Hij is vandaag opgehaald bij Gert, Het rijden ging daar erg goed. Daar is hij buiten en binnen gereden en langs de straat. Nu afwachten of het thuis ook zo goed gaat.
ben benieuwd hoe hij het thuis gaat doen.. krijg je nog nabegeleiding thuis van gert?? of moet je t vanaf nu echt weer zelf gaan doen?
fenja
Geplaatst: 30-04-13 21:54
Hele toppic gelezen. Naam van trainer zegt me niets. Echter ben ik van mening dat het paard wel heel erg achter de loodlijn loopt. Zoals anderen aangeven ben ik benieuwd hoe het straks zonder slof gaat en of het dier dan niet terug valt in het oude gedrag. Ook meende ik te zien dat er zowel met martigaal als met slof gereden wordt. Wat is hier de reden voor. Overigens kan het dier heerlijk bewegen. Echter voor mijn beeldvorming had het er fijner uit gezien wanneer de slof losser zat. Of in ieder geval op sommige momenten niet strak vastgepakt was de hele tijd.
Heb je echt het hele topic gelezen Fenja, vanaf het begin? Dat kan ik me haast niet voorstellen.
romancehorse
Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-13 22:06
Er is ook zonder hulpteugels gereden in een later stadium. Het is puur voor veiligheid en hulp voor de ruiter. Voordat we naar gert gingen , werd hij ook zonder bereden.
Punz
Geplaatst: 30-04-13 22:07
Fenja: de naam van de trainer zegt je niets? Maar even googelen dan op het verhaal achter De Sjiem ( Jeroen Dubbeldam, Olympisch goud....)
On topic: Ben zeer benieuwd hoe het nu thuis zal gaan. Gaat vast goedkomen! Houdt je ons op de hoogte TS?
Ach Fenja, ik denk dat je er zonder slof in 2,5 nena seconden had afgelegen. Denk dat t wel n goede beslissing is geweest. Ennuh, misschien, heel misschien hoor, heeft de meneer in kwestie het wel eens een of twee keer eerder gedaan? Wat denk jij riagr?
Denk inderdaad dat het niet zo heel belangrijk is dat het paard achter de loodlijn loopt op de foto, film. Volgens mij gaat het hier om een paard corrigerend rijden...
Nou fenja, op ongeveer zes minuten op het filmpje loopt het paard toch echt aan de lange (losse) teugel. Aan het begin zit er niet eens een slofteugel aan. Die komt pas later, als Gert het paard al tien minuten heeft gereden.
Fijn om te lezen dat het zo goed gaat en dat hij naar huis toe is. Heel veel succes en plezier nog met jullie paard. Gaat vast goed komen, jullie zijn in ieder geval op de goede weg en weten nu waar het probleem zit en hoe dit op te lossen. Blijft een gaaf beest!
Heeft neiging om ook op Fenja in te gaan, maar daar is geloof ik inmiddels alles al over gezegd.
Fijn dat jullie je iig paard nu weer thuis hebben staan, ga mee met de vraag of er nog afspraken zijn gemaakt om terug te komen of dat je je pas meldt als het thuis niet goed gaat.
rien10
Geplaatst: 01-05-13 21:13
Ik blijf het een kwijl-gaaf-dier vinden. Oef, wat een lekkertje. Hetgeen volkomen off-topic is. Maar wel waar ha ha.