Equitana 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wie is er van plan naar Equitana 2017 te gaan?

Ja, zeker 1 dag!
213 (60%)
Ja, zeker meerdere dagen!
47 (13%)
Weet nog niet zeker of ik ga.
71 (20%)
Nee, zeker niet.
19 (5%)

Totaal aantal stemmen: 350

Laurievc

Re: Equitana 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:45

Ik las dan weer op andere groepen dat het toch altijd verplicht zou zijn... Dus ik volg even mee wb de sticker

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:49

Ik heb nog nooit een sticker genomen, ik sta altijd op P10. Die parkeerplaats ligt buiten de milieuzone, daar mag je gewoon 'zo' staan. Ik kan me niet meer goed herinneren wat het parkeren kost, volgens mij rond een tientje inclusief pendelbus.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 20:14

Voor zover ik weet heb je geen vignet nodig voor de snelweg en P10. Alleen als je dus door alle tussenliggende dorpjes gaat cruisen/overnachten en je bij Messe zelf wilt parkeren dus wel.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:20

Kan iemand mij die knhs code pben? Vriendlief en ik zijn allebei lid maar kunnen m niet vinden.:=

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:39

Gypsy schreef:
Kan iemand mij die knhs code pben? Vriendlief en ik zijn allebei lid maar kunnen m niet vinden.:=

Hij staat gewoon onder ledenvoordeel :)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 12:41

Wij hebben 2 jaar terug ook geen sticker genomen en stonden op de parking aan de beurs zelf.
Is de controle streng?

Iemand die toevallig andere kortingscodes kent? (Belgjes dus geen lid van KNHS)

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 14:35

Je moet er wat geluk mee hebben denk ik. Ik ben ook al eens per ongeluk in de milieuzone terecht gekomen zonder sticker. Nooit iets van vernomen. Normaal parkeer ik altijd op P10, daar heb je geen sticker nodig.

Ik was aanvankelijk niet van plan om dit jaar te gaan, maar waarschijnlijk gaan we op 20 maart toch 1 dagje die kant op. Ik had ook gehoopt op een korting maar de enige die ik ontvangen heb was de Valentijnskorting en die is helaas niet geldig op maandag...

Iemand die toevallig de KNHS kortingcode wil delen? Als Belgjes hebben wij helaas geen KNHS lidmaatschap...

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:42

Voor mij het eerste jaar dit jaar omdat horse event een beetje begon te vervelen. Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen alle tickets?

Afbeelding
Afbeelding

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 21:03

Overdag is exibition = de beurs met daarbij demonstraties.
Shows zijn 's avonds in de hoofdring.
Seminars weet ik niet precies, die zullen wel in een apart deel zijn.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 21:17

Top, dankje!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 22:58

Leuk dat je eens keertje Equitana wilt uitproberen. :)

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:44

Ja, ik ben al 6 jaar naar horse event aan het gaan samen met mijn vader maar de laatste 2 jaar vonden we er niet zoveel meer aan. En Equitana is ook nog eens dichterbij voor ons. :o

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:49

Dan gaat er een wereld voor je open ;-)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 19:14

MissFloorx schreef:
Ja, ik ben al 6 jaar naar horse event aan het gaan samen met mijn vader maar de laatste 2 jaar vonden we er niet zoveel meer aan. En Equitana is ook nog eens dichterbij voor ons. :o

Het was dat ik een vrijkaartje had. Anders was ik ook niet naar HE gegaan afgelopen jaar.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:55

Nog even een vraag want op de site kom ik er niet echt wijs uit. Wat heb je nou eigenlijk als je een gewone ticket hebt? Kun je dan wel naar bepaalde shows of moet je die allemaal los kopen?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:35

De shows die overdag gewoon in de hallen gegeven worden kun je gewoon bekijken met de dagtickets. Alleen voor de avondshow moet je wel een aparte ticket kopen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:50

Nog maar een keer het tip-lijstje, nu met aanvulling over het soort tickets dat je nodig hebt!

Jaime_ schreef:
Hier nog even wat handige tips (o.a. uit voorgaande Equitana-topics) op een rijtje, als geheugensteuntje maar ook als informatie voor mensen die dit keer voor het eerst gaan .

- Vanaf P10 gaan er pendelbussen naar Equitana, op deze parkeerplaats ben je er altijd van verzekerd dat je parkeerplek hebt, in de buurt van de Messe parkeren lukt alleen als je héél vroeg bent, en zelfs dan kan je soms pech hebben. Als je rechtstreeks naar P10 rijdt kom je voor zover ik weet ook niet in de Umweltzone, en heb je dus geen Umweltplakette (de beruchte sticker) nodig.

- Trek makkelijk en fijn lopend schoeisel aan, het grootste gedeelte van de dag loop of sta je. Bij de meeste ringen zijn geen zitplaatsen, alleen bij de hoofdring in hal 6 is een mooie tribune. (Uiteraard zijn er op andere plekken op de beurs ook plek om te zitten, maar je bent toch grotendeels aan het lopen en staan, en dan zijn fijne schoenen geen overbodige luxe) én oja! Je schoenen hoef je vooraf niet te poetsen, dat doen ze namelijk daar wel voor je :P Bij één van de zoveel magic-shoe-shine stands.

- Het is handig om voordat je naar Equitana gaat wat dingen van je paard op te meten, zo voorkom je teleurstellingen wanneer je thuis komt en het toch niet blijkt te passen, artikelen omruilen gaat lastig als je eenmaal thuis bent. Zo kun je bijvoorbeeld de lengte opnemen van je huidige goed passende tuig (bakstukken, lengte neusriem, frontriem etc.), dan weet je zeker dat je thuis komt met de juiste maat! Maten willen namelijk onderling nog weleens verschillen. Vergeet dan uiteraard niet je lijstje met maten (eventueel invoeren in je telefoon) en een meetlint mee te nemen.

- Over maten gesproken, in Duitsland gebruiken ze naast de maten "Full, cob, pony" ook nog andere namen voor de maat. Namelijk:
Shetty = shetlander
Pony = pony
Vollblut / kleinpferd = cob
Warmblut = full.

óf soms is de aanduiding met letters:

P1: Shet
P2: Pony
V: Vollblut (Cob)
W: Warmblut (Full)
WE: Warmblut extra (Extra Full)

Maten van dekjes worden in Duitsland vaak als volgt aangemerkt:
VS: Veelzijdigheidsdekje
VSD: VZH-dekje richting dressuur
DS: Dressuurdekje
SR: Springdekje
PVS: Pony veelzijdigheidsdekje
PD: Pony dressuurdekje

- Voor dekenmaten wordt in Duitsland soms de bovenmaat genomen, terwijl wij vaak uitgaan van de ondermaat. Het verschil in onder en bovenmaat is 50cm. Dus een dekenmaat 185 in Nederland kan daar heel goed 135 zijn. Een 195 is dan een 145 etc.

- Wil je springschoenen kopen? Neem dan 1 losse springschoen die goed past!! van huis mee, springschoen maten vallen per merk en soort ontzettend anders. Op Equitana verkopen ze écht duizenden soorten springschoenen in allerlei kleuren en motieven. Vooral ook in de westernhal is er veel keus aan springschoenen ;) Grote tip hierbij is vooral : Eerst goed rondkijken en dan pas kopen.

- Als je veel wilt kopen kan een trolley handig lijken, maar als je wil neuzen in hele drukke kleine stands is het juist handig als je niet veel bij je hebt aan tassen/trolley. Dan heb je ook gelijk je handen vrij.

- Het is (vooral in de shopping-hallen boven) goed warm! Kleed je dus niet te warm aan. In de hallen boven heb ik voorgaande keren met een shirtje met korte mouwen gelopen. In hal 6 (showring) kan het juist weer frisjes zijn. Dus mijn tip is een shirtje aandoen met daarover een vestje, vestje kan je namelijk makkelijk uitdoen en omknopen.

- De beurs is echt heel groot, het is daarom handig om de stand/locatie te noteren op bijvoorbeeld te plattegrond of de Equitana-app als je het later nog eens terug wilt vinden.

- Geef niet gelijk bij de eerste de beste stand al je geld uit, er is ontzettend veel aanbod en qua prijs kan het soms ook variëren. Helemaal als je langer dan 1 dag gaat is het de moeite waard om je eerst te oriënteren en daarna pas te gaan kopen (behalve als het een zeer exclusief artikel is natuurlijk).

- Op zoek naar een (bruin) tuig-onderdeel dat qua kleur bij je hoofdstel moet passen? Neem dan bijvoorbeeld je sperriempje mee voor de juiste kleur leer.

- Handig weetje: Sommige bedrijven hebben meerdere stands, zoals o.a. de Loesdau en Spooks.

- Vergeet niet van te voren je telefoon goed op te laden. (Helemaal niet als daarin je lijstjes en maattabelletjes staan!) Ook handig voor de Equitana-app :)

- Er is genoeg te eten verkrijgbaar, van wrap tot aan patat en vers fruit. Het is redelijk betaalbaar dus in principe is het niet nodig om zelf met eten te gaan sjouwen.

- Als je wil kan je ongeveer 50kg aan brochures verzamelen :) Neem dus alleen mee wat je echt interessant vind.

- Bij sommige voedings en verzorgings-stands kun je proefmonsters/voerstalen krijgen, soms tegen betaling van €1 a €2.

- Equitana is een beurs, geen outlet. Er zijn best leuke sale artikelen te vinden, vooral van vorige collecties zijn er leuke koopjes en er zijn ook wat leuke beursaanbiedingen. Daarnaast zijn er ook gewoon genoeg normaal geprijsde en dure/exclusieve artikelen.

- Hoofdzakelijk zijn er 3 soorten tickets:
* tickets die toegang geven tot de beurs; met deze tickets kun je tevens de demo's en shows zien in alle ringen (m.u.v. de grote avondshows)
* tickets voor de shows; deze tickets geven toegang tot de hoofdacts (avondshows) maar GEEN toegang tot de beurs overdag
* tickets voor beurs + shows; deze tickets zijn een combi tussen de 2 bovenstaande

Iemand nog aanvullende tips :D ?
[/quote]

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:02

Jaime_ schreef:
Nog maar een keer het tip-lijstje, nu met aanvulling over het soort tickets dat je nodig hebt!

Jaime_ schreef:
Hier nog even wat handige tips (o.a. uit voorgaande Equitana-topics) op een rijtje, als geheugensteuntje maar ook als informatie voor mensen die dit keer voor het eerst gaan .

- Vanaf P10 gaan er pendelbussen naar Equitana, op deze parkeerplaats ben je er altijd van verzekerd dat je parkeerplek hebt, in de buurt van de Messe parkeren lukt alleen als je héél vroeg bent, en zelfs dan kan je soms pech hebben. Als je rechtstreeks naar P10 rijdt kom je voor zover ik weet ook niet in de Umweltzone, en heb je dus geen Umweltplakette (de beruchte sticker) nodig.

- Trek makkelijk en fijn lopend schoeisel aan, het grootste gedeelte van de dag loop of sta je. Bij de meeste ringen zijn geen zitplaatsen, alleen bij de hoofdring in hal 6 is een mooie tribune. (Uiteraard zijn er op andere plekken op de beurs ook plek om te zitten, maar je bent toch grotendeels aan het lopen en staan, en dan zijn fijne schoenen geen overbodige luxe) én oja! Je schoenen hoef je vooraf niet te poetsen, dat doen ze namelijk daar wel voor je :P Bij één van de zoveel magic-shoe-shine stands.

- Het is handig om voordat je naar Equitana gaat wat dingen van je paard op te meten, zo voorkom je teleurstellingen wanneer je thuis komt en het toch niet blijkt te passen, artikelen omruilen gaat lastig als je eenmaal thuis bent. Zo kun je bijvoorbeeld de lengte opnemen van je huidige goed passende tuig (bakstukken, lengte neusriem, frontriem etc.), dan weet je zeker dat je thuis komt met de juiste maat! Maten willen namelijk onderling nog weleens verschillen. Vergeet dan uiteraard niet je lijstje met maten (eventueel invoeren in je telefoon) en een meetlint mee te nemen.

- Over maten gesproken, in Duitsland gebruiken ze naast de maten "Full, cob, pony" ook nog andere namen voor de maat. Namelijk:
Shetty = shetlander
Pony = pony
Vollblut / kleinpferd = cob
Warmblut = full.

óf soms is de aanduiding met letters:

P1: Shet
P2: Pony
V: Vollblut (Cob)
W: Warmblut (Full)
WE: Warmblut extra (Extra Full)

Maten van dekjes worden in Duitsland vaak als volgt aangemerkt:
VS: Veelzijdigheidsdekje
VSD: VZH-dekje richting dressuur
DS: Dressuurdekje
SR: Springdekje
PVS: Pony veelzijdigheidsdekje
PD: Pony dressuurdekje

- Voor dekenmaten wordt in Duitsland soms de bovenmaat genomen, terwijl wij vaak uitgaan van de ondermaat. Het verschil in onder en bovenmaat is 50cm. Dus een dekenmaat 185 in Nederland kan daar heel goed 135 zijn. Een 195 is dan een 145 etc.

- Wil je springschoenen kopen? Neem dan 1 losse springschoen die goed past!! van huis mee, springschoen maten vallen per merk en soort ontzettend anders. Op Equitana verkopen ze écht duizenden soorten springschoenen in allerlei kleuren en motieven. Vooral ook in de westernhal is er veel keus aan springschoenen ;) Grote tip hierbij is vooral : Eerst goed rondkijken en dan pas kopen.

- Als je veel wilt kopen kan een trolley handig lijken, maar als je wil neuzen in hele drukke kleine stands is het juist handig als je niet veel bij je hebt aan tassen/trolley. Dan heb je ook gelijk je handen vrij.

- Het is (vooral in de shopping-hallen boven) goed warm! Kleed je dus niet te warm aan. In de hallen boven heb ik voorgaande keren met een shirtje met korte mouwen gelopen. In hal 6 (showring) kan het juist weer frisjes zijn. Dus mijn tip is een shirtje aandoen met daarover een vestje, vestje kan je namelijk makkelijk uitdoen en omknopen.

- De beurs is echt heel groot, het is daarom handig om de stand/locatie te noteren op bijvoorbeeld te plattegrond of de Equitana-app als je het later nog eens terug wilt vinden.

- Geef niet gelijk bij de eerste de beste stand al je geld uit, er is ontzettend veel aanbod en qua prijs kan het soms ook variëren. Helemaal als je langer dan 1 dag gaat is het de moeite waard om je eerst te oriënteren en daarna pas te gaan kopen (behalve als het een zeer exclusief artikel is natuurlijk).

- Op zoek naar een (bruin) tuig-onderdeel dat qua kleur bij je hoofdstel moet passen? Neem dan bijvoorbeeld je sperriempje mee voor de juiste kleur leer.

- Handig weetje: Sommige bedrijven hebben meerdere stands, zoals o.a. de Loesdau en Spooks.

- Vergeet niet van te voren je telefoon goed op te laden. (Helemaal niet als daarin je lijstjes en maattabelletjes staan!) Ook handig voor de Equitana-app :)

- Er is genoeg te eten verkrijgbaar, van wrap tot aan patat en vers fruit. Het is redelijk betaalbaar dus in principe is het niet nodig om zelf met eten te gaan sjouwen.

- Als je wil kan je ongeveer 50kg aan brochures verzamelen :) Neem dus alleen mee wat je echt interessant vind.

- Bij sommige voedings en verzorgings-stands kun je proefmonsters/voerstalen krijgen, soms tegen betaling van €1 a €2.

- Equitana is een beurs, geen outlet. Er zijn best leuke sale artikelen te vinden, vooral van vorige collecties zijn er leuke koopjes en er zijn ook wat leuke beursaanbiedingen. Daarnaast zijn er ook gewoon genoeg normaal geprijsde en dure/exclusieve artikelen.

- Hoofdzakelijk zijn er 3 soorten tickets:
* tickets die toegang geven tot de beurs; met deze tickets kun je tevens de demo's en shows zien in alle ringen (m.u.v. de grote avondshows)
* tickets voor de shows; deze tickets geven toegang tot de hoofdacts (avondshows) maar GEEN toegang tot de beurs overdag
* tickets voor beurs + shows; deze tickets zijn een combi tussen de 2 bovenstaande

Iemand nog aanvullende tips :D ?
[/quote]

Zo! Dat is een handige lijst! :j

Inhakend op de trolley tip, ik heb altijd een grote rugzak mee voor mijn aankopen. Dat is een stuk praktischer dan inderdaad losse tasjes of zo'n vreselijke trolley... je loopt andere mensen ook minder voor de voeten :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:11

Rugzak is voor mij af te raden wegens rug en nek problemen en met een trolley heb ik volgende dag veel minder tot geen pijn.

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:42

Marcella schreef:
Rugzak is voor mij af te raden wegens rug en nek problemen en met een trolley heb ik volgende dag veel minder tot geen pijn.

Dan kan ik me inderdaad voorstellen dat een trolley beter gaat.
Bij kleine krappe stands zie ik ook wel eens dat mensen hun trolley aan de zijkant 'parkeren' of even om de beurt naar binnen gaan, zodat je 'shop partner' even op de trolley kan passen :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:53

Ben alleen maar krappe stand ga ik gewoon niet naar binnen of ik moet iets zien liggen waar ik in geïnteresseerd ben, maar zorg dan vaak dat er geen waarde in zit. En heb een kleine trolley.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:00

Je koopt een mileusticker voor je auto, eenmalig. Die plak je dan rechtsvoor aan de binnenzijde op je raam.
moet je ooit een nieuw raam inlaten zetten ivm een scheur, moet je wel een nieuwe sticker aanschaffen.
Op P10 heb je dus geen sticker nodig, in de stad zelf wel.
Even via google kijken waar je de sticker kan kopen.
Wil soms in de prijs wel eens schelen, en ook met de snelheid van versturen.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:05

Mijn lijst wordt steeds kleiner hahah. Ik heb besloten om in september naar Amerika te gaan. Op een half uur rijden waar ik zit is een ruitersportzaak die sowieso mijn cap heeft (60 dollar) hahaha.
Nu maar hopen dat ik bij equitana slaag voor een nieuw hoofdstel, want in Amerika heb je niet echte mooie (Engels hoofdstel).

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:18

Ik ben ziek %) ...net op tijd :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 16:20

Cowgirl schreef:
Ik ben ziek %) ...net op tijd :D

beterschap!