KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:46

U2andI schreef:
_coquette_ schreef:
Bij de Dalhoeve en Van Olst krijg je geen cursusje uitmesten hoor. Daar zijn elke dag minimaal 50 merrie's + veulens die gescant/geinsemineerd/embryo transplatie of iets anders moeten worden. Daar bestaat heel je dag enkel in fokkerijfokkerijfokkerij :)

Ik doelde niet specifiek op jouw berichtje... dalhoeven en van olst ken ik niet... maar er werd gezegd dat gal, broere en van baalen ook wel leuke opties waren, daar reageerde ik meer op ;-)

Als je de kans krijgt om naar 1 van deze bedrijven te gaan moet je die echt grijpen! Beide stallen hebben ruim 100 paarden staan en je kan er zo ontzettend veel leren :)

Picassox

Re: KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:42

Sh*t, Uggs is opnieuw slechter geworden. ;(

Dierenarts zou vandaag komen controleren of ik weer mag gaan stappen. Net ervoor werd ik gebeld dat Uggs stond te flippen op stal (met benen over de boxdeur heen), dus ik gauw naar stal gereden en Uggs eruit gehaald. Ik wilde, net als de andere dagen, even met haar grazen aan de hand op het grasveldje naast stal. Eenmaal buiten flipte ze 'm nog erger en is weggerend. Ze is tot helemaal achteraan de weides gerend en heeft daar paar keer op en neer gegaloppeerd. Toen ik haar eindelijk weer te pakken kreeg had ze haar steunbandage afgetrapt en liep opnieuw stokkreupel.

Ik vind haar zo sneu maar dit helpt allemaal niet. Pfff, ik baal zo van mezelf vandaag. ;( Waarom nou weer deze pech?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:45

Jeetje wat een pech!!
Ik zou ook niet weten wat je er aan kunt doen hem rutiger te krijgen..
Misschien kalmerend middel geven als je met hem gaat stappen? ik weet het ook niet :(:)
wat zei de dierenarts?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:48

Dierenarts heeft inderdaad kalmeringsspuiten achter gelaten... Heel sneu, eerst dat dier plat spuiten voordat ik 'm z'n stal uithaal. :(:) Ze is ook gevallen tijdens haar ren actie, en banden zijn dus weer helemaal dik en gezwollen. We zijn weer terug bij af, zijn net zo ver als vorige week. Ik vind het zo sneu voor haar. ;(

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:52

Jeetje wat rot Penny! Zeker moeilijk als ze zo druk worden, anders eventueel in de stapmolen zetten (als jullie die hebben) ? Dat doen ze bij een paard bij ons op stal met een peesblessure. Deze was ook niet te houden aan de hand en in de stapmolen is die eigenlijk heel rustig.

Doe je nu ook het luik van de stal dicht? Wel minder gezellig, maar wel gevaarlijk als ze er zo overheen gaat hangen!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:55

M'n schoonouders hadden aangeboden dat ik Uggs bij hen neer mag zetten, zij hebben wel een stapmolen. Maar ze heeft een kogelblessure dus mag absoluut niet geforceerd stappen (daarom deed ik alleen grazen) en al helemaal niet aan de stapmolen rondjes lopen. Draaien en rondjes lopen is nog erger voor haar dan gewoon stappen.

Luik kan wel dicht, maar dan is er helemaal niets meer wat ze kan zien... Het is al sneu genoeg dat ze de hele dag op stal moet staan en dan ook nog eens tussen 4 muren. Dus luik laat ik wel open. Kwam namelijk omdat de beste man van stal, zijn paarden weer eens naar buiten had gegooid en Uggs dus alleen stond. Normaal gesproken als de anderen er zijn doet ze niet zo raar.

Het is gewoon zo moeilijk, en wilde het zo graag goed doen met dat grazen, en dan mislukt het alsnog. ;(

sigridquinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:14

Heel veel sterkte penny en als we je kunnen steunen je mag hier natuurlijk altijd je ei kwijt!

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:18

Picassox schreef:
M'n schoonouders hadden aangeboden dat ik Uggs bij hen neer mag zetten, zij hebben wel een stapmolen. Maar ze heeft een kogelblessure dus mag absoluut niet geforceerd stappen (daarom deed ik alleen grazen) en al helemaal niet aan de stapmolen rondjes lopen. Draaien en rondjes lopen is nog erger voor haar dan gewoon stappen.

Luik kan wel dicht, maar dan is er helemaal niets meer wat ze kan zien... Het is al sneu genoeg dat ze de hele dag op stal moet staan en dan ook nog eens tussen 4 muren. Dus luik laat ik wel open. Kwam namelijk omdat de beste man van stal, zijn paarden weer eens naar buiten had gegooid en Uggs dus alleen stond. Normaal gesproken als de anderen er zijn doet ze niet zo raar.

Het is gewoon zo moeilijk, en wilde het zo graag goed doen met dat grazen, en dan mislukt het alsnog. ;(

Snap dat het dan geen optie is!
In ieder geval jezelf niks kwalijk nemen hoor!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:20

Wat ontzettend balen Penny.. Het is zo moeilijk voor paarden om op boxrust te zijn.

Geen leuke dag dus voor jou.. bah.. Ik duim echt voor je dat het allemaal goed gaat genezen. Arm beest :(:)

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:22

Wat balen zeg Penny!!

Is het misschien een idee dat ze tijdelijk op een stal komt te staan waar altijd paarden binnen staan? Want het is natuurlijk logisch dat Uggs flipt als ze alleen is. Een blijkbaar denkt die man ook niet na als hij zomaar die paarden weghaalt.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:27

Die man heeft al laten blijken niet na te denken. Hij heeft toentertijd die Shet bij haar uit de wei weggeplukt, en daarom is ze zo geblesseerd geraakt. Het had gewoon nooit hoeven gebeuren. :n Helaas kan ik de tijd niet meer terugdraaien.

Ja, echt een rotdag... En af en toe moet ik inderdaad even m'n ei hier kwijt. M'n ouders snappen niet zo goed wat er aan de hand is (weinig verstand van paarden) en vriendlief is aan het wintersporten in Oostenrijk dus die wil ik daar ook niet mee belasten. Ik neem het mezelf wel kwalijk... Ik had gewoon beter moeten weten, ik baal van mezelf, ik had haar niet mee moeten nemen uit stal.

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:31

Ach meisje toch! In de stal had ze zich ook kunnen blesseren! Je hebt het beste met je paardje voor! Dus niet de schuld op jezelf schuiven hoor!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:33

Weet ik wel, maar zo voelt het wel...

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:47

jeetje Penny wat rot! En idd in de stal had ze zich ook raar kunnen blesseren, dus geen schuldgevoel op je nemen hoor! Duimen dat Uggs sterk is en zich er weer dapper doorheen zet! :(:)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:21

Jeetje penny wat ongelofelijk balen!
Neem je zelf het niet kwalijk, wat hier boven wordt gezegt, ze had zich ook in stal kunnen blesseren, het is en blijft een beest wat onvoorspelbaar is :(:)
Ik ga voor jou en Uggs duimen dat het allemaal goed gaat komen!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:30

He Penny, wat rot hee... Dikke knuf hoor :(:) .. En idd, neem het jezelf niet kwalijk..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:30

Dank jullie wel :(:)

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:36

Sterkte met je paardje Penny!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:00

Penny wat een super pech.. Heel veel sterkte! X

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:03

Getsie Penny, sterkte! x

XxDeemsx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:26

jeetje penny, heel veel sterkte en een dikke knuffel :(:)

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:07

Even iets anders. Ik ben op zoek naar een goede fotografe om mooie rijfoto's te laten maken van mijn ruin en evt van andere paarden op stal. Hebben jullie nog tips?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:11

original schreef:
Even iets anders. Ik ben op zoek naar een goede fotografe om mooie rijfoto's te laten maken van mijn ruin en evt van andere paarden op stal. Hebben jullie nog tips?

Nyckle!
(www.nyckle.nl)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:12

Ja! Nyckle kan er ook wat van! _/-\o_