Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 07:21

Suzan_bobar schreef:
Ach beetje off topic moet kunnen toch :D Gezellig en fijn dat je het bit nu toch gevonden hebt :D

Ik heb mijn sulky bestelt en jawel ik krijg een leenwagen totdat de sulky klaar is :j Dus 4 daagse here we come! Met of zonder sulky hahahaha

Wat leuk, waar heb je hem besteld? Ik hoop niet dat je dezelfde problemen gaat ondervinden als Joycie007. Want dat wens je niemand toe.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:31

Zack schreef:
Micky, kan ik er 1 bij je bestellen???

:') ik denk dat je dat wel kan :D

okee ontopic ...

okee paard is duidelijker beter op conditi dan ikje
gisteren kwam de spierpijn lekker opzetten :Y)

klinkt misschien raar maar best wel lekkel
is de 1e keer normale spierpijn sinds heeel wat jaartjes ...

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:18

Sandrina schreef:
Suzan_bobar schreef:
Ach beetje off topic moet kunnen toch :D Gezellig en fijn dat je het bit nu toch gevonden hebt :D

Ik heb mijn sulky bestelt en jawel ik krijg een leenwagen totdat de sulky klaar is :j Dus 4 daagse here we come! Met of zonder sulky hahahaha

Wat leuk, waar heb je hem besteld? Ik hoop niet dat je dezelfde problemen gaat ondervinden als Joycie007. Want dat wens je niemand toe.

Nee ik heb een ander merk besteld :D Heb gelukkig alleen maar positieve dingen gehoord over de Clevers ;)
Nee dat verhaal wens je zeker niemand toe hoor!!

JoyCiej007

Re: Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:50

Leuk Suzan ben erg benieuwd! Heb die Clever sulky's idd weleens gezien; zijn erg gave dingetjes!

Komt vast helemaal goed bij jou ;)

Naast het veetrailertje hebben we nu nóg een nieuwe 'aankoop' gedaan; zaterdag een aanhanger opgehaald; stalen bodem, nog helemaal prima, geen roest, verlichting werkt prima, banden prima, leuk dingetje! Henk heeft ook wel een aanhanger die ik mag lenen, maar bleek uiteindelijk dat m'n nieuwe wagen daar net niet in gaat passen; heb bewust spoorbreedte v/d nieuwe wagen gekozen van 1.26m. omdat straks een verplichte spoorbreedte van min. 1.25m. gaat gelden voor wedstrijden.... Ik rijdt zelf wel af en toe een wedstrijd (zonder startkaart) maar als ik kleiner zou kiezen is hij straks over een paar jaar ook haast niet verkoopbaar natuurlijk; dan wil niemand zo'n wedstrijdwagen meer hebben met zo'n spoorbreedte.
Maar probleem is dus opgelost; laadruimte v/d bak is precies 1.30m. breed v/d nieuwe aanhanger :D

Enige 'nadeel' is wel dat hij erg licht is, en geveerd.... dus zonder lading klappert hij soms nogal op de weg, maargoed dat is meer irritant dan dat het gevaarlijk is oid hoor.... denk als je er lading op hebt dat het dan wel mee valt. hier wat foto's (v/d advertentie):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:54

Geweldig ding, Joyce. Kan je goed vooruit mee.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:07

M'n vader en oudste broertje (bijna 21) waren al helemaal blij met het veetrailertje 'want dan konden ze mooi de motors vervoeren' :+ leek mij niet zo'n heel goed idee, in een trailer waar ook wel eens een pony in staat.... bovendien weet ik dan niet hoe ze die motor dan gaan vastzetten, ik wil er nl. geen extra haken enzo in, alleen maar gevaarlijk voor de pony...

Kwam mijn broertje gisteravond thuis na een weekend weg te zijn geweest, zag die aanhanger en zei: 'oh gaaf nóg een motoraanhanger!'. :+
Zo heel vaak hebben ze trouwens geen aanhanger nodig voor de motors; maar m'n broertje gaat wel eens op zo'n meetingsdag op een circuit racen, dus die vond het wel erg fijn. Dan zetten ze de motors maar mooi op de aanhanger; hoeven ze ook niet in de trailer te komen :o

Edit: wel erg apart trouwens..... heb straks alles eigen; aanhanger, trailertje, splinternieuwe wagen.....
maar geen eigen menpony :') _O-

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:50

Ooohw ik heb ook een tuig gekocht: http://link.marktplaats.nl/339523355

Zoooo gaaf! Precies die ik hebben wilde, maar die boven mijn budget lag!! Zo goed als nieuw, met een spiksplinternieuw hoofdstel erbij :D

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:03

@Suzan
WWAAUWWW!!! :D

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:07

nickyu schreef:
Zack schreef:
Micky, kan ik er 1 bij je bestellen???

:') ik denk dat je dat wel kan :D

okee ontopic ...

okee paard is duidelijker beter op conditi dan ikje
gisteren kwam de spierpijn lekker opzetten :Y)

klinkt misschien raar maar best wel lekkel
is de 1e keer normale spierpijn sinds heeel wat jaartjes ...

Zie nu pas dat is de M heb getypt.. lang leve de iphone O:)
Dan wil ik er 1 in 13,5 :P

Inmiddels ken ik dat gevoel wel ja.. :+
Paardje geen spierpijn? :P

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:09

@Joyce
Wat lekkerr!
Straks helemaal onafhankelijk :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:26

joyce lachen zeg! Ben je lekker onafhankelijk! Nu nog een eigen menpony... Maar ja... Je hebt Ot toch als bijna eigen pony hahahaha misschien wel beter zelfs dan helemaal eigen!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:36

Eigen pony is bijzaak he :+

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:51

Suzan_bobar schreef:
Ooohw ik heb ook een tuig gekocht: http://link.marktplaats.nl/339523355

Zoooo gaaf! Precies die ik hebben wilde, maar die boven mijn budget lag!! Zo goed als nieuw, met een spiksplinternieuw hoofdstel erbij :D

Lijkt sprekend op mijn tuig; ook maar 5 x mee gereden en dan maar full. Lichtogen iets anders. Heb hoofdstel moeten gaatjes bij prikken en de strengen 40 cm inkorten, maar met Epe heb ik hem bij me. Vind de kleur zo mooi!!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:11

Hij belde mij net op. Er zat een pony hoofdstel bij. Boobs heeft best een breed hoofd. Dus hij doet er een nieuw (!!) Cob hoofdstel in dezelfde kleur bij! Ooohw ik ben zooo blij!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:15

Wauw Suzan, bruin tuig is gáaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf :D :D :D Super, Ideal is erg mooie kwaliteit, daar krijg je zéker geen spijt van!!!

Ja dat onafhankelijke is erg fijn hoor..... alleen heb ik nog geen E-rijbewijs, dus dat moet nog wel een keer geregeld worden, maar dat komt vast wel een keer in een vakantie oid (mijn ouders zijn beide auto-instructeur en paps ook vrachtenwagen (met en zonder aanhang) motor e.d.)
Dus heb wel al jaren dat er altijd mensen voor mij moeten rijden.... en de enige auto thuis die een trekhaak heeft, is de 'gezinsauto' waar ik en mijn broertje eigenlijk niet zomaar in mogen rijden. Maar ach, dat zien we nog wel een keer :+

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:16

Hahaha, gelukkig wel altijd chauffeurs dat scheelt hahaha

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:24

Suzan_bobar schreef:
Hij belde mij net op. Er zat een pony hoofdstel bij. Boobs heeft best een breed hoofd. Dus hij doet er een nieuw (!!) Cob hoofdstel in dezelfde kleur bij! Ooohw ik ben zooo blij!

Goed dat ik dat weet; mocht het hoofdstel (full) voor Fralla toch niet passen dan kan ik daar een andere krijgen (zelfde kleur/type)
Goed dat ik nu de naam van de kleur ken.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:48

verkoopt hij de hoofdstellen ook los?
Moet voor zack een maatje groter hebben eingelijk.

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:10

Een makkelijke aanhanger en prachtig tuig voorbij zien komen :9 , leuk zoals iedereen al bezig is met de vierdaagse en met dit weer kan iedereen de paardjes in conditie rijden.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:25

Ik heb geen idee, maar volgens mij zijn alle ideal tuig onderdelen goed los verkrijgbaar hoor ;) Ik zou zeggen, waag er een mail of een belletje aan. Hij heeft nu in ieder geval een pony maatje over ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:27

Ohh ik heb er van gehoord en ik wil ook zo graag!
Ik woon in Westendorp (GLD. )
Weet alleen niet hoe sommige mensen dit doen als die grote afstanden moeten rijden? Rijd je dan aan het eind elke dag weer helemaal naar huis? Dat is toch onmogenlijk??

En als je daar dan blijft overnachten, betaal je dan werkelijk ontsettend veel geld voor 4 dagen paarden vierdaagse + nog eens de stallingskosten ?! :oo

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:29

Mensen zetten hun paard vaak bij mensen in de wei die in de omgeving plek hebben en logeren zelf op een camping oid. Hele grote afstanden met de trailer zou ik niet dagelijks rijden als je iedere dag 25 km wil rijden/mennen met je paard.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:01

Suzan_bobar schreef:
Ik heb geen idee, maar volgens mij zijn alle ideal tuig onderdelen goed los verkrijgbaar hoor ;) Ik zou zeggen, waag er een mail of een belletje aan. Hij heeft nu in ieder geval een pony maatje over ;)

Wuahahah check mn profiel eens... :+

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:40

Ik heb niks aan een mooie aanhanger waar een kar op kan :+
Heb liever wanneer span 1 mooi geheel vormen, ruiter bv in mooie wedstrijd tenue :+
Dat is mooi voor op de foto :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:15

ohw jee.... Wedstrijd tenu... Dat is lang geleden..... Hahahaha weet niet of ik die nog pas whahahahaah