KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:36

@ Denice: leuke fotoreeks, je ziet idd echt verschil van begin tot eind :j

@ SRY: hoe gaat het nu met Cavella? Leuk dat je op het paard van een vriendin hebt kunnen rijden, kan me voorstellen dat het even wennen is haha. Helemaal gelijk hoor, heb 't ook helemaal gehad met sneeuw en kou, gelukkig vanaf morgen dooi!

Hier weinig nieuws, heb net weer even geshopt op het internet, pfff helemaal niet koopziek hier hoor!! Met binnenkort weer verharen in het vooruitzicht heb ik olie besteld, en dan gelijk maar een multifunctionele :Y) verder ben ik nogal beetje serie verslaafd, stonden 13 seizoenen op m'n verlanglijstje van 10 verschillende series := niet denken dat ik dag-in-dag-uit series kijk hoor whaha maar vind het leuk om ze te verzamelen.

Ik twijfel beetje of ik Mexx vierkant op ijzers ga laten zetten. Omdat ik nu meer buitenritten met hem maak, merk ik dat z'n achterhoeven nogal aan het afslijten zijn. Met alleen stap is dat niet het geval maar ik draaf ook best stukken met 'm (conditie trainen). Volgende week komt de hoefsmid dus zal het even met 'm overleggen.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:40

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vic in de sneeuw vandaag :D

_Sofie

Re: KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:40

Als z'n hoeven echt snel slijten zou ik het wel doen :j

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:43

Super mooie foto's Sofie! Wat dat betreft heeft sneeuw nog wel een voordeel, het geeft wel mooie achtergrond aan foto's.

Ik vind het persoonlijk best snel gaan. Heb in de afgelopen 2 weken 4x buitengereden en je ziet duidelijk de voorkant van de achterhoef vierkantig worden zeg maar.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:45

Haha, dat is zo :)

Dat klinkt alsof het snel gaat, maar inderdaad even overleggen met je smid :j

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:48

ik zou ff afwachten wat je hoefsmid zegt.

Vanmiddag naar de divoza geweest. zulke winkels zijn slecht voor mij

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:48

Allemaal leuke dingen gekocht?

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:49

Ik ben er weer vandoor.
Doeg :wave:

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:50

3 paar sokken, springmutsje, longeersingelonderlegger en equishine

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:51

Fijne avond nog Sofie!

@ lemanthia: oeoeh kan ik me voorstellen :D leuke dingen gekocht zo te lezen.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:52

@ _Sofie en Myour: Het gaat zo wel goed met haar. De zwelling is weg, alleen een bult dat nu harder wordt. Met lopen zie je niks en ze doet alles met haar been, zoals de hele tijd schrapen op de grond. :+ En ze is chagerijnig als de pest pffff. Als ik de stal in ga, oren naar achter en stiekem bijten. Als ik haar 1 minuut geen aandacht geef, is ze alweer boos. Gister toch maar poging gedaan om haar te laten rollen in de longeerbak, rollen doet haar altijd goed, maar ik voelde met lopen naar de longeerbak al spanning. Nou ze ging meteen een plekje zoeken om te rollen, ze staat op en geeft ze een hele rodeo weg -O- Ik schreeuwen van neeeee en meteen er achteraan gerend en vast gepakt en meteen weer op stal gezet want vanaf toen was ze een tikkende tijdbom. Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als ik er zaterdag weer even op ga om te kijken/voelen hoe ze loopt.....

@ Myour : Haha shoppen op internet :P Zo verslavend en kost zoveel geld. Heb je wel iets te kijken als je je verveeld of als het koud en vies weer is :P Cavella staat ook vierkant op ijzers. Mijn ouders wouden het eerst niet hebben, maar ik ging veel met haar naar buiten en ze kreeg hele slechte hoeven ervan, stukken eruit, scheuren. Toch maar ijzers eronder gedaan en veel beter. Geen last meer van slechte hoeven. Het is duurder maar wel handiger met buitenrijden. Ze heeft ze btw in de winter ook eronder. Dus met dit weer, sneeuw en ijs komen we helaas het terrein niet af. Hoefsmid moet hier ook komen, Cavella's hoeven worden te lang, Jordy is een ijzer kwijt en Joy moet gekapt worden. Eerst maar eens wat beter weer.

@ _Sofie : Leuke foto's :D

Ze melden voor morgen alles: regen, ijzel, sneeuw, fijn. -O-

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:53

@ lemanthia : Moeilijk is dat he om je in te houden in de winkel :P Allemaal zo'n leuke dingen :)

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:54

ja weer ff 50 euro kwijt :(

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:56

De zomercollecties zijn ze ook weer bekend aan het maken langzaam. Eens kijken of me dat geld gaat kosten :x

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:04

@ SRY: oei oei ik ben benieuwd, vooral naar de collecties van BR en Eskadron.
Cavella lekker even wild doen, wel fijn dat de zwelling nu weg is. En een goed teken dat ze alles met het been doet :j spannend zaterdag, hopelijk is ze lekker rustig :P
Oké dus jij ervaart het wel positief vierkant op ijzers. Moet alleen nog even hoefsmid vragen of ie er tijd voor heeft mocht ie het wel nodig vinden, want weet niet of ie een strak schema heeft.

@ lemanthia: achja 50 well spent :P

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:13

Ik ervaar het als positief ja vierkant op ijzers. :) Jordy heeft al 12 jaar ijzers eronder en Cavella ongeveer 2 jaar. Ze kunnen tenminste niet de hoeven kapot lopen en ze blijven er goed uitzien. Alleen de lengte van de hoeven goed in de gaten houden. Door de ijzers slijt het niet en dan lijkt het opeens alsof het snel groeit.
Ja Eskadron wil ik wel eens weten, wat ze er dit keer van maken. Anky en BR ook wel. HV polo is al gedeeltelijk bekend. Harry's horse ook al, maar daar koop ik niks van want op de manege hebben we een winkeltje dat alleen maar Harry's horse verkoopt dus halve manege loopt er mee -O- Afgelopen winter vond ik er niet veel aan, heb wel de eskadron bicolor taupe/red en anky cornflower gekocht, meer niet.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:21

Mexx z'n achterhoeven groeien heel langzaam, vaak als de hoefsmid langs komt, vijlt ie alleen de randjes beetje bij verder niet. Voorhoeven is een ander verhaal, hij heeft geen hielgroei en staat binnendoor, ook de reden dat ie voorijzers heeft.

Oeh de Eskadron bicolors zijn heel fijne pads, zo jammer dat ze vrij prijzig zijn. Begrijpelijk dat je liever geen Harry's Horse koopt.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:05

Hier dan paar foto's van afgelopen woensdag. Mijn zit blijft raar, beetje richting stoelzit en m'n schouders zitten muurvast (lijkt op de foto's nog erger door de dikke winterjas met pet in m'n nek haha). Grootste vervelende punt is m'n vaste linkerhand grrrr word er denk ik 500x per les op gewezen (waarom kijkt je paard naar links?? Uhhh *grmbllll* :P ) maar gaat al veel beter dan eerst.

Afbeelding
(Uhhh waar gaat hier die rechterhand heen? Misschien net aan het belonen ofzo?)

Afbeelding
Heel blij hier mee :) en ook blij paard!

Afbeelding

Afbeelding
Eindelijk handjes mooi naast elkaar *snurk*

Afbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:06

Leuke foto's allemaal^^

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:24

Vind dat de foto's een erg ontspannen en vriendelijk beeld geven :j

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:01

Dank jullie wel :) we zijn nog steeds erg bezig met de basis maar elke les gaan we weer beetje vooruit. En Mexx blijft zich ook steeds verbeteren maar we zijn er nog (lang) niet, we blijven lekker verder trainen :)

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:25

Hallo allemaal,

me ook maar even voorstellen. Ik sta voor zowel week 4 als 5 op de reserve lijst (duim duim duim duim).
Ik ben Kirsten, 24 jaar en woon in Etten-Leur (brabanttt haha!) Als er een wonder gebeurd kom ik met mijn paard Wyron.
Wyron is een KWPN-er van 8 jaar (dan net 9), rijden over het algemeen dressuur, maar door zijn lompe benen (2 benen die rechtsaf staan.. zucht) ga ik toch maar springen met hem. Hij vond het altijd super, dus we kijken maar of vrouwtje net zo dapper is haha.
Ik heb nog 2 andere kanjers staan, die ik dan heel hard moet gaan missen, snif snif.
Wyron is rond de 1.71/1.72, we noemen hem altijd Ronnepon, holle bolle gijs, varkentje, gvr (grote vriendelijke reus) of thja mannelijk dus ook deze bijnaam pikkie hahaha schaam. Zit alleen wel een beetje in over het geen weidegang daar, hij staat echt letterlijk 24/7 buiten al 5 jaar lang.. Dat worden varkensoogjes denk ik zo..
Ik vind btw de ontwerpen voor de polo's en truien helemaal super! Goed bezig.
In het dagelijkse leven werk ik bij de Epplejeck te Breda met veel plezier, maar ben afgestudeerd als paraveterinair (dierenartsassistente met een beetje meer haha).
Ik heb ook nog is 2 heerlijke bouviers rondlopen, vader en zoon, waar ik shows mee loop.
Wat een cvtje he hahaha, ik hoop dat ik met 1 van de weken meekan, sta op beide weken op plek 20... Ik hou alles vrij tot dan, wie weet vallen er nog mensen af..

Hallo dus bij deze hahaha!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:09

Welkom,
Ik duim mee^^

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:10

Hoi Kirsten! Leuk verhaal :) Ik hoop voor je dat je nog mee kunt!!

Ik kan nu niet goed antwoorden op alle verhalen. We zijn zo goed als verhuisd maar we hebben helaas nog geen internet dus moet het voorlopig nog even met alleen mij telefoontje doen.
Blijf wel gewoon meelezen :).

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:22

Welkom Kirsten :wave: