KNHS instructieweek voor paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:53

Wat eigen voer meenemen is wel slim, er waren paarden die aten het voer van daar niet!

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:59

Die van mij staat wel op (erg) veel hooi in de winter, in de zomer wat minder maar dan lopen ze hier de hele dag buiten. Dat word dus een oplossing bedenken om meer mee te kunnen nemen. Ja inderdaad, misschien is er wel iemand waar ik dan een baaltje bij in de trailer kan leggen, dat zie ik dan wel weer.

Oke, die van mij is gelukkig wel makkelijk met eten. die eet vrijwel alles wel, maar je zou daar maar zijn zonder eigen voer en dat hij/zij het dan niet wil eten.

Bente_11

Re: KNHS instructieweek voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:00

Dus het is ook gewoon mogelijk eigen voer mee te nemen en word dat dan ook gevoerd want mijn paard heeft een speciaal suikerloos dieet..

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:01

Ja dat kan, je kunt het dan voor de stal klaarzetten. Volgens mij willen ze het dan wel in doosjes hebben, dus niet je hele voerkist ;)

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:05

Simyo schreef:
Martine, oke bedankt voor je antwoord! Dat is wel fijn! Wat voeren de meesten mensen daar gemiddeld? wel wat meer als normaal lijkt me of niet?

Extra betalen voor hooi, dat gaan mijn ouders nooit doen, wij halen het hooi van eigen land af, dus dan neem ik wel een extra baaltje mee! Alleen kun je dat daar ook ergens kwijt? want ik heb daar geen trailer staan waar ik spullen in kan leggen.

Tsja goeie vraag! Ik liet dit jaar 1/4 brok en 1/4 granen geven per keer, dus ongeveer 1,5 kg per dag. (Dácht ik hoor!) Wel meer dan ik thuis voerde. Maar ik heb maar een haf die weinig nodig heeft ;) das weer anders dan een kwpn er van 1,75! ;)
Je kan 3x krachtvoer laten geven en standaard 2x hooi +1x extra
Laatst bijgewerkt door Martine_Levi op 26-11-12 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:07

Ik deed 0.75 + 0.5 +0.75 kg sportmuesli. Dus ook (ruim) meer dan thuis :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:10

Mijn haffie kreeg 's ochtends en 's avonds 1/4 en 's middags 1/2. Halverwege de week heb ik dat opgehoogd naar 1/2 bij alle voerbeurten. Voerde haar dan nog komkommers en wat appels bij en ze heeft nog een paar keer 1/4 brok van een vriendinnetje gehad. Ze kreeg geen extra hooi en ga daar ook zeker niet extra voor betalen. Als ik denk dat het nodig is, dan neem ik wel een eigen baaltje mee inderdaad. Kan ik mooi in de trailer bewaren.

Thuis krijgt ze 's ochtends iets minder dan 1/4 brok, een bak hooi en daarna gaat ze het land op. 's Avonds hetzelfde nadat ze van het land komt. Heel anders dus en ik was bang dat het niet goed zou gaan. Dat ze erg moest wennen aan de verandering van het voer, maar het ging erg goed!

Ze stond op 1 avond iets te flemen (van de buikpijn denk ik) maar verder heeft ze er geen last van gehad.
Laatst bijgewerkt door Fee_ op 26-11-12 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Simyo

Die van mij staat nu al op 2,5 kg per dag (verdeeld over 2 keer), loopt 6 dagen in de week waarvan meestal 1x concours per 2 weken. Iedere week springen, dus vrij intensief.
Is inderdaad wel een KWPN'er van bijna 1.70!
Dan zie ik dan wel wat ik eventueel extra voer.

Bente_11

MartineC1711 schreef:
Ja dat kan, je kunt het dan voor de stal klaarzetten. Volgens mij willen ze het dan wel in doosjes hebben, dus niet je hele voerkist ;)

okee mooizo!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:20

tsjee dat ze daar dan zo weinig hooi voeren..
ik weet nog niet of ik de beschikking heb over een trailer om baaltje in te zetten anders kijk ik tegen die tijd wel heel lief na iemand op bokt :P
(zetten jullie die er dan de heenweg ook al voor in de trailer of hoe doen jullie dat? (wel vastzetten natuurlijk)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:22

Ik heb ziezo geen trailer, dan maar paar dagen minder hooi, ;)

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:23

Als ik ga laat ik de trailer daar sowieso staan.
Kunnen er wel een paar baaltjes in!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:28

Ach het is ook maar een weekje idd! ;)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:29

Ja dan heeft die maar wat minder te eten kwa hooi, eet die maar wat stro!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:31

Tjonge, jammer dat ze zo weinig hooi voeren.. Mijne is groot + vreetzak dus dat word dan extra betalen, of eigen meenemen. Maar eigen baaltje hooi meenemen word voor mij lastig denk ik, aangezien wij groooooooote balen hebben en ik ga wss met een gehuurde trailer. :=

Hoe zit 't eigenlijk met voeren/uitmesten/vegen? Word dat gedaan, of moet je zelf ook iets doen? Niet om lui te klinken ofzo, maar ik vind 't prijzig zat dus ik hoop stiekem wel dat 't all in is. :D

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:32

MartineC1711 schreef:

Ik raad wel aan om het inderdaad zelf al in bakjes te doen. Het gaat helaas vaak fout met voertonnen.
Dan word TOCH het voer van de KNHS gevoerd, met als gevolg dat ik zieke en extreem hete pony's heb meegemaakt.
En dat is echt NIET grappig!

De hoeveelheid hooi kan je ook zelf aangeven.
Als je niets zegt krijgen ze 1 plak, zeg je "extra" dan krijgen ze er 2 :j
Hoe komen jullie er bij dat je extra zou moeten betalen voor meer hooi?? Dat is helemaal niet waar...!
Laatst bijgewerkt door Yvie_Juudje op 26-11-12 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:34

Yvie_Juudje schreef:
MartineC1711 schreef:

Ik raad wel aan om het inderdaad zelf al in bakjes te doen. Het gaat helaas vaak fout met voertonnen.
Dan word TOCH het voer van de KNHS gevoerd, met als gevolg dat ik zieke en extreem hete pony's heb meegemaakt.

1 plak in de zin van 1 plakje van zo'n klein baaltje? (dit formaat: http://www.google.nl/imgres?q=baaltje+h ... ,s:0,i:152 )
Dan zal 't voor mij wel extra worden vrees ik. :')

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:35

Jemig, wat een pagina's weer! :P

Ik neem denk ik maar eigen krachtvoer mee, paard krijgt nu 2 scheppen sportbrok + 1 schep haver, maar ze is nogal kieskeurig met voer.. lust ook geen appels, brood etc. alleen wortels.. :P
Hooi meenemen is ook een idee, want hier krijgen ze 3x op een dag 2 plakjes ongeveer.. Alleen laten we de trailer niet staan, want zusje moet ook gewoon met paard weg als ik op kamp ben..

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:35

Mesten moet je zelf doen. Word wel elke dag nieuw stro in de stal gelegd. Voeren word gedaan.

Vegen doen de mensen die corvee hebben. Je krijgt een rooster en daar staat op wanneer je stal of keukencorvee hebt. Ik had afgelopen jaar 2x 's ochtends stal corvee, dan veeg je met je lesgroepje en nog een lesgroepje de stalgangen nadat er gevoerd is.
Met keukencorvee moet je de kantine schoonmaken en stofzuigen en alle borden etc. afwassen.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:37

Ga naar de dressuur of eventing week, dan heb je geen corvee! :D *\o/*

Borden afwassen??? Neuh hoor!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:38

Fee_ schreef:
Mesten moet je zelf doen. Word wel elke dag nieuw stro in de stal gelegd. Voeren word gedaan.

Vegen doen de mensen die corvee hebben. Je krijgt een rooster en daar staat op wanneer je stal of keukencorvee hebt. Ik had afgelopen jaar 2x 's ochtends stal corvee, dan veeg je met je lesgroepje en nog een lesgroepje de stalgangen nadat er gevoerd is.
Met keukencorvee moet je de kantine schoonmaken en stofzuigen en alle borden etc. afwassen.

Oef, om eerlijk te zijn.. Ik hoop dat ik nu niet verwend klink :o maar ik veeg me thuis al de armen van 't lijf, loop m'n benen af en mest uit als of het een lieve lust is dus imo heb ik wel graag een weekje echt 'vakantie' met paard (dus zonder corvee)
Ik ga er nog 's even goed over nadenken. :+
(ik hoop dat ik nu niet iedereen over me heen krijg, echt, ik ben niet te beroerd om te werken maar voor zo'n weekprijs.. kom op :') )

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:39

Yvie_Juudje schreef:
Ga naar de dressuur of eventing week, dan heb je geen corvee! :D *\o/*

Borden afwassen??? Neuh hoor!

Das gemeen. :')

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:39

Yvie_Juudje schreef:
MartineC1711 schreef:

Hoe komen jullie er bij dat je extra zou moeten betalen voor meer hooi?? Dat is helemaal niet waar...!

Er heeft iemand de knhs gebeld vandaag, die zei het..

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:40

UMayDream schreef:
Fee_ schreef:

Oef, om eerlijk te zijn.. Ik hoop dat ik nu niet verwend klink :o maar ik veeg me thuis al de armen van 't lijf, loop m'n benen af en mest uit als of het een lieve lust is dus imo heb ik wel graag een weekje echt 'vakantie' met paard (dus zonder corvee)
Ik ga er nog 's even goed over nadenken. :+
(ik hoop dat ik nu niet iedereen over me heen krijg, echt, ik ben niet te beroerd om te werken maar voor zo'n weekprijs.. kom op :') )

Amen!! _/-\o_

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:41

Dat zou heel absurd zijn, met de prijzen die iedereen er al voor moet betalen!