KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lemanthia

Re: KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:40

fijn dat je tevreden bent.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:08

Lrtj gelukkig een tevreden gevoel!
Wat waren je punten? en wanneer ga je weer?

Martine haha ja dat zeg je goed not amused!
Was ook blij dat de les klaar was, was ook echt een pittig uur!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:26

175 dus dat is erg netjes voor de eerste keer

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:31

Het was maat 1 proef want het was onderling in april ga ik ws mee doen aan de lingewaardcup.

liesie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:46

helaas damens, ik kan het allemaal niet meer bijhouden :P
mocht jullie weer een vraag of ding hebben over onze instructieweek
zoals de kelding etc. stuur mij anders dan even een pb'tje :9

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:49

Doen we

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:50

Wat goed Laura, nette punten ook ondanks je spanning!

En Franca de rug van Mexx ziet er inderdaad beter uit.

mijn wollie bollie geniet lekker van de sneeuw, ik hoop dat het over 2 weken allemaal weg is. Dat er gewoon weer lekker gereden kan worden.

Denise_billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:11

Soms gaat het idd wel wat te snel ja haha... Soms kan ik het ook niet bijhouden hoor op me telefoon haha

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:01

@ Irtj: wat fijn dat je onderlinge goed is gegaan :)

@ Manny: balen dat de wegen bij je zo slecht begaanbaar zijn. Gefeliciteerd met je huisje! :) Het gaat over 3 dagen dooien *\o/*

@ Mariz: enerverend lesje gehad zo te lezen haha! Maar daar doe je het wel voor :D

@ Sofie: succes met je toetsen e.d.

Fijn dat jullie ook goed verschil zien bij Mexx :)

Ik wil graag er wat achtergrondinformatie bij vertellen. Begin oktober waren we van stal verhuisd, daarvoor kreeg ik les van een klassieke instructrice, maar omdat ze geen instructie systeem heeft kon ze niet mee komen. Dat is namelijk verplicht op die stal. Mexx was van stress in de eerste week daar nogal veel afgevallen, daarna werd ie de rust zelve en begon ie weer bij te komen. Vandaar dat ie op de eerste foto nog wat dunnetjes is. Omdat ik zonder instructie zat, rommelde ik eerst zelf nog wat aan maar nadat hij weer zo scheef was geworden dat hij bijna kreupel liep, dat kon zo niet langer :n toen zijn we begonnen met lessen bij Maarten van Stek (coach MacRider team). Ik was compleet lamgeslagen haha, alles wat ik wist van paardrijden moest ik snel vergeten en alles weer vanaf het begin af aan leren en opbouwen. Ik heb nog flink wat afgezwoegd de eerste lessen, Mexx was namelijk vreselijk tegen het been en dat moest er eerst eens uit. Zo heb ik de lessen van Maarten erg genoten en vooral ontzéttend veel geleerd :) ook Mexx gaat echt steeds beter, en tot de dag van vandaag krijgt ie elke keer weer meer plezier in het werken in de bak. Echt bijzonder want hij heeft in het begin 2 jaar geleden echt als een enorme zuurpruim de bak rond gelopen.. :') het tegen het been is er zowat uit nu, de reactie zijn we nu nog aan het verscherpen.
Omdat we begin december weer terug zijn gegaan naar onze oude stalling heb ik even rustiger aan gedaan, mede vanwege het weer maar ook omdat Maarten niet op locatie komt. Na de aankoop van het nieuwe zadel ben ik op zoek gegaan naar een leerlinge van Maarten om les van te krijgen, dat is gelukt. Volgende week heb ik van haar m'n eerste proefles. Wel ben ik dus vorige week en vandaag naar Maarten toe gegaan met Mexx :) en dat blijft genieten.
Vind het dan ook zo gaaf om dan nu zo het verschil in bespiering te zien van het begin af van lessen bij Maarten (eerste foto was sinds ongeveer 4 weken in training, dus dan 'hoor' je in principe ook nog niet veel verschil te zien).

Vandaag dus echt weer súper fijn gereden :D Mexx was eigenlijk van begin tot eind vrij stabiel in de aanleuning, leuk schakelwerk gedaan, overgangen geoefend, wisselen van hals-hoofdhouding, rechtstellen in galop (hij gooit linksom z'n kont van de hoefslag) en stelling/buiging. Ik hoop dat de proefles ook goed gaat bevallen! :)
Er zijn wel wat foto's gemaakt maar weet nog niet of die gelukt zijn.

Zo dat was een heel verhaal hihi..

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:13

Zooowww....
Myour dat is een heel verhaal! :D
Heerlijk is dat he een instructeur waar het zo bij klikt!
Waar je ziet dat je paard en jij vooruit gaat en dat je je ontwikkeld!
Mag ik vragen waarom je weer naar je oude stal bent verhuisd?

Lrtj 175 is zeker netjes! Op naar de volgende!

Manny vervelend he die sneeuw, bah...

Vind het hier nog aardig rustig moet ik zeggen, haha :D

Heb ook nog een verhaal!
Vandaag paardenvrij dagje, kwam bij me mams en hallo Banjer, uh waar is Misty?
Tja al sinds gister morgen weg...
Ik.... echt... me hart zat.... ergens in me keel.... Me mams kreeg de dierenasiel niet te pakken, is pas om half 2 open.
Hadden met de hele club al lopen zoeken, piep balletje mee enz..
Dus hondje Misty hele nacht buiten met min graden koude.... Ze is van 2000, dus bijna 13 al...
Uiteindelijk was het tijd, dus ik met een goede vriend naar het asiel, ze wisten meteen, ow die oude hond met die bulten?
Ze heeft 2 bulten op haar heupen, heb ik vorig jaar laten testen was niets kwaadaardigs gewoon ouderdomsvetjes.
Echt was zo blij! Ze was iniedergeval veilig!
Nou bleek dus... was ze naar ons oude adres gelopen!
Halster touw uit de auto, 69 euro afgetikt :') hup hond mee *een hele blije hond* :):) en naar huis, hele weg heeft ze gejankt en thuis was ze nog hyper!
Gezegt dat ze heel stout was en dat we heel blij waren dat ze weer terug was, ging ze lekker slapen.
Banjer was ook blij, die snapte al niets van de hele situatie :(:)
Even een paar foto's van een tijdje geleden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Echt wat was ik geschrokken! Beest is je hele leven al bij je, al woon je op een geven moment niet eens meer thuis, ben echt blij met de goede afloop! Minder met de rekening haha :P

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:27

Wat fijn dat je van het rijden kan genieten. En het is inderdaad een heerlijk gevoel als je de juiste instructeur heb.
Super dat je hondje te recht is :D wel jammer van het prijskaartje, maar gelukkig heeft hij wel lekker wstm binnen gezeten.

Denise_billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:39

Jammer dat je oude instructeur niet meer kan komen. Ik hoop dat die andere net zo lekker voegd als die oude.. :)
Gelukkig hebben jullie haar gevonden!:D is idd al een mooie leeftijd! Das ff schrikken..
Die - gragens mogen wel weg gaan.. Ze voorspellen voor maandag weer sneeuw!:| bah.. Over een week zou ik voor t eerst onderling gaan starten met sara.. Maar kan ik beter afzeggen denk ik..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:18

Neeeeeeeeee niet nog meer sneeuw.....

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:33

Maandag sneeuw? Het wordt 6 graden boven nul hoor :P

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:02

Irtj_ gefeliciteerd! Netjes hoor, en succes de volgende keer! :D
Myour, wat fijn dat je zo vooruit bent gegaan, en een goede instructeur hebt! Genieten is dat hè? :) ik hoop dat je proefles ook fijn gaat!
Mariz, oh dat is wel schrikken ja! Gelukkig is hij weer veilig thuis bij z'n vriendje!!
Ennne Denise.. Hier gaat het van af zondag weer dooien hoor! 6/7 graden boven nul!

Ik heb gister een zware les gehad :') poeh moest hard werken! King heeft soms wel is met aanspringen dat hij een bok geeft, hup opnieuw moet ik dan. Duurt altijd weer even voor ik galoppeer want hij wil dan graag altijd hard en weer aangalopperen. Daar wordt je soms wel zat van hoor :Y) maaar hij heeft zich verder keurig gedragen! De aanleuning wordt steeds beter en mijn instructrice zei dat we met sprongen vooruit gaan! Jippie!! *\o/* ben zo trots op mijn kleine grote vent, nog maar 5 maand onder het zadel!
Ennn ik heb nog iets leuks te vertellen.. Weet eigenlijk niet of het al wel kan, en weet ook helemaaaal niet of het wel doorgaat. Maar mijn vader heeft gister het aanbod gekregen van de manege eigenaresse (de moeder van mijn instructrice) om haar oude paard over te nemen. Hij heeft een goed huis nodig en verkopen wil ze niet.. Dus hij vind dat ook heel leuk, maar moet het nog wel goed overleggen. Het wordt dan toch weer 150 in de maand erbij. Ik heb al aangegeven om mee te betalen aan de stalling van King. Geen idee wanneer hij het er over gaat hebben.. Maar we zullen zien! :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:22

Wat fijn dat je les goed ging en wat leuk dat er nog een paardje bij komt misschien.
Ik zit op het moment bij de dokter mij neus heeft een druk die er niet vanaf wil. En dat is vrij vervelend want als ik nies doet het pijn en ik voel mijn loopneus niet.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:11

@SRY: lieve foto van jou en Cavella :) Leuk dat je naar Egypte gaat!
@lrtj_: leuke sneeuwsnor heeft Pim :D En fijn dat je proefje redelijk ging. Wat zei de dokter over je neus?
@Myour: leuke foto's van Mexx, vind dat hij er goed uit ziet :j Mooi dat het rijden zo goed gaat.
@mariz: klinkt als een vermoeiende les :P Kan me voorstellen dat je ontzettend bent geschrokken! Gelukkig is ze weer thuis :)
@flooredking: lekkere les gereden zo te horen en super leuk dat jullie misschien een paard er bij nemen! En is dat stalling bij jullie maar €150,- :oo Hier betaal je minstens het dubbele...

Hoi!
Heb het een beetje druk deze week, heb volgende week SE week :+
Was vandaag gelukkig vroeg uit, dus ben nu lekker klaar met leren :D

Hoe is het met jullie?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:37

Zwaar gekneust misschien een scheurtje maar is nu lastig te zeggen,
Als de druk er volgende week nog niet af is dan moet ik foto's maken.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:13

Zo, nu even op de rest ook reageren :)

@ Mariz: om eerst antwoord te geven op je vraag: ik had enorme heimwee naar de sfeer van m'n oude stal. Bij de luxere stonden we verder super maar dat is toch anders. Veel mensen komen om hun paard te rijden en gaan daarna weer weg. Ik was er dan ook vaak alleen. En eigenlijk was het toch ook wat buiten m'n budget, nu werk ik een jaar (jaartje tussenuit van m'n studie) dus nu verdien ik wel genoeg maar ik had er anders alles om moeten laten als ik weer ga studeren in september. Dat was het me ook niet waard.

Wat enorm schrikken zeg, hondje weg! Wat fijn dat jullie haar toch zo snel weer hebben weten terug te vinden :) superschattige foto's zo de hondjes bij elkaar.

@ Denise: ja ik hoop het ook erg, nog even afwachten :)

@ flooredking: wat fijn zo'n mooi compliment van je instructrice :) en dat je zo lekker gelest hebt. Spannend hoor wellicht straks nog een paardje erbij.

@ Sofie: dank je wel :) lekker hoor vroeg klaar zijn en verder niets aan je hoofd na het leren.

@ Irtj: jeetje zeg krijgt het zo nog een staartje ook, hopen dat er geen scheurtje in zit.

Heb vanochtend gewerkt en daarna met Mexx buitenritje gemaakt van een uurtje. Was eerst bang dat het net aan zou worden met het donker worden maar was ruim op tijd terug := toch sneller dan ik dacht. Heb wel gelachen om die sukkel hoor, bussen en ander groot verkeer zeer dichtbij kijkt ie niet van op, maar een kartonnen doosje langs een weggetje :oo -O- dat wel WELLL lévensgevaarlijk! Of een tasje in de berm! :')

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:15

Ik heb geprobeerd zo goed mogelijk bij te lezen, sorry als mijn antwoorden vaag overkomen haha, heb nu op zo'n 7 paginas gereageerd.

Irtj; nog vervelend zeg, van het raken en doorrijden zonder sorry.. en als je al vaker aangeeft dat ze meer afstand moet houden moet ze niet zeuren en leuke sneeuwfotos, nog gefeliciteerd met je punten en hopelijk is het niks ernstigs met je neus!
Sizzy: Fijn dat het grondwerk goed gaat :)
flooredking: anders eens goed overleggen met de mensen of ze niet nog een keer extra kunnen uitmesten? en ah, een grote bak lijkt me heerlijk! -Fijn dat je les goed ging, en je mag zeker trots zijn! en spannend of je het andere paardje ook erbij krijgt!
myour: Leuke foto's! en fijn is dat he, als je ook echt verschil ziet in zn besiering :) -heel verhaal, maar fijn dat je nu iemand hebt gevonden die je ook echt goed les geeft.
Manny: Gefeliciteerd! hoe voelt het om nu officieel bezitster te zijn van een huis :D?
Mariska: hard gelest dus haha! -oef, dat is schrikken.. gelukkig hebben jullie haar nog snel terug gevonden!
Soraya: Mooie foto van jou en Cavella! en wat vervelend van Cavella.. is dat nog steeds van het verkeerd neerkomen bij het springen?

Ik had vanmiddag ook les en m'n vriend heeft een paar foto's gemaakt.. Ponylief heeft 1,5 jaar bijna niks hoeven doen en werd a la 'lang leve de lol' op gereden.. z'n ontspanning is dus ver te zoeken, maar na een half jaar lessen begint het eindelijk een beetje op gang te komen! Hij houd zich in het begin zo ontzettend vast, en dan het laatste kwartier loopt ie altijd heerlijk ontspannen, nu moet hij nog de link gaan leggen van 'Als ik ontspannen loop is het voor mij en Denice lekkerder rijden'

foto's zijn overigens geen superkwaliteit, maar je krijgt een idee erdoor haha.

Zo rijden we dus rond in het begin, ontzettend veel spanning, supersnel afgeleid, traag aan het been etc.
https://chtdzg.dm1.livefilestore.com/y1 ... jpg?psid=1

en dan ziet ie het licht, en gaat ie ontspannen:

en dan kan ik hem een beetje oppakken:

en stiekem zelfs nog een beetje verruimen:

We hebben echt nog een lange weg te gaan, ik moet leren mijn handen bij elkaar te houden en mn benen wat stiller te houden, en hij moet zich echt gaan leren ontspannen.. Maar gelukkig zijn we met paardrijden nooit uitgeleerd! :P

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 07:55

:wave: paar lange dagen gehad. Had een training van mijn werk in Brussel, is altijd weer pittig :D

Fijn dat je een goed gereden hebt lrtj.

Mariz, dat is schrikken! Gelukkig is ze weer terecht!

Myour, heel verhaal :D wat fijn dat het zo goed gaat met jullie nu

Denice; je moet maar zo zien: soms ziet hij iig al even 'het licht' :j dat wordt steeds beter en beter!

Ik vanavond ook weer lekker naar gadget, heb hem 3 dagen niet gezien dus ivm de Brussel-trip.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 09:38

Hoe ging het met hem?
Ik word nu pas wakker ik had echt een slaap te kort. Ik ga zo lekker naar pim even kijken hoe druk het op stal is.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:50

@lrtj_: dat klinkt niet fijn. Hoop dat de pijn en de druk snel over gaan!
@Myour: stel dat zo'n kartonnen doosje je op eet, levensgevaarlijk :oo :D
@Denicee_x: vind het er al netjes en ontspannen uit zien :j
@Sizzy: veel plezier bij Gadget :)

Hoi :wave:

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:27

@ Myour : Leuke foto’s! En hij is echt vooruit gegaan in die paar maandjes. Wat een verhaal, maar is fijn als het je een goed gevoel geeft en dat je merkt dat jullie vooruit gaan. Bij een buitenrit blijven ze je altijd weer verrassen.
@ Manny : Proficiat met jullie huisje!
@ mariz : Haha leuk he die lessen als je dan opeens aan het werk wordt gezet :P Wat een geluk dat het hondje weer terug is en dat hij niks mankeert.
@ _Sofie : Succes met je toetsen.
@ lrtj_ : Goed dat het goed ging en mooie punten voor een eerste keer. Oeh toch wat er aan over gehouden dus.
@ flooredking : Fijn dat je les goed ging en hopen dat je snel kan aanspringen in galop zonder een bok. Leuk een paardje erbij.
@ Denicee_x : Leuke foto’s. Ontspanning komt op een gegeven moment. Moet snel eens komen kijken. Ja helaas toch iets opgelopen met die sprong. De hele week dressuur gereden, niks aan de hand. Ging die zondag erop weer de springles in en ze begon opeens heel raar te doen met springen en ze kwam opeens heel verkeerd neer. Hebben even afgewacht maar ze had een dik, warm been dat niet weg ging. Toch laten nakijken en het zit tegen een peesblessure aan. Ze heeft ontstekingsremmers, zwelling is weg maar er zit nu wel een bult die harder wordt. En ze is heel erg chagerijnig en vals zelfs. Volgende week zaterdag zijn de 2 weken om en dan mag ik van de dierenarts er weer op en kijken/voelen hoe ze loopt. Dan nog niet goed, foto’s laten maken.

Hoop dat het snel gaat dooien, heb het nu wel gehad met de kou en het ijs. Heb het afgelopen week ook weer druk gehad. Elke dag werken en ’s avonds naar de manege. Beetje gelopen met Cavella en gepoetst en het paard van een vriendin gereden. Is een schimmel van ongeveer 1.60m gok ik, gooit hoog op, is smal. Dat is toch even wennen als je van een brede, kleine haflinger afkomt haha.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:35

Morgen gaat het dooien :D
Hoe is het met Cavella?