KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:23

listiglistje schreef:
_coquette_ schreef:
Wanneer gaat die pokke sneeuw nou eens weg. Wil zo graag met mijn nieuwe projectje beginnen :D

zondagmiddag zet de dooi in *\o/* volgende week zelfs 11 graden :P

Jeeeeeeeeej kan ik eindelijk met hem aan de slag *\o/*

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:25

Venthe schreef:
Mensen verklaren mij ook voor gek, ik hou van mooie spullen en goeie kwaliteit.
Ik heb parlantie laarzan (op maat gemaakte, semi laklaarzen) voor op CC, zal de prijs hie maar niet neer zetten, krijg er nog steeds klapperende oren van als ik het hardop noem.
Parlanti schoenen en chaps voor gewoon trainen.
En sinds een paar weken in het bezit van een witte animorijbroek met swaroski steentjes, iedereen verklaarde me voor gek en noemde me soms zelfs verwend. dat ik een broek kocht voor zoveel geld. Maar hee ik heb er keihard voor gespaard dan is het extra leuk om zoiets te kopen

En wie schuift dat :+ jij als student :P

Hier alleenstaand, veel vaste lasten en een hoop andere maandelijkse kosten, dus veel luxe zit er niet in :7

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:36

listiglistje schreef:
Venthe schreef:
Mensen verklaren mij ook voor gek, ik hou van mooie spullen en goeie kwaliteit.
Ik heb parlantie laarzan (op maat gemaakte, semi laklaarzen) voor op CC, zal de prijs hie maar niet neer zetten, krijg er nog steeds klapperende oren van als ik het hardop noem.
Parlanti schoenen en chaps voor gewoon trainen.
En sinds een paar weken in het bezit van een witte animorijbroek met swaroski steentjes, iedereen verklaarde me voor gek en noemde me soms zelfs verwend. dat ik een broek kocht voor zoveel geld. Maar hee ik heb er keihard voor gespaard dan is het extra leuk om zoiets te kopen

En wie schuift dat :+ jij als student :P

Hier alleenstaand, veel vaste lasten en een hoop andere maandelijkse kosten, dus veel luxe zit er niet in :7

Alles zelf gespaard en gekocht.
afgelopen jaar een tussenjaar gehad e fulltime gewerkt, elke maand geld op zij gezet ;)
Al mijn prijzengeld, verjaardagsgeld en kleingeld wat ik overhield na boodschappen in een potje gedaan.
Het duurd even maar langzaam maar zeker had ik elke keer genoeg gespaard

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:38

Ja en nu ben ik student dus heb geen fulltime baan meer (op het moment zelfs helemaal geen baan moet nog even uitvogelen hoe ik dat kan gaan doen, het enige wat ik nu doe is een beetje paarden bij rijden voor andere maar dat is ook geen jackpot) dus gaat het sparen ook een stuk langzamer ;(

original

Re: KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:32

Ik heb ook geen extreme dure spullen voor mijn paard. Alleen een duur zadel en trailer. Daar heb ik ook laaaang voor moeten sparen haha. Schiet inderdaad echt niet op als student ;)!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:35

Mijn prijzengeld moet ik inleveren bij mijn vader in ruil voor het rijden/benzine :D vorig jaar tegen de 300 euro verdiend en toen stond ik pas quitte :P

*\o/* Vandaag een blauwe BR Zenith swarovski gewonnen *\o/* 8-) toch niet voor niks al dat gelike op FB :D

Ik heb hem nog niet binnen, maar er lag een DHL briefje met afzender handelsonderneming Bieman in mijn brievenbus, kijk ik op de FB pagina van BR,
zegt iemand daar dat vandaag de DHL voor de deur stond met een gewonnen BR Zenith swarovski en aangezien ik ook heb meegedaan aan die actie :P

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:54

Ik heb ook de BR Zenith cap :) Wel niet gewonnen maar toch :P

Wij krijgen hier geen prijzengeld maar cadeau bonnen. Dus daar kan je weinig benzine voor kopen :')

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:11

Cadeaubonnen.. vreselijk ik raak die dingen altijd kwijt :+

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:24

Venthe schreef:
Cadeaubonnen.. vreselijk ik raak die dingen altijd kwijt :+

Ik geef ze altijd gelijk uit :') Jippiee weer paardensnoepjes :P

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:34

Loetie84 schreef:
Pfff, ben zooooo blij dat ik geen laarzen-koop-ziekte heb... Moet gewoon zwarte hebben, met rits, en klaar is kees.
Ben nu wel op zoek voor als kk thuis kom, maar kan niet echt iets vinden naar mijn zin. Zal wel weer dezelfde worden als die ik nu al twee keer achter mekaar gekocht heb. Doe er ongeveer een jaar mee en dan zijn ze echt op. Maar ik loop er dan ook dag en nacht op.
Denk dat ik wel weer gelijk 2 paar koop, dan heb ik ook weer een setje voor op concours. Dat vind ik wel erg fijn.

Dat heb ik dus ook! :P
Heb HKM laarzen gekocht (weet het type zo niet..) waren 160,- euro, daar had ik al lang voor gespaard! :+ Maar gebruik ze alleen op wedstrijd en les :)

Misschien dat ik later nog lipica's wil, maar dan moeten mijn voeten eerst maar uitgegroeid zijn!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:28

Iemand ideetje voor een leuk cadeautje voor mijn vriend?
6 februari zijn wij een jaar samen en dat wil ik toch niet ongemerkt voorbij laten gaan :)
Iemand ideetjes?
Hij is eind februari ook jarig, heb een proffesionele fotoshoot geregeld omdat hij dat zoooo graag wilde.. Dus cadeautje hoeft niet mega duur te zijn want dat is die fotoshoot al :+
iets leuks, iets liefs..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:35

Je hebt bij de Kruivat van die 'bonnen'/tegoedpas voor een nachtje weg samen. Kost €50,- inclusief ontbijt. Echt lekker 2 daagjes samen weg. :j

Ik heb pas m'n vriend een model-trekker gegeven. Hij is helemaal weg van allerlei soorten trekkers en liep toevallig tegen een schaalmodel van z'n eigen trekker aan. Dus vond dat wel een leuk cadeautje. Wij zijn ook binnenkort een jaar samen, dus die heeft 'ie alvast. :+

Hoeveel wil je kwijt eraan ongeveer Emma?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:43

weekendjes weg zijn lastig vooral omdat hij nu nog een baan heeft waarop hij op zaterdag moet werken en soms ook op zondag..

Hoeveel ik kwijt wil.. rond de 50 euro tenzij het een echt leuk idee is mag het ook duurder zijn, maar dan moet het wel de moeite waard zijn :+
Wel het liefst iets voor ons samen, dat het echt iets is omdat we een jaar samen zijn of iets liefs waaruit blijkt dat hij mij echt echt gelukkig maakt (bluh wat cliché :P )

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:47

Ik had m'n vriend afgelopen jaar voor z'n verjaardag kaartjes gegeven van een cabaretvoorstelling: 'Mannen komen van Mars, Vrouwen van Venus' van Huub Stapel. We hebben er een hele gezellige avond van gemaakt, was echt de moeite waard! Is samen een avondje weg! Kostte toen iets van €62,50 (maar had ook nog eten van €60,- er toen bij). Maar je kunt ook kijken voor een ander soortige voorstelling/cabaretstuk?

Of wat ook héél gaaf is, is samen een ballonvaart maken. Is alleen wel stukje duurder. Soms kun je via VakantieVeilingen of Groupon of Goldendeals wel eens een mazzeltje er tussen hebben zitten van €60 of €70.

Een mooi kledingstuk? Mooie sweater? Broek? Vest? Die hij graag wil hebben?

Pfoeh, moeilijk hoor die vriendjes! :+

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:51

Jaa echt moeilijk, ben net wezen winkelen met hem dus kleren heeft hij niet nodig :+
Hij heeft mij voor mijn verjaardag een weekendje kurhaus op scheveningen cadeau gedaan met 4 gangen menu ... dat is niet te overtreffen eigenlijk :+ maar daar gaat het natuurlijk ook niet om
Ballonvaart lijkt me wel gaaf ja!
Hij heeft nog wel nieuwe polo's en wedstrijdshirt voor het paardrijden nodig.. maar dat vind ik dsan weer stom om te geven voor als we een jaar samen zijn..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:54

Haha ja, ik geef m'n vriend ook niets voor bij/om/op de paarden. Vind dat altijd zo stom. :+

Hmmm, ben even hard aan het nadenken hoor. En een mooie stoere armband? Zo'n leren bijvoorbeeld van het merk Josh? Zijn nog best te betalen geloof ik. Vind zoiets altijd wel mooi bij een man staan.

Rijd jouw vriend ook? :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:00

Ja het was eerst altijd zijn werk, hij was 2 jaar springruter bij Egbert schep op stal. Vorig jaar is hij begonnen als verkoopadviseur in een meubel winkel omdat hij de paarden als hobby wilde omdat er geen geld in te verdienen valt. (ofja niet genoeg om een huis te kunnen kopen ooit). Maar nu gaat die winkel sluiten dus moet hij weer wat anders zoeken, maar dat is ngo niet zo makkelijk dus hij gaat waarschijnlijk weer terug de paarden in want dat mist hij toch wel hele weekenden op concours veel paarden rijden en druk lichamelijk bezig zijn..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:05

Wat grappig! Ja, mijn vriend heeft jaaaaaren gereden, van toen 'ie heel klein was tot z'n 22ste. Hij is inmiddels 26 en sinds een jaar weer op een paard te vinden. Hij heeft toentertijd zijn toppaard verkocht omdat hij een mooie kans kreeg voor een goede baan. Daarin is hij echt een man - hij wil OF top presteren op z'n werk OF op het hoogste niveau meerijden op concours met z'n paard. Hij heeft toen z'n paard de deur uit gedaan en niet meer gereden. Tot een jaar geleden: hij heeft nu een van de paarden van z'n vader zadelmak gemaakt, en geloof dat er van de zomer wel een parcourtje weer inzit. Ook bij hem begint het wel weer te kriebelen. :D

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:08

Mijn vriend is niet gestopt toen hij ander werk kreeg, hij bleef 3 paarden rijden voor een vriend van hem en heel veel mensen vroegen hem of hij hier en daar wat bij kon rijden.
Maar springen is toch echt wat hem het meest trekt en het in de winkel staan en soms een half uur niks doen is toch echt niet zijn ding.. In de paardenwereld zijn er gelukkig ook zat mensen die hem willen hebben als ruiter dus ook een stuk makkelijker voor hem om een baan te vinden en dan heeft hij wel een baan wat hij echt leuk vind.. Alleen het is niet de jackpot

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:11

Leuk zeg! Echt apart hè, zo'n paardenman. Ik moest er in het begin een beetje aan wennen. Hij wist immers net zoveel als ik over paarden. :=

M'n vriend wil er absoluut niet in werken, en het blijft ook echt alleen hobby. Ik vind het wel verstandig van hem, want ik heb diezelfde visie. Wel leuk voor jouw vriend dat hij zoveel contacten heeft om snel aan de slag te kunnen!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:24

Mijn vriend heeft alleen nog maar in de paarden gewerkt.
Ik weet niet of je Egbert Schep kent? Belangrijke fokker en handelaar binnen het KWPN, onderanderen Bick star is een fokproduct van hem. Mijn vriend heeft daar 2 jaar gewerkt en heel veel ervaring opgedaan en mooie concoursen gereden.
Dus mijn vriend weet zelfs meer van paarden en springen dan dat ik weet :+
Dankzij hem ben ik zo vooruit gegaan op het gebied van springen en heb ik dit jaar zoveel successen behaald. Hij gaat bijna altijd met mij mee op concours en ik met hem, ik vind het het heerlijk en kan zoveel van hem leren. Hij geeft me ook regelmatig les en op concours helpt hij mij met losspringen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:29

Ideaal zo'n vent zeg! :) Egbert Schep weet ik wel ja. :j

Het ideale van die van mij is, terwijl ik sta om te kleden, zadelt hij m'n paard, draait stiften in, meld me aan, etc. Wel heel schattig detail: hij had in z'n leven nog nooit een dressuurproef moeten voorlezen, dus ging hij thuis oefenen met de KNHS dvd. :') Avonden lang heeft 'ie zitten oefenen onder het mom van "zo'n L2 proef gaat wel erg snel hoor!". Haha het was wel lief bedoeld, want hij wil niet fout lezen. Maar van dressuurwedstrijden heeft hij niet zoveel kaas gegeten. Springen des te meer, daar is het voor mij abra cadabra. :+

Wel heel fijn dat je iemand hebt die je zo ondersteunt in je sport, tenminste, zo zie ik het wel. Ik vind het ook fijn dat ik gerespecteerd en gesteunt wordt in wat ik doe. :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:31

Wat leuk dat jullie vriendjes zoveel met paarden hebben!

Mijn vriend had helemaal niks met paarden, tot hij besmet raakte met het gebeuren rondom exterieurkeuringen.. Inmiddels is hij fanatieker met keuringen enzo als mij, en heeft hij zelfs meer paarden als mij.. _O-
Ik rijd ze allemaal en breng ze in conditie voor de keuringen.. Hij kijkt toe of ik t goed doe :P Verder gaat ie altijd mee op wedstrijd, naar les en ga zo maar door.. Wel erg fijn!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:32

Haha, dat is helemaal grappig Conchita. :=

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:34

Haha wat leuk conchita

Super schattig picassox van die dressuurproef :+