Hoe snel kunnen dingen gaan...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Splinter

Re: Hoe snel kunnen dingen gaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:14

Ik zou kijken naar formula for feet, heeft bij mijn merrie enorm geholpen, pluspunt is dat alles erin zit, en speciaal voor bevangen paarden is ;)

maar wat ziet ze er verder goed uit! heb net nog even de eerste foto's bekeken en vergeleken met de laatste, wat bizar hoe snel zoiets eigenlijk geneest! Het ziet er erg mooi uit :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 15:18

Ja de wond gaat echt super, dat hadden wij ook echt nooit verwacht!

Ik heb gisteren Marstall Huf Regulator gehaald, ook voor hoefbevangen paarden, dus dat ga ik nu eerst maar even proberen...
Maar bedankt voor je tip, zal ik ook onthouden!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 21:43

Weer even kleine update voor wie het leuk vindt om het bij te houden...

Woensdag contact gehad met de veearts en omdat ze toch heel erg gevoelig bleef op harde bodem toch op de Metacam gezet voor 5 dagen...
Gisterochtend naar de hoefsmid geweest, die heeft haar mooie nieuwe schoenen gegeven! :j

Gisteravond een elastisch singeltje met een dik schapenvacht bontje om gedaan en dat ging goed! *\o/*
Toen een kwartiertje aan de lange teugel rechtuit door de bak met 'r gelopen met singeltje om en dat ging helemaal goed!
Lekker lang gelaten en op 'r eigen benen laten lopen en ze vond het volgens mij geweldig om weer even iets te mogen doen al was het niet meer dan een beetje rondjes wandelen... :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanavond weer een kwartiertje rechtuit door de bak 'geteugeld', ging weer lekker, ze was erg wakker en ik moest flink wandelen! :D
Nu maar duimen dat het ook zo blijft gaan als de pijnstillers strak op zijn!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:46

ze vond het vast heel erg fijn dat ze weer een beetje wat mocht doen.
ze ziet er ook vrolijk uit!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:50

je ziet haar gewoon genieten van het bezig zijn :j hopelijk blijft t goed gaan zonder metacam!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:01

Fantastisch, die derde foto! Wie had dat op pagina 1 nog gedacht :) Zo te zien vindt ze het leuk om weer wat te doen, en wat goed dat het lukt met een singel (weliswaar ingepakt met bont, maar als het werkt dan werkt het!)

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 00:01

ik kan alleen maar wow zeggen!! wat ziet ze er goed uit :D
en je zou inderdaad denken dat ze er zin in had haha, straalt ze wel uit ;)

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:10

Lekker dat je weer wat kan doen, is voor je paardje ook alleen maar leuker!
Hopelijk worden haar voeten ook snel minder gevoelig :(:)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:58

Zie je topic voor het eerst, schrok me rot. Echt heftig.
Ben blij dat ik je en je paard op de laatste foto's weer zie lachen. :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:14

zo zie net pas je topic heb t ff gauw doorgelezen maar jeetje zeg...
die eerste foto's zijn echt heftig..
en als je je foto's van nu ziet wat super dat het zo goed gaat echt super

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:59

Die derde foto! Wat zien jullie er goed uit! :j

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 08:30

Alles weer bijgelezen. Wat fijn dat ze weer thuis is! Ze ziet er goed uit. Geweldig ook die big smile van jou!

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:23

supper! op de foto's lijkt ze me heel blij :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:36

Gaaf dat ze weer thuis is en dat jullie weer rustig wat aan het werk kunnen. *\o/*

Even OT: waarom heeft ze die singel om met lang teugelen? Hij lijkt geen functie te hebben.

Wij lopen ook wel met lange lijnen en gebruiken dan een tuig-kussen met de leidsels door de licht ogen zodat ze op de juiste hoogte blijven. Dit ter voorbereiding op het mennen en zadelmak maken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 18:01

thanx allemaal!

tiwi, die heeft als functie dat haar littekens onder het buik weer langzaam moeten wennen aan dat er een singel om heen gaat.
Ik begin nu dus rustig met een elastische singel met een bontje het kwartiertje dat ik met haar loop.
En als dat goed gaat, dat ze die goed accepteert en er geen irraties/open plekken van krijgt ga ik straks over naar een gewone singel en dan steeds ietsje langer...
Advies van de kliniek was om het zo rustig op te bouwen...

Een gewone (tuig-)singel is op dit moment nog te stug voor haar huid en littekens...

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:54

Wie had dit kunnen denken +:)+
Als je haar net na het ongeval ziet en nu, hoe goed is ze opgeknapt!
Echt zo geweldig, de super verzorging in Utrecht, daarna voortgezet in Friesland en nu bij jou zelf, echt mijn petje af ;)
Zo goed als ze hersteld is ondanks de tegeslagen en ook nu is ze er nog niet, maar jullie zijn zo op de goede weg, ga vooral zo door!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:57

Nouvel schreef:
thanx allemaal!

tiwi, die heeft als functie dat haar littekens onder het buik weer langzaam moeten wennen aan dat er een singel om heen gaat.
Ik begin nu dus rustig met een elastische singel met een bontje het kwartiertje dat ik met haar loop.
En als dat goed gaat, dat ze die goed accepteert en er geen irraties/open plekken van krijgt ga ik straks over naar een gewone singel en dan steeds ietsje langer...
Advies van de kliniek was om het zo rustig op te bouwen...

Een gewone (tuig-)singel is op dit moment nog te stug voor haar huid en littekens...

Is de wond al helemaal dicht dan? Ik had zelf, denk ik nog even gewacht met een singel om...

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:02

Wat ziet ze er goed uit! En ze loopt er al lekker ontspannen bij met lange teugel-werk. Jij geniet ook zo te zien!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 21:27

Thanx!

Het voorste deel was dicht gebleven op de hechtingen, daar heeft dus gelukkig nooit een echt open gat gezeten.
Om de dag doe ik er nu heel even (kwartiertje) een elastisch dekensingeltje met een dikke schapenvacht erom heen zodat de huid daar vast een beetje aan kan wennen.
Dat was op aanraden van de veearts waar we vorige week zijn geweest voor haar benen.
Die vond het er zo goed uit zien dat we nu het beste konden beginnen met de huid daar heel voorzichtig aan te wennen.
Ik houd het natuurlijk wel goed in de gaten, als ik denk dat de huid het nog niet aan kan stop ik er voorlopig weer mee of doe ik het weer korter.
Voor het lange teugelwerk heb ik toch geen singel nodig voorlopig.

Het open gedeelte gaat gelukkig ook heel erg goed, het wordt echt steeds smaller!
Ik heb vanavond weer eens foto's gemaakt, zal ze er straks even op zetten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 22:20

Hier zijn de foto's die ik vanavond gemaakt heb, vlak nadat ik het schoon gemaakt had (en voor het insmeren met Mesitran wat ik nog steeds doe):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

als je goed kijkt zie van de bovenste wond naar de wond beneden een donkere streep lopen, dat is het deel waar de holte van beneden naar boven zit, als de vacht en de huid nat zijn zie je dat ineens heel goed...
wat trouwens apart was en wat me van de week opviel en nu weer, dat ze rond de bovenste wond ging zweten en ook iets in de die streep naar beneden...
zou dat met het genezingproces van binnen te maken hebben?
het is niet gevoeliger dan anders en het lijkt me ook niet ineens ontstoken ofzo...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:41

@Nouvel, de wond ziet er erg goed uit zeg! En er is nog maar een klein streepje open... +:)+

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 00:09

Wat gaat het goed!!! Super om je te zien langeteugelen. En de foto's van de wond(en) zien er ook super uit. Het kan best dat die bovenste wond en die streep naar beneden van binnen uit genezen, het ziet er zo op de foto's niet opgezet uit, dus dan lijkt het me niet ontstoken.
Het moet toch wel weer heerlijk zijn om haar weer thuis te hebben en alles zelf weer in de hand te hebben en weer wat met haar te doen.
Hoop dat ze straks zonder de metacam ook zo blijft lopen en dat de nieuwe schoenen hun werk doen. Succes maar weer, jullie zijn er nog neit natuurlijk, maar eigenlijk vind ik alles toch wel heel snel de goede kant opgaan zo.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 00:18

Oeeeh ik zie dit topic voor het eerst, jezus wat schrok ik toen ik de OP las!!! En toen ik die foto's zag op de 1e pagina werd ik een beetje misselijk :oo wat erg zeg! De laatste foto's zien er goed uit! :j

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 07:45

Wat is dat wonderbaarlijk mooi genezen Novel ..
Niet te druk maken over de hoefbevangenheid hoor meid met ijzertjes en een klein beetje arbeid plus aangepast voer komt het vast allemaal weer goed !!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:33

Jeetje Nouvel, ik heb nu pas dit topic doorgekeken en me eerder niet gerealiseerd dat jouw paard zo'n heftig ongeval had gehad joh, en je was er gewoon bij toen ze op die paal sprong, je zag het gebeuren! Wat verschrikkelijk!

Ik kan niet goed naar de foto's kijken van de wonden, heb heel snel gescrolled, want mijn maag draait zich heel snel om, maar gelukkig dat het de goede kant opgaat met jullie en wat een fantastisch paard!!!