[WN] NK Westernrijden 2009

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Re: NK Westernrijden 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:32

Gefeliciteerd iedereen met de behaalde resultaten!
Vind het echt heel jammer dat ik dit jaar niet mee kon doen, maar ik had wel een heeeeel mooie reden. :D

Chinookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:53

Wranglerbutt schreef:
Nog even een paar dingen die me opvielen:
Inrijbak: dit jaar gelukkig geen heel vreselijk dingen gezien +:)+ maar ik heb natuurlijk de late & vroege sessies niet gezien.
Ik heb iig de indruk dat bruut hard met je paard om gaan ook in de westernsport niet meer zo gedachteloos wordt geaccepteerd cq getolereerd.
Stof: dit jaar veeeeeeeeeeeeel minder anders *\o/* M'heem staat bekend als een zeer stoffige bak, maar het gaat kennelijk de goede kant op met dust control.
Bodem: ik heb werkelijk niemand ~ ook geen reiners 8-) ~ horen zaniken over de bodem, dus zou het nou eindelijk helemaal goed zijn? :D
Strodorp: prima locatie achter de hoge tribune +:)+ Gezellig en overzichtelijk.
Roken: :x ik stel voor dat met een volgende show bordjes worden opgehangen zodat de a-socialen die op de tribunes stug door bleven roken zich niet kunnen beroepen op doofheid - "Is het omgeroepen? Niks gehoord!" :roll:

Hier sluit ik me helemaal bij aan, en ja hoor het niet mogen roken is aan het einde van de middag op vrijdag en zaterdag meerdere malen omgeroepen.
De organisatie heeft weer super zijn best gedaan om het NK goed te laten verlopen.
Dit kan ik niet echt zeggen van enkele deelnemers of hun aanhang.

Mede daarom wil ik hier een noodkreet neerzetten.
Ik groom nu een jaar of 4 en ben er dan ook bijna alle nachten.
De sociale omgang met elkaar holt per jaar achteruit. Er wordt tot in de vroege ochtend gefeest zonder rekening te houden met de ruiters die echt serieus de NK willen rijden. Er komen steeds meer ruzies en vechtpartijen voor, gaan we ons verlagen in de westernsport en willen we graag negatief in het nieuws???
Moeten we ook de camping gaan bewaken en eventueel rode kaarten uitdelen en bij de zoveelste kaart die persoon verwijderen van de camping en deelname aan de wedstrijden? Moeten we het echt zo ver laten komen???? Ik hoop het toch niet.
Ik ben er echt we voor dat het feest op zaterdag moet blijven, maar kom zeg laten we ons als volwassenen gedragen en als de drank een verkeerde invloed op je heeft laat het dan alsjeblieft staan!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:08

Chinookje schreef:
Mede daarom wil ik hier een noodkreet neerzetten.
Ik groom nu een jaar of 4 en ben er dan ook bijna alle nachten.
De sociale omgang met elkaar holt per jaar achteruit. Er wordt tot in de vroege ochtend gefeest zonder rekening te houden met de ruiters die echt serieus de NK willen rijden. Er komen steeds meer ruzies en vechtpartijen voor, gaan we ons verlagen in de westernsport en willen we graag negatief in het nieuws???
Moeten we ook de camping gaan bewaken en eventueel rode kaarten uitdelen en bij de zoveelste kaart die persoon verwijderen van de camping en deelname aan de wedstrijden? Moeten we het echt zo ver laten komen???? Ik hoop het toch niet.
Ik ben er echt we voor dat het feest op zaterdag moet blijven, maar kom zeg laten we ons als volwassenen gedragen en als de drank een verkeerde invloed op je heeft laat het dan alsjeblieft staan!

Hmm wij waren er ook de laatste 4 jaar (behalve dit jaar)van zondag t/m zondag,maar ik kan me geen voorval voor de geest halen zoals omschreven hierboven.
Sterker nog naar mate de jaren verstreken werdt het steeds *Gemütlicher*

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:43

Hier ook weer een enorm beter wetende bakrandridder die zelluf niet rijd maar zeker weet wat er allemaal goed gaat maar vooral fout gaat zoals er hier velen zitten.

Ik heb vreselijk genoten van mijn vakantie het NK westernriding te Marienheem
Heerlijk geslapen in geleende caravan, genoten van de douches die vanaf dag 1 heerlijk warm waren, van de stroom die niet 1 keer echt is uitgevallen. Van de organisatie die werkelijk enorm goed werk heeft geleverd +:)+ van de meeste mede kampeerders (he Tanja en Simone?), van de heerlijke lieve en vriendelijke ruiters en hun plaatsingen!
Ook genoten van goed opgevoede kids en hondjes.

Ik heb niet genoten van de loslopende kinderen die bleven bleeeeeeeren, en van de zagen die hier en daar aanwezig waren. Ook sommige ruiters werd ik weer eens lekker :r van maar ja eigen keuze om of wel te kijken of niet...

Fijn ook te lezen hoe er hier mensen zich enoooooorm druk maken over dingen maar vervolgens zelf niet komen om het met eigen ogen, longen en of oren te zien en te meemaken.
Roken viel nl mijns inziens enorm mee en toen het echt druk werd werd er bijna voor 100% niet meer op de tribunes gerookt. De eerste dagen waren er helemaal niet overladen tribunes dus ruimte zat om een rookvrij plekje te zoeken. Als je er dan zelf voor kiest tussen de rokers te gaan zitten terwijl er een hele tribunekant bijna leeg staat....tsja eigen keuze in mijn optiek.....

Anky? Lekker gereden en goed gedaan! Zou het wel leuk vinden als ze ook andere onderdelen zou starten.

Kortom
Vakantie Geslaagd!
Volgend jaar gewoon weer!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:08

Het was fijn dat het strodorp er weer was, een stuk gezelliger dan al die stands in de hal!
Bodem was ook uitstekend voor de stops.

Ik heb niks gemerkt van ongezelligheid of iets dergelijks. Ik vond het juist weer erg leuk :j

Puntje voor de volgende keer, géén scores meer bij de reining opnoemen óf het goed doen! Ook vorig jaar waren er fouten in de scores en het is heel erg frustrerend en teleurstellend als je score net in de line-up naar beneden gaat...

Verder was het weer prima geregeld. +:)+

[***]

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:09

Sowieso maakt het het niet noemen van de scores het veel spannender!!

Alleen als er grote klassen zijn (20+) is het handig om de scores te noemen.. dan weet je of je paard weer naar stal kan of dat je hem op moet halen voor de prijsuitreiking e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:10

Scores opnoemen vind ik juist leuk! Maar doe het dan wel goed ;)

lauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:33

Iedereen Gefeliciteerd met de behaalde prijzen!:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:52

Ze hebben wel wat met uitslagen en mij :+
Er is namelijk een fout gemaakt in de uitslagenlijsten, ik kreeg een 6de plaats, en bij de uitslagen sta ik als 5de.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:55

Ach vergissingen zijn menselijk, het zullen een berg uitslagen zijn die verwerkt moeten worden, heb je mooi je hogere plaats op een andere manier weer terug.
Komt vast goed als ze het lezen, of anders even een pbtje sturen om ze er op te attenderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:58

Oh, nee, ik ben 6de hoor. Rachelle staat namelijk ook als 5e (en die was het ook echt) dus gewoon een typefout bij de uitslagenlijst.

Overigens vind ik het verschil 1 en 3 toch van een hele andere orde dan 5 en 6. ;)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:00

ze hebben al de moeite gedaan omdat uit te leggen las ik, netjes maar nu is het wel over toch Niels, al doet het misschien nog steeds een beetje pijn bij je. 3e is ook prachtig op een NK!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:03

Ik reageer alleen op jouw bericht Cheveyo, verder gaf ik alleen aan dat er een fout staat. Maar ik zal fouten maar niet meer doorgeven dan...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:04

Dat bedoelde ik niet zo ;)

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:12

@Niels; Het kan zijn dat dit klopt, ik zal dit nakijken. Welk onderdeel was dit?

Even een kleine opmerking: het showprogramma kan geen rekening houden met de wisseling van de leading judges (dit kan helaas niet aangegeven worden) waardoor er soms een uitslag net iets anders staat dat als je wel rekening houdt met de leading judge. Bij elk onderdeel staat ook de uitslag per judge. Bekijk deze even voordat iedereen bij mij komt melden dat het wel of niet klopt. Voor de AQHA en APHA is Butch Carse de leading judge geweest en voor de overige onderdelen is dit Simone de Geus geweest.
Het kan dus zijn dat als de scores bij elkaar opgeteld werden (scores van de scoresheets of het aantal punten ivm de deelnemers die je achter je laat) dat de uitslag dan net iets anders lijkt. Het overzicht van de Nederlandse Kampioenen geeft duidelijk de medailleverdeling weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:13

De youth trail 14&up.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:17

Iedereen proficiat met de geweldige prestaties! Ik kon helaas niet komen kijken, maar het klinkt als een zeer geslaagd evenement.
Ik wet niet of het in die 30+ pagina's misschien als staat, maar ik heb nog even zitten googlen en vond een filmpje van Anky's proef. Ik vind het echt enorm knap dat ze mee heeft gedaan, petje af! De sfeer was ook super zo te horen 8-)
Voor de liefhebber: http://www.youtube.com/watch?v=EgoAnrrdirg

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:26

Alle Nederlandse kampioenen (en bijna kampioenen) van harte gefeliciteerd! Volgend jaar zijn wij er als het goed is ook weer bij.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:27

Hollybollie schreef:
Alle Nederlandse kampioenen (en bijna kampioenen) van harte gefeliciteerd! Volgend jaar zijn wij er als het goed is ook weer bij.

Leuk :j Had jou & je prachtpaard al gemist! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:32

Kreeg net op de mail dat ik inderdaad ook in de L2 senior reining een buckle heb gewonnen bij de wran! Vind dat erg gaaf :j

whiz2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:41

Hoi!

Ik was zondagmiddag al weg,
en kan geen allround uitslagen vinden....
Weet iemand deze?

L1 kan het niemand minder zijn dan alice!!!
Super wat zij doet met haar paard!

L1 reserve, L2 en rokjes???

Groetjes :wave: :wave:

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:59

Niels schreef:
Kreeg net op de mail dat ik inderdaad ook in de L2 senior reining een buckle heb gewonnen bij de wran! Vind dat erg gaaf :j

Gefeliciteerd!!

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:15

Nou dat is goed nieuws Niels!!
Verder iedereen gefeliciteerd met de behaalde prijzen!!!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:46

Bokkers gefeliciteerd met jullie prijzen!!! *\o/*

maco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:06

shellybelly schreef:
@Niels; Het kan zijn dat dit klopt, ik zal dit nakijken. Welk onderdeel was dit?

Even een kleine opmerking: het showprogramma kan geen rekening houden met de wisseling van de leading judges (dit kan helaas niet aangegeven worden) waardoor er soms een uitslag net iets anders staat dat als je wel rekening houdt met de leading judge. Bij elk onderdeel staat ook de uitslag per judge. Bekijk deze even voordat iedereen bij mij komt melden dat het wel of niet klopt. Voor de AQHA en APHA is Butch Carse de leading judge geweest en voor de overige onderdelen is dit Simone de Geus geweest.
Het kan dus zijn dat als de scores bij elkaar opgeteld werden (scores van de scoresheets of het aantal punten ivm de deelnemers die je achter je laat) dat de uitslag dan net iets anders lijkt. Het overzicht van de Nederlandse Kampioenen geeft duidelijk de medailleverdeling weer.

Sheila klopt het dat de uitslagen van de AQHA show er niet tussen staan ?