KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 21:24

Franca, met het oog op verharen kun je ook een Furminator aanschaffen, ik heb hem nu een jaar of 3 en heb net weer een nieuwe besteld. Fantastische dingen! :j hier op bokt zijn ze vaak nog goedkoper ook!
Leuk he, al die series op dvd! Ben ik ook fan van! Welke wil je zoal?
Leuke rijfoto's! Ziet er ontspannen uit.

Leuke foto's Sophie!

Spannende Cavella := klinkt bekend! Die van mij staat ook op exploderen, maar staat dus ook al een tijdje stil ;) benieuwd hoe het zaterdag zal gaan dan! Wat zegt de da?

Welkom Kirsten! Heb je ook een foto van jou en of je paard? :) Sta je ver op de lijst?
Geweldige baan heb jij! :D

Jij bent snel verhuisd Manja!

Ben heel benieuwd naar de zomercollecties! :):)
Al ben ik nooit zo van de kleurtjes, alles moet blauw of bruin zijn met af en toe een uitspatting naar oranje of roze :P maar goed wie weet wat ze er dit jaar voor moois van maken! Heb niet echt een vast merk ofzo..

Duimen jullie voor ons? Woensdag komt de da voor het (hopelijk) laatste bloedonderzoek van Levi, ik hoop dat we vrijdag of maandag de uitslag krijgen en dat we weer aan de slag mogen! :)

Denicee_x

Re: KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:34

Leuke fotos allebei! :)

Welkom Kirsten! ik hoop voor je mee dat er nog mensen afvallen (natuurlijk niemand uit dit topic!).. en met het oog op de zomercollectie's ; hebben jullie bij de Epplejeck niet af een toe een 'sneak preview' op de collecties ^^ ?

Lekker Manja! Wanneer is de housewarming? haha

En Ik duim voor je mee Martine! Hopelijk is alles in orde!

@Soraya: Balen zeg, hoe doet ze het nu? Helemaal klote dat ze met dit weer ook niet echt veel en lekker naar buiten kan, t is hier nu echt k u t weer. Als het je trouwens een keer niet uitkomt kan ik trouwens ook met haar stappen? (Mits je dat wilt natuurlijk), ik ben toch veel thuis en ben er binnen 5 minuten!
Had je Floris trouwens nog gevraagd van het brengen naar Ermelo? :)

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:50

Hoi meiden!!

jaa het is zeker een leuke baan bij de Epplejeck, alleen heeeelll slecht voor je portomonee hahah! Vooral als de nieuwe collectie binnenkomt, nogmaals zeer slecht voor de portomonee haha! Op http://www.ej.nl kun je al bij de paarden de eerste collecties zien voor 2013. Ik verwacht dat de zomercollectie voor de ruiters rond maart/april zal komen.
Ik sta bij beide weken op nr 20 op de reservelijst.. Maar ik las bij week 5 dat er binnen een paar dagen tijd iemand al 4 plaatsen omhoog was geschoten op de reservelijst, dus ik ga gewoon stug door met duimen. Weet uit ervaring dat veel mensen op het laatste moment toch nog afzeggen ivm niet genoeg geld, geen vervoer, jammer genoeg ook blessure of al andere dingen gepland. Ga stiekem toch ook al aan een lijstje beginnen wat ik allemaal mee moet nemen.
Vooral ga ik me slowfeed hooinet meenemen en zelf een hooibaal. Kan hij iets langer genieten van zijn hooi en kan ik zelf ook een beetje blijven bepalen wat hij binnenkrijgt. Is er btw ook een vriezer of iets dergelijks aanwezig ivm koeling voor de pezen mocht er iets gebeuren?
Zal hierbij ook proberen foto's te plaatsen:
dit ben ik met Wyron op wedstrijd:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
En dit is Wyron op zijn knapst: (moet altijd gekke bekken trekken dat maffe paard hahah!)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Ik duim hard verder meiden, duimen jullie met me mee? Hoe meer zielen hoe meer vreugd haha!. Owjaa en met het oog op het positieve, heb je al een berekening op de kosten van de polo en trui?
En ik hoop dat het onderzoek woensdag goed is, zal duimen voor je!

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:08

@ kirsten3110 : Welkom :) We duimen hard mee! Leuk paardje. :) Ik had de hv polo collectie al gezien, de cobalt lijkt me wel leuk, fel kleurtje :D

@ MartineC1711 : Ja echt niet grappig, ze stond gewoon te stuiteren naast me, normaal nooit en nu opeens wel. Maar het was koud, ze is geschoren, wel warm ingepakt en dan opeens even buiten... Ze krijgt normaal ook haver maar was ik al mee gestopt toen ze niet goed liep, als ze dat nog kreeg had ik echt een probleem. Van de dierenarts mocht ze 2 weken niks, eerste week helemaal niks, tweede week mogen we meer stappen op het harde, dat ben ik nu aan het opbouwen, wel veilig in de gang en niet in de bak. We zullen het zien zaterdag....
Ik ga voor je duimen dat de uitslag goed is!!

@ Denicee_x : Haar gedrag is aan het verbeteren redelijk, temperaturen gaan nu omhoog. En ja haar been, hetzelfde, veranderd niks. Dat is lief van je :) Maar ben momenteel toch elke dag daar om haar in de gaten te houden en naar andere mensen is ze nu nog best wel vals. Ze heeft zelfs uit voorzorg halster nu om. Rij nu ook soms het paard van Mandy, die witte schimmel want toen meeliep in die springles. En hoop stiekem dat zaterdag alles goed is... We hadden aan Floris gevraagd maar hij kon helaas niet. Dus even kijken hoe en wat. Misschien dat we anderhalf paards trailer van een stalgenoot kunnen lenen, want die mag ik wel trekken met de auto van mijn moeder.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:20

@ Kirsten: welkom, hopelijk kom je er nog bij! Prachtig paard heb je, zeer aansprekende kleur ook :j

@ Martine: hihi furminator present :D helemaal gek van dat ding. Hij heeft denk ik alleen wel z'n beste tijd gehad dus misschien wel toe aan vervanging.

Ik heb mezelf een limiet opgelegd van 5 dekjes, anders blijf ik raak kopen en ik heb simpelweg de ruimte niet in m'n kast. Maarrr mag van mezelf dit jaar wel een keer een bicolor kopen met bijpassende bandages, dus ik hoop dat ze met mooie kleurtjes komen dit jaar :D

Gisteren gereden met Mexx weer in eigen bak. Na 10 minuutjes begon ie aan m'n been te plakken dus tik erbij waarop ie rustig begon te galopperen. Uhh jongen, wel beetje gaspedaal dan :P toen gaf ie me toch 2 bokken maar hij schoot daarna wel naar voren haha, en de reactie op m'n been was weer helemaal terug. Daarna heerlijk kunnen rijden, heb als laatste een kwartier lang veel overgangen gemaakt en heb eigenlijk m'n zweep niet nodig gehad +:)+ dat is toch wel beetje waar we naartoe werken dus was heel blij daarmee! Hopelijk vanavond even droog kan pas na 6 uur heen.

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:50

@kirsten: Ik duim voor je mee! knap paardje heb je :j

@ Soraya: Oke gelukkig, hoop het ook voor je dat het snel voorbij is.. we moeten trouwens eens kijken, als de sneeuw gedaan is en het droog is om eens te gaan uitrijden! :) En ow jammer! Ik heb al iemand geregeld die me kan en wil brengen, als jij een tweepaards trailer kan regelen kan Cavella eventueel ook mee?

@Franca: Haha, gelukkig dat ie naderhand wel beter liep! en de bicolors zijn echt mooi altijd.. alleen zo duur haha

We hebben gisteren bericht gekregen dat ze het appartement aan iemand anders hebben verhuurd -O- Maar goed, we hebben de tijd dus nog maar doorzoeken.. De appartementen gaan hier zo snel, dat i

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:16

Jammer van het appartementje,
Vandaag gaan we met onze hond even naar de DA het gaat niet helemaal lekker met haar.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:33

Fijne foto's Myour :j

En welkom Kirsten. We gaan hard duimen dat je mee kunt!

Series worden hier ook heel actief gekeken. Vooral Modern Family & How I met your mother zijn hits hier :D

Hopelijk niks ernstigs met je hond lrtj?

Van het weekend eens op zoek naar een mooi donkerbruin hoofdstel :) iemand nog tips?
Heb nu een donkerbruin zadel, maar nog wel een zwart hoofdstel. Maar half feb hebben we weer onze eerste wedstrijd, dus dan moet het wel kloppen natuurlijk :+ krijg hem heel lief van vriendje <3

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:05

Hij heeft bultjes en die zijn gelukkig goedaardig het drinken heeft te maken met een wat tragere stofwisseling. Al met al wel goed nieuws.

Denise_billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:08

Goeiemorgeeeee :)
Weer terug van weg geweest.. Voelde me echt rot.. Me vriend heeft het na amderhalf jaar ineens koudbloedi uitgemaakt :( dus had even geen zin om iets te doen ofzo.. Ook erg hard aan t werk geweest t weekend!
Welkom kirsten! Zal mee duimen hopen dat he er tussen komt. De kans is idd groot omdat heeel veel mensen afzeggen..
Mooie rijfotos! Ziet er nejes en ontspannen uit!
Sry rot van je paardje zeg! Hopenlijk loopt ze snel weer beter!
Verder nog niet verder gelezen.. Zal ik zo even doen hihi

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:43

:wave: Allemaal!

@Myour; wat een mooie foto's! Ziet er fijn uit!! En fijn dat het rijden gister ook goed ging!
@Kirsten; Hallo! Ik duim met je mee, hopelijk voor jou vallen er nog wat mensen af! En wat leul dat je bij de ej werkt! Houd je ons een beetje op de hoogte? :D Hihi.
@Manny; fijn dat je bijna in je huisje zit!
@Martine; Ik duim zeker mee!!
@Denice; Wat rot zeg.. Van het appartement! Ik hoop dat je snel weer iets vind!!
@Sizzy; hoe donkerbruin? Ik heb zelf een erg mooi bruin hoofdstel, maar nog geen bruin zadel haha.
@Irtj_; Fijn van het goede nieuws!
@Denise; Ah nee zeg.. Wat rot! Zo maar in eens? Snap dat je je rot voelt/voelde. Echt niet leuk dat soort dingen!!

Ik geloof dat ik weer een beetje bij ben! Haha :)
Ik heb gister weer les gehad, nou het begon verschrikkelijk.. Moest me in houden niet te janken. Zo frustrerend, hij was echt heel vervelend.. Maar gelukkig na een half uur (na hij een flinke tik had gekregen omdat hij zn kans greep op zo een rechtsomkeert te maken en in galop er vandoor ging.) maar daarna ging het geweldig, hij gaf zich helemaal over en zelfs een heerlijk rondje RUSTIG gegaloppeerd. Wauw, met een fijn gevoel afgestapt gelukkig!!

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:38

Hahahaha ik hou jullie op de hoogte hoor meiden! Momenteel hebben we dekjes in de uitverkoop, zowel dressuur als veelzijdigheid met 30 en 50% korting. En natuurlijk de winterkleding uitverkoop, met 50% korting. En een grote uitverkoop van zweetdekens, hoofdstellen, dekens, chaps, rijbroeken. Van alles. Dus zeker het kijken waard haha! Dit is iig bij ons in Breda haha.

Owhh ik hoop het ook zo meiden dat ik mag gaan. Heb er zo'n zin in, even lekker 1 op 1 met me paardje, hoofd leeg maken, trainen, genieten en vooral veel gezelligheid met jullie! Ook ik wil me graag inschrijven voor de bokttent nr 2 denk ik zo haha, ik kom alleen met me paardje en zal wss zondags al komen. Ik ben zo geen ochtendmens en ermelo is een rot eind rijden voor me en zal onderweg ook ff stoppen om bij me paardje te checken. Duim duim duim duim duim haha en anders kom ik volgend jaar! Dan wss met me nieuwe aanwinst, die nog zadelmak gemaakt moet worden haha klein detail :P

Wat fijn dat het meeviel met je hondje!

En wat een koelbloedige rotzak zeg! Maar je moet maar zo denken, zo iemand ben je beter kwijt dan rijk en liever nu dan over 10 jaar en dat je kinderen hebt. ;) Er zijn meer mannen dan lantaarnpalen zeggen ze hier altijd haha! En vooral niet te vergeten, lekker je energie in je paardje stoppen :D Kun je je daar lekker op storten.

Denise_billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:03

Hee je komt uit etten leur! Dat ligt best wel dihct bij mij :9 30 km ofzo haha

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:07

Hahaha ja kaatsheuvel is ongeveer een half uurtje rijden.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:30

@MartineC1711: ik duim voor jullie *\o/*
@Kirsten: leuk paard is Wyron :j
@Myour: haha, gekke Mexx, gelukkig heb je daarna lekker kunnen rijden
@Denicee_x: wat balen van het appartement :(:)
@lrtj_: gelukkig niets ernstigs dus!
@Denise_billy: wat erg, heel veel sterkte :(:)
@flooredking: uiteindelijk dus toch een fijne les kunnen rijden :D

Hoi!
Al 4 van de 6 se's gehad :D Zijn volgens mij allemaal wel redelijk gegaan.
Vanavond weer lekker naar stal, even ontstpannen tussen het leren door :P

Hoe is het met jullie?

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:35

@Irtj: Gelukkig is er niks met de hond, als onze hond niet genoeg drinkt geven we hem jus door de brokken (extra zout) om hem meer te laten drinken.

@Denise: Ach jij, wat ontzettend rot voor je! Ik snap dat je dan geen zin hebt om ook maar iets te doen :(:) Als er iets is of je even gal moet spugen, mijn pb box staat altijd open hoor :(:)

@Floor: Dus wel nog een fijne les gehad? :)

@ Kirsten: Ahh, nu baal ik echt dat het zo ver weg is.. We hebben hier in de omgeving niet echt een grote winkel liggen.. we hebben een klein winkeltje die hardstikke vol staat met spullen en een 'grote' winkel waar bijna nooit iets op voorraad is, maar zoiets als de EJ of Divoza is allemaal minimaal een uur rijden. Maar nog steeds; fingers crossed dat je alsnog meekan!

@ Sofie: Als je een goed gevoel hebt, heb je meestal ook wel een goed punt! Ik hoop in ieder geval met je mee!

Bah, vanavond is het avondwaken en morgen de crematie van de opa van mijn zus haar vriend, die hebben ze vrijdag laten euthaniseren.. De vriend van m'n zus heeft het er echt zwaar mee.. En de dag van te voren is de vader van vriendinnen van mijn vriend overleden.. Een van die vriendinnen (waren 2 zusjes) zat net een half jaar in Australie, is in begin januari teruggekomen omdat de vader plotseling nog maar een paar maanden te leven had en hij is nu dus al overleden.. best heavy allemaal..

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:38

Das zeker niet niks, Denice :(:)

Denise_billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:33

Ohjee dat is zeker niet niks... Heel veel sterkte!

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:35

Heel veel sterkte dan de komende dagen.. Ongeluk komt altijd in meervoud.. Je moet maar zo denken, dan ben je er hopelijk weer een flinke tijd er vanaf! :(:) (van het ongeluk he haha!)
Pff worden jullie ook zo moedeloos van al die regen?? Ik wil Wyron in conditie gaan brengen voor als het toch nog doorgaat voor mij, heeft momenteel de conditie van een slak hahaha! Maarja gaat em met die natte dapzooi niet worden zucht.
Weg met die regen, halloo zon!
Let the sunshinee *\o/* :P

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:04

Voor mij is het niet zo zwaar gelukkig, heb nooit echt persoonlijk contact met hun gehad, het is meer even een periode van steunpaal zijn voor degene die het er wel moeilijk mee hebben.. maarja.. komt allemaal goed, ze hebben geen pijn meer en dat realiseren ze zich ook (gelukkig)

En ja, baaaaaaaaaah, dat die rot regen/sneeuw/ijs weggaat en dat de zon weer komt.. Ik wil zomer! Of in elk geval een droog voorjaar haha!

Denise_billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:06

Gehe ik vind die regen helemaaal niet erger dan die vieze sneeuw.. Al bijna 2 weeken niks kunnen doen!! Gister mar gelongeert.. En vandaag opgestapt! Ze was echt rustig voor haar doen! En sarah gister gereden met slof omdat ze steeds overeind stond.. En we hebben heerlijk otspannen gereden! Zo blij! En goed nieuws! Billy ( me paard die 3 kwart jaar terug kwam te staan met een zware peesblessuure en een keuze moest maken tussen inslapen of nig even aankijken) die mogen we vanaf vandaag in de rijbak opbouwen! Dus ik ben weer blijijblij *\o/*

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:11

Ah wat super! Kan ik me heel goed voorstellen dat je nu blij bent! :)

Stomme vraag, maar hoe doen jullie het met bodyprotectors? Ik neem aan dat die verplicht zijn voor het springen en de cross.. maar ik heb geen/rij nooit met een bodyprotector, dus zou die dan moeten aanschaffen speciaal voor de instructieweek.. nog iemand met hetzelfde probleem?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:53

Was 2 jaar geleden ook niet verplicht dus denk dat het geen probleem is,
En anders kan je er een lenen van iemand?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 17:20

Er is weer veel gekletst! Kom binnenkort ff bijlezen.

Bp is niet verplicht, als je er geen aan wil schaffen kun je er vast wel 1 van iemand lenen daar hoor!
Ik heb die van mij op marktplaats gekocht, niet speciaal voor de IW maar wellicht zou je daar nog kunnen kijken.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:38

@ Denice: balen zeg van het appartement! Da's zeker niet niets jeetje, sterkte.
Ik ga wel een bodyprotector lenen van iemand, ik spring zelf nauwelijks en wil geen onnodige risico's lopen.

@ Sizzy: haa nog een mede serie kijker :P mooi hoor donkerbruin tuig! Zou zeggen, struin lekker eens internet af. Heb mijn droomhoofdstel uiteindelijk bij de Epplejeck gevonden :)

@ Irtj: fijn dat het meevalt met je hondje.

@ Denise: jeetje zeg dat is naar... na anderhalf jaar. Da's super fijn nieuws zeg dat je weer mag gaan opbouwen!!

@ flooredking: balen zeg dat je les zo vervelend begon, wat spookte ie allemaal uit? Wel super tof dat je het fijn hebt kunnen afsluiten +:)+

@ Kirsten: gezellig, ik ga ook zondag al heen :) moet alleen tegen die tijd even mailtje naar de KNHS doen daarvoor. Ik duim voor je mee!

@ Sofie: fijn dat het goed is gegaan met je se's :)

Met Mexx gaat het afwisselend, hij schijnt lekker zuurpruimerig te zijn maar als ik er zelf ben valt het gerust mee :P werkt wel fijn mee als ik met 'm aan het werk moet, want hij is veel makkelijker heet te krijgen. Gisteren aan de longeerlijn liep ie z'n beentjes uit z'n lijf, ziet er toch wel gaaf uit :D vandaag heb ik 'm lekker even laten rennen in de bak, nou ik hoefde niets te doen hoor want zodra ik 'm los liet galoppeerde ie al de bak door haha! Daarna was ie weer helemaal rustig. Morgenavond eindelijk m'n proefles *\o/*