KNHS Instructieweek 9 (22-07 t/m 26-07)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:56

Wohoo, gefeliciteerd met je rapport Nadine *\o/* .

Haha okee dan ga ik kijken naar HV polo :D!

Wow dan heb je inderdaad echt geluk met de blessures. Met Unbelievable heb ik al best veel tegenslagen gehad qua blessures, die kwam 2 jaar geleden geblesseerd (peesscheuring) over de finish op het NK terwijl ze eerst stond :( , en een jaar later een klein scheurtje in de pees net onder de knie door een ongelukkige val. Dan lig je er echt wel weer anderhalf jaar uit, echt zo balen. Door de stapmolen had ze ook nog vaak een dik been door mok. Niet zo heel erg, maar je bent er wel weer mee bezig dat op te knappen. En de klap op de vuurpijl was wel vorig jaar, we waren net uit een blessure, en toen stapte pony in een spijker, dus daar hebben we er ook weer 4 weken mee uitgelegen, omdat ze 8 dagen in de kliniek heeft gestaan... Met Volenka heb ik gelukkig nog geen problemen gehad, die is echt supersterk en mankeert echt nooit wat :). En Handsome staat er uiteindelijk pas 2 weken, en ze deed alleen maar steigeren met rijden en werd veel magerder, dus tandarts erbij, die heeft er al veel aan gedaan, maar zei dat het verstandig was om toch even in de kliniek te laten checken. Had een rotte kies achter en heel de achterkant van de mond lag open... de tandarts zei dat die wel jaren niet gedaan was, tja je vraagt je toch af hoe dat kan %)

xcaro

Re: KNHS Instructieweek 9 (22-07 t/m 26-07)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 11:00

ohh wat een ongeluk allemaal mieke!
ik heb ook wel wat dingetjes gehad met zielona maar meestal kon ik het zelf wel oplossen (:

mmm ja mette ik zit beetje te twijfelen, want miss ben ik dan weggg. dus dan kan ik niett...

ja hv polo heeft idd mooie dekjes ! <3

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 11:01

zohee, da's ook niet niks! wat vervelend zeg, ben je zover gekomen, lig je ineens om de haverklap stil :(:)

pff donderdag is de laatste dag van de 3de periode, krijg nog 3 punten volgens mij fingers crossed :P

floorpenp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 11:04

Ohh die winstpunten komen vast wel goed joh Mette en Caro! Gewoon veel wedstrijdjes rijden, krijg je vanzelf wel een keer een winstpunt :)

Ahh balen Mieke! :(:) Heb je wel heel veel pech gehad zeg .. :(
Hier gelukkig ook nog nooit echte blessures gehad *klopt ook even af* :') Alleen tanden en hoeven die niet helemaal perfect waren, maar ach dat valt gelukkig wel mee :) En een keer zat die zeg maar vast in z'n linkerkant, dus toen is de osteopaat even geweest.

Wauw gefeliciteerd Nadine! Haha :) *\o/*
Maar is eco bij jullie zo moeilijk? Ik sta een 8,4 ofzo iets :=

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 11:07

Ja echt vervelend, maarja, we zetten door en we komen er vast wel met hard werken :) !

Ik weet niet in welke regio je woont, maar vooral onderin Zuid-Holland en Zeeland wordt er erg hoog gepunt, en als je aan de andere kant woont werkt bovenin Limburg ook :). Middenbeemster en die richtingen werd ook vrij hoog gepunt dacht ik... , dus er zal vast wel wat bij zitten :). Ga niet in Brabant rijden, daar kun je echt zwaar afgepunt worden, want ze zijn hier zoo streng :oo .

Haha ik heb lekker geen economie ^^ , ik heb m&o, maar dat is supermakkelijk :Y)

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 11:08

floorpenp schreef:

nee hoor, ik ben gewoon een geval apart B-) :))

ik ben echt de slechtste van mn klas bwhaha ik snap dr gewoon echt níks van :')

floorpenp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 11:11

NadineBlabla schreef:
floorpenp schreef:

nee hoor, ik ben gewoon een geval apart B-) :))

ik ben echt de slechtste van mn klas bwhaha ik snap dr gewoon echt níks van :')

Ohh dat kan natuurlijk ook haha :P
Bij ons staat iedereen vrij hoog, sommige zelfs 9,7 en zo _/-\o_
Ik ga het toch maar kiezen, lijkt me wel handig en M&O mag niet bij het profiel wat ik wil haha

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 11:13

Ik bij economie:

Afbeelding

om je even een idee te geven :') :')

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 11:14

Hahahha aah wat schattig :')

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 11:15

_O-

ik laat eco volgend jaar dus zooooo vallen :Y)

floorpenp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 11:16

Ohh echt waar Mieke? Ik woon midden in Zuid-Holland ongeveer, maar dan nog iets naar onderen vlak bij Rotterdam. Ga is kijken hoe ze hier dan jureren :=

Ik had laatst wel een proef naar zo'n jurylid gestuurd, die ik thuis had gereden.
Proef ging écht bagger, maar toch maar opgestuurd voor tips. Toch nog 179 punten gekregen voor die b proef :)
Dus ben wel benieuwd wat we dan op wedstrijd gaan krijgen. We zullen het zien haha :)

Hahaha Nadine _/-\o_

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 11:18

zo vies eah, 178 punten :') ik had een keertje bij springen 59.5 stijlpunten, buuurrnn _/-\o_

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 11:19

Ja echtwaar :) , richting Dordrecht zitten ze heel hoog met punten! Voor een proef waar ik in Brabant misschien 190 punten voor gehad zou hebben kreeg ik in Dordrecht 208, en Volenka had in geen 10 jaar een dressuurwedstrijd gelopen :') .

Haha ja 178/179 is inderdaad heel vies :') , en 59,5 ook, ookal krijg je pas bij 62 een winstpunt dacht ik?

Ook voor het M2 kom ik allemaal jullie richting op, want Brabant jureert echt zoo streng :'), daar zijn de jury's veel soepeler, of ze zijn niet beter gewend, dat kan ook :'). Maar M2 is echt best moeilijk en je krijgt hier in de regio niet zo snel een winstpunt, dus ik zoek lekker kleine wedstrijdjes op richting Zuid-Holland/Zeeland, daar geven ze wel puntjes :o

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 11:23

floorpenp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 11:25

Wow dat is best wel een verschil zeg :=

Ja dat is echt wel vervelend als je dat scoort, maarja kom je in ieder geval in de buurt haha :P

Op onderlinge wedstrijden wordt hier vaak echt belachelijk hoog gejureerd, heb je echt totaal geen idee wat je proef nou echt waard is. Paar maanden geleden scoorde ik 195 punten daar, terwijl ik net 6 dagen een nieuw passend zadel had en daarvoor nauwelijks gereden had daardoor. Proef ging toen ook nog belachelijk slecht haha

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 11:28

Bij oefen wedstrijden had ik 192,188,180
Altijd een winstpunt grrrrr !

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 11:49

Oh Nadine excusez moi, je hebt helemaal gelijk := . Ik zit niet zo meer in die stijlbeoordeling van het B springen :=.

Ja onderling heb je er echt geen idee van. Gelukkig hebben ze bij ons 1x per jaar onderlinge wedstrijd en daar laten ze dus een jury komen die Z jureert en die gewoon jureert alsof het officieel is. Dan weet je gelijk waar je staat.

xcaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:02

ahaha zielona kan nog niet zo goed aan de teugel lopen, dus laatste keer liep ze tijdens inrijdenn echt keurig. alleen ze had zich zo druk gemaakt dat ze helemaal bezweet was, ook achter dr oren. en toen kreeg ze kriebel en ging ze hele tijd met dr hoofdje schudden, beetje jammer weer haha ;p
maarja aan de teugel lopen gaat steeds beterr, zielona is zo lichtjes in dr hoofd dus is echt moeilijk inschatten hoeveel druk ik kan vragenn, maar weet nu eindelijk beetje hoeveel ik mag vragen en op welk momentt (:

floorpenp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:12

T is ook lastig hoor Caro! Lessen hebben bij mij wel enorm geholpen
Ik ben er ook zoo lang mee bezig geweest om de ontspanning er een beetje in te krijgen haha.
Maarja ben wel trots nu, toen ik hem kreeg had die alleen nog maar op een weiland gestaan maar hij was wel al jaar of 10 dus. Hij was nooit opgeleid of wat dan ook, dus achteraf snap ik ook niet waar we ooit aan begonnen zijn met zijn karakter :=
Maarja, hij doet het nu echt super, ook al kostte het een paar jaar tijd :)

xcaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:19

ja klopt,
zielona werd ook gewoon 1x per maand bereden als ze geluk had.
Die kon alleen stap, draf en galop, dus ik ben dr ook echt super trots hoever we samen alweer zijn gekomen. eerst was het echt een onhandelbaar paard dat ergens zin in had en dat ook wel even liet merken door te gaan trappen naar me of te gaan bokken of steigeren. en nu heeft ze dr nog steeds niet echt zin in maar ze doet het nu. heeft ze vooral bij dressuur. bij springen en lekker even op het pad keihard galloperen vind ze echt super dus dat wisselen we ook vaak af zodat ze rijden steeds leuker gaat vinden (:

floorpenp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:10

Ik heb me weer niet kunnen beheersen.. :+

Ik heb toch een 5-punts martingaal gekocht *\o/*
Ik zag hem op internet en hij was eigenlijk precies wat ik zocht, bruin met goudkleurige gespen en afneembaar bont :D Maar er zat ook nog 40 % korting op, en daar bovenop ook nog is 20 % orderkorting ! :D Nog maar 52 euries met verzendkosten erbij :)
Hij was er alleen nog maar in t bruin in t full, gelijk besteld voor die dalijk weg is haha. Nu hopen dat de kleur goed is.. :o

Ik hou echt van koopjesss :o

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 14:14

hahaha heerlijk eah :D fijn dat je hem gevonden hebt!

Afbeelding
cupcakes staan beneden af te koelen :Y)

floorpenp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:17

Ja nu maar hopen dat de kleur goed is! :)

Ohh lekker Nadine! :o

Even omkleden en dan naar paardjelief toe :) Weer even lekker rijden :)
Gister deed hij de galopswissels echt perfect gewoon ! :D

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 14:23

super! :D

ik wou ent op naar pony, zet mn fiets buiten, begint het ineens te sneeuwregenen ofzo :+ kei harde wind alles.. ik wacht nog even een kwartiertje :Y)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:26

Zometeen uit bed gaan en ook maar een rijden :)