken, en maar barweinig naar karakter.

Dit paard is niet gemeen, maakt alleen gebruik van de ruimte die hem gegeven wordt. Dus slecht karakter? Valt deze niet onder hoor!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:11

Cassidy schreef:
mang schreef:

Dit paard is niet gemeen, maakt alleen gebruik van de ruimte die hem gegeven wordt. Dus slecht karakter? Valt deze niet onder hoor!

Wat weet jij woorden toch ook altijd heerlijk te verdraaien he Cassidy :D Ik heb het niet over een slecht karakter, ik heb het over een karakter. Wat jij beschrijft over het nemen van de ruimte die hij krijgt doet niet ieder paard zo extreem als deze, en valt dus onder karakter.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:12

mang schreef:
In mijn belevingswereld zet je er op zijn minst bij dat het paard problemen heeft gehad onder het zadel maar dat deze problemen zo goed als uit de wereld zijn geholpen door een professional

Volgens mij maak je jezelf er wel heel erg druk over?
Nogmaals je weet niet wat ze melden bij een geïnteresseerde, feit is wel dat mensen advertentie al gauw wegklikken bij het lezen van zo'n klein stukje tekst en dus krijgen ze al niet de kans om verdere uitleg te geven terwijl als het gemeld word bij interesse dat het beter besproken/uitgelegd kan worden ik snap dus wel dat ze het niet doen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:16

mang schreef:
Wat weet jij woorden toch ook altijd heerlijk te verdraaien he Cassidy :D Ik heb het niet over een slecht karakter, ik heb het over een karakter. Wat jij beschrijft over het nemen van de ruimte die hij krijgt doet niet ieder paard zo extreem als deze, en valt dus onder karakter.

Een paard met karakter heeft vaak een vechtersmentaliteit, als je die voor je kunt winnen zodat hij zijn energie voor je ipv tegen je gaat gebruiken, zijn dat de paarden waar je hoog mee kunt eindigen. Jij kunt misschien niet op zoek zijn naar een dergelijk paard, een ander wil dat misschien wel. Dus ga geen dingen beslissen voor een ander. Niet hoe hij zijn paard aanprijst, niet wat voor informatie hij al dan niet in een advertentie zet of filmpjes die op prive komen te staan.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 05-05-13 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt