Equitana 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wie is er van plan naar Equitana 2017 te gaan?

Ja, zeker 1 dag!
213 (60%)
Ja, zeker meerdere dagen!
47 (13%)
Weet nog niet zeker of ik ga.
71 (20%)
Nee, zeker niet.
19 (5%)

Totaal aantal stemmen: 350

germie

Re: Equitana 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:27

Mijn auto krijgt een EURO3 sticker, dus oranje, terwijl hij zuiniger rijdt dan veel nieuwere diesels, dus lekker hypocriet. Dus geen kopen :D Je kunt gewoon parkeren op dat veld en met de bus verder. Ik heb alleen moeite met EN entreegeld betalen EN parkeergeld. Ik heb ook wel eens gewoon een plekje ergens in de stad gezocht en gewoon gewandeld. DAn betaal je niets of veel minder.

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:07

germie schreef:
Mijn auto krijgt een EURO3 sticker, dus oranje, terwijl hij zuiniger rijdt dan veel nieuwere diesels, dus lekker hypocriet. Dus geen kopen :D Je kunt gewoon parkeren op dat veld en met de bus verder. Ik heb alleen moeite met EN entreegeld betalen EN parkeergeld. Ik heb ook wel eens gewoon een plekje ergens in de stad gezocht en gewoon gewandeld. DAn betaal je niets of veel minder.

Parkeergeld betaal je omdat de beurs organisatie dat parkeerterrein, de bussen, en al het personeel moet inhuren. Dat is niet gratis natuurlijk ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:12

En waarvoor betaal je dan entreegeld? 20 jaar geleden was parkeren meestal gewoon gratis. Het is gewoon een extra inkomensbron geworden. Best jammer.

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:29

germie schreef:
En waarvoor betaal je dan entreegeld? 20 jaar geleden was parkeren meestal gewoon gratis. Het is gewoon een extra inkomensbron geworden. Best jammer.

Dat is voor de huur van de messe met alle bijkomstigheden. Vergis je niet in de luttele tonnen die het de organisatie kost om die 9 dagen alles te faciliteren, zodat wij het allemaal naar onze zin kunnen hebben.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:53

Als je de prijzen vergelijkt met bijv Horse Event hier, dan is Equitana goedkoper en krijg je naar mijn mening ook waar voor je geld..

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:17

het is volgens mij een heel stuk goedkoper dan wil je een dagje parkeren bij de Rai oid.
Geloof dat het 2 jaar terug iets van 5 of 10 euro parkeergeld is voor een hele dag? VInd dat niet zo gek bedrag.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:36

Ik vond het parkeren ook niet duur en dan ook nog 'gratis' met de bus heen en weer.

Wij staan de eerste dag gewoon weer op P10. 2e weet ik nog niet aangezien we een hotel hebben geboekt. Misschien pakken we dan wel de gewone bus als dat goedkoper is.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:38

Ik bezoek best veel beurzen, i.v.m. dieren gaan we niet zo vaak op vakantie dus dan doen we dagjes weg, en Equitana vind ik gewoon 1 van de beter geregelde beurzen en prijstechnisch zeker niet "duur". Maarja "duur" is een relatief begrip

Vergelijk het met Horse Event:

Entree Equitana volwassene (weekenddag)= €22
Entree Horse Event volwassen €30,50

Parkeerkosten Equitana = €8 (incl. pendelbus naar de Messe)
Parkeerkosten Horse Event = €7

Kosten toiletbezoek Equitana = gratis
Kosten toiletbezoek Horse Event = 0.50 per bezoek

In verhouding is ook het eten op Equitana goedkoper dan op Horse Event.. Maar dat kan ook komen door het verschil Duitland-Nederland.

Qua oppervlakte, aantal stands, demo's enzovoort is Equitana ook vele malen groter natuurlijk.

Dagje Efteling kost trouwens €37,50 voor een volwasse en een parkeerkaart €10.

Dus ja, wat is "duur" voor een dagje uit ?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:40

Na alles wat men van plan is uit te geven vind ik het wel een beetje "Nederlands" om te zeuren over de kosten van het parkeren. :o
Ik vind de prijs giga meevallen voor de tijdsduur en daarbij ook nog het vervoer van en naar de parkeerplaats. In Rotterdam ben je duurder uit voor nog geen 3 uur :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:56

Horse Event nooit geweest. Wel Boot Dusseldorf en dat is megagroot en kost 14 euro voor een kaartje en dan 6 voor parkeren. Toilet gratis (ik heb nog nooit op een beurs betaald voor plassen en zal dat ook niet doen).
Duikvaker is verhoudingsgewijs duur en zonder kortingskaartjes ga ik niet wegens te duur in verhouding tot.
Maar toch zie je mij niet vaak op beurzen, het blijft een gevoel van mensen willen dingen aan mij verkopen gevoel en ik moet nog entree betalen ook om spullen te mogen kopen. Dus ik ga alleen naar Boot en Equitana. De rest geloof i kwel.

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:19

Als iets mij te duur is, blijf ik lekker thuis :+

Zonder gekheid, het kost gewoon geld, maar ik heb met 1 van mijn beste vriendinnen zo wel een heerlijke dag uit! En daarbij kan ik als western ruiter ff heerlijk 'hands on' shoppen in plaats van online, gezien het aantal grote westernstores in (noord) Nederland zeer dun gezaaid is :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:50

Margrietjuh schreef:
Als iets mij te duur is, blijf ik lekker thuis :+

Zonder gekheid, het kost gewoon geld, maar ik heb met 1 van mijn beste vriendinnen zo wel een heerlijke dag uit! En daarbij kan ik als western ruiter ff heerlijk 'hands on' shoppen in plaats van online, gezien het aantal grote westernstores in (noord) Nederland zeer dun gezaaid is :)

DAt doe ik ook, overal aanzitten :D En paardensnoep meenemen, allemaal gratis samples is het plan.
Maar dan is het ook voor 2 jaar weer genoeg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:28

Wat doe je dan als toiletbezoek niet gratis is? :o

Ben het wel eens met miss_lizje, zeuren over geld is zooooooo Nederlands. En niet echt logisch als je het vooraf al weet... Want dan doe je het toch niet?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:13

Tja, een dagje uit kost geld/mag geld kosten. De ene gaat naar de Efteling, wij gaan de Equitana.
Wij gaan met zijn 3-en. Als we met mijn auto gaan komt er naast parkeren en entree ook per persoon voor circa 20 euro aan brandstof bij.
Als je dat niet wil moet je thuis blijven.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:01

idd het leven mag toch geld kosten??
als je dood gaat kun je het toch niet meenemen in je kist...

volgens mij is gratis dingen meenemen ook echt typisch nederlands...
schaam me dan ook echt dood want als je gratis dingen meeneemt waar je 2 jaar genoeg aan hebt dan graai je volgens mij ook genoeg :(

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:16

Haha nou echt he, vind dat echt gênant :7

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:19

Als ik ergens een sample aangereikt krijg neem ik het wel mee, maar vaak laat ik het bij 1 zakje snoepjes ofzo. Naast het feit dat ik me anders een breuk sjouw, krijgt mijn haflinger ook niet vaak snoepjes :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:23

De gratis dingentjes zijn wel leuk om te krijgen. Maar niet de reden om er naar toe te gaan. Hier wordt de benzine en parkeerkaart gedeeld door het aantal personen dat in de auto zit.
Maar blijf het frappant vinden dat mensen wel voor honderden euro's daar shoppen en vallen over een parkeerkaartje. Die buschauffeurs die af en aan rijden met de pendelbussen werken ook niet gratis en zijn super geregeld.

Wc's daarintegen betaal ik alleen voor als ze schoon zijn. :') Indien je en moet betalen en de plasspetters (of erger) op de bril aantreft meld ik dat ook gewoon dat ik het niet naar behoren vind.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:44

Ik vind de kosten wel meevallen voor zo'n grote beurs.
Ben wat betreft de gratis dingen wel echt een Nederlander; ik pak ze graag mee :D .
Maar wel alleen dingen die ik ook echt kan gebruiken.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:48

ikkeniet schreef:
Je koopt een mileusticker voor je auto, eenmalig. Die plak je dan rechtsvoor aan de binnenzijde op je raam.
moet je ooit een nieuw raam inlaten zetten ivm een scheur, moet je wel een nieuwe sticker aanschaffen.

Ja, dat is wel wat gangbaar gezegd wordt. Toch hebben ze afgelopen najaar bij Autotaal Glas met aanvaardbaar succes mijn sticker weten te verwijderen en op het nieuwe raam geplakt. Hij is wel wat beschadigd, maar kleur is duidelijk en kenteken is heelhuids over gekomen en nog duidelijk te lezen :j . Mazzeltje... :D .

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:46

Ik kan niet wachten, ben gewoon aan het aftellen := wij gaan de 22e! :)F

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:25

Wij gaan ook de 22ste :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 14:53

Wij gaan 22e naar het hotel en dan de 23e heen. :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:11

Roodvos schreef:
ikkeniet schreef:
Je koopt een mileusticker voor je auto, eenmalig. Die plak je dan rechtsvoor aan de binnenzijde op je raam.
moet je ooit een nieuw raam inlaten zetten ivm een scheur, moet je wel een nieuwe sticker aanschaffen.

Ja, dat is wel wat gangbaar gezegd wordt. Toch hebben ze afgelopen najaar bij Autotaal Glas met aanvaardbaar succes mijn sticker weten te verwijderen en op het nieuwe raam geplakt. Hij is wel wat beschadigd, maar kleur is duidelijk en kenteken is heelhuids over gekomen en nog duidelijk te lezen :j . Mazzeltje... :D .

Hier net zo, ook na vervanging van de ruit sticker probleemloos over gezet, je ziet het niet eens :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 15:18

Gelukkig is de sticker ook niet zo heel duur. :)