Nog een stille meelezer hier. volgde je topic in stilte, vond het heel interessant om een kijkje te nemen in de keuken van een andere tak van de paarden sport. En dan nu dit... Vreselijk!! Heel veel sterkte!
Ook ik weet niet goed wat te zeggen, wat onwijs verdrietig. Heel veel sterkte, ik leef met je mee.
_Lorette_
Geplaatst: 13-07-15 19:27
Ruitje, wat verschrikkelijk.... Heel erg veel sterkte.
vur
Geplaatst: 13-07-15 19:29
Ook een stille meelezer vanaf het eerste begin. Wat ontzettend verdrietig dat dit Graasje moest overkomen. Ik leef met jullie mee. Ik kan alleen maar vermoeden hoeveel verdriet je moet hebben. Heel veel sterkte de komende tijd.
Sterkte, het is niet eerlijk. Graasje verdient dit niet.
Wdj
Geplaatst: 13-07-15 19:37
Heel veel sterkte. Wat voelt dit ontzettend oneerlijk!
Heike
Mede-oprichtster
Oh f*ck. Dat is echt zwaar klote nieuws. Ik wens je heel, heel, veel sterkte. Ik weet hoe het is om je meest bijzondere paard ooit te verliezen.
Dikke knuffel....
Splut
.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt
timokyana
Geplaatst: 13-07-15 19:39
Wat is ze ziek zo op het filmpje te zien. .arme dappere graas. klote nieuws maar voor je meisje idd de beste keuze. dag lieve graas laat ze daar boven op de baan maar een poëpie ruiken!
Bah, wat een ontzettend naar nieuws Ik lees ook al vanaf het begin mee. Heel erg veel stertke de komende tijd!
ruitje
Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-15 19:48
Jeetje wat een hoop reacties, het is voor mij echt hartverwarmend om te zien dat Graas niet alleen bij mij een blijvende indruk heeft achtergelaten . Ik heb deze week wel eens gedacht: Had ik dit topic wel moeten openen? Het is nu zo'n openbaar triest verhaal geworden. Maar ja, aan de andere kant, dit is dus helaas ook hoe het kan gaan... En ik hoop dan, dat al is er maar 1 iemand die het verhaal van Graas onthoud en er daardoor ergens anders een paard eerder geholpen kan worden, dan was dat het al waard
Zelfs de DA zei vandaag nog dat het extra moeilijk was omdat ze toch zo'n bijzonder karakter had.
Ik heb zelf besloten haar vanavond te laten inslapen, omdat zoals iemand anders al zei: ze echt zichzelf niet meer was. Ik heb speciaal dat filmpje gemaakt zodat ik het later nog eens terug kan kijken als ik ga twijfelen aan mijn beslissing. Niet dat er rationeel ook maar enige twijfel bestaat, maar ik denk dat iedereen wel weet dat je soms terug kijkt en denkt: had ik niet toch dit of dat?
Ik heb vanavond nog even met haar gewandeld en de tranen stonden mij in mijn ogen toen ze met haar voorvoet het picknickbankje van Bodegraven wilde slopen, toen dacht ik echt: ik vind echt nooit meer een paard zoals dit, waar ik altijd om moet lachen en die zo ondernemend is. Zoals iemand inderdaad al poste: dit was mijn once in a lifetime horse .
Onder de picknickbankjes lagen schelpen, ze had( hier typte ik eerst heeft, het klopt nog niet om in verleden tijd te typen...) zoveel jeuk dat ze met haar onderlip open over de schelpen ging vegen. Absurd om te zien was dat
Ik ben zo blij met mijn DA en het stalpersoneel daar, de rust die werd genomen bij het inslapen. Ze vonden het super leuk dat Graas weigerde haar voorvoet goed neer te zetten toen ze verdoofd tussen de valkussens moest. Ze zeiden: zie je wel, zelfs op het laatst moet ze het nog op haar manier doen. Geeft je echt het gevoel dat je paard daar geen nummer is geweest.
Het inslapen ging heel erg vredig, ondanks dat ik het heel heel erg moeilijk vind: het is goed zo. Ze heeft mij in minder dan een jaar meer geleerd en meer gegeven dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Ik had ondanks het laatste stuk, dit paard nooit nooit willen missen in mijn leven.
Voor nu zal ik denk ik de komende week de volgende twee nummers net zo lang draaien totdat ik geen tranen meer heb... En dan hoop ik toch ooit weer een paard te vinden wat ik niet ga vergelijken met Graas. Op dit moment heb ik zelfs het idee dat ik helemaal geen paarden meer wil, ik weet dat dat uiteindelijk wel weer bij gaat trekken, dat is het enige wat helpt, weten dat het uiteindelijk gaat slijten....
Getup
Geplaatst: 13-07-15 19:50
nu heb ik zelfs tranen in mn ogen, poeh En ondanks deze afloop, ben ik lij, dat je dit verhaal hebt gedeeld. Nimand weet van te voren, hoe het loopt, en , wat je zelf al zegt: dit maakt "ons" ook attent op iets, waarvan ik nooit echt wist wat het was, of er in ieder geval nooit over heb nagedacht. Ook ik vond het heel interessant om eens iets mee te lezen wbt een hele ander tak van de sport. Ik hoop ook, dat je wel lekker verder blijft schrijven over jouw sport, want het wordt zeker gelezen.
sterkte
Laatst bijgewerkt door Getup op 13-07-15 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Ook ik hield het niet droog.. mooi geschreven Cathy!
F_inley
Geplaatst: 13-07-15 19:53
voor de tweede x in tranen door je bericht vandaag. Het eerste liedje heb ik ook grijs gedraaid bij het verlies van mijn paard bijna twee jaar geleden. Ja het slijt maar graas zal altijd in jenhart voortbestaan en je mag zolang verdrietig zijn als jij nodig hebt
Chouchou
Geplaatst: 13-07-15 19:56
Jeetje wat sneu. Vanaf het begin heb ik meegelezen zonder te reageren maar ik wil je nu dan toch even sterkte wensen... Je hebt zo veel voor Graas gedaan en wat poedersuiker hoe het nu dan ten einde komt. Fijn dat ze vredig is ingeslapen.
Yessy
Geplaatst: 13-07-15 19:58
Wat een vreselijk verdrietig einde van dit topic. Je hebt denk ik heel veel mensen een kijkje gegeven in een nieuwe wereld, en wat zou het mooi zijn geweest als het van beleren naar koersen naar misschien wel een mooi pensioen als fokmerrie was gegaan. Helaas was het haar niet gegund. Heel veel sterkte!
djinnie
Geplaatst: 13-07-15 19:58
Damn, wat een klote wending. Heel veel sterkte met dit verlies, Ruitje. Deze merrie was zo'n karakter, geweldig. Ik heb genoten van al je verhalen over haar.