[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paintless

Re: SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:38

je naam staat er nog wel tussen :D
kan me voorstellen dat je baalt meid.

soflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 15:40

petrasmedes schreef:
wat een mooie bak en wat ziet er gaaf en groots uit!! BAAL BAAL BAAL........(heb een gebroken voet....)

;( zo sneu voor je Peet, je mag mijn voet wel lenen.
lukt het wel om te gaan kijken???

petrasmedes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:23

ja ik denk wel dat het gaat lukken....ligt nog een beetje aan vervoer maar ik denk t wel...

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:22

Even een hele domme vraag misschien, maar weet iemand of ik nog kaarten in de voorverkoop kan kopen?
Krijg via de site elke keer een foutmelding ;(

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 07:57

Ook voor ons standhouders begint het nu wel erg dichtbij te komen. Gelukkig is alles optijd binnen gekomen...was wel even spannend want het pinapparaat liet lang op zich wachten :=
Wij hopen in ieder geval op een mooie week maar ik denk dat dat wel gaat gebeuren. Iedereen die start: veel succes en plezier!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:51

En dat de standhouders maar veel mogen verkopen +:)+

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:34

Toch jammer dat volgens het DWRF alleen de reining van belang is volgens hun eigen persbericht.
Als klinkende namen worden Jurgen Pouls, Ricky Young, Anky van Grunsven en Allard Kalff genoemd en alleen de "top" klasses van de reining worden genoemd.

Verder wordt er met geen woord gerept over Hubertus Jagdfeld, Roelie Muller en Barbara Ceusters die mee zullen doen in de Western Pleasure. Heel jammer voor mensen die niet reining gericht zijn, maar misschien wel zouden willen komen kijken naar deze klinkende namen (om de woorden van het DWRF maar te gebruiken)
Ook alle andere verenigingen zoals de AQHA/APHA/WRAN/DAWRA worden niet genoemd. Nou ja, "alle westerndisciplines" zijn dat dan denk ik.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:49

inderdaad een beetje jammer...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:54

Romkabouter schreef:
Toch jammer dat volgens het DWRF alleen de reining van belang is volgens hun eigen persbericht.
Als klinkende namen worden Jurgen Pouls, Ricky Young, Anky van Grunsven en Allard Kalff genoemd en alleen de "top" klasses van de reining worden genoemd.

Verder wordt er met geen woord gerept over Hubertus Jagdfeld, Roelie Muller en Barbara Ceusters die mee zullen doen in de Western Pleasure. Heel jammer voor mensen die niet reining gericht zijn, maar misschien wel zouden willen komen kijken naar deze klinkende namen (om de woorden van het DWRF maar te gebruiken)
Ook alle andere verenigingen zoals de AQHA/APHA/WRAN/DAWRA worden niet genoemd. Nou ja, "alle westerndisciplines" zijn dat dan denk ik.

Ik had het kunnen schrijven! Ik verbaasde me daar ook meerdere malen over. Kennelijk draait dit evenement alleen om reining. Zo las ik in het laatste persbericht ook alleen wanneer de reining van de jeugd zou beginnen. Alsof dit het enige is waar de jeugd in rijdt.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:28

en dat terwijl het binnenhalen van een Hubertus Jagveld met zo'n super hengst toch heel wat specialer is dan nederlandse ruiters als rieky en jurgen die toch al altijd in nederland grotere events starten of een anky en allard die vooral leuk zijn om hun bekendheid maar minder om hun rijkunst (in de reining bedoel ik dan, natuurlijk is anky de Queen van dressuur!!!)

zeker als het gaat over 'internationale ruiters/allure/show' enz, noem dan ook je internationale ruiter(s) die normaal niet zo snel komen!

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:10

Ja, jammer omdat juist dit evenement toch bij uitstek geschikt is om de veelzijdigheid van de western disciplines te promoten en de verschillende rassen. Ben blij dat in het magazine in ieder geval nog wel een trainer aan het woord is gekomen (JP) die in meedere disciplines showt, traint en instruktie geeft.

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 17:56

Ja, jammer dat dit door de KNHS reiningvereniging uitgegeven persbericht direct weer wordt gebruikt om de organisatie aan te vallen. Maar een troost het zijn altijd dezelfde 4 of 5 personen die hun grootste prestaties achter hun toetsenbord halen.
Ieder persbericht van IEDERE vereniging die meedoet aan het DWF kan via ons verspreid worden. Maar als alleen de reiningvereniging daar gebruik van maakt!
Het zullen ongetwijfeld dezelfde kritische volgers zijn die ons bij elke mogelijke gelegenheid zullen proberen af te maken.

Persoonljk denk ik dat ik meer voor de westernsport kan betekenen met mijn organisatie capaciteiten dan sommige anderen met hun typecapaciteiten.
Want om nu te zeggen dat de westernsport daar beter van wordt!!

Omdat de SWRN en Dutch western officieel niet meer reageren op dit medium schrijf ik dit op persoonlijke titel.
Ik heb de rest van de week geen tijd meer om te lezen of te schrijven, ik ben ff mer een showtje bezig, die ongetwijfeld een te laag niveau zal hebben, te weinig deelnemers, te weinig starts, een te harde bodem, of een te zachte bodem.
Dus leef je van harte uit hier op bokt, of nog beter; spreek me ff aan in den Haag!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:33

Euh, Jan, ik geloof dat je me verwart met iemand anders, ik kan me niet heugen dat ik me überhaupt eerder over dit evenement heb uitgelaten hier :? Maar fijn dat je wéér zo professioneel reageert. Jullie zouden Bokt niet meer als sociaal medium gebruiken, misschien had je het daar beter bij kunnen laten dan op een dergelijke wijze te reageren. Ik vind dit soort uitlatingen enorme schade berokkenen aan de organisatie. Jij wordt o.a. in elk persbericht naar voren geschoven als 1 van de initiatiefnemers en om je dan vervolgens zo uit te laten tegenover de mensen/starters waar jullie het van moet hebben, vind ik zonde, ook al zeg je dat je dit schrijft uit persoonlijke titel. Ik start dit jaar niet in Den Haag, maar wellicht ligt het volgend jaar ook in de planning, maar door de manier waarop hier op commentaar gereageerd wordt, doet mij nog eens achter de oren krabben of ik dat überhaupt wel wil. Overgens heb ik voorgaande jaren altijd op het NK gestart mét nog wat prestaties ook en dat zonder toetsenbord! ;)

Ik vind het een fantastisch initiatief, Nederland heeft zeker een dergelijk evenement nodig, maar als je niet tegen de kritiek (of het nu positief of negatief is) kunt, is het wellicht beter om op de achtergrond te blijven. Ik begrijp echt wel dat het niet leuk is om meer negatief commentaar te krijgen dan positief commentaar, maar ik denk dat iedereen weet dat de functie die jullie aannemen tov dit evenement, niet makkelijk zou worden.

Dit persbericht wordt verstuurd vanuit de DWRF en niemand hier kan ruiken dat elke organisatie gebruik kan maken van die naam om hun 'onderdelen' te promoten. Je had ook kunnen antwoorden dat dit persbericht door de KNHS verstuurd is, onder de naam van de DWRF en dat je het jammer vindt dat andere organisaties daar geen gebruik van hebben gemaakt.

Ik heb me, zoals ik hierboven schreef, niet eerder over dit evenement uitgelaten en als ik dan over 1 kam geschoren word met anderen die in jouw ogen alleen negatieve kritiek leveren, vind ik dat jammer.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:58

Sorry dat ik zomaar binnen kom vallen, maar misschien kunnen jullie mij helpen? Ik kan er op internet nl niks over vinden...

Even een hele domme vraag misschien, maar weet iemand of ik nog kaarten in de voorverkoop kan kopen?
Krijg via de site elke keer een foutmelding...
En weet iemand of er honden mee mogen naar binnen en of er ook weekkaarten te krijgen zijn en wat die dan kosten?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:32

Jan_Trel schreef:
.........door de KNHS reiningvereniging uitgegeven persbericht .......

ooooooh vandaaaaaar! Ik vond het al zo'n kortzichtig persbericht, alleen reining?? :? %)

Jammer genoeg stond deze bronvermelding niet in het bericht, dat had dan meteen de insteek verklaart. :j

Wel fijn dat het alsnog eventjes wordt toegelicht hier.

@ denise, wat betreft de honden...dat heb ik hier al ergens gelezen, als ik me goed herinner was het iets in de trant van...aangelijnd toegestaan. En de kaarten...heb je de organisatie al een mailtje gestuurd hierover?
Laatst bijgewerkt door CounTree op 09-09-11 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:35

misschien iets voor de volgende keer, een puntje van aandacht. ik kan me wel voorstellen dat mensen die er zo veel tijd in iets stekken op laatst die negatieve dingen erg zat zijn .... dan is het moeilijk om je stil te houden. ik heb veel respect voor de mensen van de organisatie.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:38

denise04 schreef:
Sorry dat ik zomaar binnen kom vallen, maar misschien kunnen jullie mij helpen? Ik kan er op internet nl niks over vinden...

Krijg via de site elke keer een foutmelding...
En weet iemand of er honden mee mogen naar binnen en of er ook weekkaarten te krijgen zijn en wat die dan kosten?

je kan ze ook aan de kassa kopen hoor , er is zo veel ruimte dus denk niet dat ze gauw vol zitten , ik weet niet of je de organisatie kan mailen iedereen zal het wel erg druk hebben

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:45

cowboyberend schreef:
misschien iets voor de volgende keer, een puntje van aandacht.

Ja beetje slording van de KNHS, die zouden toch beter moeten weten. :roll:

Maar goed....zand erover ;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:59

Het bericht kwam bij mij gewoon via hputs hoor, knhs wordt niet over gesproken

Het staat ook (nog) niet op de site van de knhs overigens, dus die bron was mij niet duidelijk. Wel logisch dat het dan over reining gaat, maar dan nog vind ik dat de langzame onderdelen onder belicht worden, zeker met zulke echt grote namen, waar de organisatie zo prat op gaat.

En ach, ik probeer op mijn eigen manier een bijdrage te leveren, zie www.highpoints.nl, maar dat zal door Jan wel weer als minderwaardig worden gezien :D
Laatst bijgewerkt door Romkabouter op 09-09-11 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:01

Om welk bericht gaat het eigenlijk? Ik heb niets ontvangen/gezien.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:19

Romkabouter schreef:
Het bericht kwam bij mij gewoon via hputs hoor, knhs wordt niet over gesproken

Ja precies en daar gaat het nou juist over! In het persbericht wordt niet gesproken over KNHS, maar blijkbaar is het daar wel van afkomstig, zie uitleg van Jan hierboven.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:27

Ik sluit me bij Xono, Romkabouter en Countree aan.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:39

[/quote]
je kan ze ook aan de kassa kopen hoor , er is zo veel ruimte dus denk niet dat ze gauw vol zitten , ik weet niet of je de organisatie kan mailen iedereen zal het wel erg druk hebben[/quote]

Klopt,ik heb al 2 keer posters aangevraagt om her en der op te hangen maar steeds geen enkele reactie gehad. <<)

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:34

Heb me hier ook niet veel uitgelaten over het NK en ik moet zeggen dat Jan mij waarschijnlijk helemaal als minderwaardig gaat betitelen want ik rij niet eens meer paard....

Maar aangezien ik wel bestuurslid ben voor verschillende verenigingen (niet een van die allen paardgerelateerd maar dat geheel terzijde) wil ik hier even op Jan en ook op Berend reageren.....

Jongens leer eens dingen gewoon naast je neer te leggen of op te nemen als positive feedback.
Jullie nemen alles maar dan ook werkelijk elke kritische noot zwaar persoonlijk op.
Het lijkt wel alsof jullie de enigste mensen in de ganse wereld zijn die eens iets organiseren.....
Erg bijzonder dit.

Natuurlijk kost een evenement organiseren(en zeker die als het NK, en ik moet zeggen ik vind het er waanzinnig profi uitzien allemaal, de site, het boekje en de locatie!) tijd, moeite en ook bloed zweet en tranen. Maar niemand dwingt je of wel? Je wilt het zelf doen,meemaken en deel uitmaken van de organisatie. Je bent zelds bestuurslid.

Als bestuurslid ga je het niet al die 100 - 1000den mensen het allemaal 1 voor 1 naar de zin maken.
Dat kan je van te voren ook wel bedenken. Nu komen er hier en daar nog (naar mijn bescheiden mening) vragen mischien de ene wat kritischer dan de ander, maar (op een enkele aparte post van 'nieuwe' bokt leden die werkelijk alleen lid worden om te stoken na) allen zeer gemeend en netjes.

Ik begrijp werkelijk de (wederom naar mijn bescheiden mening) uiterst onprofesionele houding en post van Jan niet!
Waarom zo persoonlijk? waarom mensen afkraken? en dan ook nog eens mensen die wel degelijk weten waar ze het over hebben en alleen maar hun teleurstelling uitten? Het is toch ook jammer dat er maar op 1 facet gehamerd word? Je kan als SWRN toch ook zelf de andere diciplines uitlichten?

Ik vind deze persoonlijke aanvallen en zeer onproffesionele posts van bestursleden (ja Jan je schrijft wel dat je dit niet uit je functie schrijft maar uit je persoonlijk, dan nog....je bent wel bestuurslid en zo openbaar mensen persoonlijk afkraken vind ik zowieso te raar) zwaar beneden de maat en niet fijn overkomen naar de rest van de leden, of zelfs bestuursleden....

My 2 cents, doe ermee wat je wilt zowel Berend als Jan.....

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 00:03

En dan bij deze ook heugdelijk nieuws: een DSBA persbericht! Thnx Rob!