Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:46

moonforever schreef:
Marika: Ik kon niet met bit rijden vanwege wond in ze mond door bit ofzo....???
Hij heeft nog nooit zo ontspannen gelopen en nog nooit zo moe normaal had die zoveel engerie over na rijden en dribbelen altijd.. en nu met lange teugel Bitloos zelfs buite gereden en heerlijk in de bak dan kies ik voor zijn geluk want hier geniet die meer van dan de wedstrijden & Dressuur

Ik snap hem, ergens wel jammer maar plezier houden is toch wel het aller belangrijkst! Zowel voor jou als voor je paardje.. :j
Je hebt inderdaad wel bitloos wedstrijden maar die zijn er nog lang niet zoveel, lastig om die in de buurt te vinden volgens mij.

Snowylover wauw wat een prachtig dier!! Welkom! :D

DromenLies hier net zo met de 27e, gaan dan debuteren, maar kan bar weinig qua training nu, beetje stap ritje en heel misschien als de bak vandaag er goed genoeg bij ligt dat we een drafje kunnen doen. Maar echt fanatiek eraan word hem niet, wil wel heel graag gewoon gaan die dag maar als ik eerlijk ben heb je er eigenlijk ook weinig aan wanneer je amper getraint hebt, hoewel het natuurlijk wel weer goed voor de ervaring is.

FairLady en hoe ga ik jou herkennen dan? :P
Wel lastig inderdaad, zadel waar je zelf niet in kan zitten maar perfect ligt, maar zo te lezen is dat nu helemaal opgelost! :) Het aftellen naar je nieuwe zadel kan beginnen.. :)

Leuke foto's madelein, vind het er zo van de fotos niet slecht uit zien. Wel jammer dat ze zo wazig zijn..

Cor gefeliciteerd!! Super punten zeg en foto ziet er ook zeker niet slecht uit! :D

Ik wissel wijken overigens ook heel erg af van elkaar, ga er tal variaties op verzinnen zodat ie leert te 'wachten' en niet zelf al vooruit gaat denken en doen.

Ruiterfitheid, hot item! Ik zit zelf nog vol aan de studie, nu met stage erbij lange dagen, rijd dan nog paarden in en daarna rijd ik m'n eigen dan nog. Ben blij als ik 's avonds om half 11 op de bank kan ploffen, dus echt veel aan ruiterfitheid buiten het paardrijden om doen red ik gewoon niet hoewel ik het wel zou willen. Overigens heb ik 1 avondje 'vrij' in de avond en probeer dan altijd te gaan zwemmen. :)

Overigens vraag ik ook om bevestiging bij het opsturen van dat formulier, weet ik het zeker dat ie goed overgekomen is en weet ik ook of ik op de lijst sta ja of nee. Heb tot nu toe ook netjes van alles bevestiging terug gehad, eentje dan dat ik helaas niet op de lijst sta maar wachtlijst dus dat is nog even afwachten. ;)

En super bedankt voor de reacties op mijn outfit!! :D Vind hem zelf toch wel erg gewaagd, maar ook wel super gaaf staan haha!

FairLady_

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:08

marinke,
ik heb op mijn dekje een ford tegen met daaronder een gouden adelaar. als ik nog niet op het paard zit heb ik dat zelfde logo ook op mijn jas.

wijken doe ik veel afwisselen ook in tempo. maar schoudervoor etc neem ik ook al mee, meer voor de gedragenheid en voor mijn paard bezig te houden.

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:25

Met wijken en achterwaarts zijn wij nog niet bezig.
Zijn nu aan het werken aan het sluiten en verruimen in de galop en hem niet zo op zijn kop te laten lopen.

Ga morgen waarschijnlijk een lijntje springen, zal eens kijken of iemand kan filmen.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:36

marinke, ik zie juist de startlijst op internet staan, misschien kan jij je ook naar de 2e groep laten verplaatsen. want op jouw tijd ben ik er nog niet ;)
maar misschien kennen wij elkaar al wel, we zijn namelijk lid van de zelfde vereniging, welke dag les jij?

ulaantje, springen worden ze lekker handig van. mijn vriend spring die van mij wel is. lijntjes heb ik nog niet gedaan.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:49

Klinkt bekend, Sharona :) Inderdaad veel variëren, zoals Marinke al zegt :)

Springen doe ik voorlopig niet onder het zadel. Ik ben er zelf trouwens ook niet zo handig mee en ik heb er weinig ervaring mee :)

Plaatje van gister:

Afbeelding

Poging tot pasje schoudervoor:

http://5.media.hyves-static.net/1528204 ... 04844.jpeg

Sorry voor de kwaliteit :+

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:53

FairLady_ schreef:
marinke, ik zie juist de startlijst op internet staan, misschien kan jij je ook naar de 2e groep laten verplaatsen. want op jouw tijd ben ik er nog niet ;)
maar misschien kennen wij elkaar al wel, we zijn namelijk lid van de zelfde vereniging, welke dag les jij?

ulaantje, springen worden ze lekker handig van. mijn vriend spring die van mij wel is. lijntjes heb ik nog niet gedaan.

Die zijn op tijd met de lijst zeg! :)
Pff, zie dat ik ook gigantisch vroeg mag, daar word ik niet vrolijk van. Tijd dat ik weg ga van stal dan is er bv. ook nog niet gevoerd.. :\

Ga er even een mailtje aan wagen, zie trouwens dat Christa (uit dit topic) ook in de 2e groep rijd! Mini meeting... :P

Ja ben inderdaad ook lid van de Paltheruiters, alleen helaas geen wekelijks vervoer (zelf geen E en zelf ook geen eigen trailer) dus dan moet ik met iemand mee liften maar stalgenootjes die ook bij Haarle zitten hebben maar 1,5 paards trailer. ;(

Welke dag les jij dan? Kan altijd een keertje komen kijken op de club natuurlijk! Ken er wel meer van Haarle (voorheen bij de pony's wel wekelijks gelest, zat toen bij Eline & Eline, Lindy, Majolein enzo in de les, maandagavond van Emmy was dat nog). Ga ik nu lessen zou het waarschijnlijk de woensdagavond of donderdagavond worden. ;)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:58

Wat een machtige galop al Yelly!! :D

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:11

Inderdaad, ziet er prachtig uit!!
Ik ben ook nog niet echt bezig met wijken en achterwaarts. Wel met goed rechtmaken, want op de rechterhand wil hij nog wel is met zijn billen naar binnen lopen. Ik wil wel wat gaan beginnen met wijken. Hij reageert alleen nog niet heel fijn op mijn (vooral) binnenbeen, als ik hem dus wat naar binnen duw. Ook mag er aan de galop nog wel wat gebeuren. Hij moet iets meer wachten met aanspringen en vooral rustig blijven in de galop. Hij wil graag hard :=

Ook als ik een keer heb aangesprongen, en hij gaat fout of valt eruit, gaat hij in elke hoek hard lopen. Hij wil wel graag, haha!

Nou rijd ik niet veel, maar 2/3 in de week. Maar opzich hoeft het nog niet heel veel meer.. Hij is nog geen 4.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:13

Ik ben blij als ze gewoon braaf, gecontroleerd rondloopt in 3 gangen en niet flipt, bokt, springt of schrikt.
De rest komt nog wel. :')

CvDartel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:36

Marinke: Inderdaad een mini-meeting! Leukleuk!!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:47

Ziet er netjes uit Yelly

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:35

Wauw dat ziet er al goed uit yelly!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:24

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:36

Suzanne F. schreef:
Ik ben blij als ze gewoon braaf, gecontroleerd rondloopt in 3 gangen en niet flipt, bokt, springt of schrikt.

Me 2, niet onder me uit loopt.. Vooral die galop is hier nog erg lastig om mooi bij me te blijven :o

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:33

Bedankt voor de leuke reacties :) Aan de galop valt nog wel het nodige te sleutelen hoor, ze wil nogal graag hard en groot galopperen :D Ook met aanspringen gaat ze graag groot af, vooral als ik mijn hulp net niet subtiel genoeg geef :+ Het is erg wisselend, sommige dagen gaat het al aardig goed en kan ik haar netjes onder me laten galopperen, andere dagen klettert ze nog een beetje onder me vandaan :+ Als ze fijn galoppeert, kan ik haar ook wel makkelijk met haar neus op kniehoogte laten galopperen (rond uitschuiven), terwijl ze wel genoeg sprong blijft behouden, dus dat is wel fijn :)

Dat is sowieso altijd fijn, Suzanne :D In het begin was ik al blij als ik veilig kon opstappen :+

Leuk om te zien, Madelein.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 13:09

Poeh wat gaan jullie hard zeg. Nou hier debuut uitgesteld wedstrijd voor dit weekend afgfelast ivm de sneeuw en daardoor te veel afmeldingen :(

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:24

hier is de boel ook afgelast...

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:41

jes_sam schreef:
Suzanne F. schreef:

Me 2, niet onder me uit loopt.. Vooral die galop is hier nog erg lastig om mooi bij me te blijven :o

Sluit ik me bij aan! Morgen een proefgerichte clinic, heb er zin in! Zal dan even een foto plaatsen!
Gaat wel erg hard hier, zie mooi foto's en filmpjes voorbij komen!

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:52

Net weer gereden nadat ze sinds maandag hadf stil gestaan omdat ik was gevallen met de fiets en een dikke knie had :+ Ze was erg frisjes natuurlijk, toen heb ik net zolang rond gestapt tot ze mooi bij me kwamm en niet over haar tempo liep. Toen ze dat deed een paar heerlijke rondjes gedraafd! Heel mooi bij me blijven en toen vond ik het wel weer genoeg :D
Al komt er waarschijnlijk geen start kaart en B debuut met Dieke en mij... Toch blijf ik gezellig mee lezen en af en toe is reageren! (Ze is namelijk voor de verkoop.) Maar we zullen zien :)

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:01

Ik heb mijn startkaart aangevraagd *\o/*
Half februari waarschijnlijk starten samen met een stalgenootje. Allebei voor het eerst met onze jonge paardjes.
Heb afgelopen maandag lekker een buitenritje gemaakt. Ze was de braafste er af tussen al die oudere paarden. Heerlijk een uurtje gestapt. Dinsdag ook maar gestapt alleen dan in de bak. Halthouden geoefend en veel slangenvoltes gereden. Woensdag had ik les in de binnenbak. Dit ging echt super! Vandaar dat ik de volgende dag mijn startkaart gelijk maag heb aangevraagd.
De lesgeefster kon niet geloven dat ze nog maar 4 jaar was :# en dat ik er nog niet mee gestart had.
Donderdag had ze een dagje vrij en vandaag weer gestapt en gedraafd. Goed scherp aan de hulpen gezet en dit ging ook heel goed. Dus kom maar op met de wedstrijdjes. (alleen het weer moet nog even beter worden...)

Ik zal binnenkort een paar foto's uploaden

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:30

Ik had vandaag een lijntje gesprongen met mn jonkie.
Hij vond het heel leuk maar snapte er niks van :+

Er is een klein filmpje maar wel heel onduidelijk, zal hem morgen proberen te plaatsen.
Ik heb nog geen startpas aangevraagd, weet ook nog niet wanneer ik dat ga doen.
Heb al 3 paarden voor wedstrijden dus heb eigk ook geen haast.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 01:00

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 10:00

Ik kan de foto's niet bekijken ;) staan denk ik afgeschermd op facebook

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 10:26

Gaat vanmiddag proberen aan te passen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 10:34

Ik kan ze helaas ook niet zien Tita en als je nou op de foto gaat staan en dan rechtermuisknop en dan afbeeldingslocatie kopieren?

CvDartel89 schreef:
Marinke: Inderdaad een mini-meeting! Leukleuk!!

Gaat helemaal goed komen! Ik moet nu een uur eerder als jullie en jullie rijden direct achter elkaar.. :P