Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:12

iid stoer paard snowylover

Goed afgemeld voor de wedstrijd van 19 jan netjes reden vermeld dat ik geen bevestiging had ontvangen.
krijg ik antwoord terug ik stuur die nooit :wow:

Dus aan de starters onder ons, bevestiging is toch wel handig en noodzakelijk...
@ auklizzy jij start vaak, hoe gaat het bij jou ( ben nog maar 3x weg geweest dus geen ervaring meer daarvoor is het 12 jaar geleden)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:42

Ik vroeg altijd om een bevestiging, veel vereningingen sturen ze inderdaad niet standaard.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:45

bij ons komen ze altijd na me toe van je bent ingeschreven hoor, staat op de manege waar ze doen

CvDartel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:06

Zelf ben ik ook wedstrijdsecretariaat, maar dan van springwedstrijden. Wij geven ook altijd een bevestiging, dan weet ook iedereen waar die aan toe is.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:00

Tita, het verschilt heel erg per vereniging of ze wel of niet een bevestiging sturen. Soms krijg ik niets en sta ik wel op de lijst, andere keren krijg ik niets en sta ik ineens op de reservelijst. Heel vervelend. Tegenwoordig vraag ik maar of ze een bevestigingsmail willen sturen om misverstanden te voorkomen.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:07

Zo gaaf paard snowylover!

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:48

Dank jullie wel, ook heel blij met hem. Ik vraag tegenwoordig ook om een bevestigingsmail. Weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:33

snowylover schreef:
Ook ik ga me melden in dit topic. Ik zal van het voorjaar waarschijnlijk gaat starten met mijn 4 jarige hengst Grand Amour (Gameboy x Las Casas). Op andere terreinen echt super braaf en ook buiten. Hij heeft alleen veel moeite met de galop, heeft een hele grote en nu nog onstuimige galop. Op dit moment ook erg aan het puberen.
[img]http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/255367_506312176051337_772169478_n.jpg

Heee familie! (van m'n paard althans ;) )
We hebben elkaar op de keuring gezien, leuk dat je ook komt kletsen in het topic.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:02

@LePapillon:Hoe gaat het met jou Gameboytje?

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:03

Heb mn puppie vandaag even los gelaten in de longeerring. Ik verwachte echt een mooie bokpartij te zien maar ze was verbazingwekkend rustig, vond het bijna jammer dat ik haar nou ging rijden haha. Ik hoop dat het volgende week weer een beetje beter wordt. Zit heel erg te twijfelen wat ik nou met mn wedstrijdvan de 27e moet gaan doen. Btw zijn er hier nog mensen bezig met ruiterfitheid? Ik heb een topic gestart over het verbeteren van houding door middel van oefeningen met en zonder paard maar er is nog niet zo veel (lees: geen) animo haha

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:26

DromenLies schreef:
Heb mn puppie vandaag even los gelaten in de longeerring. Ik verwachte echt een mooie bokpartij te zien maar ze was verbazingwekkend rustig, vond het bijna jammer dat ik haar nou ging rijden haha. Ik hoop dat het volgende week weer een beetje beter wordt. Zit heel erg te twijfelen wat ik nou met mn wedstrijdvan de 27e moet gaan doen. Btw zijn er hier nog mensen bezig met ruiterfitheid? Ik heb een topic gestart over het verbeteren van houding door middel van oefeningen met en zonder paard maar er is nog niet zo veel (lees: geen) animo haha

Ruiterfitheid hmm ik hoor ook dat er steeds meer aanbod van is..
Voor mij is het idg niet weggelegd, ik tennis op landelijk niveau ( Nog even tussen de concoursen door :') ) en mijn instructrice let heus wel heeel erg op mn houding

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:42

Even spammen, vandaag even paar fototjes in de sneeuw gemaakt van mijn puppy. Vond het voor de verandering wel leuk om in wedstrijdoutfit te gaan (ook om evt. uit te vergroten), gave sfeer zo! :D

Afbeelding

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:43

Ziet er netjes uit hierboven!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:48

Snowylover; knap koppie heeft hij
Marinke; leuke foto

Ruiterfitheid is de laatste tijd natuurlijk steeds meer in het nieuws. Ik heb zelf gisteren nog even op de spinningbike gezeten :P

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:49

Mooie foto!

snowylover schreef:
@LePapillon:Hoe gaat het met jou Gameboytje?

Ja gaat goed. Ik zit er sinds september op en ze pikte alles ontzettend snel op.
Het heeft alleen niet echt meegezeten, dus we staan elke keer een beetje stil.
Ik ben eraf gevallen met een hersenschudding als gevolg, even later was de bak ontzettend slecht,
daarna stond ze een week met een dikke knie en nu is de bak weer erg onregelmatig vastgevroren..
Tussen al die dingen door heb ik steeds een paar keer kunnen rijden, maar niet genoeg om wat op te bouwen of te bevestigen.
Maar verder is ze nog even vrolijk als altijd :D

Jullie zijn al wat verder gevorderd he geloof ik?

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:23

marinke, gave foto, kan ik je in ieder geval herkennen in raalte.

snowylover welkom en een mooi en stoer paard heb je.

ik vraag altijd om een bevestiging. vaak mail in vanaf mijn werkmail en dan heb ik standaard een leesbevestiging (mits ze 'ja' aanklikken :o ).

ruiterfitheid ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar, weet alleen niet waar ik de tijd vandaan haal omdat het te doen ;(

Envoy gaat heel fijn op het moment. zelf had ik een probleem met mijn zadel. hij lag top op Envoy alleen kon ik mijn balans er niet in vinden. |( en dat is dan erg lastig allemaal.
voor mijn afgekeurde paard had ik nog een zadel (1,5 jaar oude hulsebos) en voor envoy had ik in augustus een hulsebos (tweedehands) aangekocht. vandaag was Hulsebos hier in de buurt en ben ik naar die stal toe gegaan. Toch een ander model geprobeerd en dat zat zo fijn. *\o/* . mijn oude zadel heb ik nu ingeruild en over ongeveer 10 weken krijg ik mijn nieuwe zadel. :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:36

Ik heb nog een paar foto's ontvangen van afgelopen zondag van een stalgenootje. Ze zijn een beetje wazig, maar geeft wel een aardig beeld denk ik :). Zaten zeker wel mooie stukjes in zie ik achteraf, terwijl het toen een beetje voelde alsof ik kamikaze was haha!

Hier viel ie compleet terug, vandaar mijn hak in zijn zij... :+
Afbeelding

Afbeelding

Cor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:45

Ik had ook mn wedstrijd B debuut met mijn paard. Nu inmiddels 5 jaar oud.
Ging echt super! Op wat fouten na gelukkig nog wel een winstpunt gehaald,192 en een 4e prijs.

Afbeelding

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:46

Mooie punten Cor__ daar mag je zeker trots op zijn!

Cor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:54

@jes_sam Dankje! :) ben ik ook zeker! :j

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 01:01

Gefeliciteerd met de punten :)

Die van mij gaat aan de hand keurig achterwaarts op enkel mijn stemhulp, dus onder het zadel had ze het ook snel door :)

Met het schakelen en terugkomen (een beetje sluiten) in de galop heeft ze wel wat moeite, ze wil graag nogal groot en snel galopperen :) Ik denk dat dit echter wel beter wordt wanneer ze nog wat meer kracht, souplesse en balans toont onder het zadel. Ze heeft verder wel een fijne galop.

We proberen haar nu wat gehoorzamer te maken op de eenzijdige kuithulpen, ze wordt er zo ontzettend fanatiek van en wil zo graag haar best doen.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:08

Mooi paard snowylover!

Nette punten zijn er weer gehaald!

Die eenzijdige kuithulpen Yelly, dat fanatieke heeft mijn paard ook! Hij heeft het nu aardig door maar wil z graag zijn best doen dat als ik op de korte zijde afwend ik moet opletten dat ik hem goed begrens (als ik die keer ervoor pasjes opzij heb gedaan) omdat hij anders uit zichzelf al op zij wilt! Iemand nog tips om dat te voorkomen? Ik zorg er altijd voor dat ik het niet te veel en te vaak doe en dus tussendoor ook gewoon rechtdoor laat lopen!

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:30

Sharona95 schreef:
Mooi paard snowylover!

Die eenzijdige kuithulpen Yelly, dat fanatieke heeft mijn paard ook! Hij heeft het nu aardig door maar wil z graag zijn best doen dat als ik op de korte zijde afwend ik moet opletten dat ik hem goed begrens (als ik die keer ervoor pasjes opzij heb gedaan) omdat hij anders uit zichzelf al op zij wilt! Iemand nog tips om dat te voorkomen? Ik zorg er altijd voor dat ik het niet te veel en te vaak doe en dus tussendoor ook gewoon rechtdoor laat lopen!

Heb ik met de fries ook gehad dat ie 'vanzelf' ging wijken. Gebruik de AC lijn dan een keer om lekker gas te geven, dan kunnen ze en niet zo zwabberen en heb je ze lekker aan het been. Als dit goed gaat gas geven en terug laten komen op de AC lijn. Zijn leuke oefeningen en je krijgt er een wakker dier van

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:56

slimme tip om inderdaad bevestiging aan te vragen of je inderdaad aangemeld bent of juist afgemeld bent... moet ik even onthouden!

marinke gafe vos! mooie foto!

Gisteren voor het eerst sinds Laaaange tijd weer les gehad! ging echt super! meneer is kramperig rechtsachter waardoor hij vooral in de stap ongelijke passen heeft... hebben we fijn aan kunnen werken. meer ritme in de galop gecreerd zodat het makkelijker is om terug te rijden naar de draf! hij pakte het zo super op gisteren :)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:09

Sharona95 schreef:
Mooi paard snowylover!

Om dit te voorkomen wisselde ik altijd heel erg met wijken. Dus niet standaard afwenden en 5 meter wijken, maar bijvoorbeeld 2 passen naar links, 2 vooruit en dan 2 naar rechts. Of afwenden en dan de 'verkeerde' kant op wijken, via wijken van hand veranderen dus. Worden ze scherp van en blijven ze goed wakker :) En altijd eerst recht zetten voor je gaat wijken, dat is wel het belangrijkst.