Gert van het hof op ons paard !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:51

setteke schreef:
Kwam het paard net tegen op Sporthorses? Ging het thuis niet naar wens?

Is dat echt het zelfde paard? Dat zou wel jammer zijn.

mang

Re: Gert van het hof op ons paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:58

Als dat hetzelfde paard is vind ik de beschrijving niet netjes :o Bij 'sterk karakter' denk ik niet aan het gedrag wat dit paard vertoont.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:59

Paardrijden is een dure sport. Paardenrijden is voor de meesten is het hobby, doorgaans hoeven de eigenaren er hun geld niet mee te verdienen. Een hobby waar je geen plezier aan beleefd doordat je een paard hebt gekocht wat geen match opleverd, waar je uiteindelijk met tegenzin of bibbers naartoe gaat, moet je daar dan mee doorgaan? Wat is het tijdsbestek dat iemand moet investeren in een paard voordat hij de beslissing maakt om een nieuw baasje voor hem te zoeken?

Mensen die een huwelijk aangaan, hoeven tegenwoordigniet meer bij elkaar te blijven "tot de dood ons scheidt". Scheiden mag. Is bij paarden niet anders.

Een eerlijke beslissing om een nieuw baasje voor hem te zoeken. Succes met de verkoop.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:01

Cassidy schreef:
Paardrijden is een dure sport. Paardenrijden is voor de meesten is het hobby, doorgaans hoeven de eigenaren er hun geld niet mee te verdienen. Een hobby waar je geen plezier aan beleefd doordat je een paard hebt gekocht wat geen match opleverd, waar je uiteindelijk met tegenzin of bibbers naartoe gaat, moet je daar dan mee doorgaan? Wat is het tijdsbestek dat iemand moet investeren in een paard voordat hij de beslissing maakt om een nieuw baasje voor hem te zoeken?

Mensen die een huwelijk aangaan, hoeven tegenwoordigniet meer bij elkaar te blijven "tot de dood ons scheidt". Scheiden mag. Is bij paarden niet anders.

Een eerlijke beslissing om een nieuw baasje voor hem te zoeken. Succes met de verkoop.

Daar zeg ik verder ook niks over, vind ik een prima beslissing en ook erg begrijpelijk. Maar de beschrijving die erbij staat is gewoon niet netjes.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:02

mang schreef:
Als dat hetzelfde paard is vind ik de beschrijving niet netjes :o Bij 'sterk karakter' denk ik niet aan het gedrag wat dit paard vertoont.

Definieer "dit gedrag"? Als het goed is, is dat onder controle. Echter zal het dier misschien merken als je onzeker bent en daar misbruik van maken. Ik vind het niet meer dan eerlijk om dit erbij te zetten. Voordat iedere wannabe Z-ruiter (die nog nieteens de B door is) op het idee komt om dit paard als "leerpaard" aan te schaffen, kun je maar beter vooraf een selectie maken. Scheelt veel telefoontjes...

Succes met verkopen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:04

mang schreef:
Daar zeg ik verder ook niks over, vind ik een prima beslissing en ook erg begrijpelijk. Maar de beschrijving die erbij staat is gewoon niet netjes.

Correctie, die VIND JIJ niet netjes. Als de verkoper dit in de advertentie zet, denk je dan niet dat er meer verteld wordt als mensen bellen of komen kijken? Denk je niet dat een ruiter die gaat proberen dit gedrag niet ook krijgt? Denk je niet dat, als de zus van ts nou niet zo happig is om hem voor te rijden als er kijkers komen, er vragen komen waarom niet?

Dit paard is geen steigeraar. Dit paard maakt gebruik van ruimte die je hem geeft. In dit geval door staakgedrag en GECONTROLEERDE hupsjes en rollbacks. Maar dit is niet uit gemenigheid. Want dan had hij niet na 20 minuten bij Gert zo gelopen zoals hij dat in het beginfilmpje deed, en het vervolgfilmpje met eigenaar dat daarna nog is geplaatst. Want daar was op dat moment echt NIETS aan de hand.

Wat je echter krijgt na correctie moet je vast zien te houden. En misschien is dat nu net iets waar de zus van TS nu net niet zo goed in is.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 04-05-13 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:06

Ik neem aan dat als hij nu 'goed' zou zijn ze hem niet te koop zetten? Als hij inmiddels weer normaal onder het zadel is maar wel consequentie nodig heeft is de beschrijving redelijk.

Ik zou persoonlijk graag willen weten met wat voor paard ik te maken heb voordat ik kom kijken en misschien wel uren onderweg ben. Ik zou me aardig belazert voelen als ik een uur rijd om te kijken naar een paard met een 'sterk karakter' en ik kom daarna die filmpjes tegen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:11

mang schreef:
Ik neem aan dat als hij nu 'goed' zou zijn ze hem niet te koop zetten? Als hij inmiddels weer normaal onder het zadel is maar wel consequentie nodig heeft is de beschrijving redelijk.

Ik zou persoonlijk graag willen weten met wat voor paard ik te maken heb voordat ik kom kijken en misschien wel uren onderweg ben. Ik zou me aardig belazert voelen als ik een uur rijd om te kijken naar een paard met een 'sterk karakter' en ik kom daarna die filmpjes tegen.

Wat is de reden dat jij denkt dat, als het probleem uit de wereld is, er niet evengoed verkocht kan en mag worden? Je bent dingen aan het aannemen, dat is nu iets wat je niet moet doen. Want die match, die klik hoeft er ook na correctie van problemen niet te zijn, en misschien komt hij wel nooit.

En jij voelt je belazerd als je een uur gaat rijden, paard uitprobeerd, geen problemen hebt bij het uitproberen qua gedrag en je vervolgens filmpjes tegenkomt? Sorry, wat een onzin. Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Wat de een een moeilijk paard vindt, hoeft de ander niet te vinden. Een paard kan bij een onzekere ruiter dingen uitproberen waar hij bij een ruiter met lef nieteens aan zou denken.

Dus wat neem jij als basis voor een oordeel: je eigen ervaring of filmpjes van Bokt of Youtube? Kan een paard niet bijleren?

Ik heb de ervaring gemaakt dat ik paarden te rijden kreeg waar verhalen bijzaten waar je haren recht van overeind gingen staan. Ik heb de verhalen in de ijskast gezet en heb mijn eigen mening over het paard gevormd. Misschien dat jij dat ook zou kunnen doen, bij een paard waar je misschien naar zou gaan kijken. Kijk naar het paard op dat moment, leef in het hier en nu, en niet in het verleden! En mocht je het paard kopen en er dan later nog spectaculaire filmpjes van tegenkomt, dan is dat leuk voor je album : geschiedenis van mijn paard. Kun je bij menig verjaardagsfeestje heerlijk over gaan uitweiden! Dat de vorige eigenaar een probleem had met het paard, en jij er mee kunt lezen en schrijven. Bijvoorbeeld. :D

Op ieder potje past een deksel. Voor ieder paard is er een geschikte ruiter. Het is alleen soms even zoeken. En heel soms, haakt een potentiele nieuwe eigenaar af op grond van een omschrijving in een advertentie, of een filmpje op Youtube. En dat is dan jammer voor degene die zoekt. Paard komt wel goed terecht, alle vertrouwen in :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:25

filmpje op SH is van 2 maanden geleden, dit topic is gestart begin april...het is nu begin mei (1 maand later, zou het goede gedrag en Z nivo dan bevestigd zijn :7 )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:27

Kon zo snel geen datum vinden wanneer filmpje geplaatst was, maar had er rekening mee gehouden dat advertentie al ouder is en gewoonweg niet is verwijdert. Of paard staat nog te koop, kan natuurlijk ook.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:30

advertentie is geplaatst 3 mei....gisteren dus,met een filmpje van 2 maanden oud met s&t erin, zonder één oefening te laten zien :7

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:32

Volgens mij wordt het paard nu pas aangeboden en is het filmpje nog van de periode voor het staken.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:04

Ik wil dit dier wel hebben hoor incl 'lastig' gedrag.
T' is een fijn paard dat gewoon een strenge en consequente aanpak nodig heeft.
Heeft iemand een link??

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:12

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:42

Mogen ze een verkoop niet zelf weten....??

Waar bemoeien mensen zich mee zeg! Sjonge jonge...

Ik bedoel, this niet jullie paard, maar hun paard en ze mogen er mee doen met wat ze willen.
En er moet wéér een discussie komen van de verkoop van dit dier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:43

maralyn schreef:
Mogen ze een verkoop niet zelf weten....??

Waar bemoeien mensen zich mee zeg! Sjonge jonge...

Ik bedoel, this niet jullie paard, maar hun paard en ze mogen er mee doen met wat ze willen.
En er moet wéér een discussie komen van de verkoop van dit dier?

Nou idd, en wie in dit topic zou wel zo stoer zijn om dit dier aan te houden? Ik zou niet weten wie.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:44

Als paard en ruiter niet past, wat is er dan mis met verkopen? Eerlijker voor beiden. Als het dier gezond is en berijdbaar wat is er dan in vredesnaam, niet goed aan verkoop?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:51

Wie beweert hier dan dat het slecht is om het dier te verkopen?? Het gaat hier over de eerlijkheid in de advertentie.

Ik had zelf het dier al lang verkocht en heb er ook niks op tegen dat ze hem verkopen, maar de tekst in de advertentie zet ik gewoon mijn vraagtekens bij.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:52

Het zal mij een worst wezen wat ze ermee doen :P ik denk alleen niet dat het gelukt is gezien de nieuwe add en het oude filmpje, thats all ;)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 04-05-13 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:52

mang schreef:
Wie beweert hier dan dat het slecht is om het dier te verkopen?? Het gaat hier over de eerlijkheid in de advertentie.

Ik had zelf het dier al lang verkocht en heb er ook niks op tegen dat ze hem verkopen, maar de tekst in de advertentie zet ik gewoon mijn vraagtekens bij.

Wat hadden ze dan neer moeten zetten?

Link naar bokt?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:56

Dat ze die keuze maken om dat er neer te zetten is toch niet ons probleem?

Ik neem aan dat een correcte koper het dier wel eerst wil bereiden, en dan echt gaat kijken naar oog uitstraling en ga zo maar verder.

Als ik ooit weer voor een paard ga (Als mijn liefde van nu overlijd) dan wil ik die ook eerst op proef.
Maar....

Dat is wat ik zou doen.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:58

Ja en dan proefrijden op een dier dat zogenaamd een sterk karakter heeft maar misschien nog wel hetzelfde gedrag vertoont als in de OP, en dan je nek breken?

Nee geen link naar bokt. Maar toch wel een stukje verleden oid waar in ieder geval naar voren komt dat dit een uitzonderlijk karakterpaard is (geweest)

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:00

@Mang dan ben ik ook wel nieuwschierig wat je bedoelt met dat gedrag?

Denk dat het paard inderdaad een sterk karakter heeft.. En jij weet helemaal niet wat ze de mensen vertellen als er gevraagd word naar dat sterke karakter..
Misschien leggen ze wel heel netjes uit wat er gebeurt is en wat voor stappen ze hebben ondernomen..
Lijkt me ook wel slim om dat te doen aangezien het ook op bokt staat..

Een link naar bokt lijkt me niet handig haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:04

Mang ik ga er wel vanuit dat dit verteld wordt. Maar goed dan nog, dat is niet jouw pakkie-an.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:25

Dat is toch precies wat dit paard vertoont... Een sterk karakter. Ik zie niet in wat er mis is met die advertentie. Bovendien, dat er geen heel verhaal bij de advertentie staat wil niet zeggen dat een geïnteresseerde niet geïnformeerd wordt naar het hoe en wat.
Ts, succes met de verkoop van dit prachtige paard, hopelijk vindt je zus snel een paard wat beter bij haar past.