KNHS instructieweek 5 allround paarden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: KNHS instructieweek 5 allround paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:45

top koen, fijn opgelost zo :)

wie heeft er allemaal een luik dan? ik heb er 1 als t goed is, en wie verder? weet ik meteen wie mn buren zijn :P

KoenVL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:50

willen een paar gezellige damens een plaatsje voor mij vrij houden in de tent? hoeveel personen konden erin eigenlijk?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 16:37

Vreemd, ik heb vanochtend gebeld om een stal met luik, maar toen waren ze allemaal al bezet?

KoenVL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:40

Ze zeiden idd tegen mij dat er al iemand voor mij gebeld had. nu je het zegt...

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:15

ik dacht ergens gelezen te hebben dat je met 8 in een tent kon, maar dat weet ik niet zeker :P

Ik geloof niet dat t mijn paard erg veel kan schelen dat ze geen luik heeft, als ze maar wel de ruimte heeft. Ze is het wel gewend, een luik, maar ze is niet zo moeilijk wat betreft verandering, als er eten is, is het goed haha.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:17

8, das 2 minder dan voorgaande jaren....

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:23

oh zou ook prima 10 kunnen zijn hoor :P

Hanna1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:08

Pompidompidom! Heb veel bij te lezen!

Dit weekend nog cc gehad, zonder succes. Moest net starten in de grootste stortbui! Dus paard had verkrampte spieren en ik ook! Jury was ook niet erg meelevend, waren uit een groep van 30 maar 8 met een wp....

Zijn er ook mensen die hun paard (en hun zelf) van te voren meer gaan trainen? Ik ben nu bezig met opbouwen van rijden. Heb een paard van 15 jaar oud en ben anders bang dat ie de week niet volhoudt.. Vandaag 2,5 uur op een actief buitenritje geweest. Morgen sochtends longeren en savonds rijden :)

Weet iemand hoe het ook alweer zit met voerbakken en waterbakken? Er waren geloof ik emmers aanwezig voor water, maar dan ook voor voer? Of zijn er wel voerbakken?

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:23

hee Hanna, balen van je wedstrijd.

Ik had het me wel voorgenomen om wat meer te gaan trainen, maar aan de andere kant heeft ze straks op stal ook genoeg tijd om te herstellen tussen de trainingsmomenten in.
En wordt het morgen ook weer zo afschuwelijk warm dat ik niet erg gemotiveerd ben om haar vol aan de bak te zetten.

Nou ben ik eigenlijk wel zo iemand die gelijk stopt als het naar mijn zin is, nu ben ik haar de afgelopen tijd nog even een stukje door aan het rijden, maar dan ben ik geen uren bezig.

Ik kijk in Ermelo gewoon naar hoe ze het doet. Het is normaliter een energiebommetje dus misschien een keer wat wat vlakker en rustiger zou ook best fijn zijn :P

Heb even in een ander topic gespiekt, er schijnt zo'n hangbak voorhanden te zijn, als voerbak en idd een emmer voor water. Al ga ik denk ik wel een grotere ton oid voor water halen, vind het zo sneu als ze zonder water komen te staan. En die van vind het leuk om uit emmers te drinken dus dan gaat het hard...

Hanna1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:32

Ik durf dat mijn oude beestje niet aan te doen. Bang dat ie last van zn spieren ect krijgt. Ben nogal zuinig op hem :o
Normaal ben ik ook een ruiter die stopt als het paard eenmaal goed loopt en niet perce een uur hoef vol te rijden. Maar de buitenritjes zijn zo heerlijk hier! Paard genoot er ook met volle teugen van :D

Ik neem een specikub mee voor het water, want mijn meneer drinkt toch niet al ik een emmer voor zn neus hou. En denk dat ik dan ook maar een voerbak meeneem. Geen zin om te vechten om zoon ding :o

Mn lijstje met wat mee moet word wel erg lang zo!
(hopen dat de auto groot genoeg is voor al die zooi :') )

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:34

mijn paard is ook 15, afgelopen weken nauwelijks gereden :')
hij is nu dus ook aardig vet... die week valt ie iig af :')
voorgaande jaren ook niets extra's gedaan. ben weleens wat eerder gestopt in de les of een keer geen galop meegenomen, verder veel aan de hand stappen tijdens die dagen om de spieren in beweging te houden

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:43

Hebben jullie al bedacht welke/hoeveel dekjes en beschermers e.d. jullie meenemen? Ik moet mijn spullen ook maar eens gaan uitzoeken en apart houden.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:58

neem mn zwarte en wiite br allrounds mee, 3 paar springschoenen, misschien nog witte en/of zwarte gewone bb

dekjes weet ik nog niet.

wel 2 paar rijlaarzen
3 of 4 rijbroeken

Hanna1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:13

3 VZH dekjes en 3 dressuur. En 3 setjes peesjes en 2 paar springschoenen :)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:14

Er waren tenten met 10 en tenten met 8 bedden.

Alle stallen hadden wel zo'n hangende voerbak volgens mij hoor! Die van mijn paard had er zelfs twee. En iedereen krijgt een grote emmer. Ik neem nog wel een speciekuip mee, omdat mijn paard erg veel drinkt en ik echt geen zin heb om vijf keer per dag met emmers te gaan zeulen.

Ik heb m'n paard niet echt bewust extra voorbereid, maar hij is toevallig de afgelopen drie weken wel een beetje op bootcamp geweest. We zaten een beetje vast met rijden, dus onze instructrice heeft er drie weken lang drie keer per week even opgezeten, en daar achteraan nog zelf les. Dus zijn conditie is wel redelijk op pijl nu. Mijn paard gaat dus wel twee weken achter elkaar, ik hoop dat hij in mijn week niet te moe is. Maar hij mag in het weekend lekker bijkomen in het weiland. Hij is wel pas 5, dus we houden goed in de gaten of we hem niet overvragen. Desnoods sla ik een keertje over. Maar hij kan het wel denk ik :) Ik vind springles of crossles ook voor hem iets heel anders. Hij is nog niet heel ervaren daar in dus heel ver zullen we niet gaan. En hij vind springen geweldig, dus voor zijn koppie is dat alleen maar fijn!

Wij hebben 4 dressuurdekjes en één veelzijdigheidsdekje mee. Onder het vzh zadel kunnen ook dressuurdekjes. Twee paar beschermers en twee paar springschoenen, zodat je altijd een droog paar hebt.

KoenVL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:54

ik heb ook een 5 jarige, ik doe sowizo niet mee aan de buitenrit. ik denk dat hij alle lessen makkelijk aan kan. ik ben Con Grade wel steeds iets meer aan het werk aant zetten.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:27

Ik train mijn paard niet zo gek meer/langer als anders..

Neem 3 paar beschermers mee, 2 paar springschoenen en 4 dekjes.

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:45

Ik heb ook een stal met luik gereserveerd. Als hij in een dichte stal moet staan kan ik zo weer naar huis. Gok dat meneer dan wel over het schot gaat. Ik heb ook niet echt meer getraind. Hij is normaal gesproken al niet moe te krijgen, train altijd vrij intensief dus denk dat het wel goed komt.

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:22

Gold is ook pas 5 maar die kan t makkelijk aan vorig jaar pas 4 en die had nog de grootste praatjes aan t einde van de week. Lees: losbreken en lkkr over t erf rond rennen etc.. hahaha. Ik heb toen 1 les overgeslagen geloof ik. Maar dat kwam omdat ik tussen door weg moest.
Ik ga deze week 4 dagen in de bak rijden en 1 X naar buiten ( dat is heel wat) want ik heb zaterdag mijn L1 debuut.. vind t best spannend :p. Conditie heeft gold genoeg dus ik ga m niet extra Traine oid..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:44

Oeps... moet zondag super vroeg starten. .. 916.... hoe ga ik dat doen met vlechten. ..

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 06:13

Zaterdag vlechten... ;)

KoenVL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:28

Of zaterdag vroeg naar bed :-P

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:50

Zaterdag vlechten snap ik, maar dan moet ie weer de wei op...

KoenVL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:56

Dan blijft i toch binnen. Ik denk niet dat ik het begrijp.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:19

en dan breekt ie de stal af omdat alls buiten staat... en daarbij, vermoed dat de deuren dan niet om 7 uur open zijn...